Siapa Feriz Omar?

Tuesday, July 23, 2013



Dengan kematangan UMNO dan persediaan yang rapi maka tentunya setiap tindakan telahpun dinilai dan diteliti sebagaimana Presiden parti bersedia untuk berdepan dengan anggota perwakilan yang ramai dalam pemilihan terbesar UMNO nanti (PAU). Dan perebutan jawatan adalah lumrah.

Di masa dan ketika ini ramai 'pencatur' akan ke hadapan dengan menawarkan khidmat mereka. Ada yang menjadi jentera kanan, ada yang menjadi blogger, ada yang menjadi kempen manager di peringkat negeri dan Bahagian.

Tapi spesis yang paling jijik ialah orang yang mengambil kesempatan dengan memecah belahkan parti dengan dakyah dan cemuhan yang jelek.

Parasit yang diperkatakan tersebut, ialah Feriz Omar dari Johor yang bermastautin ke KL dan tersohor sebagai Con man (penipu).

Untuk pengatahuan umum, Feriz yang mengaku dirinya sebagai ‘Merchant banker’ ini sebenarnya hanyalah seorang wakil Insuran.

Untuk dikenali ramai, Feriz sanggup mencetak business card yang beralamatkan pejabat orang.

Malah bukan itu sahaja, untuk mengiyakannya Feriz juga turut merakamkan gambarnya di pejabat orang lain, konannya bilik dia.

Kalau Prowaris yang dijulang oleh Feriz hanya mempunyai dua puluh orang ahli, tak usahlah berangan nak berperang dengan NGO Professional muda seperti Promuda, YPCS dan SMM.

Con man ini juga telah berjaya menyelinap ke dalam pejabat Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhiyiddin Yassin di Kementerian Pelajaran, tapi malang bagi Feriz… tak sampai dua tahun bekerja, dia di pecat.

Bersambung...

14 comments:

Unknown said...

JADILAH 'MELAYU BARU' DAN BUKAN ANWAR IBRAHIM (VERSI BARU) ! 'MELAYU BARU' KALAU NAK BERNIAGA, BIAR BERNIAGA BERBILLION RINGGIT ...

Guru Tasawwuf saya As Syeikh Ahmad Fahmi Zamzam Al-Banjari An-Nadwi Al-Malikki berpesan, "Bila Melayu menjunjung Ke Bawah Duli Sultan / Agong, hanya sekadar beribu ampun. Mengapa bukan berjuta ? Setakat beribu, baru empat angka. Bila Melayu ditanya sejuta itu ada berapa sifar ? Ramai yang tergamam, tak tahu dan tunduk malu ...".

Oleh itu, bagaimana Melayu nak berjaya bila berniaga sehingga menjadi jutawan ? Inikan pula menjadi usahawan bilionaire.

Foto : Saya beriftar bersama Dato' Seri Suhaimi Abdul Rahman (seorang jurutera kreatif yang berani dan dinamik), Datin Seri Baiti (isteri) dan Encik Amirul (Naib Presiden Perkumpulan). Mereka adalah peneraju perniagaan pembangunan solar dan smart grid pertama di Malaysia berangkaian dengan pemaju dari Korea, Jepun dan Amerika Syarikat melalui konsesi menjangkau RM30.0 billion.

Firma saya, Feriz Omar & Partners (Strategists & Advisors) yang kini menguruskan dana RM1.0 billion bagi pihak beberapa pelabur tempatan dan asing telah dilantik secara rasmi sebagai penasihat Koperat & Kewangan (Corporate Finance and Investment Banking) bagi menguruskan pembiyaan Dato' Sri Suhaimi menjangkau US$167.0 m (RM500 m) untuk Fasa I.

Sementara perbincangan kita berkisar di bawah topik sama, tergelak saya difitnah sebagai Agen Insuran oleh pengikut-pengikut sesat Si Dia 'Anwar Ibrahim (Versi Baru). Minta maaf lah ya, polisi I-N-S-U-R-A-N pun saya tak beli kerana ada unsur-unsur syubahah, apatah lagi nak jadi Agen Insuran?!?

Kalau saya jadi AGEN pun, memang jelas seantero Malaysia tahu saya Agen Perisik Kerajaan Malaysia melalui pelbagai jawatan dan posisi. Antaranya, Jawatankuasa Tertinggi Perang Saraf Gerak Saraf Kebangsaan yang memayungi lebih 400 orang pakar godam dan pakar seweng negara serta penguasaan pengaruh saya dalam lebih 750 NGO dan Pertubuhan Belia dengan kekuatan keahlian menjangkau 3.5 juta orang seluruh Malaysia.

Wahai para pengikut sesat Si Dia 'Anwar Ibrahim (Versi Baru),
Yang sebenarnya kaki penipu, kaki rompak, kaki rasuah dan kaki hayun lebih adalah Si Dia yang kalian sembah yakni, Anwar Ibrahim (Versi Baru) yang sepatah haram pun tak tahu mengenai Corporate Finance dan Investment Banking serta ekonomi Malaysia dan dunia, tapi dilantik menjadi Pengarah sebuah syarikat broker saham satu ketika dahulu. Mengapa budak Oxford itu diberi 'payung terjun' untuk menjadi Pengarah? Jawapannya tak lain tak bukan adalah bagi memudahkan Malaysia dilelong kepada Pelabur Asing. Antara lain adalah melelong Johor kepada Singapura melalui Iskandar Malaysia ~ Jangan Sampai Johor Jadi Seperti Palestine ~ Hapuskan Anwar Ibrahim (Versi Baru) ~ FO

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=572672582775475&set=a.175666582476079.35311.100000982161032&type=1&theater

Anonymous said...

Yg saya tahu, company dato suhaimi ni pun menjalankan perniagaan yg mencurigakan. Tanah Yang di kata milk mereka di rumbia juga sebenarnya adalah tanah kerajaan Dan perniagaan solar ini sebenarnya belum pun Ada lesen dark SEDA. Perniagaan ini hanya hendak mengambil wang pertaruhan dari kontraktor kerja tanah yg kononnya akan dpt projek bernilai 11 juta. Ramai lah melayu Yang akan tertipu.

Unknown said...

gila lah..con man. ada terbukti ke tuan? Kenapa nak dedahkan keburukan saudara feriz ni? Setahu saya dan saya lihat sendiri kebaikan yang dia bawa dalam perjuangan UMNO dan dalam segala kerja-kerja beliau

sufian shuhadak said...

Salam alaik.
Sy adalah teman karib kpd 'con man' yang saudara katakan tu.mohon saudara kenali dengan lebih rapat dgn beliau. Saya rasa tuan tersalah faham dengan kaedah dan cara pembawakan beliau. X molek rasanya jika menyerang sorang individu tu tanpa fakta yang solid.

Anonymous said...

I hope mr feris take legal action towards this blogger. Contact me or my partners abi aidil n partners or call me at 0199665232. Weve alredy solve several cyber cases

Anonymous said...

Gambar sape ni? Ini bukan feriz. I kenal feriz

Anonymous said...

Rasanya saudara/i adalah org suruhan seseorang. Pada masa dan ketika ini encik feriz ada mengkritik hebat ketidakmampuan boss saudara/i dalam menjalankan tugas. Harap tuan banyak2 bersabar. Kritika perlu diterima dengan positif.

Shahfaliq said...

Assalamualaikum tuan. Saya rasa terpanggil untuk komen kerana tuan dengan sewenang-wenangnya membuat tuduhan. Encik feriz ejen insurans? Yang buat analisa politik tu ejen insurans ka? Isy...rasanya tak mampu. Sekurang2nya dia mampu tengok trend n behavior ekonomi untuk komen dan analisis.

Awang said...

penulis tiada bahan sebenarnya. motif sebenar penulis hendak memperburukkan tuan feriz adalah kerana penulis adalah orang suruhan beberapa orang yang cemburukan mukhriz mahathir.

Unknown said...

#masers #masersenergy #datosuhaimi #datoserisuhaimi #melaka dato seri suhaimi abdul rahman masers masersenergy http://melayuterlupa.blogspot.com/

Anonymous said...

Apa kena megena farez dgn company masers energy?

Unknown said...

Indon mana plk yg kat atas ni?

Anonymous said...

https://www.facebook.com/Masers-Energy-Malaysia-Winding-Up-1496135667332107/
https://www.mysbusiness.com/company/Masers-Energy-Malaysia-Sdn-Bhd

http://www.cbt.com.my/kl-electric-mobility-sdn-bhd-to-roll-out-3000-charging-stations/
http://www.malaysiaglobalbusinessforum.com/profile/dato-seri-haji-suhaimi-haji-abdul-rahman/

http://www.malaysiaglobalbusinessforum.com/2015/12/masers-energy-inc-received-platinum-world-class-award/

Maser Energy Malaysia was wound up due to sums owing to a lot of people.
and they opened a seperate company under Masers Energy Development Sdn Bhd to continue its business...

Beware of this company

Anonymous said...

SIASATAN KE ATAS PELABURAN ‘SOLAR BOND’

Kuala Lumpur, 1 Julai 2016 – Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dengan kerjasama Pasukan Penguatkuasaan Pemulihan Hasil Negara, Jabatan Peguam Negara (National Revenue Recovery Enforcement Team, NRRET) sedang menjalankan siasatan terhadap sebuah syarikat yang disyaki telah menawarkan pelaburan Solar Bond secara tipuan kepada orang ramai dengan janji pulangan pelaburan antara 30%-40% setiap dua minggu kepada pelabur.

Walaupun SSM telah melakukan serbuan ke atas syarikat ini pada 5 Mei 2016 dan siasatan masih lagi diteruskan, didapati syarikat masih aktif mempromosikan pelaburan ini dan cuba mengalihkan operasi pelaburan di beberapa negara lain seperti Thailand, Indonesia dan UAE dengan nama Solar Bond Express (SB Express).

Pihak SSM mengingatkan orang ramai supaya menyemak dahulu kesahihan sesuatu pelaburan yang ditawarkan dengan pihak berkuasa yang berkaitan serta tidak bertindak terburu-buru untuk melabur dalam skim yang menawarkan pulangan yang tinggi serta tidak munasabah dalam jangka masa yang pendek.

Sehubungan dengan itu, SSM sedang mencari individu-individu berikut untuk tampil membantu siasatan kes ini :

1. Nama : DATO' SRI SUHAIMI BIN ABDUL RAHMAN
No. K/P : 750303-05-5459
Alamat Terakhir : Lorong PJU 7/17B, Mutiara Damansara, Kuala Lumpur

2. Nama : A.AZAHARI BIN MOHD KASIM
No. K/P : 780724-02-5749
Alamat Terakhir : Kampung Sungai Buluh Sedim, Karangan, Kedah.

3. Nama : EUAZUDDIN BIN MAT GHANI
No. K/P : 740413-03-6049
Alamat Terakhir : Kampung Bukit Tanah, Bukit Jawa, Pasir Puteh, Kelantan.

Orang ramai yang mempunyai maklumat berkenaan individu di atas boleh menghubungi Bahagian Siasatan, Suruhanjaya Syarikat Malaysia di nombor 03-2699 4000 Ext. 5563/5351 atau hadir ke mana-mana pejabat SSM yang berdekatan.

Sebarang keterangan lanjut sila layari laman sesawang www.ssm.com.my atau pusat panggilan SSM di talian 03-77214000.

DIKELUARKAN OLEH: SURUHANJAYA SYARIKAT MALAYSIA (SSM)

TARIKH: 1 JULAI 2016

Rujukan Dari : https://www.ssm.com.my/ms/node/25007

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP