Dengar Cerita Parpu Kari Cilok Duit Persatuan Bloggers

Sunday, October 18, 2009

Perhimpunan Agung UMNO tahun ini akhirnya berlalu juga dengan jayanya setelah UMNO selesai membuktikan kepada rakyat bahawa UMNO masih relevan dan masih merupakan naungan utama orang orang Melayu. Tahun ini pilihan yang berjalan dengan harmoni dan jelas kita dapat melihat perubahan yang ketara yang menarik minat rakyat untuk bersama UMNO. Perubahan yang telah dilakukan oleh DS Najib dahulu nampaknya kini mendatang kan hasil.
Strategi Najib meletakkan Khairy Jamaluddin sebagai Ketua Pemuda UMNO juga berjaya.

1. PM telah membuktikan bahawa dia tahu apa yang dia lakukan dan Khairy telah membuktikan bahawa dia ada lah pemain politik yang bijak.

2. Khairy juga membuktikan bahawa dia tercabar dengan keputusan Najib tetapi berjaya membuktikan bahawa dia setia dan akur kepada keputusan pemimpin. Bukan mudah untuk figure seperti Khairy dan penyokong menerima hakikatnya bahawa beliau tidak mempunyai jawatan dalam kerajaan setelah memenangi kerusi ketua pemuda UMNO. Kerana kesabaran dan kepentingan parti Khairy menerimanya dengan hati yang terbuka dan kini kita telah nampak hasilnya bila Khairy diterima oleh Pemuda semua, Ini satu perubahan yang positif kepada Pergerakan Pemuda UMNO yang kini telah berjaya disatukan dibawah satu pemimpin.

3. Di rangkum kan dan di terjemah kan dalam perhimpunan UMNO beberapa hari yang lalu , Khairy berjaya memberikan fokus kepada tanggung jawab dan amanah yang diberikan kepada beliau oleh Perdana Menteri untuk menumpukan dan memperkasa kan Pemuda UMNO. Khiary berjaya mengikis imej menantu Pak Lah dan Khairy berjaya menonjolkan dirinya sebagai Khary Jamaluddin , Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

4. Kualiti yang ada pada diri Khairy tidak boleh kita nafikan dan tidak boleh kita perlekeh kan. Kualiti kepimpinan yang ada pada Khairy juga menyumbang kan kepada satu imej yang baru dalam Pemuda dan menempatkan Pemuda UMNO kepada satu kedudukan tersendiri dengan kualiti dan branding tersendiri. Kita sebut Pemuda UMNO pasti secara terrsendiri nya kita akan sekilas mambayangkan personaliti Khairy Jamaluddin.

Bukan semua suka apa yang berlaku kepada UMNO hari ini, Lumrah dan kehidupan sememangnya begini , ragam UMNO juga sering tidak akan berubah sepenuhnya. PHD dalam UMNO tetap menebal dan bukan mudah untuk kita memenuhi kehendak kesemua ahli UMNO. Lagi berjaya UMNO dan lagi berjaya kepimpinan seseorang lagi sakit hati orang yang sememangnya membenci. Buktinya , beberapa blog yang membenci Khairy Jamaluddin tiba tiba sahaja bagaikan orang yang histeria apabila melihat dengan mata mereka sendiri bahawa ada perubahan penerimaaan ahli UMNO kepada Khairy Jamaluddin dan terperanjat melihat Pemuda UMNO itu berjaya dibawah kepimpinan Khairy Jamaluddin. Terperanjat dengan rebranding Pemuda dan keharmonian yang ada dalam pemuda lantas mencari jalan untuk mengeruhkan suasana yang jerniah dalam Pemuda.

Yang membenci ini , bukan pembangkang , yang cuba menabur fitnah ini bukannya dari parti PR tetapi adalah budak budak UMNO hingusan yang suka mencarut di tepi tepi longkang. Budak budak yang baru merasa nikmat kemewahan .Di ketuai oleh Parpukari , saudara Salim yang berkerja di Bank Muamalat tingkat 25 dan juga beberapa pengikut nya mula merapu dan mencari jalan untuk memburukkan Khairy Jamaluddin .

Dari sumber yang kami ketahui , Parpu Kari ini diupah oleh beberapa pihak termasuk seorang bloggers yang popular , bekas wartawan Malay Mail , bukan kerana tulisan Parpu Kari ini hebat , bukan ada fakta yang boleh ditulis pun , tetapi kerana mahukan anjing gila ini mainkan peranan menyalak hari hari kerana ini juga merupakan strategi untuk menjatuhkan seseorang. Apa sangat fakta yang ditulis oleh anjing gila ini di laman nya melainkan mencarut.
Ada juga sumber yang mengatakan bahawa Parpu Kari ini ada membawa lari wang yang dibayar oleh sebuah badan perhubungan UMNO, tidak tahu sejauh mana kebenarannya , tetapi jika tidak benar tidaklah mungkin orang berkata pula. Katanya itu adalah upah untuk dia dan kawan kawan nya dalam membawa kempen UMNO di sebuah negeri yang diperintah oleh PR. Hebat mamat ini sudah pandai perlari kan duit pula.

Ada juga sumber mengatakan , Parpu Kari juga dibayar di Perak dengan nilai RM5000 sebulan hanya untuk menyalak dan mencarut serta merapu. Ini sungguh memalukan UMNO, Ini memalukan kawan kawan bloggers yang lain dalam UMNO kerana cara dia menyalak , menjatuhkan maruah bloggers UMNO dan UMNO itu sendiri. Sebenarnya , blog Parpu Kari ini tidak lebih sebagai jamban tempat kita singgah membuang najis sahaja, Ada juga nikmat membuang najis ini. Terutama di rumah najis. Jamban lah.
OLEH : HALIM MISARA

Kepada kawan kawan bloggers UMNO kita jangan tiru macam mamak ini. Sdr 1 Mal , biarkan dia begitu , kita tak perlu macam dia. http://1-mal.blogspot.com

9 comments:

pisau.net said...

salam saudara,

rasanya maklumat tu tak betul,jangan ambil maklumat yang tak sahih tanpa bukti nanti terjadi fitnah pulak.

seeloknya kita jangan panjangkan isu ni..
jika nak maklumat lebih lanjut elok berhubung terus dengan saya.

MANTRA said...

Beginikah cara blogger harapan KJ? Siapa sekarang yang banyak menipu? Teringin sangat nak tau, adakah ini arahan KJ?

raksasa said...

psiclesiAku hanya post apa yang saya jumpa....terang bersuluh...terasa ke?

Anonymous said...

waaaa...
Sape bakar sape? Sape fitnah sape? sendiri mau ingat lol!

Parang Sasau said...

MANTRA KALAU TAK TAHU APA2 LEBIH BAIK DIAM!!! KALAU MULUT TU DAH BERBAU BUSUK.. BUSUK JUGAK LA...

MANA PARPU? DALAM BLOG SENDIRI SAJE DIA HU HA HA, WA KA KA KA! KALAU YE PON DAPAT BAYAK DANA SANA SINI.. LAIN KALI JANGAN HEBOH SATU KAMPONG! AKAI TARAK!

Jamil said...

Aku dah cakap...jangan start...aku hanyutkan....Piggy pon dah dihanyutkan wJK dan aku....kena pijak....HAHAHAAHAHAHAHAHH!!!!!! Mari sapa mau laawan?????

MANTRA said...

Raksasa, Parang Sasau dan Jamil... dont answer to me... answer to the UMB and UMNO's council... good luck and have fun!

Tok Pawi said...

A-ila, testisless la kau ni Jamil

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

salam.

Relax le bro2...jgn kecoh sesama sendiri...

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP