Kuda Tua nak masuk litar

Saturday, March 12, 2011


Semenjak buku Memoirs Tun Mahathir dikeluarkan, ada membuat spekulasi ia adalah satu gerakkan untuk membilas karya Barry Wain Mahathir the Malaysian Maverick yang menceritakan kepincangan kepimpinan Tun Mahathir selama 22 tahun memegang tampok tertinggi kerajaan.

Tapi lebih ketara adalah bila Tun Mahathir dalam nukilan memoirsnya mengatakan bahawa Tengku Razaleigh tidak sabar dan kerana itu dipancung dalam pemilihan parti 1987. Strategi dan kempen Arwah Sulaiman Palestin dan kontroversi 'lampu padam' di bilik mengira undi menjadi skandal dan buah percakapan kedai kopi sehingga ke hari ini.

Ramai mengatakan, Ku Li telah mengatasi Tun Mahathir. Tetapi dengan tangkas, Tun Mahathir mengarahkan kempen kotor melabelkan Ku Li main duit dan campak kontrak ke perwakilan.

Taktik sebeginilah kita lihat kemana mana pencabar atau yang tidak meyokong Tun Mahathir. Budaya politik ini lah sampai ke hari ini menular hingga kebawah dan ke semua sayap.

Jadi renung renungkan. Sejarah menunjukkan bahawa kuda kuda lama ni walaupun nak masuk litar balik, lebih baik kita sediakan litar lain dan tak payah menyusahkan dengan memberi peringatan perlumbaan lampau yang memecahkan bangsa dan umat. Jasa pemimpin memang dikenang, tapi bala pon tidak dilupai.

2 comments:

Anonymous said...

hahahahahahaha, lembu belaan BERUK (KJ) dan sleepy Dol mesti meroyan sakan pasal Tun M,menjadi mentor pd PM ke 6, dah2 wahai pencacai BERUK dan Sleepy Dol, Tidor aje lebey, ahahahahahahahah

Anonymous said...

sah lah, budak2 Under Pemudi x buat kerja , dok menyalak sondol projek, sana sini, sampai PRU ke 12 (2008) KO,

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP