Perjuangan dulu kini dan kocek aku?

Tuesday, March 8, 2011



Perkataan perjuangan kalau diambil kira dalam konteks bloggers hari ini sudah menjadi subjektif. Sememangnya ramai bloggers Pro-UMNO buat liputan yang baik dan ada juga yang sampai tinggal sana dari mula sehingga ke akhir tempoh.

Tetapi bagi saya ada beberapa isu yang mengecewakan. Antaranya kenapa bloggers dah menjadi lebih berpengaruh dari perwakilan UMNO mahupon ahli biasa.

Sudah tentu kelantangan Bloggers Pro-UMNO ini di hargai, tapi ia juga sudah menjadi padah.

Bloggers yang langsung tidak ada penghayatan perjuangan seperti ParpuKari, MyKMU (yang kononnya orang lama cyber), RBF, Flyingkick, Singh is King merosakkan suasana kekeluargaan dan esprit 'de corp (sepakat) dalam UMNO.

Bloggers yang highest bidder seperti Zaharin dan juga bloggers Elitist seperti Big Dog Zakhir yang hanya memuja personaliti UMNO menampakkan berapa rapuhnya 'perjuangan' mereka.

Campur lagi pegawai seperti SUK UMNO si Rauf Jusoh (lulusan SRP pon tidak) membela Blogger Zaharin Yassin dan Rafi Awang Kechik yang langsung tidak ada kualiti. Campur lagi Dr. Gigi Khir Toyo yang mencampak duit kepada Parpukari dan RBF yang mengeluarkan artikel - artikel meloyakan masyarkat dan menipu pengundi celik internet.

Ada juga duri dalam daging seperti Azeeza Abdullah dan Shahnor Jasin yang mengelapkan duit bersama Parpukari. Duit itu disediakan Penerangan UMNO dan Pemuda.

Seruan perjuangan tidak bisa di letak harga wang. Kenapa bloggers seperti mereka ini pergi ke PRK PRK mengemis dan membantai pemimpin lain?

Peranan UMB (Unit Media Baru Pemuda UMNO) kini mestilah menuju pada sarigan kualiti penulisan dan perjuangan. Penerangan isu di alam maya mestilah berkredibiliti dan ada fakta kukuh.

Selain dari memberi bimbingan dan latihan UMB perlu memperluaskan pengaruhnya ke jaringan kelabu seperti pengundi muda yang kelabu dan cenderung ilmiah.

Kebiasaannya orang sama atau catchment pembaca yang sama. Jaringan mesti di buka seluas luasnya.

8 comments:

Anonymous said...

tepat. aku rasa tulisan bloggers umno ni umpama budak tadika. mendabik dada kononnya mrk yg memenangkan umno sedangkan anak bandar lebih bersikap pro pembangkang. diharap umb tidak terpesong dgn ajenda jahat mrk tu

Anonymous said...

tepat. aku rasa tulisan bloggers umno ni umpama budak tadika. mendabik dada kononnya mrk yg memenangkan umno sedangkan anak bandar lebih bersikap pro pembangkang. diharap umb tidak terpesong dgn ajenda jahat mrk tu

Anonymous said...

kira betul la klu ade yg labelkn perjuangan blogger ni satu retorik dan hya buat utg sendiri...wallahu'Allam :)

Anonymous said...

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/189965_207481752600700_100000166302019_920172_1266479_n.jpg

Anonymous said...

http://bit.ly/eRlcwa

Tenno perang said...

saya kurang bersetuju dengan pandangan tuan...sebaiknya mana yang sokong perjuangan BN jangan di persoalkan...apa yang UMB baru telah lakukan...tiada...saya lebih suka melayari GAP..parpukari..taipingmali dan yang seangkatannnya kerana mereka dilihat lebih ikhlas memperjuangkan dan menangkis semua segala fitnah yang di taburkan oleh pembangkang...nak harap pemuda UMNO...haram....mana pergi khairi..mana pergi UMB...tiada..blogger otai inilah yang telah menangkis segala tohmahan....teruskan blogger otai sekalian..

Warna warni yang menawan said...

setuju dengan pandangan saudara di atas. but yet... UMB dan NADI RAKYAT dan buat yang terbaek. jangan banding dan pertikaikan.. insyAllah dengan berkat doa dan usaha BN kembali ke tempat dulu.. Allahhuakhbar!

Anonymous said...

wakaka, alahai pencacai KJ meroyan, aku tgk si bro jinggo, pon low class punye blogger, haahahahah, opsss jgn lupa ade sekor lagi Rosak etiqa, dan tepak lembam, same2 low class, ahahahahahahah,

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP