Akhil Ustaz Rock PAS, Cakap Tak Serupa Bikin!!! Lu PIKIIIR La Sendiri...

Wednesday, June 3, 2009


Mahkamah Rendah Syariah Ipoh memutuskan kes ‘kebenaran cerai’ yang difailkan oleh Maizawati dibawa ke 15 Julai depan, Akhil yang sepatutnya memberikan kenyataan kepada media bagi menjelaskan tentang isu tersebut telah memungkiri janjinya . ( Penipu rupanya Ustaz Rock PAS ni, harap rambut saja macam sarang tabuan).

Ustaz rock yang dikaitkan dengan penyanyi Waheeda itu seakan-akan mengerti yang media telah berkumpul di luar untuk menyerbunya pada bila-bila masa itu keluar dari mahkamah sambil dikawal oleh dua orang lelaki.

Yang baik dan suci adalah agama itu sendiri tetapi bukan penceramahnya. Penceramah adalah manusia biasa. Manusia biasa boleh berubah kepada positif atau negatif bergantung kepada pengaruh tempat, keadaan dan masa.

Satu yang tipikal ialah sifat cepat masuk bakul dan cepat berpuas hati dengan prestasi. Yang jarang ditemui ialah sifat suka merenung sama ada teknik penceritaan adalah menepati konsep dan kemahuan pendengar. Yang kurang diambil tahu ialah sama ada intipati penceritaannya relevan dan berkesan hingga mampu membawa perubahan bermakna terhadap khalayak pendengar.

Inilah lumrah kehidupan manusia yang dikawal oleh nafsu , walaupun sentiasa mengingati orang lain, namun diri sendiri sebenarnya tidak sempurna. Penceramah Pas yang pernah juga mempunyai kontroversi mengenai tuntutan bayaran ceramah yang tinggi suatu ketika dahulu kini telah tekad untuk meninggalkan isteri dan 5 orang anak kerana telah menemui yang lebih muda. Katanya pendek, “Lain kalilah..”

Apapun, dalam keadaan jemaja-remaji menampakkan kedahagakan terhadap melodi padang pasir makanya sesiapa saja penyanyi yang boleh mengalunkan melodi berkenaan walaupun dengan suara yang sumbang tetapi hedonisme mengajak khalayak massa mengangkat penyanyi bersuara sumbing sebagai idola….

Begitu juga apabila genre rock melanda dan apabila ada seorang penyanyi rock tempatan yang mula berani menetang arus muzik tradisional dengan menyimpan rambut panjang maka penyanyi ini mudah mendapat populariti dan dianggap sebagai idola. Tetapi apabila sudah ada beratus penyanyi rock menyimpan rambut ala akhil hay atau fesyen ala ‘sarang tebuan’ maka lama kelamahan gaya rambut tidak lagi membawa apa kaitan yang signifikan dengan muzik rock itu sendiri.



Isteri Akhil Hayy, Maizawati bersama lima orang anaknya. Tampak lebih cantik + smoking hot berbanding Waheeda yang entah apa-apa itu. Beliau pernah hadir untuk sesi tembual bagi segmen ‘Ditinggal Suami’ yang mendedah’kan cerita di’sebalik kisah cinta antara Akhil Hayy & Waheeda.

2 comments:

mizie said...

idup ko laei bai...rajin tul ko amik tau ttg hal2 politik ni lg kan..xper r beb kalo income ni msuk..tp ingt..memfitnah dan membruk burukkan org...kerja x elok tu..assalammualaikum

Parang Sasau said...

Hua hua hua... bro mizie... bawak-bawak la bergaul dengan masyarakat sikit... jangan jadi macam katak bawah tempurung...

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP