It is I, Raksasabn

Tuesday, August 18, 2009


by Orang Batu


Yet again, Parpu Kari is trying to spin something without having any proper investigative work or research. This is the problem in the world wide web when you have irresponsible blogger-wannabes who think they are doing the party and country a favour but essentially what they’re doing is being another anchor around UMNO’s neck forging ahead.


I’ve seen Parpu Kari meander and flirtatiously try to coax politicians to PAY HIM MONEY to write against the opposition. As we have seen in Parpu Kari’s blog, everything revolves around Nizar and Perak politics (majority of the articles).


I must qualify that most pro-UMNO blogs operate on voluntary basis and write objectively about the leadership in UMNO and BN. However, Parpu Kari and his minion Piggy Singh have been nothing short of traitors to the party simply by writing libelous and defamatory stories without true accounts about one single young politician.


Parpu’s obsession with anti-Khairy Jamaluddin sentiments is not new. It dominates his one-dimensional blog, alongside his (sponsored) hobbies of attacking Nizar. His latest attack against KJ is that he is a ‘perasuah’ based on the Discipinary Committee’s findings – a very strange accusation when we know everything in UMNO is stagecrafted.


Parpu distorts reality and feeds feeble minds like Azli Shukri who sit at their desk for hours on end, waiting for Parpu to feed them his next batch of lies and misinformation. Plus, everytime Piggy Singh gets a can of whop-ass opened in his face, big bro Parpu comes in to defend. This two-man show is certainly the circus act in town.


We have split, defended and countered every attack that has been thrown by these two with facts, with the help of Wenger, Bro Jinggo and Sakmongkol, and all they can do is harp on the same old fiction, rubbish that they pass of as a ‘story’ or ‘expose’.


If you go through raksasabn’s archives, you can find well-researched stories that give you blow-to-blow accounts about the last UMNO party elections. However, after any battle royale as it were, falling back into rank and file, and fighting for the party’s survival is paramount. That is why I will not repeat any of those stories because that would just sound like Parpu and Piggy singing the same tune over and over again; worse, that tune is one that suggests nothing but a dogmatic belief they posit in their hearts and minds to make themselves feel relevant.


Inilah masalah blogger2 anti-KJ. Balik balik cerita sama. Balik balik fitnah sama. Ego terlalu besar untuk menerima bahawa KJ sudah pun menang KP UMNO dan wajar disokong oleh semua – bukan demi KJ sendiri, tapi demi kelangsungan parti dan bangsa.


Saya sedar Parpu dan Piggy sayang kepada Tun. Saya hormati pegangan itu. Tapi apa salahnya kalau kebolehan Parpu dan Piggy disalurkan ke arah yang benar – bukan menabur fitnah semata-mata. Kalau Parpu nak naik ke ‘liga besar’, nescaya penulisannya perlu berlandaskan fakta, bukannya menghancurkan kredibiliti dan karektor orang lain.


p.s. Bro Jinggo, perjuangan belum selesai bro!

p.p.s. Heard through the grapevine, Parpu is in big financial trouble. Who’s your daddy, Parpu?

p.p.p.s. As usual, ciplak stories, skrip James Bond stail lama, bodoh.

16 comments:

Wenger J Khairy said...

Bro,

"Parpu distorts reality and feeds feeble minds like Azli Shukri who sit at their desk for hours on end, waiting for Parpu to feed them his next batch of lies and misinformation. Plus, everytime Piggy Singh gets a can of whop-ass opened in his face, big bro Parpu comes in to defend. This two-man show is certainly the circus act in town"

Thats class! Really nice, worth reading it a couple of times :)

Have been a bit preoccupied with some other matters, will pen some articles towards the end of this week I hope.

MayaBJ said...

haa ini rupanya si mamak belukang parpuji tuh.. jauh beza dgn BJ. Ibaratkan langit dan bumi.

ps. BJ lg hensem

AnakDesa said...

Apa2 pun perjuangan mesti diteruskan..kalu kita asyik nak menjatuhkan pemimpin je smpi bila2 pun umno x boleh bersatu.. Sudahlah org2 melayu skrg ni sudah berpecah.. x kan kita didlm umno sendiri pun nak berpecah...

Anonymous said...

PK perosak blogger umno! BODOH!

Captain Jack said...

LAGU INI BRO JINGGO TUJUKAN KEPADA PARPUKARI MENERUSI LAMAN BLOGNYA

Cerita Kedai Kopi

Orang Batu RaksasaBN said...

To Parpu/Piggy and their small band of supporters (or the lack of it)

Feeling in the dark again Singh? RaksasaBN is RaksasaBN. Tadi cakap Bro Jinggo, sekarang cakap Wenger, why just because i wrote in English? U silap. You are right, there are 3 of us. Tapi Orang batu is bi-lingual my friend.

Hell, our photo is posted on the blog. Pity none of them is Bro Jinggo or Wenger. Its the 3 of us and an Orang Asli guide friend named Kimun.

Keep guessing. Bro Jinggo and Wenger are free to support whom they want, but we are just interested in UMNO/BN progressing, and the way things are done by you two jokers, u are no better than Lim Kit Siang or Chin Peng for that matter. Read our last posting again and again until u finally understand what we are trying to clarify.

The truth in this case...will set you free.

PEJUANG CYBER said...

Kerana ParpuKari tidak menghurmati blogger sesama blogger, Identiti ParpuKari dibongkarkan oleh RaksasaBN!!! Peringatan!!! Jangan terlalu taksub atau pentingkan diri sendiri beb! Saya baru terima menerima masej dari pihak tuan kumpulan Raksasabn, yang akan terus menerus membongkarkan MAKLUMAT mengenai ParpuKari satu persatu! Kerana itu adalah pilihan ParpuKari! Sendiri Mau Ingat La Beb!

Harapan saya agar parpu sedar apa yang sedang dia lakukan skrg ini...

Anonymous said...

Parpukari perlu diinsafkan atau disingkirkan terlebih dahulu sebelum dia berjaya menyingkirkan khairy.Ramai yang tak tahu apa2 terpengaruh dengan fitnahnya.
*mamak tongkang rupanya parpukari ni..hehe..ingatkan melayu jati..citerlah bro sapa nama sebenarnya??

Sokong kj said...

Besar cam beruang badan mamak ni bro..takut gak

Bro Jinggo said...

Salam Perjuangan….

Kata Khairy, dia berpegang pd prinsip yg diamalkan oleh Pak Lah. Apa pun terjadi, dia tidak akan meninggalkan umno. Suatu masa dahulu, ketika tersingkir, Pak Lah pernah dijauhi oleh kawan-kawannya sendiri- ahli umno. Mereka sendiri tidak menyangka dia kemudiannya melonjak naik semula sehingga ke kerusi nombor satu dalam kerajaan dan parti. Kalau Pak Lah boleh melalui semua itu, KJ juga tentu boleh. Dia masih muda dan peluangnya masih luas terbuka.

Orang muda dimana2 pun sama. Mereka memerlukan idola dalam apa juga cabang kehidupan. Dalam perjuangan, mereka memerlukan hero- seorg yg berani dan lantang. Suara mereka diminati dan ditagihi generasi muda zaman kini.

Terus terang disini saya katakan bahawa Khairy Jamaluddin adalah Idola saya!

Kpd ParpuKari, Maya Khairy, Piggy, Mantra… Saya tak kisah kalau anda semua nak lanyak saya! Tetapi saya perlukan sesuatu yg begitu kuat lagi!

Hentaman anda semua tidak cukup kuat untuk merobek saya dan ianya langsung tidak menjejaskan pendirian saya utk menyokong KJ! Tolong bg lg…. lagi dan lagi!!!!

Bro Jinggo said...

Salam Perjuangan..

Dalam perjuangan kita perlu semangat dan azam. Dalam semangat kita perlu ada cita-cita. Tanpa cita-cita kita tidak akan ada matlamat. Hari ini kita rasa kita gagah kerana kehebatan orang terdahulu yang menghadiahkan satu pusaka cukup bernilai kepada kita. Namun hari ini juga kita terleka dan akhirnya kita semakin tertindas dan ditindas tanpa kita sedari. Ke mana arah yang sepatutnya dituju, mana arah yang menjadi penentu perjuangan orang-orang Melayu?

Barangkali sudah tiba masanya untuk semua pemimpin politik Melayu bersama-sama memikirkan mengenai survival orang Melayu dengan mengambil pendekatan merentasi sempadan politik yang selama ini telah menjadi pemisah kepada penyatuan bangsa. Percayalah, hari ini sebagai anak bangsa melayu yang hidup di bumi bertuah Malaysia ini kita harus berani untuk terus menjulang warisan pusaka bangsa. Biar ditentang apa jua jangan sesekali kita berpatah, ingatlah jangan kerana kita disergah kita terus melatah. Orang sekeliling ingin melihat dimana letaknya jati diri anak melayu.

Apakah kita ingin ditertawakan oleh orang lain yang sememangnya ingin melihat kita melatah bila disergah. Tiada kemerdekaan tak mungkin dapat kita kecapi segala kejayaan yang kita genggam bersama. Biarpun kejayaan individu yang dilakar atas usaha sendiri mahupun kejayaan kumpulan-kumpulan tertentu. Tanpa satu kebebasan yang mutlak sudah pasti apa yang ingin dilaksanakan mendapat tentangan yang amat memeritkan.

Tahun 2008 adalah tahun ke 62 bagi UMNO, antara mesej utama yang ditekankan oleh pucuk pimpinan UMNO, tidak lain tidak bukan adalah bersatu memperkukuhkan parti keramat orang Melayu itu. Ia telah dizahirkan dengan istilah muafaakat, integriti, bersama, berpadu, bersetia, rapatkan barisan dan bermacam-macam lagi yang ditegaskan oleh barisan hadapan kepimpinan UMNO yang berhimpun di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bersama 3,000 ahlinya. Begitu juga dengan lagu baru UMNO yang dinyanyikan buat pertama kalinya pada majlis itu, ia menyorot mesej perpaduan yang amat ketara melalui setiap baris lirik ciptaan Johari Selamat itu.

Walau apa pun istilah yang dilaungkan atau lagu yang dinyanyikan, jelas sekali mesejnya hanya satu iaitu menyatukan semua ahli UMNO sehingga ke akar umbi dan menghindari sikap berpecah belah sehingga melemahkan parti. Memang tidak dinafikan pada era pasca Pilihanraya Umum Ke-12 (PRU-12) ini terlalu banyak polemik yang muncul dalam UMNO sehingga berlakunya situasi cabar-mencabar, tuduh-menuduh dan bertikam lidah sehingga membawa kepada wujudnya puak-puak dalam UMNO sendiri. Apabila wujudnya puak dan kem yang menggambarkan perpecahan ini, maka tergambarlah kepada seluruh umat Melayu khusunya generasi muda bahawa parti yang menuntut kemerdekaan Tanah Melayu ini seperti sudah tidak relevan lagi. Ini kerana namanya yang berdaftar pada 11 Mei 1946 adalah Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu atau dalam Bahasa Inggeris, United Malays National Organization (UMNO).

Perkataan 'united' bermaksud bersatu dalam Bahasa Melayu manakala 'bersatu' yang sudah jelas tercatat dalam nama rasmi pertubuhan itu sudah memberi tafsiran amat nyata bahawa tiada puak-puak atau kumpulan-kumpulan sebaliknya semua ahli UMNO adalah satu. Tetapi situasi yang telah tergambar pada parti UMNO kini adalah berpecahan yang wujud akibat tidak sekata, ego yang tinggi, lupa diri dan terlalu mengagungkan habuan. Dengan sebab perpecahan itu, maka tidak dapat dinafikan bahawa ia melemahkan sesebuah intitusi itu seperti kata pepatah Melayu, bersatu teguh, bercerai akan menjadi lemah dan seterusnya roboh.

Oleh dengan itu bangkitlah bangsaku...genggam terus warisan pusaka itu. Katakan pada mereka ianya dijulang bukan untuk mencetuskan bencana tetapi ianya sebagai pembakar semangat kepada anak bangsa kita kerana dulukala itulah yang digunakan oleh nenek moyang kita dalam memperkasakan bangsa tetapi hari ini segala apa yang ada bukan bererti membuatkan kita lupa pada asal usul kehebatan bangsa.

Melayu Perlu Bersatu!!!

Anonymous said...

Dia ni mmg bodo pun...

Duit dah turun, tu la pasal kerja dia nak hentam KJ jer! siamang betul

Mell said...

Wow! RaksasaBN!

Mmg Kaw2..

I agree with you guy's on all the points...

CHAIRMAN KAGA said...

SIAPA YG ADA TERNAMPAK KES PARPUKARI DIMINTA MENGHUBUNGI TERUS CHAIRMAN KAGA DI CHAIRKAN KAGA, FACEBUKU (LETAK DALAM SEARCH BOX) ATAUPUN PEJABAT PERHILITAN YG TERDEKAT (BUKAN YG MKN DUIT DAN KELUARKAN LESEN KEPADA PENEMBAK HARAM)
BERKHIDMAT UNTUK KAO ORANG

DARI MEJA CHAIRMAN KAGA

Anonymous said...

Betul ker itu gambar parpu kari? ada sesiapa boleh sahkan?

aku akan simpan gambar ni baik2. Kemudian one day, aku akan cari dia...aku nak hentak dia. Dia sudah melampau sangat. Orang lain berblogger juga..tapi bukan macm dia...aku nak bawa cina, india hentak kepala dia?...dia budak mana? maklumat....kalau tak dapat tahun ni, tahun depan ada, aku akan hentak jugak...jenis orng kurang ajar memng patut dihumban ke longkang. Aku rasa ada cina gengster yang sokong DAP mahu buat kerja ini secara percuma.

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP