Nik Aziz rasuah balak dan kuari - Malaysiakini

Sunday, August 23, 2009


Ukur baju dibadan sendiri. rakyat kelatan hanya tengok pembangunan dari jauh, kenikmatan dan limpahan dari pembangunan seperti peluang niaga, peluang kerja, peluang pemilikan harta(nilai tinggi) akan hanya angan-angan kosong sahaja selagi parti pembangkang (PAS) memerintah.

Pas telah bersusah payah membina imej Nik Aziz untuk menjadikannya satu mitos yang mempunyai sifat seolah-olah mustahil. Mereka yang termakan dengan usaha pas ini bukan sahaja memandang Nik Aziz sebagai seorang guru tetapi juga seorang “ tuhan ” yang mampu menyembuhkan segala penyakit ahli Pas.

Rasuah derma pada Pas yang juga sering disalah gunakan oleh pemimpin tertinggi Pas, Kayu Balak, projek kuari sering menjadi isu penyelewengan di Negeri Kelantan dan Nik Aziz, beliau orang paling berkuasa di negeri tersebut. Dengar khabar Nik Aziz dan anaknya dok makan rasuah dari projek kayu balak dan projek kuari sampai nak habis kayu balak di kelantan,

Antaranya, kelantan membuktikan bahawa negeri itu adalah antara negeri yang paling mempunyai keluasan penebangan kayu balak yang diluluskan berbanding dengan hasil balaknya.

Kelantan juga mencatatkan rekod negeri yang mempunyai kawasan tanah berhutan yang paling tinggi berbanding dengan keluasan tanah di negeri itu ketika kelantan mengeluarkan kayu balak secara berleluasa.

Di samping itu, kerajaan negeri di bawah pas tidak mematuhi had dibenarkan tebang oleh majlis perhutanan negara,bahkan, jumlah kawasan balak yang lebih banyak diteroka, tetapi hasilnya jauh lebih rendah.


Harta Nik Aziz bernilai RMN10 Juta


STESYEN MINYAK NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA
Stesen Minyak Petronas hak milik Nik Mohd Asri Bin Nik Aziz (anak Nik Aziz). Asalnya stesen ini diurus oleh Mesra Makmur Trading yang dimiliki oleh Hood Bin Mohd Isa KP:691119105535. Beliau berasal dari Selangor bekas pemandu Nik Aziz dan menantu Nik Aziz. Hood selaku pengurus pada masa itu telah berjaya memajukan perniagaan ini. Beliau membantu Nik Aziz dalam pilihanraya 2004 dengan cara memberi petrol percuma pada hari mengundi jika motosikal atau kereta membawa bendera bulan - Pas.

Apabila Stesyen ini maju maka anak- anak Nik Aziz iri hati melihat penguasaan Hood keatas stesyen ini. Perbalahan telah berlaku, Nik Aziz gagal menyelesai krisis dalam keluarganya sehingga Hood telah disingkirkan dan membawa diri ke Trengganu. Sekarang stesyen itu diserahkan kepada Nik Mohd Asri pemilik tunggal As Sobru Jaya Trading.

Hood tahu cerita sebenar mengenai bagaimana tipu helah untuk membina stesyan minyak ini. Nik Aziz telah membeli tanah Lot 550 Kg Pulau Melaka tapak stesyen itu dengan memaklumkan kepada tuan tanah bahawa untuk membina asrama kesiankan pelajar tidak cukop tempat menginap. Tetapi setelah tanah dimiliki oleh Datin Tuan Sabariah isteri Nik Aziz, tanah itu telah dibangunkan stesyen minyak. Terkejut yang amat sangat tuan tanah, kerana tanah itu dijual dengan harga yang murah.

Stesyen Petronas bersama dengan tanah sekarang bernilai RM1 juta. Nik Aziz jutawan.




RUMAH MENANTU NIK AZIZ BERNILAI RM 1 JUTA


Rumah menantu Nik Aziz terletak di belakang rumah Nik Aziz Pulau Melaka. Nilainya RM1 juta. Ada jaga 24 jam sehari. Kalau rakyat nak jumpa dengan Nik Aziz maka dia akan tunggu di rumah lama, untuk rakyat tengok dia hidup sederhana. Tapi bila nak berehat pergi rumah banglow milik menantu. Menantu pakai kereta mewah kalau baru harganya RM250,000 sebuah.Apa nama menantu Nik Aziz?..Nik Arif Fahmi Abdul Rahman, orang yang paling berkuasa dalam kerajaan Nik Aziz.


Menantu Nik Aziz bekerja sebagai CEO Perbadananan Menteri Besar (PMB), Kereta Mercedes berserta dengan pemandu disediakan. Semua projek yang nak join vanture dengan PMB sebelum angkat kepada Pengerusi PMB mesti diluluskan oleh CEO dulu. Siapa Pengerusi PMB? tak lain dan tak bukan Nik Aziz. PMB sudah jadi hak anak beranak. Banyak syarikat pelaburan PMB mengalami kerugian. Habis lah duit rakyat Kelantan di pulon mertua dan menantu.

Bila rakyat nak jumpa datang lah kerumah depan, kecil dan sederhana. Kereta Mercedes RM500,000 dan CRV Rm 70 ribu untuk Tuan Sabarian ulang alik ke pasar. Rumah inilah yang selalu ditonjol oleh Nik Aziz.




TUAN SABARIAN SEORANG JUTAWAN.Kononnya Bandaraya Islam Kota Bharu berkembang tapi ada udang disebalik batu, sama hebat dengan pengumpulan harta oleh keluarga Nik Aziz. Tuan Sabariah kuat berniaga, pernah berniaga jualan langsung, hampir semua muslimat Pas di Pengkalan Chepa, Kota Bharu dan Kubang Krian menjadi ahli. Sekarang mengalami kerugian ada muslimat Pas yang mengalami kerugian RM50,000 seorang. Kita boleh bayangkan berapa banyak wang muslimat Pas hangus. Apabila muslimat minta ganti katanya tak ada wang.Dalam pada itu sempat Tuan Sabariah membeli dua unit Rumah Kedai di Taman Koperasi Tanjung Chat Bandar Kota Bharu nilainya RM2 juta.


Kata penduduk Pulau Melaka banyak tanah orang kampong sekarang menjadi milik keluarga Nik Aziz yang bernilai berjuta-juta ringgit. Dari mana Nik Aziz dapat duit bergitu banyak?Ini lah kesederhanaan yang ditunjukkan oleh Isteri Ulamak, dalam diam juga seorang jutawan.

PENDEDAHAN ANAK NIK AZIZ TEWAS KERANA RASUAH POLITIK DALAM PAS ?

Atas kapasitinya ketua dewan ulama, tentu Muhamed Iraq tidak berbohong mengenai hal ini. Sebagai seorang yang arif dengan hukum beliau tentu tahu apakah hukum membuat fitnah.Saya yakin beliau diberikan maklumat dan laporan tepat mengenai kejadian. Boleh jadi juga pemberian baju sebagai hadiah dan acara jamuan itu berlaku di kawasannya sendiri, di Kubang Kerian.

Saya yakin seratus peratus Muhamed Iraq ada bukti mengenai perkara itu. Kalau tidak masakan beliau berani menuturkan hal itu. Tok Guru Nik Aziz sendiri rasanya tidak berani kerana beliau mempunyai perhitungan politik yang jauh ke depan berbanding dengan Mat Iraq yang lebih tulus.Di sini saya ingin kemaskan sedikit pandangan Mat Iraq itu dengan dua kejadian yang dilaporkan berlaku pada sepanjang muktamar Pas kawasan baru-baru ini. Kedua-dua kejadian ini kalau ditilik dan dihalusi ia berunsur rasuah.

Pertama, saya ada mendengar ada beberapa kawasan Pas telah dihulurkan wang sebanyak RM5,000. Tujuan wang itu diberi ialah kononnya untuk membantu Pas kawasan berkenaan. Pemberian itu ada syaratnya. Pas kawasan yang menerima wang itu hendaklah memanggil si pemberi wang itu merasmikan mesyuarat Pas kawasan berkenaan. Atau pun Pas kawasan berkenaan kena mencalonkan orang berkenaan untuk jawatan-jawatan tertentu.Permintaan agar pemberi wang itu dicalonkan tidak dibuat secara terang-terang, tetapi secara simbolik dan saling memahami antara pemberi dengan pihak yang menerima.Kejadian atau tutur mengenai perkara ini kerap berlaku di sebuah negeri di sebelah Selatan sana dan juga negeri-negeri di mana Pas miskin.Kejadian ini katanya sudah menjadi buah mulut sampai ke peringkat pemimpin Pas.

Gelombang penolakan rakyat terhadap PAS di Kelantan sangat terasa bahangnya seperti membakar sampah di musim kemarau. Rata-rata rakyat kecewa dengan prestasi PAS di Pulau Pinang. Undian PRU12 dulu adalah sesalan lima tahun lagi.

Kini PRK PERMATANG PASIR, PAS sedar rakyat memandang mereka dari ekor mata sahaja. Rakyat berasa terhina apabila PAS gagal mewakili mereka, PAS gagal membuatkan Melayu merasa hebat di Pulau Pinang, ditambah pula orang Melayu Pulau Pinang mendapat syer dalam pengkhianatan dan penganiayaan.


Mengenai pengundi hantu, khairy berkata, pergerakan itu mengesyaki ada usaha besar-besaran dari pas untuk memindahkan pengundi mereka dari kawasan dap yang berhampiran, ke kawasan pas permatang pasir.

Ini kerana pas sedar undi melayu berpecah dua, maka untuk menjamin kemenangan, mereka terpaksa bermain kotor supaya lebih ramai pengundi "setinggan" mereka ini dipindah ke kawasan-kawasan majoriti melayu

Pemuda umno mendapati terdapat pengundi yang didaftarkan di rumah tertentu yang tidak dikenali pun oleh tuan rumah.

Tiada kerusi exco

Pas dan dap tidak dapat menjawab persoalan mengapa pas tidak mendapat kerusi exco kerajaan negeri pulau pinang meskipun kerajaan negeri itu dilabel sebagai kerajaan pakatan rakyat.

Ketua menteri, lim guan eng 'seperti biasa' mengelak isu sebenar dan tidak mampu memberi apa-apa jaminan bahawa calon pas, salleh man akan dilantik selaku wakil pas dalam exco kerajaan negeri sekiranya menang 25 ogos ini.

Calon pas di dun permatang pasir tidak diberi penghargaan sewajarnya oleh DAP, kerana sepanjang kempen, beliau tidak langsung mendengar sebarang pelan pembangunan buat rakyat di situ sekiranya calon pas menang.

12 comments:

PEJUANG CYBER said...

TERUSKAN MEMBONGKAR RAHSIA DISEBALIK KOPIAH PAK AJIS NIH...

Apakah Nik Aziz masih tidak insaf dan sedar atau langsung tidak merasa takut dengan fatwa fatwa beliau yang boleh menyonsangkan pemikiran umat Islam.

SALAM HURMAT

Anonymous said...

Pelahap juga rupanya si tok guru ni...

padi de legend said...

kah-kah-kah-kah-kah...artikel syok sendiri--kah-kah-kah-kah......kalau ada rasuah balak, dah lama Nik Aziz kena masa zaman BPR dan skerang SPRM, kah-kah-kah-kah....Badan Raksasa Otak Lembu kah-kah-kah-kah...jgn tulis rasuah nik aziz kat sini, tulislah aduan,lapor pada SPRM-kah-kah-kah...mengapa bloggers UMNgOk selalu jadi bongok kalau menulis artikel...kah-kah-kah-kah-- Raksasa BN otak lembu kah-kah-kah

putraminang said...
This comment has been removed by the author.
putraminang said...

Baru dapat sebahagian fakta dari peguam yang mungkin akan mengheret sipenulis ke mahkamah:

1. Ahli Pas mana yang mengaku Nik Aziz sebagai Tuhan? boleh menyembuhkan penyakit.

2. Hood menantu Nik Aziz yang dimaksudkan bukan bekas pemandunya dan x pernah pun bekerja dengannya sebelum ini.

3. Tiada pemberian petrol percuma semasa pilihanraya tetapi ada pemberian untuk pelanggan motosikal x kira siapa pada hari pertama pembukaan stesen.(September 2003)

4. Stesen minyak adalah milik mutlak Petronas Dagangan Berhad (COS)dan tanah di pajak 40 tahun dari tuan tanah.. D.T.Sabariah.

5. Menantu Nik Aziz yang satu lagi adalah Abdul Arif Fahmi bin Abdul Rahman bukan 'Nik' Arif Fahmi bin Abdul Rahman!

6. Tiada jaga 24jam pun di rumahnya kalau ada pun mungkin SB!

7. Rumah Abdul Arif Fahmi bukan tempat lepak Nik Aziz malahan beliau hanya pergi paling lebih pun dua kali sejak ia siap dibina.

8. Harga kereta Toyota Harrier Abdul Arif Fahmi hanya sekitar 120k semasa dibeli bukan 200k,itu pun hutang!

9. Rumah Abdul Arif Fahmi kurang dari 300k. Itupun hutang bank!

10. Kereta mercedes Nik Aziz adalah hak Kerajaan Kelantan bukan milik peribadinya.

11. Honda CRV second hand tersebut adalah milik anaknya bukan milik D.T.Sabariah yang ada ketika itu hanya Toyota Unser.

12. Dua unit rumah kedai bernilai RM2juta yang dikatakan milik D.T.Sabariah langsung x wujud semua milik orang lain!!!

OLEH YANG DEMIKIAN BERHATI2 LAH BILA MENERIMA BERITA DARI SI FASIK!

Anonymous said...

Pemimpin UMNO yang secara terang-terangan telah mengamalkan rasuah. Dan telah terbukti bukan dr SPRM, tp oleh UMNO sendiri. Tp masih lagi diberi kepercayaan memegang jawatan2 penting. Bleh komen sikit mengapa ini terjadi??

bukan lembu...manusia said...

Sedih baca artikel ni...beratnya dosa memfitnah (x de bukti...main bantai jer)....

Anonymous said...

kahkahkah..nampak sangat kebodohan penulis blog ni..

Anonymous said...

eh,10 juta, ok la tu, cincin Rosmah,bini najib tu berapa eh??beg tangan dy lagi...

Anonymous said...

Huhuh

Anonymous said...

ce bawak bukti ni pegi report SPRM. kalau nk konkrit lagi, awak dptkan salinan geran2 tanah utk harta yg terlibat.

Kalau btoi TGNA banyak menyenangkan kronisme, kita bicara bagi adil.

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP