ANWAR SUDAH DIKENALI PEMIMPIN KUMPULAN KALAH DAN SALAH-MALAYSIAKINI

Wednesday, August 20, 2008

Mahfir Sabtu
Sedang calon BN sibuk melawat mangsa banjir di kawasan Permatang Pauh, Anwar sibuk jemput bekas-bekas pemimpin gagal dari luar negara. Sementara calon Presiden Angkatan Keadilan Insan Malaysia (Akim), Hanafi Mamat yang menafikan mewakili PAS pula tengelam entah ke mana.
Semasa hari penamaan calon, , Hanafi mendakwa tidak akan hilang deposit, sebenarnya menjadi bahan ketawa ramai apabila persembahannya kelihatan lebih sikit daripada 'uniform' PAS. Ada juga orang kata, Hanafi lebih mirip Pertubuhan Arkam yang berselindung di sebalik Akim.

Yang nyata pada mata ramai sekarang ini, Anwar memang benar-benar terdesak hingga lupa cemarah anjuran PKR didapati tidak pun memohon permit polis. Mungkin dengan sengaja mahu memerangkap pihak berkuasa polis apabila kelak akan menuduh polis macam-macam. Adalah mustahil Anwar lupa, tetapi beliau pasti ada niat buruk dengan sengaja mahu melanggar peraturan berkempen.

Sebenarnya pihak polis tidak perlu tunggu lebih dua hari untuk bertindak. Sepatutnya di hari yang sama juga polis perlu bertindak menghentikan ceramah tanpa permit tanpa mengira siapa. Kerana itu, ada orang PKR sudah mendabik dada mengatakan polis takut menghentikan ceramah PKR terutama di mana Anwar berada. Kalau sudah tiga hari baru nak ambil tindakan, nampak sangat dakwaan anggota PKR itu ada betulnya.

Selepas ini, Anwar akan bawa bekas presiden Indonesia, Abddurrahman Wahid (Gus Dur) dan pemimpin Kumpulan Islam Nahdlatul Ulama untuk turut sama berceramah menyokong apa saja dakwaan Anwar terutama pastinya turut menafikan kes liwat Saiful yang mereka tidak tahu apa pun akan hal itu.

Pengaruh orang-orang gagal dari luar negara termasuk Estrada sebenarnya tidak laku di Malaysia. Mereka sudah gagal di negara masing-masing tetapi sibuk pula mahu membantu orang gagal di Malaysia untuk memenuhi naluri Anwar yang kelihatan amat terdesak.

Begitu juga dengan tindakan Mohd Saiful Bukhari Azlan bermubahalah dijadikan isu di pentas-pentas ceramah Anwar di mana beliau sibuk membuat kecaman dan mengejek Saiful. Terus menerus Anwar menyatakan enggan bersumpah bagi menyambut cabaran Saiful. Sebenarnya itulah peluang bagi Anwar menyatakan kebenarannya.

Tetapi ramai berpendapat Anwar tidak mungkin berani kerana tahu betapa kesannya dari akad sumpah laknat itu. Beliau lebih sanggup mengekalkan keraguan orang ramai kerana dia tahu jika dia bersumpah, sumpah itu akan memakan dirinya kerana dia sahaja yang tahu dia bersalah. Pada hal apa salahnya dia bersumpah? Kerana keenggannya itulah kepercayaan orang ramai semakin menebal bahawa memang benar Anwar meliwat Saiful.

Fokus Anwar terhadap kempen yang sepatutnya membentangkan 'manifesto'nya kepada penduduk Permatang Pauh sudah lari daripada landasan kerana dia sibuk mahu menerangkan yang dia tidak bersalah dan semua yang berlaku antara dia dengan Saiful adalah konspirasi semata-mata. Dalam hal ini, Anwar sudah hilang kejantanannya berpolitik yang hanya menjurus kepada beliau tidak bersalah dan meyakinkan orang ramai bahawa dia akan jadi perdana menteri tidak lama lagi.

Untuk menjadi perdana menteri bukan itu caranya. Anwar sudah tersasar jauh hingga Presiden PAS pun kata Anwar berangan-angan Mat Jenin. Masakan rakyat negara ini yang sudah begitu bertamadun mahu menerima Anwar sebagai perdana menteri Mat Jenin yang penuh dengan mitosnya menjadi lebih daripada kedudukan seorang raja.

Raja yang menyokongnya pun sudah jatuh ke tahap Raja Paria. Dedahan dari peguam terkenal, Datuk Muhammad Shafee Abdullah terhadap Raja Petra Paria pun sudah ke paras siasatan polis dan Anwar juga harus bersedia untuk membela Raja tajaannya itu.

Keganasan yang berlaku di Permatang Pauh semasa dan sedang kempen ini pun Anwar masih berselindung mahu menafikan ia dilakukan oleh orang PKR. Walaupun Anwar mengatakan siapa pun boleh pakai baju dan topi PKR, itu alasan yang semua orang sudah tahu. Itulah modal Anwar untuk menutup kelemahannya.

Pemimpin yang baik tidak menafikan terus sesuatu perkara, tetapi akan mengatakan akan siasat dan mengeluarkan kata-kata nasihat. Maka dalam perkara ini, Anwar memang bukan seorang pemimpin bermoral tinggi. Dia hanya seorang pemimpin yang suka menggumpul orang salah dan kalah membawa imej buruk partinya sendiri.

6 comments:

Anonymous said...

bagi penyokong tegar pr yg bodoman
sekalian...haruslah terima hakikat
bahawa apapun ketua anda buat harus
disokong asalkan nampak yang tak baik,pengecut atau dolak dalih terhadap melayu/islam....disanggah
dipersoal atau teguran pantang dijengah....dajjal sekalipun harus
dijulang....

pemimpin pkr hebat belaka...dsai hebat
berkata-kata..dusta.
khalid hebat berjenaka...10%(uitm)

dua pemimpin jer ????
(jgn ditanya...penampar jepun nak ker)

Anonymous said...

Lim Kit Siang melalui 'anjing kurapnya' yang sanggup memakan tahi tuanya demi mendapatkan kuasa dan merealasikan impianya peribadinya untuk menjadi Perdana Menteri. Tak usah ditanya kenapa penulis mengelarkan beliau 'Anjing Kurap' beliau sememangnya layak digelar sedemikian rupa lagipun Tuan Guru Nik Aziz pun pun berkata 'tidak apa' jadi apa salahnya penulis mengelarkan beliau anjing kurap. Pengkhianat Bangsa memang layak mendapat gelaran seperti berikut kalau ikutkan hati penulis nak saje panggil Anwar ni "Babi Panggang, yang menjadi makanan kepada Lim Kit Siang yang sepatutnya dihapuskan di muka bumi Malaysia ini" Golongan-golongan merekalah yang mencemari bumi Malaysia dengan najis binatang haram tersebut. Sedangkan negeri asal mereka sendiri tiada perusahaan seumpamanya seperti di Malaysia.

Anonymous said...

Kumpulan Gay yang berkumpul di Bukit Bintang semalam telah bermesyuarat untuk menghantar wakil ke Permatang Pauh untuk menyokong Anwar Ibrahim yang mereka anggap sebagai “King of the Sodomy Kingdom”. Mereka berharap nasib mereka akan menjadi bertambah baik dan terbela sekiranya Anwar menjadi Perdana Menteri. Menurut juru cakap beliau yang ditemubual oleh wartwan KPMU semalam, Sdr Aznan atau lebih dikenali sebagai June, seramai 200 gay dari Kuala Lumpur dan Pulau Pinang akan bergabung pada hari penamaan calon pada 16hb ini untuk memberikan sokongan kepada Anwar Ibrahim.

June yang berasal dari Negeri Sembilan telah 10 tahun berkecimpung dalam kumpulan-kumpulan gay ini yang mana mereka adalah dari Persatuan Gay Malaysia yang di Pengerusikan oleh seorang bekas pengacara TV yang popular. June dan rakan-rakannya akan bertolak dari Bukit Bintang pada jam 12 malam. Semua Gay yang mahu menyertai beliau boleh lah menghubungi Sdr June di email June68@gmail.com

Anonymous said...

Hahaha... teruskan perjuanganmu june.

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com


Lupa lah pasal Nuar nie. Jom borak pasal debat pula

Markah BAGI DEBAT
Dr. Koh- 75 %
Guan Eng-25 %

Namun begutu, ada yang tersirat di hati abe Mie ialah orang Melayu menjadi pembangkang di PP dan abe MIE takut perkara ini menjadi realiti dan merebak ke seluruh negara nanti. Pemimpinnya adalah orang Cina dan yang melalak sebagai pembangkang adalah orang Melayu yang majoriti 67% penduduk di Malaysia.

babiPAS-islamDAP said...

anwar boleh menang looo... lepas nie ajak semua olang-olang PAS makan babi. manyak sedak looo daging babi maa..

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP