Malaysiakini - MAHATHIR JEJEH BURUKKAN KJ CARA TERDESAK KEMPEN UNTUK ANAKNDANYA

Tuesday, February 10, 2009

Oleh Mika Padini

Perkara Negeri Perak sudah dikira selesai. Kempen pemilihan UMNO kembali ribut. Begitu juga ributnya kembali di mana Khairy Jamaluddin terus menjadi sasaran menerima pelbagai bentuk fitnah dan tohmahan dari pelbagai sumber yang tidak diketahui.

Beberapa orang perwakilan pemuda ada yang sudah terlepas cakap berpeluang menemui mantan perdana menteri, Tun Mahathir Mohamad telah membuat pelbagai teori mengenai siapa paling sesuai untuk mengetuai jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia di pemilihan akan datang.

Oleh kerana anakndanya Mukhriz menyertai gelanggang perebutan kali ini, tanpa segan silu, Mahathir secara terang-terangan berkempen untuk anakndanya. Perkembangan terbaharu ini tidak menyenangkan ramai pihak.

Lebih dahyat lagi ialah apabila Mahathir dengan cara liciknya berselindung menggunakan terataknya sebagai tempat berkempen. Malu-malu alah perwakilan yang diajak bersembang telah merasakan diri mereka 'terperangkap' dengan hujjah berbau fitnah yang mengecam Khairy.

Antara perkataan yang Mahathir gunakan kepada Khairy ialah "budak hitam ni jahat. Dia boleh jual bangsa, jual negara kalau diberikan pegang jawatan penting."

Perkataan memburukkan KJ bukan setakat itu. Mahathir juga digambarkan membentangkan teori buruk jika KJ dipilih menjadi Ketua Pemuda. Sebagai orang tua yang sentiasa mendabik dada tahu segala-galanya apa yang akan berlaku berasaskan ramalannya semuanya tepat belaka.

Tindakan Mahathir ini tidak lain tidak bukan memujuk siapa saja termasuk mereka yang bukan dari kalangan perwakilan pemuda dengan harapan kempennya memburukkan KJ disebarkan secara meluas ke seberapa banyak telinga kalangan orang UMNO.

Oleh itu, Mukhriz tidak perlu kempen. Tugasnya hanya 'membela' mereka yang telah berjaya 'dirasuk' oleh ayahndanya yang mempunyai cara dan teknik mempengaruhi sesiapa juga yang diajak berbual.

Walaupun cara terdesak Mahathir memusuhi seseroang terutama terhadap Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, Mahathir mengaitkan semua ahli keluarga siapa juga yang menyokong Pak Lah adalah terdiri dari golongan tidak guna pada persepsi peribadinya.

Mahathir dalam kempen kotornya tetap akan mengatakan apa yang beliau katakan mempunyai bukti seperti dokumen, ada gambar, ada vedio, ada saksi dan sebagainya sebagai menyokong kata-katanya yang penuh dengan kepalsuan semata-mata.

Setakat ini beliau juga kata ada bukti siapa terlibat dengan politik wang. Beliau boleh sebut satu persatu dan menyatakan tempat di mana ia berlaku dan kepada siapa disampaikan, tetapi tidak pernah lagi menunjukkan apa pun bukti yang beliau ada.

Setakat ini mereka yang ada pengalaman bersama Mahathir dalam usaha kempennya memburukkan calon hanya membuka buku nota kecilnya kononnya untuk rujukan yang dicatitkan sendiri sebelumnya. Sungguhpun ada pemuda yang mempercayai apa saja kata Mahathir, tetapi ramai juga yang merasakan mereka sedang diperbodohkan.

Ini adalah satu gejala paling buruk yang melanda pertandingan dalam pemilihan UMNO. Mahathir juga berkempen kuat calon pilihan hatinya di peringkat lain terutama timbalan presiden dan naib presiden. Secara psaikologi juga, dengan optimis beliau memberitahu siapa akan menang dan siapa akan kalah di pemilihan kali ini di semua peringkat.

Adalah malang sekali kalau pemuda tidak menyemak siapa Mahathir sebenarnya dari aspek fikiran politik kotornya, betapa busuk hatinya dan betapa jahat tindakannya dalam banyak perkara yang telah begitu banyak didedahkan dalam bentuk buku, DVD, risalah-risalah yang bertaburan di pasaran.

Menerima pandangan dan ramalannya serta siapa yang beliau minat atau siapa yang beliau benci secara bulat-bulat adalah satu perkara yang memusnahkan satu-satunya institusi politik orang Melayu. Mungkin itulah tujuan Mahathir sebenarnya mahu lihat UMNO lingkup setelah beliau tinggalkan.

2 comments:

Anonymous said...

Memang patut ler dia sokong anak dia...takkan nak sokong ko kot BAHLOL!!!

Kalau sokong ko sesilap semua kena jual...lagi BANGSAT..Ko sama jer keturunan ngan FUCKKKLAHHH ngan beruk itam tu... BODOH SOMBONG...

Kalo ko ler agaknya, mesti ko pilih orang lain selain dari keluarga ko...PADAN PUN KO NIH DI PINGGIRKAN KELUARGA SENDIRI...BAHLOL ler katakan...

raplahjingaa said...

Tun...tak payah berkata apa-apa...tak ada siapa yg suka kat menantu PL, selain PL sekeluarga dan kuncu-kuncu mereka, campur tolak ada kot 500 orang di Malaysia ni.

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP