Nizar Melayu sesat

Thursday, July 23, 2009

PERHIMPUNAN LILIN APA TUJUAN SEKALIPUN ADALAH SYIRIK


PAS menyerahkan kepada Dewan Ulama untuk mengeluarkan fatwa atau hukuman terhadap tindakan Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Datuk Seri Dr Mohd Nizar Jamaluddin yang menyertai majlis nyalaan lilin di Ipon bagi memperingati kematian Teoh Beng Hock, setiausaha politik kepada seorang anggota Exco Selangor.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan dan Timbalan Menteri Besar Datuk Ahmad Yaacob berkata pihaknya tidak mahu terburu-buru mengeluarkan sebarang kenyataan dan membiarkan Dewan Ulama PAS untuk kemukakan sebarang pandangan.

"Kita serah sahaja kepada Dewan Ulama PAS untuk tentukan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis pecah tanah projek fasa kedua di Rantau Panjang Rabu.

Nizar asalnya juga berdarah cina dan ritual sebegitu tidak memberi kesan kepadanya kerana dia mempunyai sokongan hampir 900 perwakilan yang mengangkatnya sebagai jaguh AJK PAS pusat. Tiada orang yang berdarah Melayu apatah lagi berjiwa Islam menjadi begitu tamak dan takbur menafikan ketentuan yang telah ditetapkan Allah seperti dia kehilangan kerusi MB dulu.

Jika Nizar seorang yang berdarah Melayu dia pasti akan menelan dan menerima ketentuan itu tetapi sayang darah cinanya sentiasa menggelegak dan mengatakan dia berhak keatas kerusi itu. Sikap tamaknya memperlihatkan cara orang Cina menetapkan pendiriannya. Lihat senario hari ini, cina mana yang hendak menjadi pengikut kepada bangsa lain jika tidak berusaha untuk mengatasi bangsa itu.

PAS seharusnya mengkaji kembali cadangan semasa retreat di Kedah baru-baru ini untuk membuka keahlian kepada bukan Islam. Lebih sedap cakap Islam daripada cakap Melayu kerana PAS ‘memperjuangkan’ Islam. Dah nampak sangat PAS sudah jauh benar sesat dalam terang.

Dalam isu Nizar ini, Nik Aziz masih lagi membisu mungkin kerana Nik Aziz khuatir ‘fatwa’nya akan diketawakan rakyat kerana sudah sedia maklum Nik Aziz juga pernah mengunjungi wat siam di Bachok yang tinggi mengalahkan masjid dan keseronokan Khalid Samad mengunjungi gereja menyokong penggunaan Allah oleh umat Kristian.

6 comments:

pheedom said...

Yang sesat adalah mereka yang lebih mementingkan kaum dari agama. Yang sesat adalah mereka yang menyalahgunakan kuasa dan amanah. Yang sesat adalah mereka yang merasuah dan dirasuah. Marilah kita umat Islam fikir sedalam-dalamnya siapa yang sesat.

Unknown said...

"Dalam isu Nizar ini, Nik Aziz masih lagi membisu mungkin kerana Nik Aziz khuatir ‘fatwa’nya akan diketawakan rakyat kerana sudah sedia maklum Nik Aziz juga pernah mengunjungi wat siam di Bachok yang tinggi mengalahkan masjid dan keseronokan Khalid Samad mengunjungi gereja menyokong penggunaan Allah oleh umat Kristian"

kau kaji balik statement kau ni. kalau jahil jangan tnjuk kat orang. gi cari guru Islam, tnye pasal statement kau ni. hahahahahaha blog kau ni bukan saje org yang ngook yang membacenye..

Anonymous said...

bengong!pegang lilin pun dikatakan sesat..yang tolak hudud,yang hina nabi, yang kata agama suku politik suku, yang kata hukum hudud ketinggalan zaman..tak sesat ker?

Anonymous said...

kepala otak kau orang , sikit sikit jadi sesak , cakap sikit pun sesak , yang penting hati tak sesak. Tak pakai tudung pun sesak.tapi terima "rasuah' OK.


Otak you orang yang sesak

Parang Sasau said...

HAHAHAHA ADA OTAK PAKAI LA?!!! JGN JADI ORG KAPIR, SEMBAYANG UNTUK ORG KAPIR!!! LU PIKIIIIIR LA SENDIRI

Parang Sasau said...

HAHAHAHA ADA OTAK PAKAI LA?!!! JGN JADI ORG KAPIR, SEMBAYANG UNTUK ORG KAPIR!!! LU PIKIIIIIR LA SENDIRI

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP