PARPUKARI UKURLAH BAJU PADA BADAN

Monday, July 20, 2009


Benarkah Perak di selamatkan oleh bloggers Parpukari , inilah bualan yang didengar ketika bloggers -bloggers lama berbual pada satu petang di perkarangan the Mall, Ada yang bertanya , siapa Parpukari ini, dahsyat ke dia ni, bagus ke dia menulis, Ada yang ketawa terbahak-bahak , terus terang saya sememangnya tidak pernah membuka blog si Parpukari ini , tetapi banyak mendengar cerita mengenai Parpukari ini yang dikatakan pro kepada Tun dan juga Mukhriz, Parpu ini suka berkawan dengan bloggers yang sudah ada nama seperti Rocky Bru dan merasakan bahawa dia adalah bloggers yang setanding dengan bloggers ini. Saya tidak peduli sebab bagi saya , biarlah dia menulis .....

Apabila pulang ke rumah saya membuka internet dan setelah melayari berita-berita dari laman lain , saya teringat cerita -cerita bloggers siang tadi lantas saya melayari blog Parpukari ini. Setelah melihat blog Parpukari ini, saya boleh membuat kesimpulan bahawa budak ini sedang berusaha di luar kemampuan dan minda fikiran sebenarnya untuk menjadi bloggers yang dikenali. Tidak hebat mana, masih mentah dalam selok belok blogging, Nak kata hebat tuh...tak nampak , tetapi ada usaha.

Bagi saya , budak ini hingus masih meleleh, tak hebat mana, saya terbaca juga tulisan beliau yang mengutuk Pak Lah dan Khairy Jamaluddin ketua pemuda UMNO. Tulisan mirip rocky ada link, isi kandung hancus, beliau bertanya kepada KJ , mengapa sering bercakap ala pembangkang, Ia ker..... KJ bercakap ala pembangkang? Sebaiknya si Parpu bertanya dirinya dahulu apakah beliau menulis ala pembangkang? kesian ....... mungkin ketika menulis, hingus pun belum kering lagi.

Petikan tulisan Parpukari dari blognya , Yalah, masa tu kau yang pakai, sekarang ni kau cakap elok ISA dimansuhkan! Ayoyo Dolah anney, saya manyak fenin la sam lu punya style! Betul-betul Al Flip wal Floppy! Aku nak nasihatkan la Bang Dolah oi, elok abang layan je si Tun Jin tu, habis cerita, jangan dengar bisikan-bisikan jahat lagi! - Sungguh berbudi bahasa sungguh blogger UMNO ini yang membayangkan bagaimana keluarga beliau mendidik menghormati pemimpin kita. Kamu mungkin akan disenangi oleh penyokong Pak Lah nanti.

Nak tanya si Parpukari dan Dr Zambri

1) Apakah ini budi bahasa bloggers UMNO yang dilahirkan dalam alaf perubahan baru.

2) Apakah ini perubahan dan cara bloggers UMNO menyahut cabaran TPM untuk memulihkan UMNO dalam masa dua tahun. Pak Lah juga ada ramai penyokong dalam UMNO. Parpu jangan lupa.

3) Dr Zambri perlu melihat sikap dan cara Parpukari ini main blogging , ini blogging hingusan yang menghancurkan perpaduan UMNO.

4) Apa jasa Parpukari dibandingkan dengan Pak Lah ? sehingga sanggup mengeluar kan perkataan Al Flip wal Floppy! ,inikah bloggers UMNO ? apakah Perak ditawan oleh blog Parpukari.

Dey Thambi, lu siapa ma........ kalau setakat menulis macam tuh , anak anak orang Pas pun boleh tulis.

Apa sangat yang Pak Lah kata, cadangan sahaja. Pak Lah lakukan banyak ketka zaman pemerentahan beliau, hanya tak sempat nak mansuh kan ISA kerana dan masa dan keadaan tidak mengizinkan, beliau hanya memberikan pendapat memandang kan ketika dan saat yang hampir betul, Apa sangat yang si Parpu tahu sehingga mahu menghukum Pak Lah , Apa sangat yang dikatakan oleh KJ , Hanya pendapat .

Nasihat kepada si Parpu, sehebat-hebat penulisan Raja Petra (rasanya, tulisan Parpukari dengan Raja Petra , hanya celah gigi saja) akhirnya Raja Petra tidak lagi dipercayai oleh pembaca. Janganlah hancurkan periuk nasi kamu Parpu, Menulis ini adakala tidak boleh mengikut nafsu sahaja. Mirip blogging tuan banyak merapu. Kalau nak cuci buntut seseorang, ambil saja kain dan sapu saja, tak payah nak jadi batu api. Jangan jadikan blog anda blog yang akan memenangi blogging Raja Lawak. Eloklah rasanya Parpukari meminta maaf secara terbuka kepada Pak Lah kerana penyokong Pak Lah , ahli UMNO mungkin sukar menyokong tulisan kamu nanti.

Kiriman : Mohamad Ismail Hassan - UMNO Pulai Johor.

2 comments:

Pejuang Bangsa said...

UMNO Pulai ,orang kuat Datuk Jazlan .. Pemuda Pulai memang orang Kj punya ..hehe

CHAIRMAN KAGA said...

SAYA SETUJU. KINI KITA SEDAR DOKTORS PAKAR ZAMBRY SUDAH SEDAR AKAN TAKTIK BIADAP PARPU DAN MUNGKIN DIHADAPKAN KE MACC IAITU MAMU ANTI CACAI COUNCIL

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP