Kenali Calon Ketua Pemuda Anda (Bahagian 1)

Saturday, April 19, 2008

Dato' Seri Dr Mohamed Khir Toyo Khir Toyo bukan datang dari keluarga bangsawan. Malah, ayahnya yang berhijrah dari Jawa sebagai seorang buruh tidak pernah mengimpikan seorang daripada sembilan anaknya dapat menjadi Menteri Besar Selangor. Ketika bersekolah di Sabak Bernam, Khir sentiasa dilempar dengan pelbagai tohmahan kerana asal usulnya.

Oleh kerana itu, Khir lebih suka bersendirian dan tersisih dari mana-mana kelompok utama di bangku sekolah. Di Universiti, Khir tidak pernah aktif dalam kancah politik menara gading kerana selalu menganggap dirinya tidak setaraf dengan orang lain.

Dia menganggap dirinya orang luar. Perkara ini dikuatkan lagi memandang kepada nama yang telah diberi, tubuhnya yang kecil serta ciri ciri mukanya yang tampak Jawa itu. Namun nasibnya berubah apabila setelah tamat pelajaran, Khir telah diambil dibawah sayap Dato' Aziz, ketika itu merupakan setiausaha politik Tan Sri Abu Hassan. Ayahnya pernah bekerja didalam syarikat kepunyaan Dato' Aziz dan atas desakan ayahnya, Khir telah diambil dibawah sayap Dato' Aziz. Dato' Aziz, telah meletakkan Khir sebagai calon EXCO Pemuda Negeri Selangor. Ini telah menaikkan banyak kemarahan dikalangan pemimpin muda di Selangor.

Khir tidak menyerlah kerana dia tidak biasa beradu tenaga dalam politik dan masih tidak mempunyai keyakinan diri yang tinggi. Kegalan Khir menjalankan sebarang program yang baik di bawah biro agama telah mengakibatkan Khir sentiasa ditegur oleh saf kepimpinan Pemuda ketika itu, terutama Dato Hishammuddin Hussein.

Disini, dendam Khir terhadap Dato Hisham, seorang bangsawan yang kacak mula membuak. Tetapi Dato' Aziz percaya Khir boleh dibentuk sebagai naib yang setia kepada Tan Sri Abu Hassan. Dato' Aziz sekali lagi memainkan peranan dengan menamakan Khir sebagai calon DUN Sungai Besar pada Pilihanraya Umum 1999.

Pada tahun 2000, Selangor digegarkan oleh satu krisis kepimpinan berikutan skandal yang melibatkan Tan Sri Abu Hassan Omar. Pintu politik arus perdana terbuka untuk Khir apabila Dato' Aziz telah memilihnya sebagai pemimpin boneka yang boleh dikawal oleh Tan Sri Abu Hassan. Khir memang terhutang budi kepada Tan Sri Abu Hassan dan Dato' Aziz, dari hanya seorang doktor gigi, mereka telah menaikkan Khir menjadi orang yang paling berkuasa di Negeri Selangor.

Pada peringkat awal pemerintahan Khir, dia begitu taat kepada kedua-dua bossnya itu. Namun, pendirian Khir mula berubah apabila bertemu dengan Faizal, yang kini menjadi pegawai terkanan bekas Menteri Besar Selangor itu. Berbeza dengan Khir, Faizal mempunyai keyakinan diri yang amat tinggi. Setelah diberi suntikan keyakinan oleh Faizal, Khir dalam senyap mula menjalankan perancangan untuk menghakis segala pengaruh 'mentor'nya itu dengan menggunakan kekerasan, wang ringgit dan ugutan.

Dari segi politik nasional pula Faizal telah mengerakkan bahtera Khir dengan menggunakan wang ringgit titik peluh warga Darul Ehsan, syarikat Lebar Daun dan Wijaya untuk menaikkan Khir. Pada pemilihan yang lepas telah berjaya menggondol tempat pertama di dalam pertandingan Ahli Majlis Tertinggi.

Ramai yang terkejut dan khuatir melihat Khir mengatasi gergasi-gergasi UMNO yang jauh lebih berpengalaman darinya. Keyakinan diri Khir semakin meningkat. Pada tahun 2004, dia menang besar di Selangor. Mentornya Dato' Aziz yang masih mempunyai kuasa telah dilantik menjadi DUN. Kemenangan besar di Pemilihan UMNO dan Pilihanraya telah mengubah Khir Toyo.
Keyakinan dirinya semakin menggunung. Cara Khir memerintah negeri Selangor bertambah berani.
Isu seperti Bukit Cerakah, Port Klang Free Zone, pembinaan perkampungan EXCO bagi tujuan meraih sokongan politik menjadi bukti perubahan ini. Apa strategi Khir untuk menguburkan politik Tan Sri Abu Hassan dan Dato' Aziz?. Apakah Khir akan bertembung dengan musuh lamanya, wakil pemuda dari golongan bangsawan UMNO, Dato Hisham? Apa cara yang digunakan untuk membunuh Mohd Taib di Selangor?

Bersambung….

47 comments:

Anonymous said...

Khir dah frust takda jawatan. Nak peralihan kuasa konon, dah kena alih orang selangor, nak mengalih orang pulak.

sundel bolong said...

hebat sunggoh si toyol tempe, dah seluruh selangor tergadai, kini pemuda umno pulak yg nk digadai. selamat lah pemuda umno kalau jatuh ke tgn khir toyol ni. siapa yg meluluskan ladang babi di sepang? bukan ke abg toyol kita yg meluluskannya? apa yg kau buat semasa kau mnjd MB toyol? apa yg kau tahu nk buat plastik surgery. kau nk jadi model ke nk jd MB ni toyol? dah berapa byk tnh melayu yg trgadai? dah brp byk hutan2 sipan yg ternoda dek kerakusan kroni2 toyol? apa toyol dah lupa dgn segala kerosakan & kemusnahan yg dah dilakukannya di selangor? banjir besar di shah alam. penmbinaan kuil2 di selangor. semuanya kerja2si toyol yg tamak haloba lagi rakus mengejar kemewahan dgn menindas rakyat jelata! sudah jelas si toyol ini musuk umat kita, musuh rakyat jelata yg kerjanya mmnghancurkan bangsa melayu sndr! undur kau toyol! kau paatutnya dah bersara!

Anonymous said...

Pemuda dah takde calon lain ke?

KHIR TOYOL said...

Pandai pandai pulak khir khinzir nie kan!!!!!

Sudahlah !!!!!! CUKUPLAH!!!!! Dah JUAL Selangor kat JAWA senyap je la!!!
MAKAN TEMPE KONON!!!! Oi KHIR, lu boleh balik JAWA Pelihara BABI lah oi... Cakap tak serupa bikin!!!

KIMAK KHIR BABI TONYOK NIE!!!!

adek daun lebar said...

Semua bahagian UMNO Selangor sokong PakLah. Berita Harian 21 April 2008 muka surat 6. Dalam petikan, UMNO Selangor ikrar sebulat suara tolak desakan peralihan kuasa. Saranan ini dikeluarkan oleh bekas MB yang merupakan Pengerusi Perhubungan UMNO dan Barisan Nasional (BN) Selangor iaitu Tan Sri Muhammad Muhd Taib.Yang pastinya bukan Mat Tempe(Khir Khinzir) tu. Dalam kenyaatan Tan Sri Muhammad Muhd Taib, UMNO negeri itu sebulat suara menyokong kepimpinan YAB Perdana Menteri YAB Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan tidak terpengaruh dengan pandangan peribadi pemimpin lain yang lantang mendesak PM letak jawatan. Sebagai contoh Khir Khinzir dan Mukriz anak bapak.
Khir Khinzir adalah nama yang paling sesuai untuk mat tempe ni berikutan sikapnya yang tak tumpah macam khinzir atau lebih dikenali sebagai BABI. Semua orang tak suka natang ni. Pantang tok nenek sepuluh dan lebih keturunan kalau dipanggil dengan gelaran ni.tetapi khir agak sinonim dan suka orang gelarnya dengan gelaran itu. Dia bangga dengan gelaran itu kerana lagi orang kata lagi dia buat. itu sebablah di suka dengan gelaran itu. Maka fikir-fikir lah beb.........Si khir ni pun kena tolak manakan pulak di peringkat kebangsaan.Ayuh kita lanyak ja BABI ni.

Anonymous said...

tak payah lah kita mengenali KHIR ni...buang masa je...tak layak langsung nak jadi ketua pemuda....baik la kita suruh die blk buat tempe ......

Raksaksa BN said...

Cybertooper Toyo kalau berani gelangan raksasabn sentiasa terbuka. Kami bukan bacul mcm blog toyo yg ada polis. tapis setiap komen.

Kalau kau orang anak jantan jom lawan

www.raksasabn.blogspot.com

tolong sampaikan salam raksasabn kat TOYO KIMAK tu.

lebar daun sdn bhd said...

apa?khir toyo punya blog ada tol.cilaka tul patut la aku komen pasal dia tak masuk2.penat aku menaip ja.pantat tul.penakut mat tempe ni.caya lah raksasabn.mcmnilah kitaorg nak.sambil2 buat kerja boleh juga lepas geram.aku tak tahu lah sejak ada blog2 mcm raksasabn,kulitpisang,antikhairy, dan lain-lain lagi jiwa aku rasa tenang la.sebab aku boleh lepaskan geram dan tekanan kerja aku terutama bila kena bambu dengan bos.tapi aku rasa tertekan bila ada blog mcm khir tempe ni.org buka blog dia pun sibuk2 nak buka bleg.tapi gila tak best.tutup org komen.eh kalau tak berani jangan buka blog la.

lebar daun sdn bhd said...

apa?khir toyo punya blog ada tol.cilaka tul patut la aku komen pasal dia tak masuk2.penat aku menaip ja.pantat tul.penakut mat tempe ni.caya lah raksasabn.mcmnilah kitaorg nak.sambil2 buat kerja boleh juga lepas geram.aku tak tahu lah sejak ada blog2 mcm raksasabn,kulitpisang,antikhairy, dan lain-lain lagi jiwa aku rasa tenang la.sebab aku boleh lepaskan geram dan tekanan kerja aku terutama bila kena bambu dengan bos.tapi aku rasa tertekan bila ada blog mcm khir tempe ni.org buka blog dia pun sibuk2 nak buka bleg.tapi gila tak best.tutup org komen.eh kalau tak berani jangan buka blog la.

Raksaksa BN said...

Maha kaya: Aku rasa muka Toyo tempe tu dah merah menyala tu. Jgn marah tempe takut muka botox tu berubah jadi babi nanti. dah service lum muka tu toyo.

Toyo tempe: Aku mana ada duit lagi, duit aku dah hangus masa PRU yang lalu, ingat nak supple babi, last2 si Khailid babi tu yang sapu

Maha Kaya: Tu la kau.. masa ada duit dulu kau x beringat, joli sini, kepit perempuan sana sini.

Toyo Tempe : Mana aku kepit perempuan sana sini.. aku buat botox la.. kau tgk muka aku skrg mcm jawa lg x?

Maha Kaya : Ya.. ya.. ya.. sekali tgk muka kau x mcm jawa lg, 2 kali tgk muka kau mcm babi la pulak.

Toyo Tempe : Iskh... Iskh... Iskh... kau ni ckp biar baik2 sikit. aku nak nmpk muda, nak jadi ketua pemuda.

Maha Kaya : Jgn nagis Toyo, Aku dgr kau ngan mukhriz berpakat nak langgar beruk Khairy ye..

Toyo Tempe : Jgn ckp kuat-kuat nanti org dgr.. Mukhriz kata ini je cara utk aku naikkan zaman kegemilangan aku. Nanti aku dpt projek balak ribu-ribu aku bg kau sikit.

Maha Kaya : okey.. okey.. aku x bagi tahu org... diam-diam je. Kau janji tau.

Toyo Tempe: set

Maha Kaya: Set

Anonymous said...

Blog ni syok sendiri ka?

syoknya raya said...

syoknya............ko yang soal sebab ko tu yang tak syok bila baca.ko sorg ja yang ckp tak syok.orang lain semua cakap syok.siap cakap boleh kurangkan tekanan kerja lagi.selain menyampaikan maklumat blog ni boleh mengurangkan tekanan kerja bagi org2 yang masalah dengan bos.ala aku tahu ko tengah panas dengan bos ko sebab blog2 yang ko buat orang tak layan macam blog2 ni.ko bagi tahu dekat bos ko sama ada ko tu di bayar oleh Mukriz atau mat tempe kalau nak buat blog biar la org bebas komen.baru boleh bantu karier politik diaorg.bukan nak simpan buat jeruk ja.koorg bagitahu dkt bos koorg rakyat malaysia ni dah menyampah dengan perangai diaorg ni.dan buat ko yang diupah untuk buat semua ni kalau ko nak taubat dan kembali ke pangkal jalan pintu taubat sentiasa di buka.ingat Allah Maha Kuasa dan Pengampun.

Anonymous said...

Itu la pasal...macam blog syok sendiri jek :)

Komen-komen pon datang dari identiti yang diragui...ntah2 sendiri post.

Ntah2 Dr Khir tak amik pot pon blog picisan camni...umpama gigitan nyamok Parkinson. Dahlah taraf nyamok, ada penyakit Parkinson plak tu.

Kasiaannn.

Anonymous said...

hidup shahidan kassim

azmin ali said...

aduuhhh...budak botox nih!!!

ko pehal sangap kuasa pemuda ketua pemuda!?

ko tgk kj camne...contohi lah kj...da la menang pastu xmo pegang jawatan menteri lak tu...mana ade kj lawan ketua dia...

blaja la khir weh...

hamid bangla said...

barai nya khir.
apa daa.
dah buat silap nak tunjuk kat org lain.
tanggung sudah la weyh!

penjaga neraka said...

hahaha.
klaka lah plak.
nak ke pemuda?
anjing pon tau nak pilih tuan dia.
xde la nak lawan ckp tuan dia.
nih kan ko.
ke xsedar diri lagi khir???!!
dah bnyk contoh yg ada.
mcm KJ tuh layak la.
KJ!

teoh ai ling said...

enough is enough.
you the one should take the blame,khir.
u let Selangor being raped off.
Khir sucks!
damn it!
KJ and Paklah.
U should fired this Pig guy!

samy vellu said...

yeah right.
khir totally messed up this time.
u are dead meat this time.
aiyyo!
what a scene.
goin to PEMUDA with your performance like this.
hahahaha.
talking nonsense lah Khir.
KJ is qualified.

saravanan said...

Khir pigs,stupid and lame!
most important you are not the man!
even chua soi lek is better!
he claim that he the man after doing wrong!
unlike u!
KJ also better qualified rather than u!
stupid!
go KJ!

Anonymous said...

What the fuck has KJ got to do with KP post??? Jaga bini jelah. Orang tak nak!!!!

mamat Khalid said...

Bila baca jer tajuk artikel ni, terus terfikkir dibenak saya...ketua pemuda saya adalah Khairy Jamaluddin...ehehehe
Biar apapun kritikan pedas sekalipun, KJ tetap berwibawa untuk menjadi Ketua Pemuda.

Siti Zubaidah said...

Kenali calon pemuda???
mmm...bagi i, calon yang sesuai tentu sekali Khairy Jamaluddin.Bukanlah i nk bodek something dari dia tp i melihat dari segi kritirea Khairy yang begitu prihatin dan berani dalam memperjuangkan bangsa melayu..oh..KJ kaulah pemimpin masa depan..amin

Hj. Mohammad Dahlan said...

KHIR TOYOL- TAK LAYAK SEBAB MATA DUITAN

MUKHRIZ- TAK SESUAI SEBAB SEGALA KERJA MUKHRIZ SEBELUM INI MENGIKUT ARAHAN BAPAK DIA JER...

KHAIRY JAMALUDDIN- SESUAI DAN LAYAK MENJADI KETUA PEMUDA MASA AKAN DATANG KERANA KERJA2 BELIAU SEBELUM INI.

*Bukan niat untuk bodek @jilat jubur KJ, tapi sebagai pemerhati dalam barisan PEMUDA, saya tahu kredibiliti mana yang terbaik dan layak menjadi pemimpin PEMUDA UMNO MALAYSIA.

Ahli Pemuda Tg. Sepat said...

huh!! jangan mimpi r Khir Toyo tu...lagi satu anak bapak si Mukhriz tu..tak padan dengan botak berkilau, tak padan dengan botox, ada hati nk jadi Ketua Pemuda?
Jangan haraplah sokongan dari kami ahli Pemuda UMNO Tanjung Sepat.

Anonymous said...

bagus kekalkan pergaduhan sesama korang...tapi klakar pulak lepas tu korang suruh pulak perpaduan umat melayu antara umno/PAS/PKR...memang umno ni dah huruhara aku rasa tak lama lagi kapal perang badawi akan tenggelam selama-lamanya.

rakyat Jerlun, Kedah said...

Aku kalo Khir toyo jadi Ketua Pemuda, aku kurang nak sangat ler..tp kalo Mukhriz tu...ok gak r sbb blom ada rekod jenayah mcm Khir Toyo yang rampas tanah2 di Selangor ni..
Tapi, apa salahnya kalo diberi mandat kepada KJ, mungkin pengalaman menjadi Naib menjadikan KJ lebih arif dengan rentak Pemuda sekarang ini.

ANAKomak said...

Sapa jadi KP? huh!! korang tak tau ke...Hishamuddin sendiri tak kompom lagi nak tanding kerusi Naib Presiden Tau!!!

Hope biar Hishamuddin hold dulu niat nk naik kerusi Naib tu..kalo tak nanti, huru-hara lah barisan Pemuda ni..silap2 bertumbuk sesama sendiri..

Sarip Dol said...

Khir Toyo dh kena reject...jawatan MB dh xdpt lg..jd skang suka ati mak bapak jawa ni jer nak rejectkan orang pulak?

KJ jadi KP, Azimi jd Naib KP. selesai masalah...

sepupu Khir Toyo said...

siapa yg meluluskan ladang babi di sepang? bukan ke abg toyol kita yg meluluskannya? apa yg kau buat semasa kau mnjd MB toyol? apa yg kau tahu nk buat plastik surgery. kau nk jadi model ke nk jd MB ni toyol? dah berapa byk tnh melayu yg trgadai? dah brp byk hutan2 sipan yg ternoda dek kerakusan kroni2 toyol? apa toyol dah lupa dgn segala kerosakan & kemusnahan yg dah dilakukannya di selangor? banjir besar di shah alam. penmbinaan kuil2 di selangor. semuanya kerja2si toyol yg tamak haloba lagi rakus mengejar kemewahan dgn menindas rakyat jelata! sudah jelas si toyol ini musuh umat kita, musuh rakyat jelata yg kerjanya mmnghancurkan bangsa melayu sndr! undur kau toyol! kau paatutnya dah bersara!

siti zubaidah said...

siapa yg meluluskan ladang babi di sepang? bukan ke abg toyol kita yg meluluskannya? apa yg kau buat semasa kau mnjd MB toyol? apa yg kau tahu nk buat plastik surgery. kau nk jadi model ke nk jd MB ni toyol? dah berapa byk tnh melayu yg trgadai? dah brp byk hutan2 sipan yg ternoda dek kerakusan kroni2 toyol? apa toyol dah lupa dgn segala kerosakan & kemusnahan yg dah dilakukannya di selangor? banjir besar di shah alam. penmbinaan kuil2 di selangor. semuanya kerja2si toyol yg tamak haloba lagi rakus mengejar kemewahan dgn menindas rakyat jelata! sudah jelas si toyol ini musuk umat kita, musuh rakyat jelata yg kerjanya mmnghancurkan bangsa melayu sndr! undur kau toyol! kau paatutnya dah bersara!

panglima perang PKR said...

Dengan ini aku mengistiharkan Datuk Sri Anwar Ibrahim bakal menjadi perdana menteri Malaysia baru. "Amaran kepada Tun Mahathir jangan buat-buat lupa kisah silam,. kami akan pastikan Tun mengalami seperti mana yang Datuk Sri Anwar pernah alami dulu". Mukhriz kau dah terlambat, tiada siapa yang boleh menyelamatkan ayahda kau lagi.
Pay back time..................

Anonymous said...

Hehehehe... Bahagianya aku kepimpinan Pak Lah dihancurkan oleh orang-orangnya sendiri.

Anonymous said...

Betina jalang >siti zubaidah, dengar sini baik-baik! apa DR Khir

Penjelasan Isu Ladang Babi Mega

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Secara kebetulan ketika saya telah merancang untuk menunaikan umrah, timbul pula isu penternakan babi di Sepang yang sedang heboh diperkatakan di dalam negara sekarang.

Justeru saya memohon bantuan rakan di Malaysia menaip penjelasan saya ini agar tidak timbul sebarang pertikaian semasa saya menjalani ibadah umrah.

(Mohon maaf kerana tidak dapat membaca dan meluluskan komen saudara/i. Insyallah saya akan laksanakan selepas pulang dari Mekah.)

Penjelasan


Isu penternakan babi ini di bawa kepada pengetahuan saya oleh penduduk di sekitar DUN Tanjong Sepat mengenai masalah pencemaran air di Sungai Sepang Kecil dan bau yang terlalu busuk akibat penternakan babi di Tumbuk, Sepang. Para penduduk juga turut membawa setesen TV3 membuat liputan masalah mereka.

Bagi melihat dengan jelas masalah ini, saya telah membuat lawatan persendirian ke kawasan ini dan mendapati aduan tersebut betul. Air sungai telah menjadi pekat dan bau busuk yang amat sangat kerana najis babi telah dibuang secara langsung ke dalam sungai.

Kerajaan negeri ketika itu juga mendapati jumlah babi yang ada terlalu banyak melebihi keperluan orang bukan Islam. Menurut Pengarah Jabatan Haiwan ketika itu terdapat lebih 400 ribu ekor babi berbanding keperluan dalam negeri sebanyak 250 ribu ekor sahaja.

Justeru saya telah mengarahkan Dato’ Tang See Hang dan Dato’ Ch’ng untuk mengatasi isu ini kerana penternak babi ini tidak faham bahasa Malaysia ketika kita ingin mengadakan dialog dengan mereka bagi mengurangkan jumlah babi dan mengatasi masalah.

Saya telah meminta pandangan Jabatan Pertanian dan juga EXCO Pertanian negeri. Dalam mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES) pada bulan Oktober 2007, beberapa cadangan dari beberapa syarikat telah dibincangkan. Dari sekian banyak cadangan semuanya memerlukan bantuan kewangan kerajaan negeri kecuali satu syarikat yang bersedia membiayai sendiri. Justeru MTES bersetuju untuk membenarkan syarikat tersebut menjalankan kajian yang lebih tanpa sebarang komitmen.

Kerajaan negeri ketika itu ingin melihat bagaimanakah jumlah babi dapat dikurangkan kepada hanya untuk keperluan dalam negeri dan masalah pencemaran akibat industri ini diatasi secara tuntas.

Pada 30 Januari 2008, syarikat ini mengadakan pembentangan semula. Kerajaan secara dasarnya bersetuju syarikat ini membina “modern pig farming” berskala kecil dengan pelaburan sendiri termasuk kos pengambilan tanah dan lain-lain kos. Kerajaan negeri tidak membuat sebarang komitmen dalam bentuk pemberian tanah mahu pun kewangan.

Dalam mesyuarat yang sama, kerajaan negeri mengarahkan kawasan dikecilkan dari 1100 ekar kepada 337 ekar sahaja. Pejabat Tanah Kuala Langat telah diberi tanggungjawab mengenal pasti kawasan yang dicadangkan oleh penternak babi.

Kerajaan negeri juga telah mensyaratkan bahawa kos pengambil alihan tanah adalah atas tanggungjawab syarikat terbabit dan ia mestilah mendapat persetujuan penduduk setempat.
Tidak pernah kerajaan negeri memuktamadkan keputusan pembinaan ladang babi moden di Tumbuk ini.

Tujuan kerajaan di bawah pimpinan saya ketika itu ialah untuk mengurangkan jumlah penternakan babi daripada mengeksport ke negeri lain dan negara luar kepada sekadar keperluan domestik Selangor sahaja.

Ini merupakan tanggungjawab kerajaan Barisan Nasional ketika itu untuk memastikan bekalan domestik untuk orang bukan Islam mencukupi.

Isu penternakan babi bukanlah sekadar sensitiviti umat Islam tetapi yang lebih besar ialah isu pencemaran alam sekitar dan juga risiko pelbagai virus seperti yang terjadi di Bukit Pelanduk sedekad yang lalu. Sebab itu, kita tidak berminat untuk menjadikan ia satu industri yang besar di Selangor.

Negara-negara seperti Singapura, Hong Kong dan Taiwan juga telah lama tidak membenarkan industri penternakan babi ini. Justeru pada hemat saya, ia tidak sepatutnya menjadi satu masalah besar kepada rakan-rakan dari kaum Tionghua.

Anonymous said...

Apa blog ni asyik bantai DR Khir je. Bantai la pulak Khairy beruk ke, Mukhriz anak bapak ke? baru syok sikit aku tengok orang Umno sesama Umno beperang, senang sikit keja. Cepat sikit Umno berkubur.

Muhkriz Bodoh said...

Mukhriz Botak...ko ingt kepalo ko botak ko hensem? silau je mata aku tgk ko ni..blah r woi!!!

Anonymous said...

Isap lah!!!! Shahidan Kassim patut jadi KP ataupon idris Jusoh.

Anonymous said...

Sudah lah dato' jangan mainkan sensitiviti melayu..
Bawa orang kampung buat demo ke SUK..
Kami sudah muak dengan alasan yang dato' berikan..
masalah babi memang dah lama..
masa zaman dato' lagi benda ni dah bising..
apa langkah yang dato' ambil senyap sahaja ?..
tidak berpendirian apabila menafikan yang projek itu tidak diluluskan oleh kerajaan bongkak di bawah dato' sebelum ini..
projek ini One-stop tiada lagi ladang babi diselangor selepas ini..
kekawan dato' yang kat melaka ngan n9 tuh tak pulak orang bising yer..
maklumler bawah BN parti bongkak kawal penduduk buat demo..
Bukan jaga melayu tapi merosakkan melayu dengan kaum lain lebih-lebih lagi ISLAM..
Dihalang pun benda ini tetap juga terjadi pasal benda ni dah jadi pendapatan orang cina.. kita hormati dan perlu menjalankan penilaian dari aspek kebersihan dan kesihatannya.. setahu saya semua operasi dilakukan dalam kawasan kandang sahaja dan produk akhir atau dari kumbahan digunakan sebagai tenaga alternatif lain..
Projek ini juga diluluskan oleh Kerajaan PR setelah banyak pandangan diambil baik dan buruk..
naper perlu dinafikan. Babi memang haram, tapi haram lagi jika tindakan pembetulan tidak diambil.. menjadikannya sebagai agenda politik kotor juga pun boleh menjadi lagi haram..
Pandang dan lihat sahaja hasilnya

KAMI SEBAGAI PENDUDUK BERPENDIDIKAN
TAK PERLU OMONGAN KOSONG ORANG SEPERTI ANDA

saya tahu komen saya akan dipadam.. tapi bagi saya kalau sayangkan semua orang.. hormatilah orang itu dan tidak menjadi orang lain sebagai orang-orang untuk menaikkan orang sendiri..

hisham said...

hahhaha.mana mungkin shahidan kassim boleh tanding pemuda.buat lawak la.Kalau nak mandikan hishamuddin dalam pemilihan Naib Presiden, OK. Hisham pun tak da la kuat sgt.

Anonymous said...

Umno, Umno, pegi jahanam dengan Umno, join PKR lagi selamat hahahaha

Anonymous said...

Ini semua mesti kerja Anwar Ibrahim, X habis-habis nak melaga-lagakan Umno. Anwar ni memang orang jahat, penipu, pembelit.

raja said...

this blog is ridiculous. most suitable for org yg takde kerja kecuali mencaci dan mereka2 cerita tentang orang lain. Buat lah kerja sikit jangan asyik nak mengutuk orang!

lahabau punya mukhriz said...

muhkriz pemusnah UMNO masa depan...tak percaya kita tgk je r...

man laksa said...

saya nak minta tolong kepada saudara khir toyo...lupakan la niat anda untuk bertanding jawatan pemuda..kita mesti sedar kemampuan sendiri..xmalu ke,sebab anda barisan kehilangan selangor..bertanggungjawab la sikit..buktikan dulu anda betul2 hendak berjuang menaikkan parti,bukan untuk kepentingan diri.

akademi memanah kebangsaan Laos said...

OI RAJA... PEKENE NGN KO NIH... SUKE HATI A ORG NAK KATA APA... MANA KO TAU YG ORG KAKI KUTUK2 TUH TAK BUAT KEJA... ABIH KO INGAT KO TUH BUAT KEJA SANGAT KER... DAH LA RAJA OI AKU TAU KO TUH CEMBURU SEBAB TIDAK MEMPUNYAI PENDIRIAN... NAK KUTUK TAK TAU SAPA KO NAK KUTUK... NAK BELA PUN KO TAK TAU SAPA KO NAK BELA... ADA HATI NAK KUTUK SEMUA ORANG KAT DALAM NIH KONON.... UNTUK KO AKU INGIN KATAKAN YANG KO NIH ADALAH SEORANG YANG TAK TERER LGSUNG TAPI CUBA UNTUK BAGITAU SEMUA ORANG DI DUNIA YANG KO NIH TERER PADAHAL SATU DUNIA DAH TAU YANG KO NIH HAMPEH SATU SEN PUN TAKDE GUNANYA.. KIRA KO NIH SALING TAK TUMPAH MCM KHIR TOYO LER... AKU RASE LA PADA PENGAMATAN AKU KO NIH KHIR TOYO.... OIIII KAWAN2!!!!! AKU DAH JUMPA KHIR TOYO NIH.... SI RAJA NIH SEBENARNYA KHIR TOYO.... CEPAT JOM BELASAH DIE!!!!! NAK MENYAMAR KONON... U SUCK!!!

kulitpisang said...

Mukriz Terlalu Emosi
Written by Administrator
Wednesday,26 March 2008 05:39

Exco Pemuda UMNO dan ahli Parlimen Jerlun Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir mendesak agar pemilihan UMNO yang dijadualkan pada tahun ini tidak wajar ditundakan. Beliau mahu Presiden parti mengotakan kata-katanya pada tahun lepas iaitu pemilihan UMNO akan diadakan pada tahun ini.
Desakkan oleh Mukriz tersebut adalah satu keputusan yang kurang bijak dan ianya terlalu mengikut emosi. Mukriz seharusnya menjaga kerebilitinya sebagai seorang Exco pemuda UMNO, perlu bertindak dengan bijak dan bukannya mengeruhkan lagi keadaan. Desakkan beliau tersebut seolah-olah mahu memecah belahkan anggota parti UMNO.
Mengikut Fasal 10.7 Perlambagaan UMNO, Majlis Tertinggi sebagai badan tertinggi Parti berhak menangguhkan pemilihan di peringkat MT, bahagian dan cawangan,tetapi penanguhan itu tidak boleh lebih daripada 18 bulan dari tarikh pemilihan asal.
Seharusnya Mukriz lebih memahami dan mengetahui akan setiuasi Parti UMNO selepas mengalami kekalahan lima buah negeri. Di waktu ini Pemimpin UMNO perlu memperbetulkan semua kesilapan mereka di dalam pilihan raya umum yang lalu.
Mukriz dinasihatkan supaya jangan terawang-awang di angkasa, perbetulkan dahulu akan kesilapan dan jangan biarkan penyakit ini berterusan. Jika ketika air keruh, hujan lebat dan angin kencang, bagaimana kita mampu merawat politik yang sedang bergelora ketika ini.
Penangguhan pemilihan UMNO merupakan suatu keperluan bagi kesemua peringkat ahli dalam UMNO dan Inilah masanya untuk pemimpin tertinggi turun padang bagi memantau permasalahan supaya dapat muhasabahkan diri dapat dilakukan bagi memperkukuhkan semula perpaduan dalam parti


Petikan daripada http://www.kulitpisang.com

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Maafla, ayat-ayat yang korang gunakan dalam blog ni, kalau korang ISLAM macam korang tak sembahyang dan tak de iman langsung. Bukan cara Islam tu. Sesungguhnya Allah bersama-orang-orang yang sabar. Wassalam.

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP