Buletin Khas - Pusingan Pertama Pertandingan Ketua Pemuda Bermula. Siapa Pemenangnya?

Tuesday, April 29, 2008




Ketika UMNO masih berada dalam kemelut politik yang tidak nampak kesudahannya, enjin jentera politik calon-calon Pemuda sudah mula dipanaskan minggu lepas. Pemuda yang kelihatan semakin hilang arah akibat kelibat Ketua Pemuda, Dato Hishammudin Tun Hussein sedang dibelasah teruk oleh akar umbi UMNO induk kerana memohon maaf atas isu keris. Pemuda sekarang berlayar seperti bahtera yang tidak mempunyai nakhoda.

Diharapkan dalam minggu pertama kempen Ketua Pemuda UMNO ini, dapat kita saksikan bayangan nakhoda yang baru. Namun, dari segi politiknya, pada minggu pertama ini, masih banyak Ketua Pemuda Bahagian yang belum berani menunjukkan kesetiaan kepada mana-mana calon. Kempen Khir Toyo yang pada awalnya disangka hanya sebagai bayangan Mukhriz sudah benar-benar bergerak. Setelah hampa dengan kebanyakan Ketua Pemuda Selangor yang diketuai oleh Dato Shukor, Zainuri Zakaria Klang dan Ramli Simbok Puchong yang tidak mahu mencalonkan Khir, dijangka Khir akan menarik diri dari bertanding. Ia merupakan satu tamparan yang jika negeri Selangor sendiri tidak menaruh kepercayaan kepadanya.


Namun, pegawai kananya Faizal Abdullah KP Kapar yang dibantu oleh Johan Hulu Langat EXCO Pemuda masih tidak putus harapan dan sedang menggunakan banyak rangkaian di luar negeri Selangor. Lebar Daun dan Wijaya (sebuah hospital swasta di Selangor) menjadi pengapit dan penyumbang terbesar bagi pergerakan Khir ini. Perjumpaan dengan Ketua Pemuda Ampang dan Pandan yang telah diadakan di Hotel De Palma, Ampang, Khir menggunakan kekuatannya yang terbesar itu. Khabarnya Khir akan meneruskan penjelajahannya ke negeri Melaka pula selepas ini.

Bahtera saingan Khir Toyo, Mukhriz Mahathir juga sudah berlayar meninggalkan persisiran PWTC. Pada minggu lepas, Muhriz menumpukan perhatiannya kepada negeri-negeri Pantai Timur. Mukhriz banyak menggunakan landasan Tun Mahathir ketika bertemu dengan UMNO Pantai Timur namun penerimaan Pemuda belum pada tahap maksimum. Di Terengganu, majlis yang dianjur untuk Mukhriz oleh Ketua Pemuda Marang, Razali tidak mendapat sambutan yang mengalakkan dari kepimpinan Pemuda Terengganu. Begitu juga dengan perjumpaan yang diatur di Kelantan, tidak seorang pun Ketua Pemuda yang hadir.

Ekspedisi Mukhriz pula diiringi oleh Barisan EXCO Pemuda termasuk kenalan rapatnya Sazmi Miah, Kamarulzaman Kamdias (dari bahagian Kuala Pulah dan tidak diterima orang NS kerana langgar chai NS semasa pemilhan yang lalu) dan Marzuki. Bersama-samanya ialah Faizal Pemangku Ketua Pemuda Ipoh dan Akramsyah, anak kaya Sanusi yang bakalm bertanding Ketua Pemuda Langkawi (tetapi di tentang hebat Rawi KP Langkawi hari ini). Namun, Mukhriz masih mendapat tempat di dalam media arus perdana kerana telah 'diberi' layanan istemewa oleh kelompok wartawan yang dipegang oleh Tengku Razaleigh Hamzah.

Disamping itu, Ketua Pemuda Negeri Johor, Razali Ibrahim masih menghitung harapan kepada jawatan Ketua Pemuda. Walaupun pada awalnya dia hanya bercita-cita untuk menjadi nombor dua kepada Mukhriz, tetapi tahap penerimaan yang kurang dari akar umbi kepada Mukhriz memberikannya harapan dan suntikan perjuangan yang baru. Dia disokong kuat oleh Haji Dollah, EXCO Pemuda UMNO serta Haji Salim, pegawai khas Dato Hisham yang dulu menjadi Setiausaha Politik Tan Sri Isa. Desas desus mengatakan YB Dato Subhan Kamal juga akan membawa beberapa sokongan dari negeri Selangor kepada Razali. Ini kerana YB Dato Subhan masih terhutang budi kepada Razali yang telah menaikkan namanya kepada Dato Hisham dua penggal lepas.

Razali lebih banyak menggunakan jentera media untuk mengerakkan pencalonannya. Azmi Akop, Setiausaha Akbar Dato Hisham telah menggembeling semua kaki-kaki wartawan Dato Hisham untuk memastikan bahawa Razali sentiasa berada dalam media arus perdana. Konvesyen Pemuda di Muar menjadi titik permulaan yang baik. Tetapi kemuncak untuk Razali ialah apabila Haji Dollah dan Razali berjaya menggunakan percaturan politik Johor untuk melobi Razali sebagai Pengerusi PAC yang baru, menggantikan Dato Shahrir Samad. Razali telah berkompromi dengan Shahrir dan Khaled Nordin untuk membantu Shahrir dalam pencalonan Naib Presiden, tanpa pengetahuan Dato Hisham. Ini akan sedikit sebanyak menjejaskan sokongan Johor kepada calon Naib Presiden lain seperti Tan Sri Muhyiddin dan Dato Hisham terutamanya.

Bagaimana pula Khairy?. Jika dilihat pada pergerakannya, nampaknya Naib Ketua Pemuda UMNO ini tidak akan bertanding sebagai Ketua Pemuda. Namun, terdapat beberapa Ketua Pemuda Negeri termasuk Negeri Sembilan, Perak dan Sabah yang telah membuat pengumuman mahu berdiri dibelakang Khairy. Namun Khairy masih belum menunjukkan keinginan. Dia lebih tertumpu dengan hal ehwal Rembau. Dikatakan kempen Khairy ini diterajui oleh Setiausaha Kerja Pemuda UMNO dan bekas orang kuat Norza, Shahrul Yahya. Desas desus mengatakan Lembaga Penasihat Team Khairy terdiri daripada "Tag Team" Sabah, YB Dato Rahmah Dahalan dan Dato Akbar Khan. Walaupun mereka ini sanggup mati untuk Dato Hisham, mereka tidak sanggup untuk bergerak untuk calon Dato Hisham yang dianggap membelot boss mereka, Razali Ibrahim.

Keputusan - Jika dikira kepada kehadiran Pemuda yang diterima, Khir Toyo menang pusingan pertama pertandingan Ketua Pemuda ini. Namun, pertandingan ini baru pada tahap permulaan dan pasti ada pertukaran dalam saingan yang begitu sengit ini. Team Khir perlu ingat bahawa pergerakan mereka perlu lebih berhati hati kerana wartawan yang dijaga oleh Azmi Akop akan mengeluarkan seberapa banyak cerita Khir didalam media arus perdana, yang terbaru insiden yang melibatkan isteri Khir, berkenaan dengan dana Balkis yang hilang. Lembaga displin yang dikepalai oleh veteran UMNO Tengku Ahmad Ritahudeen juga sedang memantau segala gerak geri Khir dan calon Ketua Pemuda yang lain.

55 comments:

Anonymous said...

Satu gambaran macam mana tactic 'underground' calon sedang beropearasi. saya sebagai ahli umno, mengharap Lemabaga disiplin UMNO dibawah YM Tengku Rithaudeen akan expose wang politik dan budaya rasuah calon calon ini dan gantung keahlian mereka seumur hidup.

Dgn cara inilah, UMNO akan revolusi dgn cara tersendiri.

Anonymous said...

UPDATE!!!

Khir Toyo hari ini berada di Sabah berjumpa dgn Ketua Pemuda Bahagian dan Perwakilan. Seorang diberi RM5 atas dasar salam perkenalan.

ADMIN RAKSASABN

Anonymous said...

UPDATE!!!

KHAIRY, semalam pergi Parlimen
keluar muka dia kat newspaper hari ni dgn muka berjambang bin serabai.

Takkan bertapa lama dari media
arus perdana, jadi mcm tu kot!!

Anonymous said...

'Samy Vellu ordered temple demolition'
Syed Jaymal Zahiid | Apr 29, 08 12:30pm
exclusive Since last October, Dr Mohd Khir Toyo has been tagged as the chief culprit behind the controversial demolition of the Kampung Rimba Jaya Hindu temple near Shah Alam - he now claims that MIC president S Samy Vellu had instructed him to do so.

“Samy Vellu called me on the night of Nov 15 and told me that Hindraf (Hindu Rights Action Force) people had infiltrated the temple and that it must be demolished that night itself,” alleged Khir, who was Selangor menteri besar at the time.

In an interview, Khir Toyo also denied that the temple had been pulled down two days before Deepavali, saying the exercise had been carried out a week after the significant Hindu festival.

Furthermore, he said an agreement had been concluded with the priest, in that compensation of RM40,000 would be paid and an alternative site provided to rebuild the temple.

The incident has been cited by both opposition and Barisan Nasional (BN) members as a key factor in influencing the outcome of the March 8 polls.

BN and Umno took the brunt of voter anger over this and other issues, resulting in the state government falling into opposition hands for the first time in electoral history. Khir then resigned as Selangor Umno head, and is now leader of the opposition in the state legislature.

The demolition of the Sri Maha Mariamman temple was carried out in two stages, albeit not intentionally. As the illegal extension was being pulled down on Oct 30, a violent fracas ensued between devotees and enforcement personnel and forced work to be abandoned.

The original 100-year-old structure was demolished later - apparently on Nov 15, based on Khir’s account during the interview. Deepavali fell on Nov 8 last year.

Samy Vellu had shown up at the site after the illegal extension was torn down, but was reportedly pelted with sticks and stones by angry residents.

He then issued an unprecedented statement urging an end to such incidents, warning that the government risked losing Indian Malaysian votes. Although he also banned MIC elected representatives from holding the traditional Deepavali open house as a mark of protest, he quickly rescinded the order.

The following excerpts of the interview with Khir have been edited for clarity.

The temple incident in Kampung Rimba Jaya was said to be a major cause of BN’s downfall and you have been blamed for it.

I would like to explain. The court, after three years of deliberation, decided that it was time to remove the temple as the flats that were being built there were nearing completion and people were ready to move in. The court decided that it was time to remove not just the temple but a surau and some squatter houses.

On the day itself, I was told that the surau had been demolished and (the enforcement team) was stopped at the gate of the temple.

Samy Vellu then met me and (premier) Abdullah Ahmad Badawi at the Blue Wave hotel (in Shah Alam) and we all agreed to stop the demolition process at the temple gate. Samy then made an announcement in Rimba Jaya, (asking) not to demolish the temple because in two days, the people would evacuate the site.

Now the purported version is that the Selangor government on my instructions had demolished the temple two days before Deepavali, and this is incorrect. As I said, the agreement to stop the demolition was agreed to by all parties and was witnessed by many others. When I visited Rimba Jaya after that, the temple was intact.

A week after Deepavali - not two days before - Samy Vellu called me on the night of Nov 15 and told me that Hindraf people had infiltrated the temple and that it must be demolished that night itself. And that’s what we did - so it wasn’t before Deepavali.

The demolition was done with the agreement of the temple priest and the relevant people were then given replacement land to rebuild the temple and were compensated with RM40,000. I didn’t tell this to the media before, but now that I have been blamed for it, I must explain. Samy was the one who told me to do it.

INILAH CALON KP PEMUDA...MEROBOHKAN KUIL. Mana lah tak hilang Selangor.

Stephen Gan Malaysiakini

Anonymous said...

UPDATE!!

MUKHRIZ, semalam pergi Parlimen
keluar muka dia kat newspaper hari ni dgn muka ala bodoh dan bangsat.

Takkan duduk bawah ketiak bapak jadi mcm tu kot!!

Anonymous said...

wah hebat KHIR! dah mulakan gerakan menghantar duit...duit hasil drpd menyangak harta negeri selangor....mari kita mintak die byk2....sampai duit die habis...biar die lenyap dlm arena politik negara....
sedar la sikit....KT sepatutnya muhasabah diri dulu....org skrg pandang ko ni gila kuasa.dah kalah nak kuasa lagi....KT lah penyebab negeri selangor jatuh ke tangan pembangkang....jgn nak salahkan org lain...

Pemuda Selangor said...

wah best nya khir nak hantar duit.kalau nak bagi ,biar lah banyak2 skit.......bile nak bagi kat pemuda negeri selangor ? tak cukup la...Faizal dah bagi tp die dah masuk poket die pun banyak gak...

hahaahaha said...

semalam aku lepak dengan amin sus dato hisham.ayat2 ni macam daripada kata2 dia semalam ja.hehehe.nak palam bos sendiri nampak.

Operator Telefon said...

hahhaha kecian mukhris...pemuda pantai timur tak sokong kau haahhahaaa....aku rase baik la ko g belajar ckp kelantan dan terengganu dulu......di perak pun aku rase ko syokk sndri la....kena tipu ngan operator ko tu...operator ko tu hanya layak jd operator telefon je laaaaaaaaaa.........

Anonymous said...

Satu blog yang paling bodoh dan dengan komen-komen tak berguna yang pernah aku layari setakat ini ialah raksasa BN.

Padiyappa said...

Nak tau komen gua???
Korang masuk blog aku...

http://suaramelayubaru.blogspot.com

Anonymous said...

memang antara blog yang tergila. Tapi aku tak tahan, 2 - 3 hari je kena jenguk. teruskan raksasa, penulis korang memang gila!

Anonymous said...

"SELAMAT HARI PEKERJA"

Rehatkan minda buat seketika waktu
drpd membaca artikel yg umpama
"RUBBISH".

Regards,
Afikah

Anonymous said...

Raksasabn macam orang dala saja ni.

al maut said...

khir toyo telah menunjukkan satu reputasi yang buruk sewaktu pilihanraya..kekalahan BN di selangor haruslah di jadikan ukuran sejauh mana khir mampu mendapat jawatan ketua pemuda..

Anonymous said...

http://gerakan-anti-pas.blogspot.com/

Anonymous said...

tahniah KJ sbb guna opearator baru dato AK dan Dato rahman Dahalan...tp diaorg ni blh deliver kerja politik ker....masa kerja ngna dato hisham...aku rasa dua org ni memang tak leh harap...

Pemuda Johor said...

Razali pun nak bertanding....simpan aje la niat ko tu ....pemuda johor tak sokong ko jadi KP...nak jadi KP negeri johor pun kitaorg tak sokong...sbb ko tak buat kerja....

Anonymous said...

kepada penulis blog ni ...
cerita korang ni memang menarik...tetapi tak cukup menarik...isu sama jer....
tak de isu anwar....

Anonymous said...

Sila lihat archive kami utk Cerita DSAI dan Video special kami.

salam

RAKSASABN ADMIN

abe MIE said...

entah lah siapa jadi pemuda... mukhriz anak mahathir...lembik tapi bak kritik si lembik (pak LAh) boleh tahan..

toyo-tak boleh. selangor jatuh kerana dia..dia layak jaga tropi penyapu aje

saya ingat ada ORANG BUAT SUPRISE nanti... lepas tu semua calon tak guna di atas kalah...

salah seorang ialah SUPERMAN- SAYALAH

(http://malaysialoni.blogspot.com)

Anonymous said...

http://gerakan-anti-pas.blogspot.com

blog khas hantam anwar !!!!

Anonymous said...

hanya mukhriz layak jdi ketua pemuda.khairy ke.lebur la.sekarang dah nak lebur umno kerana dia,pak mertua dan ipar dia.kalau dia jdi kp gak hancuslah umno.hanya keluarga dan org2 dr m shj yg layak ketuai umno atau negara.sejarah dah terbukti.

suruh khairy bersihkan dulu muka dan hati setan dia tu sebelum jd kp

Anonymous said...

blergh whatever.

We need a leader who can lead malaysia as a whole, yes the malays are and will always be a priority. but our indian, chinese, pribumis and other races also have a voice. and once they can find it, they will voice it out. point in case hindraf,PRU12. nuff said.

if umno can find this "character" who can thread the marginal line of satisfying everyone in our messed up selfish society, then i see hope that umno can still stay relevant. to be honest, as of this point i dont see anyone who can fit tht role. and if even ONE exists, he would probably have been cut down by forces unknown within the party itself.

mr.anwar ibrahim seems to be a choice well accepted by the majority of malays and non malays alike, but he's just full of shit in my honest opinion.

i sincerely hope tht the next KP would be someone who cares of the ppl and not just the party. im just sick and tired of all this bullshit from umno. just stfu and start showing tht u really care for the ppl. just like u used to.
in the end of the day, u can nvr go wrong if u side with the general population.

yeah. like my voice would make a difference, fck this shit.


A DISGRUNTLED PEON.

Anonymous said...

Empat punca Umno Kedah kalah teruk

Umno Kedah telah menggariskan empat punca kekalahan teruk parti itu dalam pilihanraya umum 8 Mac lalu.

Dalam pilihanraya tersebut, barisan pembangkang yang terdiri daripada PAS, PKR dan DAP, berjaya merampas Kedah dari Barisan Nasional (BN).

Pembangkang yang memenangi 21 daripada 35 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), telah menubuhkan kerajaan negeri yang diterajui oleh PAS.

Dalam pilihanraya umum lalu, PAS menang 16 kerusi, PKR (4) dan DAP (satu). Pembangkang juga memenangi 11 daripada 15 kerusi Parlimen di Kedah.

BN pula menang 14 kerusi DUN dan empat kerusi parlimen.

Menurut sumber Umno Kedah, empat punca tersebut ialah faktor kelemahan kepimpinan atasan, pemilihan calon, senario politik semasa dan sabotaj dalaman parti.

Sabotaj calon

Katanya, punca terbesar ialah isu pemilihan calon 'payung terjun' untuk bertanding dalam pilihanraya lalu.

Ini kerana, mereka yang dipilih tidak mempunyai sebarang jawatan di peringkat bahagian berkenaan, tegasnya.

Mereka termasuklah bekas menteri penerangan, Datuk Zainuddin Maidin; exco pergerakan tersebut, Datuk Mukhriz Tun Mahathir, dua orang setiausaha politik perdana menteri -Datuk Osman Desa dan Datuk Hasbullah Lebai Isa.

"Ekoran itu, calon terbabit disabotaj dan ahli-ahli Umno - sama ada mereka tidak keluar mengundi ataupun mengundi calon pembangkang," kata sumber tersebut.

Katanya, Mukhriz bernasib baik kerana berjaya mempertahankan kerusi parlimen Jerlun, walaupun pemilihannya dibantah penyokong Datuk Abdul Rahman Ariffin, calon sebelumnya.

Abdul Rahman juga merupakan ketua Umno bahagian Jerlun.

Kelemahan kepimpinan

Bagaimanapun, katanya, yang lain-lainnya kalah - Zainuddin (Sungai Petani), Osman (
Sik) dan Hasbullah (Dun Jeneri di parlimen Sik).

Pada keseluruhannya, kata sumber tersebut, senarai calon Umno/BN Kedah dalam pilihanraya umum lalu terdiri daripada 50 peratus muka baru.

Di samping itu, katanya, faktor kelemahan kepimpinan peringkatan atasan Umno juga mempengaruhi keputusan pilihanraya umum lalu.

"Jika tidak, masakan ramai ahli jawatankuasa Umno bahagian - ketika pertemuan dengan jawatankuasa pengurusan pusat - mahukan peralihan kepimpinan dalam Umno," katanya.

Menurutnya, desakan tersebut jelas dibuat oleh kepimpinan bahagian yang menghadiri perjumpaan tersebut di Kedah dan Pulau Pinang baru-baru ini.

Sumber itu berkata, ini ditambah pula dengan senarai politik semasa di mana isu kenaikan harga barang mendorong pengundi memilih calon pembangkang.

Anonymous said...

Khir dh mula tagih undi ahli agar sokong dia naik KP..chit...kotor punya cara..Muhkriz plak tgh tggu green light dr bapak dia yang tgh dudun strategi nk tgk anak dia naik cpt mcm Khairy.
tak caya? tengok jer ler..

Anonymous said...

Khir dh mula tagih undi ahli agar sokong dia naik KP..chit...kotor punya cara..Muhkriz plak tgh tggu green light dr bapak dia yang tgh dudun strategi nk tgk anak dia naik cpt mcm Khairy.
tak caya? tengok jer ler..

Anonymous said...

Khir dh mula tagih undi ahli agar sokong dia naik KP..chit...kotor punya cara..Muhkriz plak tgh tggu green light dr bapak dia yang tgh dudun strategi nk tgk anak dia naik cpt mcm Khairy.
tak caya? tengok jer ler..

Anonymous said...

Pertama sekali kedua-dua mereka pada ketika ini masih menyandang jawatan didalam hierarki Pemuda UMNO, dan keduanya mereka masing-masing mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Perdana Menteri yang telah bersara dan Perdana Menteri yang sedia ada. Khir Toyo adalah calon bidan terjun yang mempunyai luka dan tidak mempunyai rangkaian yang kuat didalam Pergerakan Pemuda. Dan siapa yang tidak kenal dengan Dato' Zahidi Padang Besar, raja bunga silat terhebat dalam sejarah tetapi hanya setakat bunga tanpa sebarang langkah serangan. Dato' Zahidi PadangBesar 3 tahun yang lampau pernah ura-ura mengumumkan akan mencabar jawatan Ketua Pemuda, tetapi hasrat tersebut terus diam tanpa khabar berita.Diantara Mukhriz dan Khairy, siapa yang paling layak? Ini persoalan yang akan terus memburu setiap sanubari Pergerakan Pemuda.

sapa lagi..kalo bkn Khairy Jamaluddin ler...

pemuda KL said...

suma tak layak..yang layak Norza jer..

pemuda KL said...

suma tak layak..yang layak Norza jer..
sebab, hanya Noeza jer layak sbb tak follow sesapa pun..tal ikut ayah kandung, tak ikut pak mertua,

Anonymous said...

suma tak layak..yang layak Norza jer..
sebab, hanya Noeza jer layak sbb tak follow sesapa pun..tal ikut ayah kandung, tak ikut pak mertua,

Harun Salim Bachik said...

mcm2 hal skang ni...tp apapun saya yakin KJ lah org yg paling layak naik Ketua Pemuda coz kredibiliti beliau yang meyakinkan para ahli..

Anonymous said...

mcm2 hal skang ni...tp apapun saya yakin KJ lah org yg paling layak naik Ketua Pemuda coz kredibiliti beliau yang meyakinkan para ahli..

senah pasar said...

3 pemimpin umno yang aktif dlm Pemuda..tp tiga2 mereka ini dama layaknya..apapun kita nilailah pada kerjanya..

Anonymous said...

Khairy lebih berperanan sebagai panglima yang sentiasa konsisten, berani dan sanggup berdepan dengan apa jua cabaran. Dan Khairy juga tidak pernah bertindak bodoh dan dungu memohon maaf diatas kesalahan memartabat dan menjulang symbol budaya bangsanya sendiri.

Anonymous said...

Hanya yang terbaik jadi pilihan...pilihlah KJ kerana kebijaksanaan,
pilihlah Muhkriz kerana kejambuannya
polohlah Lhor Toyo kerana kebotox-kannya...

Anonymous said...

malas r nk komen..kompom KJ r jd KP nnt..dia kan sure layak...

Anonymous said...

khir toyo tu jual babi je r..sibuk nk tanding KP apahal???

KJ Idol said...

KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!

KJ Idol said...

KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!

KJ Idol said...

KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!
KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!KJ juara..Kj layak..KJ pemenangnya!

Anonymous said...

Jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO yang akan datang sebaiknya diisi oleh mereka yang telah dibentuk dan dibimbing untuk mengisi jawatan itu dan bukannya melalui pertandingan kerana ia dipengaruhi emosi atau desakan.

Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Idris Haron berkata, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang telah mengetuai sayap kanan parti itu sejak sekian lama telah melatih dan membimbing orang-orang tertentu untuk menggantikan beliau.

Justeru, katanya, orang tersebut yang perlu dipilih bagi menggantikan Hishammuddin yang akan bertanding jawatan Naib Presiden parti pada pemilihan UMNO Disember ini.

''Kalau tanya saya siapa yang layak menggantikan Hishammuddin, orang itu adalah mereka yang telah dibentuk untuk menjadi ketua. Mereka sudah memahami keperluan dan kehendak sebagai ketua untuk menerajui Pemuda," ujarnya.

jelas sekali Khairy lah orang yang paling layak.tapi....ntahlah?

anakomak said...

Keputusan - Jika dikira kepada kehadiran Pemuda yang diterima, Khir Toyo menang pusingan pertama pertandingan Ketua Pemuda ini. Namun, pertandingan ini baru pada tahap permulaan dan pasti ada pertukaran dalam saingan yang begitu sengit ini. Team Khir perlu ingat bahawa pergerakan mereka perlu lebih berhati hati kerana wartawan yang dijaga oleh Azmi Akop akan mengeluarkan seberapa banyak cerita Khir didalam media arus perdana, yang terbaru insiden yang melibatkan isteri Khir, berkenaan dengan dana Balkis yang hilang. Lembaga displin yang dikepalai oleh veteran UMNO Tengku Ahmad Ritahudeen juga sedang memantau segala gerak geri Khir dan calon Ketua Pemuda yang lain.

boboi ku tegang said...

kepada Bekas ahli BSKL,
aku rasa Jinggo tak layak..yang layak mantan ahli BSKL kerana depa tu byk pengalaman..tp kot ye pun HANGIN satu badan..jgn r babitkan org.huhuhuhu
apapun Khairy pasti diangkat, Muhkriz pasti dijulang dan Khir Toyo pasti ditendang.

Anonymous said...

Keputusan - Jika dikira kepada kehadiran Pemuda yang diterima, Khir Toyo menang pusingan pertama pertandingan Ketua Pemuda ini. Namun, pertandingan ini baru pada tahap permulaan dan pasti ada pertukaran dalam saingan yang begitu sengit ini. Team Khir perlu ingat bahawa pergerakan mereka perlu lebih berhati hati kerana wartawan yang dijaga oleh Azmi Akop akan mengeluarkan seberapa banyak cerita Khir didalam media arus perdana, yang terbaru insiden yang melibatkan isteri Khir, berkenaan dengan dana Balkis yang hilang. Lembaga displin yang dikepalai oleh veteran UMNO Tengku Ahmad Ritahudeen juga sedang memantau segala gerak geri Khir dan calon Ketua Pemuda yang lain.

Anak Rafidah Aziz said...

Biar apapun spekulasinya..Ketua Pemuda pasti bertukar juga..
Cuma kita kini salaing bercakaran untuk menaikkan saham seseorang pemimpin yang kita lobi kerana kita telah dibayar oleh mereka..justeru saya cadangkan Hishamuddin tangguh dulu, handle lg sepenggal sampai Tun M kiok..bru nampak perubahan ketara.

Anak Rafidah Aziz said...

perang cyber antara pelayar internet sekelian...amat menarik dibaca komen anda semua kerana masing2 melobi pemimpin masing2..apapun inilah rentak orang melayu.

Pemuda KL said...

Result for KP competitions..
the winner is..........................................................................................................Datuk Norza

Anonymous said...

The demolition was done with the agreement of the temple priest and the relevant people were then given replacement land to rebuild the temple and were compensated with RM40,000. I didn’t tell this to the media before, but now that I have been blamed for it, I must explain. Samy was the one who told me to do it.

INILAH CALON KP PEMUDA...MEROBOHKAN KUIL. Mana lah tak hilang Selangor.
** apa yang merepek ni keling oi!!!

Anonymous said...

Mukhriz senyap pulak kat parlimen? Tak bersuara? Hari tu bukan main nak refoirmkan kerajaan konon. apa cerita? kalau nak jadi KP UMNO M'sia, lawanlah Saifuddin Nasution, lawanlah Husam, lawanlah Sallehuddin Al Ayub? Ini nurrul izzah pun tak berani???? Belah lah mukhriz. Yang KJ pulak bangun 8 kali nak bercakap, lebih pulak nak up....

gagak hitam said...

hampeh nye khir toyo..

samseng jelai said...

Khir dh mula tagih undi ahli agar sokong dia naik KP..chit...kotor punya cara..Muhkriz plak tgh tggu green light dr bapak dia

samseng jelai said...

k.j memang layak..kompem!!!
k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

k.j memang layak..kompem!!!

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Saya sebenarnya agak anti dengan Khairi Jamaluddin ni, tetapi sejak dua menjak ni bila menonton tv siaran langsung di parlimen dan menyaksikan perbahasan, saya jadi respect pada Khairi.

Khairi ni memang hebat, berpendidikan tinggi, bijak bercakap, berani dan bagi saya orang macam ni lah layak untuk jadi pemimpin...terutamanya pemimpin pemuda. kalau kehebatan ni kita dapat manfaatkan sepenuhnya, barula orang gerun dengan pemuda UMNO.

Satu lagi, orang-orang yang hebat macam Khairi ini jugalah yang biasanya orang-orang UMNO nak pancung awal-awal, sebab kehebatannya mampu menggugat orang lain yang ada impian besar dalam UMNO tapi sekadar nak menumpang dan banyak kepentingan peribadi.

Sabar Khairi, saya sebenarnya selalu ke parlimen dan menyaksikan saudara, saudara memang hebat, tabahkan hati...elakkan banyak buat silap yang menguntungkan musuh-musuh politik saudara, Kesilapan lalu...biarkan berlalu, mari kita berazam untuk cipta sejarah baru. Yang pasti kalau dah hebat...diletak dimana-mana pun tetap hebat.

HIDUP KHAIRI JAMALUDDIN.........
HIDUP KHAIRI JAMALUDDIN.........
UMNO...DULU, KINI DAN SELAMANYA...

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP