Kenapa Khir Toyo lepas dari tindakan BPR dan kini kegilaan tabur wang ? ~ Malaysiakini

Wednesday, January 28, 2009

Semalam ketika berkumpul setelah menghadiri majlis Tahun Baru Cina di rumah sahabat handai Wak di Johor Bahru, Wak ketemui beberapa perwakilan Pemuda Terengganu dan Perak yang turun berkempen untuk jawatan masing-masing pada bulan Mac ini.

Wak mula membuka mulut dan bertanyakan perihal kempen yang hebat sekarang dan Wak bertanya kepada mereka apakah cerita hangat sekarang di akar umbi. Nampaknya cerita Wak Khir Toyo berada di carta teratas di antara berita yang panas di perkatakan.

Khir Toyo bermati-matian berkempen dalam apa cara juga dan terlalu desprate mahu menang.

Khir Toyo dikatakan sedang menemui perwakilan dari seluruh pelusuk tanah air bagaikan Santa Claus dengan hadiah gula-gula yang lebih besar lagi dengan nilai gula-gula yang bernilai antara RM10,000 hingga ke RM30,000. Al maklumlah harga gula sekarang akan naik selepas Tahun Baru Cina ini. Pemberian gula-gula ini bukannya pemberian yang kosong, ada ubi ada batas, ada budi ada balasannya.

Sesiapa sahaja yang telah mengambil gula-gula ini perlu bersumpah bai'ah untuk menyokong dan mengundi Khir Toyo. Sumpah ini berbentuk Wabbilahi. Ramai yang berkata sumpah ini kini telah menjadi topeng kerana gula-gula yang diterima kini menjadi rasuah. Perkara ini sebenarnya tidak sihat untuk parti UMNO, maruah bangsa dan yang pentingnya ianya sudah mencemarkan kemurnian agama Islam.

Boleh bersumpah tanpa upah, tak salah. Khir dikatakan bukan sahaja membeli perwakilan tetapi sehingga jentera calon lain juga dibelinya dan yang paling menarik apabila beliau cuba meraih simpati dengan berkata bahawa beliau adalah anak kampung dan ketika berkempen beliau hanya memakai jam tangan yang berharga RM 300 sahaja.

Khir lemahkan jentera Pemuda ketika kempen di K . Terengganu

Masihkah kau ingat, semasa dipilihan raya kecil di K. Terengganu baru-baru ini. Khir seolah-olah sengaja melemahkan jentera Pemuda dengan membuat beberapa perjumpaan sulit dengan perwakilan pemuda di Kuala Ibai dan sekitar hotel dan berkempen untuk dirinya sendiri dan menaburkan gula-gula secara terang-terangan.

Ada juga dikalangan G2 Terengganu yang menjadi calon kepada dua orang calon yang lain dan merupakan hardcore dua orang calon lagi telah di tawarkan gula-gula yang begitu mahal sekali nilainya sehingga mencecah ke RM30,000 untuk memberi sokongan kepada beliau. Malahan banyak lagi tawaran yang ditawarkan seperti pakej percutiaan keluarga.

Berita ini memanglah akan tersebar

Biasalah mulut tempayan bolehlah ditutup, mulut manusia sukar sedikit. Lantas berita ini tersebar luas, apa yang Wak dengar sehinggga ke pengetahuan KJ dan Mukhriz dan telah menimbulkan kemarahan dikalangan jentera KJ dan Mukhriz. Mukhriz dikatakan punya cara tersendiri untuk menyelesaikan masalah ini.

Che Det boleh digunakan untuk mebantu beliau dalam kempen. Mereka dikatakan sedang memasang perangkap dan mungkin akan membuat laporan tentang Khir Toyo dalam kes G2 Gelang Patah, Johor. Mukhriz lebih rela untuk bersaing dan berdepan dengan KJ dalam satu pertandingan satu lawan satu kerana Mukhriz rasa yakin untuk menewaskan KJ.

Insyaalah Mukhriz sendiri akan turun di bantu oleh peniaga-peniaga yang kaya raya dengan hujan tengkujuh pada akhir bulan Febuari ini. Ramai yang berharap tengkujuh yang akan di lakukan oleh Mukhriz ini akan dapat menguntungkan mereka. Kerja-kerja saat akhir ini amat penting untuk meraih undi. Buat masa ini beliau hanya gunakan cara yang murahan dan menaja calon-calon exco seperti Azizul Merbok dan ramai lagi untuk memburukkan persepsi KJ.

Hisham tak suka Khir Toyo

KJ juga yakin akan menang dalam pemilihan UMNO ini kerana mengatur langkah melalui jalinan Dato Hishamuddin seperti Akhbar Khan, Rahman Dahlan, Shukor Selayang dan HJ Salim untuk sekali membantu seperti mana cara kempen NKP dahulu. Razali NKP Muar juga turut serta walaupun nampak seolah olah Reezal Merican yang lebih cenderung dalam bekerjasama dengan KJ sedangkan KJ tidak memihak kepada sesiapa.

Rangkaian Dato Hisham ini juga yang akan bergerak untuk kerusi VP UMNO bagi memastikan Dato Hisham menang dalam pertandingan VP dan Dato Shafie, Alies Noor dan Fathmi membantu dibelakang tabir untuk memastikan Hisham menang. Seperti mana yang kita ketahui dan khalayak umum tahu, Hisham sendiri dahulu tidak menyokong Khir Toyo dan akan membuat apa sahaja untuk memastikan perjalanan politik Khir Toyo hanya tinggal batu nisan.

Namun Hisham tidaklah terdesak seperti Khir Toyo yang memaksa perwakilan bersumpah

sumber : www.antikhirtoyo.blogspot.com

1 comments:

Anonymous said...

memang dasar orang melayu bodoh...
pakatan rakyat dekat luar tepuk tangan je tengok korang macam gini...

mir p.j
pemuda petaling jaya selatan

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP