Tak siapa lagi percaya apa juga Khir Toyo kata.

Monday, January 19, 2009

Surat terbuka untuk Wak Khir

Assalamualaikum wak Khir, khabare Wak.... waras???? Kok tak waras. Salam Takziah wak kerana BN tidak dapat pertahankan kerusi Kuala Terengganu. Dengar Wak telah pergi berkempen dari rumah ke rumah, letih juga ya Wak, tak apalah Wak, janji orang muda yang akan mengundi pada pemilihan pemuda ini nampak Wak turun padang.

Sebenarnya jika Wak tidak turun padang, rasanya lagi baik kerana ia sebenarnya tidak menjatuhkan sokongan rakyat Terengganu kepada BN. Sebenarnya Wak, orang sudah hilang kepercayaan kepada Wak sebagai pemimpin, apa saja Wak cakap mereka akan mencemik. Sebagai Menteri Besar Wak tidak dapat pertahankan negeri Selangor dan sebagai Menteri Besar yang berkuasa punya banyak wang, Wak gagal untuk pertahankan kerusi Wak sehingga Wak kini jadi Ketua Pembangkang.

Sebenarnya, ramai yang tidak suka Wak jadi Ketua Pembangkang, sebab orang sudah tidak percaya apa sahaja yang keluar dari mulut Wak, itulah sebabnya Wak di desak untuk melepaskan kerusi Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor. Wak cakaplah apa sahaja, rakyat sudah tidak percaya, itulah sebab pembangkang sekarang mengharapkan agar Wak menang pertandingan di pemilihan UMNO sebagai Ketua Pemuda UMNO agar senang mereka mahu menghancuirkan UMNO pula khususnya sayap pemuda.

Kalau Mukhriz atau KJ menang sukar sikit bagi pembangkang mahu hancurkan pemuda. Kalau Wak menang, mereka akan bersorak besar. Bagaimana Wak nak menegur mereka, Wak dahulu rasuah juga, malahan rasuah Wak lagi menggunung dari mereka. Mana rakyat nak dengar terguran Wak, sebab Wak juga melakukan ketika Wak jadi MB dahulu. Hari ini Wak tegur pasal Camry yg dibeli dengan duit rakyat yang bernilai RM 2.3 juta. Tapi wak sebelum ini beli mercedez dengan harga 1 juta dan jarang-jrang gunakannya.

Dalam Akhbar The New Straits Times (NST) hari ini, Setiausaha Politik Menteri Besar merangkap ADUN Seri Setia, YB Nik Nazmi Nik Ahmad mendakwa "Datuk Seri Dr Khir Toyo had approved the purchase of a Mercedes S350L worth almost RM1 million for his personal use with funds from Kumpulan Darul Ehsan Berhad when he was Selangor menteri besar."

Macam mana si ketam mahu menegur anaknya berjalan betul sedangkan dia juga berjalan senget.

More Story : www.antikhirtoyo.blogspot.com

3 comments:

Anonymous said...

kau pergi lah buat laporan polis atau SPRM tentang salah guna kuasa khir toyo tu. janagn jadi pondan tua yang pandai cakap kat blog aje. kau nie bodoh lah. jangan dengar cakap pembangkang bukan betul pun. kau lupa ker macam mana anwar ibrahim tipu kau dan seluruh dunia yang dia dan kerajaan pakatan dia akan ambil alih malaysia dari BN pada 16 september. orang macam anwar yang kaki juboh ni kau nak percaya walaupun dah berkali tipu dan perbodohkan kau. kau lupa ker bagaimana tahap kepondanan PAS yang takut nak tegak kan hudud bila DAP bersuara untuk tidak buat hudud. dan juga bagaimana belitnya PAS yang menuduh hudud tak dapat dilaksanakan sebab UMNO. semua salah sebab UMNO. kau lupa ker bapak kau dan bapak-bapak orang melayu hari ini adalah orang miskin yang langsung tak mampu nak sekolahkan anak. kau lupa ker yang UMNO telah buat pelbagai cara untuk sekolah kan anak-anak melayu yang miskin dan hari ini anak melayu ni berjaya dan menentang dan menghina UMNO. kau fikir DAP, PAS dan PKR boleh sekolahkan anak-anak melayu ni. kau fikir bapak kau yang keje menoreh getah tu boleh tanggung kau belajar sampai universiti???? belajar kat luar negara??? kalau tak kerana kebijaksanaan UMNO memerintah kau akan jadi macam bapak kau PENOREH GETAH. kau lupa..... kita melayu tak ada pilihan kena bersatu, kena balik asal iaitu UMNO. DAP bukan kawan kita ianya musuh ketat kita. tak ada gunanya kita bersekongkol dengan DAP. kalau kita degil kita akan jadi macam singapura di mana melayu hanya tinggal 15% sahaja dan mungkin satu hari nanti akan lenyap terus. PAS dan PKR bukan lagi tempat untuk kita berjuang, tempat perjuangan kita dalam UMNO. UMNO perlu diperbetulkan dan dikuatkan kerana UMNO lambang penyatuan bangsa melayu. jangan kita gaduh dan berpecah kerana perpecahan itu akan merosakkan bangsa kita.

Anonymous said...

saya rasa wak tak lupa....
kami rakyat biasa juga tak lupa....
itu peranan kerajaan.....
yang dipilih oleh rakyat...
kerajaan didunia tetap silih berganti......
namun yang tetap kekal ialah rakyat biasa seperti kami....
kami juga tak lupa akan jasa pemimpin-pemimpin lama...
kerana mereka banyak jasanya...
kami cuma terkilan.....
dimana pemimpin sekarang....
harga minyak dinaikkan mendadak....
IJN hampir dijual.....
KLIA-east labu dah muncul....
kami rakyat juga yang terhimpit....
jangan sekali-kali menyalahkan rakyat busuk dan bodoh jika pemimpinnya bergelumang dengan tahi rasuah dan tidak tahu memimpin....
Jika kerajaan juga boleh melupakan pemimpin lama mereka sendiri....
apakah tauladan yang hendak ditunujukkan kepada rakyat?
Raja Adil Raja Disembah Raja Zalim Raja Disanggah

abe MIE 'TERJAH' said...

WAk..dah lah kutuk toyo...dia dah POYO dah...

yang jadi toyo sekarang khilid MB selangor pulak....orang selangor dok susah...

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP