Macam-macam Khir Toyo II - Best Friend Capt. Zahar~Malaysiakini

Monday, January 5, 2009

Capt Zahar ini kawan baik Khir Toyo satu angkatan menentang Pak Lah. Siapa tentang Pak Lah di Selangor boleh jadi geng baik Khir Toyo sebab Khir Toyo juga merupakan orang yang kuat mendesak agar Pak Lah turun dari kerusi PM. Cuma gerakan KT dapat kita lihat setelah tewas dan serahkan Selangor kepada pembangkang.

Sebelum itu hubungan dia dengan Pak Lah dan Khairy Jamaluddin bagaikan isi dengan kuku. Maklumlah nak kekalkan jawatan MB Selangor. Pak Lah memberikan dia peluang tetapi rakyat yang tidak mahukan dia. Bila dia kalah, dia mulalah menikam Pak lah dari belakang dan bersekongkol dengan semua yang anti Pak Lah. Dialah juga yang berdiri di belakang Capt Zahar, dia lah juga yang anugerahkan tanah kepada Capt Zahar. Tanya sahaja dengan pemimpin di Selangor ini bagaimana hubungan Khir Toyo dengan Capt Zahar bagai isi dengan kuku.

Akibatrnya UMNO PJ Selatan menjadi kucar kacir. Apakah tindakan Khir Toyo dan apakah komen Khir Toyo tentang pergolakan PJ Selatan? Dia hanya membisu seribu bahasa. Sekarang Capt Zahar sudah masuk Pas, Khir bolehlah menyalurkan bantuan lebih sidikit kepada Capt Zahar kerana Capt Zahar boleh digunakan sebagai kuda tunggangan untuk mainkan isu UMNO dan juga menjadi ejen dalam Pas. Bukan Capt Zahar masuk Pas sebab mahu masuk Pas, selain kecewa boleh juga jadi ejen dan menjadi orang Khir Toyo dalam PAS.

Bijak permaianan Khir Toyo tetapi harganya mahal sedikit kerana Capt Zahar tidak akan melakukan apa -apa pekerjaan jika tiada imbuhan yang setimpal. Duit bukan masalah kepada Khir Toyo, lagipun dia pemurah. Kalau dia boleh beli jam tangan bernilai RM600 ribu di Bond Street, apalah sangat setakat membantu orang yang akan berbudi kepada beliau. Chan Ah Chye -Tiong King Sing boleh bantu, Lebar Daun pun banyak duit.

Mereka ini boleh laburkan wang setelah termakan budi dengan Khir Toyo ketika Khir Toyo jadi Menteri Besar dahulu. Oleh kerana terlalu banyak duit dan tidak tahu untuk buat apa dengan duit berkenaan, beliau mula mencantikan wajah pula dengan membuat beberapa pembedahan plastik. Malangnya beliau dikritik hebat dan bukan kelihatan hensem tetapi beliau kelihatan sebagai Mat Jambu. Mungkin beliau mahu merasakan bagaiaman menjadi hensem kerana dilahirkan dengan muka Jawa.

Ini juga merupakan kesilapan Tun dalam senarai dan siri kesilapan besar beliau apabila memilih anak jawa ini yang dahulunya dikatakan amat susah ketika di zaman remajnya, beliau terpaksa mengangkat kotak-kotak, kertas suarat khabar dan besi buruk untuk dijual bagi menampung kehidupan. Namun bila telah berjaya kepuncak yang tinggi beliau lupa untuk memandang ke bawah. Akhirnya bila berada terlalu tinggi, beliau akhirnya jatuh terserembam ke bumi dan baru mula mengisafi dosa-dosa beliau yang telah beliau lakukan ketika berada tinggi dahulu. Ini balasan Tuhan di dunia, ini doa rakyat yang tertindas ketika beliau menjadi MB dahulu. Bukan seorang yang mendoakan agar beliau hilang kuasa, bukan sedikit yang mahu melihat beliau tersungkur agar kembali insaf.

1 comments:

AGRO BISTRO said...

Sila cari maklumat ini benar atau tidak. Jam tangan Patek Philippe berharga US190,000 siapa yang beli?

Khir Toyo akan masuk jel tak lama lagi tunggulah.

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP