Toyol tak rompak Bank ? Tanya Khir Toyo?

Wednesday, January 21, 2009

Wak jika terkenang pasal rakan Wak, Wak Khir ni, Wak selalu terkenang akan cerita dongeng yang sering Wak dengar kecil-kecil dahulu ketika Wak di kampung halaman di Indonesia. Kekek Wak selalu bercerita pasal Toyol. Wak tahu, Toyol dengan Khir Toyo adalah satu objek yang berbeza.

Toyol ni digambarkan sebagai objek yang rendah, bulat, kepala botak dan bertelanjang tak sama dengan Khir Toyo, yang macho berpakaian jenama mahal dan ensem orangnya yang boleh membuat anak gadis jadi penasaran. Zaleha Hamid pernah nyanyikan lagu penasaran ini, antara bait-bait lagu yang berbunyi, kalau aku belum bisa mendapatkan..oh peria yang tanpan jadi rebutan.... semua gadis tergila padanya.... ha ha ha bermacam-macam cara akan ku lakukan ......... hah terkenang juga Wak , kat Wak Khir yang menjadi rebutan dahulu, sehingga ramai yang menjadi penasaran.

Kata Kekek Wak dahulu, Toyol ini suka curi duit........ermmm. Wak fikir kembali ...erm ...samalah .... Toyol ni suka rampok rumah orang... tanah orang.... ermm, samalah... tak ada bezanya dengan Toyo, bezanya Toyo tak ada huruf L saja, jika ada huruf L ...erm sama lah.......

Tapi Wak heran, jika Toyol ini suka rampok wang di rumah orang, kenapa si Toyol ini tidak pernah kita dengar tertangkap oleh sekuriti di bank, sungguh licik si Toyol ini..... ermmmm ...samalah...... Tapi Mas Adi ada berkata kepada Wak, Toyol tidak berani nak rompak bank, Toyol tak pernah nak rompak bank... Wak fikirkan kembali, kenapa ya.. Toyol tak rompak Bank, Toyo wak tak tahulah..... tapi Toyol sememangnya tak pernah rompak Bank kata Mas Adi, Mas Adi ini abang sepupu Wak yang kerjanya sebagai seorang dukun yang mengubati orang-orang yang di rampuk syaitan.

Wak tanya pada Wak Adi, kenapa Toyol tidak rompak bank, Aduhhhhh... jawab Mas Adi masakan Toyol berani masuk dalam bank, mati kesejukanlah dia, kan air cond dibank kuat dan sejuk sekali, si Toyol ini mana ada pakai baju dan seluar. Mati kesejukan dia nanti. Ooooo.. baru Wak faham kenapa Toyol tidak pernah rompak bank. Gila punya Mas Adi, agak-agaklah kalau mahu tipu Wak, apa Mas ingat Wak ini binggung ka.? Tapi Wak tahu ada juga persamaan Wak Toyo dengan Toyol ini.....................

sumber : Antikhirtoyo

1 comments:

pemuda bersih said...

salam bro,

saya memang nantikan klu ada cerita untuk kita tutup mulut pak khir, tapi saya rasa kurang sedap la sikit kalau kita mengaitkan cerita pak tempe dgn pak toyo.

pak tempe to khir lah tapi toyo to abah dia bro...setahu saya abah dia ni org pas (klu tak silap) takkan kerana anak yang jahat bapak dia pon kita jatuhkan....

jadi biarlah kita hentam pak tempe habis-habisan tapi abah dia tetap org pas.....

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP