CO RAKSASA Hishammudin Akhirnya Di Cantas Datuk Mukriz Tun Mahathir

Sunday, March 23, 2008



Sorakan kumpulan Mukhriz yang dikepalai oleh Anas memecah kesunyian bilik Mesyuarat. Para pemberita mengambil peluang merakam kegembiraan itu untuk dijadikan lauk politik petang itu. Tetapi bibir Hisham tidak berdaya mengukir senyuman. Dia sedar nalurinya telah tergadai. Tetapi apa pilihan yang ada pada dia?. Jika hukuman diambil keatas Mukhriz, Mahathir akan menggunakan rangkaian sahabat UMNOnya untuk menguburkan cita-citanya untuk menjadi Naib Presiden. Pak Lah berada di kedudukan yang amat lemah. Itu laporan yang diterima dari Hisham Nordin dan YB Razali Ibrahim. Hisham menutup beg kulitnya dengan perlahan. Harison, EXCO Pemuda yang ditajanya bergegas mencium tangan kiri Hisham. "Sekarang kita pasti ke VP bos.." bisik Harison kepada mentornya.



Tetapi mindanya berlari ke jam 7.45 malam hari Sabtu apabila dia mendapat panggilan telefon daripada Exco yang juga merupakan mata-matanya di Selangor, Anis Aziz. Anis dengan tanpa segan silu menggambarkan kegembiraan dirinya apabila diumumkan Khir Toyo kehilangan Selangor. "UMNO Selangor kini bersatu untuk membawa boss pergi Naib". Itulah kata-kata yang dilemparkan. Anis berdendam dengan Khir Toyo kerana tidak memilih ayahnya sebagai wakil rakyat bagi tahun 2008 sedangkan pada dirinya, ayahnya sudah melakukan yang terbaik. Ketua sayap Pemuda mengorak langkah perlahan meninggalkan bilik mesyuarat.




Adakah ini anak didik aku?. Tidak berjayakah aku mengajar Harison dan Anis liku-liku politik?. Naib Presiden?. Jika Khir menang negeri Selangor dengan kerusi DUN yang jauh berkurangan, maka peluangnya akan cerah. Tetapi pada hakikatnya Khir kalah besar membuatkan peluang Hisham ke Naib Presiden semakin rapuh. Ini kerana kekalahan negeri Selangor telah membuka ruang kepada seorang gergasi UMNO, anak Selangor Tan Sri Mohd Taib, Menteri Luar Bandar untuk dilantik Ketua Perhubungan Negeri Selangor sekaligus bertanding satu dari tiga tempat Naib Presiden. Kuota Johornya sudah pasti akan dilahap oleh Tan Sri Muhyiddin yang baru dinaikkan pangkat menjadi Menteri Industri, manakala Ali Rustam masih kukuh dengan pengikutnya yang terdiri daripada ramai kepimpinan Pemuda Bahagian.




Sehari selepas Pilihanraya, dia menerima panggilan telefon daripada Mahathir. Mukhriz akan membuat PC katanya. Jangan ambil tindakan. Malah, Mahathir yang mula-mula melantik Hisham sebagai Menteri mengarahkan Hisham untuk menyokong Mukhriz dari belakang. Tapi Hisham tak mahu masuk campur. Ini bukan perangnya. Tetapi dia tahu Mahathir bukan calang-calang orang. Jika dia mahu sesuatu, dia akan pastikan segala usaha akan dilakukan untuk mendapat sesuatu itu. YB Razali Ibrahim, calon Naib Ketua Pemuda UMNO Mahathir telah menjalankan tugasnya di Johor. Namun, dari kaca mata Mahathir, kenyataan Pemuda lain terutamanya Kelantan, Selangor dan Perak membuktikan bahawa Hisham telah gagal menggunakan pengaruhnya di dalam Pemuda untuk membantu Mukhriz.

Diselubungi kegelisahan, Hisham telah membuat keputusan untuk tidak mengambil tindakan kepada Mukhriz. Gerak geri politik Hisham yang bermain selamat itu boleh dilihat apabila dia hanya membuat mesyuarat EXCO selepas pengumuman Kabinet.



Ketika Menteri Kabinet lain sibuk berpindah randah, Hisham tetap di Kementerian Pelajaran. Di hadapannya Norzin dan Hj Salim, calon-calon Setiausaha Politik beliau kelihatan resah. Laporan yang diterima selepas mesyuarat EXCO diluar jangkaan mereka. Hisham sudah terlepas pandang. Kisah Mesyuarat EXCO Pemuda UMNO hari itu menjadi berita dan tajuk bualan di seluruh tanahair. Hj Salim melaporkan bahawa penyokong-penyokong kuat Pak Lah di dalam UMNO amat kecewa dan marah dengan keputusan EXCO Pemuda yang diumumkan oleh Hisham. Dari Sabah hinggalah ke Perlis, ramai mengatakan Hisham tidak payah buang tenaga dan wang ringgit untuk bertanding di peringkat Naib Presiden. Ketua-ketua Bahagian tidak akan menyokong beliau.



Hisham sedar kesilapannya. Dia mula sedar bahawa selama ini Hisham Nordin dan YB Razali Ibrahim telah menggunakannya untuk kepentingan mereka sendiri. "Pak Lah dah lemah bos. Dia akan terpaksa letak jawatan dalam masa yang terdekat ini. Kita perlu sokongan Mahathir dan Ku Li bos". Tetapi nasi sudah menjadi bubur. Pak Lah diberi sokongan semua pihak dalam UMNO kecuali Hisham. Hati kecilnya membawa Hisham di zaman dia baru berjinak dengan politik UMNO, apabila Pak Lah membuktikan kekuatannya di dalam UMNO. Pada tahun 1987, walaupun Team B yang dikepalai oleh Tengku Razaleigh Hamzah tumpas, Pak Lah tetap diundi menjadi Naib Presiden UMNO. Keputusan Pak Lah untuk tidak bersama rakan-rakan Team B yang lain untuk meninggalkan UMNO dan masuk Semangat 46 meningkatkan kepercayaan Ketua-Ketua Bahagian. Dengan kepercayaan ini, Pak Lah sekali lagi berjaya memenangi kerusi Naib Presiden walaupun dipecat dari Portfolio Pertahanan oleh Dr Mahathir.



Kuda presiden 2008 harapan Hisham, Tengku Razaleigh telah membuat kesilapan besar dengan mengumumkan hasrat untuk jawatan Presiden terlalu awal. Dr Mahathir sendiri menidakkan peluang Tg Razaleigh untuk menggulingkan Pak Lah di pemilihan UMNO kelak. Semua sayap menyokong kepimpinan Pak Lah. Setelah mendapat apa yang diidamkan dari Hisham, Dr Mahathir telah meninggalkannya. Telefon tidak dijawab. Bagaimana Hisham mahu bertanding jawatan Naib Presiden, sedangkan penyokong Mahathir telah memulaunya dan mencanang nama Menteri Besar Johor Ghani sebagai calon selatan mereka, manakala penyokong Pak Lah pula akan mengangkat Tan Sri Muhyiddin, Ali Rustam dan Mohd Taib.



Mungkin dengan perkembangan ini, kemungkinan besar dia terpaksa kekal di kerusi Ketua Pemuda UMNO. Tetapi pada masa yang sama, kedengaran desas desus di tingkat 28 yang mengatakan Mukhriz dan jentera perangnya sudah menghidu bau kelemahan Hisham.

28 comments:

Anonymous said...

Harison dan Anis orang yang akan menghancurkan politik hisham...kedua2 ni budak hingusan yang berlagak pandai.tapi bodoh.dikategorikan sebagai manusia BODOH SOMBONG,BONGKAK LAGI. Eh koorg boleh pegi mampus la.

Anonymous said...

Harison dekat bahagian sendiri pun dah goyang. Megat incumbent dah letak NKP calon baru di subang. habislah riwayat politik budak hisham ni.

Anonymous said...

Hisham pon sama tolol. Baik Mukhriz je ganti dia kat Ketua Pemuda...aku lagi sanggup tengok KJ dari Hisham!!

Anonymous said...

Who is Harison and Anis?. Doesn't sound familiar in the mainstream. Are they even Pemuda?. Anis sounds like a girl's name dude...

Anonymous said...

HArison and ANIS!!!!!???? They are actually PEMUDAFCUK!!! They are the Clowns for pemuda and kerismudin!!!! STUPID CLOWNSSSSSS!!!

LAMP POST!!!!!

Anonymous said...

harison mat salleh celup ker?huhu harison. Aku rasa tukang buat cerita ni wujudkan aja la.

Anonymous said...

Ini bukan cerita reka, harison hassan adalah exco pemuda umno dan bekas setiusaha kerja pemuda penggal 2000 ke 2004. harison adalah orang kuat hishamuddin dan prodigy bekas setiausha politik hishamuddin iaitu akhbar khan abd rahman.

harison juga memegang jawatan nkp bahagian subang dan berkhawin dgn anak ternama.

anis pula exco dari langakawi tapu telah dibuang keluar ke selangor dan dia mendapat jawatan exco number last sekali dan mengunakan bapanya yang bekas setiausaha politik kpd mantan menteru besar abu hasan selangor.

dua orang ini adalah exco tak guna dan hanya menjadi spy kpd hishamuddin.

sekian

Anonymous said...

Harrison was President of Kelab UMNO London during my time there. Quite capable leader at that time. Must have lost his way in UMNO

Anonymous said...

Laman blog ni tak habis-habis nak melagakan orang UMNO. Buat la cita lain ke, Beri la support kat KJ ke.. ok sikit... By the way.. aku memang setuju jika KJ mengantikan tempat Hisham...

Anonymous said...

Aku tak minat sngat kat KJ tu.Tapi aku lagi kurang minat dekat raja auta Mukhriz mahafiraun

Anonymous said...

Our current malay pig generation is racist now because they desperately want to hang on to privileges which I frankly believe it slowly causing the malay race to rot away and become a pathetic race on crutches dependent.

I think that malays are the most stupid idiots on earth - they might have big sized bodies bud in their heads, but they have puny brains.

Thus coming to the conclusion that they are the most stupid black blocks on earth - they are coloured black and stink like a garbage dump.

Does malays ever think twice about their religious? What if yours believe is not what you think!

You malays will rape anybody just for sexual pleasure. You didn't read about the malay who raped his own sister?

Not only that! They yell 5 times per day and expect to go to heaven! After committing so many sins like steal, rape, killing!

Malays are so stupid that deserve to be robbed by their own government. They in fact deserve to be raped as well. Maybe we were better off as British rule Malaysia after all.

Malays are jealous of Chinese, that is why they hate them. Americans are not jealous of Chinese, because they don't need tongkat. They buy a lot of Chinese goods. If they hate, they would have boycott the products. Bodoh!

Oh! Bodoh! Only blind man needs tongkat.

If Americans don't hate the malays, why is there so much bad press against Mahathir when he scolded the Americans? You malays are brainless and never read the newspaper. Everyday special rights here and there……….still like your tongkat so much!

You go to American Embassy and see which country now is blacklisted? Did they blacklist Taiwan, Singapore, Hong Kong?

Even the Japanese look down upon the malays because they are just a bunch of fool, corrupt, lazy person who feed on the Chinese income tax for their existence.

The malays want to produce as many pig babies as they want, but doesn't teach them what is honesty, hardworking, civilisation!

Anonymous said...

According to a recent study through secret agency, Nihon Himitsu Oruganitsum Bureau, shows that malays were descended from the hybrid between hog/boar and baboon, hence explains why they look like baboon and they don't eat pork.

Our latest DNA analysis confirmed the fact.

The Japanese, Europeans etc, all eat pork, so does that mean they are all dirty and only the malays and Arabs are clean?

These malays have no brains to think properly.

The secret agency study also finds that Muslims are more violent, lazy, cunning and barbaric due to the lack of pork in their meal and the wrong doctrine.

They had been misled by Quran for generations which was copied and twisted by Muhammad from Holy Bible just to control his followers so that they don't harm their same species/ancestor (the hybrid between hog/boar and baboon).

Anonymous said...

Ask all malay pig go back to Indonesia.

The malay pig make Malaysia become rubbish country. Without malay pig in Malaysia - Malaysia country will become same as Singapore or Taiwan.

Where malay pig came from? Indonesia? Arab? Africa? What happened to our Orang Asli? They are the original settlers here, they should be the true real bumiputras. Not the babiputras we have here.

What is wrong with the babiputras? Highest crime rates, highest divorce rates, highest number of criminals, highest number of drug users, highest number of rapists.

A genetically flawed race (babiputras) cannot be fixed by politically.

What have we got now?

Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay pig to adopt Chinese culture which is superior?

It makes no difference whether I am a Chinese, Indian or for that matter, anyone else, even a Mat Salleh. I am speaking as a human being to a malay pig like you.

If you malay pig don't like the non-malays here, then go back to Sumatra, Jawa, or wherever your ancestors came from, and give this land back to its rightful master, the Orang Asli.

If Malaysia is to divide into two countries with malay pig taking the east, and the west to the Chinese and the Indians - watch that the malay pig starting to migrate to the west illegally for a better future.

It is no wonder Singapore is a country which is 50 years ahead of Malaysia.

You know something - once outside the perimeters of Malaysia, these malay pig are so small in value even a dog has more value than them!

Everything in Malaysia is a joke when it comes to the malay pig. They are laughed at by everyone in this world for being incompetent, lazy, useless morons.

From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malay pig from Indonesia invaded it.

Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia.

Anonymous said...

What the fuck!!!!stupid racist bastards!this is a new Malaysia la...wake up and smell the roses. THe wind of change is here....no place for racists like you in Malaysia!stupid.stick to the subject lah.

My vote is always with Hisham. His keris is a show supremacy.

Bodoh punya racists!

Anonymous said...

PUKIMAK PUNYA CINA RACIST!!!!
LU ORG SEMUA MACAM TU HISHAM KERISMUDIN GAK!!!! KELUAR DARI MALYSIA DUDUK TIBET BALIK LAH CINA SUNDAL!!!!

CINA MANUSIA BALIK BUSUK AND ANJING DALAM DUNIA - REASEARCH DONE BY TUN KIMA MAHATDIR!!!!

Anonymous said...

oi...no racist here k...jgn hina islam..itu paling penting..

Anonymous said...

Hismudin is going down! TAKDA PEGGANGAN PUNYA KETUA! PONDAN DAN PENAKUT! PEGI JAHANAM LAH KAU! Ketua Pemuda Melayu yang penakut!

Anonymous said...

VESEWE: sorry, aku rasa kau ni dah memang SEWEL

KONEK: aku rasa kalau dulu atok nenek aku tak compromise, sure nenek moyang kau still keje duk angkut tong taik sampai sekarang

ASTON: kau pon boleh balik duk di tanah besar cina & keje angkat tong taik.

Last but not least: ASTON, KONEK, VESEWE, korang ni guna IP sama, memang otak pon SAMA, MAKNANYA ORANG YG sama. tak sabar aku nak hunus keris kedalam perut KAU.

Aku AKAN hantar KERIS TERBANG pegi hunus perut kau bila kau tengah tido malam. Atok nenek aku ajar aku ilmu KERIS TERBANG ni... JAGA KAU...HAHAHAHAHAA.....

BTW, FYI, TAKDE sekor APEK CINA MACAM KAU pon kat dalam Parlimen British. Omputih memang TAK KAN BAGI MUKA kat apek cina macam kau sebab omputih racist macam kau lah APEK. HAHAHAHAHAHAAA....

NYAHHHHH kau dari sini.... HAHAHAHAHAAHAHAHAHAA.....

Anonymous said...

Anis Hiham bahalul dan tolol.Kami Pemuda Johor memang nak Fuck dia dalam pemilihan kali ini. Kalau boleh kami sangat mengharapkan Pemuda-pemuda dari negeri lain pun ikut serta kami untuk fuck si anis ni. Mamat ni kedekutnya sepertimana Haji Bakhil dalam cerita Labu Labi. Kedekut nak mampus. Aku juga mewakili Pemuda Negeri Johor yang tersalah memberi undi kepada Gandit kedekut ini memohon agar Pemuda2 negeri lain ikut sama kami memalam si Gandit ini. Ini semua Hj Dollah la punya pasal.kalau bukan Hj Dollah, maka tiadalah si gandit di dalam Pemuda. Kalau inilah jadinya sememangnya kitaorg tak kan undi si gandit kedekut ni. Eh Si Gandit ko jgn harap boleh undi dari kitaorang lagi.Pergi la mampus……………..kitaorg confirm akan palam ko.

Anonymous said...

mukhriz dan hishamuddin dua2 kepala tak betul..anjing

Anonymous said...

hishamuddin suka minum todi

hari2 dia minum todi

Anonymous said...

akhirnya jadilah cam cerita ultraman...

raksasa dpt di kalahkan..aku berharap agar ada ultraman di kalangan pemuda UMNO utk menyelamatkan UMNO..

Anonymous said...

sebenarnya hisham yg jd balaci kat harison n anis....ahhahhahah.jgn bagitau org tau.....zzzzzzzz

Anonymous said...

hisham jangan harap sgt harison................dia tu tak betul....bahaya dia ni.....dia ni boleh makan ko balik suatu masa nanti.buktinya dia akan palam megat di subang...dis mudah lupa sejarah lah si harison ni.megat yang bawa dia dalam pemuda subang.kini di nak palam si megat ni plak.

Anonymous said...

Tiada musuh yang kekal dalam politik. Begitu juga, tiada persahabatan yang berkekalan dalam politik. Inilah perkara peri penting yang termaktub di dalam seni silat politik.Politik juga boleh berumpamakan dengan sebutir bom. Hubungan Tengku Razaleigh dan Tun Mahathir menjadi bukti sejarah betapa dasyatnya politik ini.Bahaya?oh bahaya dan kejam.Gelanggang politik tak kenal erti kemanusian.Zalimkan?. Ketika Tun Razak masih hidup dikatakan Razaleigh dan Mahathir begitu akrab. Pemergian Tun Razak telah menunjukkan bagaimana akal si zalim rakus mengejar kuasa yang boleh mempengaruhi roh-roh pejuang. Disangkakan tahun 1987 menunjukkan titik akhir perbalahan legenda ini, tetapi sebenarnya ia merupakan titik permulaan kisah dua gergasi ini.

Tahun 2008, api perhubungan antara Razaleigh dan Mahathir dinyalakan semula. Bahang persahabatan ini dikuatkan lagi dengan kemasukan Ketua Pemuda UMNO Dato’ Hishamudin Tun Hussein dalam percaturan ini. Jasad politik Hishamudin kini terletak sepenuhnya ditangan Mahathir dan Razaleigh. Lenggok Permainan politik yang tidak bertuan setelah Dato Akbar Khan Bekas Setiausaha Politik Hisham bertindak meninggalkannya.Lantas memaksa Hisham menaruh segala cita-cita dan harapan di tangan Team UMNO 70-an. Pada mulanya disangkakan Hisham tidak akan bertanding lagi Kerusi Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Wayang Hisham menjadi apabila keadaan telah berubah.

Bibik kejayaan politik Hisham mula menghasilkan impaknya. Perjumpaan yang dirancang oleh Mahathir di Singgahsana hari akan menggambarkan chainya. Berita baik buat si Hisham kerana kerier poltiknya mula tampak sinarnya. Cita-cita menjadi PM pada ketika usia umur 55 tahun bakal menjadi kenyataan.

Bagi Team UMNO 70-an ini, Najib tidak perlu lagi diberi cabaran. Ini kerana Najib sudah pasti akan terhutang budi dan akan mengikut telunjuk Razaleigh dan Tun Mahathir. Senarai ini berjaya dikeluarkan oleh seorang perwakilan yang hadir pada perjumpaan itu.

Team UMNO 70-an

Presiden : Tengku Razaleigh Hamzah, Ketua Bahagian UMNO Gua
Musang

Timbalan Presiden : Datuk Sri Najib Tun Razak, Timbalan Presiden UMNO

Naib Presiden :

1) Dato’ Hishamudin Tun Hussein (Ketua PemudaUMNO)
2) Dato Ali Rustam (Naib Presiden UMNO)
3) Dato Shafie Apdal (Ahli Majlis Tertinggi UMNO)

Ketua Wanita : Dato’ Rafidah Aziz

Ketua Pemuda : Dato Sri Khir Toyo (Ahli Majlis Tertinggi UMNO)
Naib Ketua Pemuda : Dato’ Razali Ibrahim (Ketua Pemuda Johor)


Jawatan Ketua Puteri dikosongkan kerana akan diperbincangkan semula kewajaran peranan penubuhan Puteri UMNO. Ini mungkin disebabkan penglibatan Puteri UMNO selama ini tidak menrik perhatian Presiden untuk meneruskan penubuhannya.Maka dengan ini bermakna Puteri UMNO Malaysia akan berkubur. Tahniah Dato Seri Rafidah Aziz kerana berjaya menyakinkan MT baru ini untuk menghapuskan peranan puteri yang selama ini banyak menggugat kedudukannya hingga gagal mengekalkan jawatan sebagai menteri.

Anonymous said...

Tiada musuh yang kekal dalam politik. Begitu juga, tiada persahabatan yang berkekalan dalam politik. Inilah perkara peri penting yang termaktub di dalam seni silat politik.Politik juga boleh berumpamakan dengan sebutir bom. Hubungan Tengku Razaleigh dan Tun Mahathir menjadi bukti sejarah betapa dasyatnya politik ini.Bahaya?oh bahaya dan kejam.Gelanggang politik tak kenal erti kemanusian.Zalimkan?. Ketika Tun Razak masih hidup dikatakan Razaleigh dan Mahathir begitu akrab. Pemergian Tun Razak telah menunjukkan bagaimana akal si zalim rakus mengejar kuasa yang boleh mempengaruhi roh-roh pejuang. Disangkakan tahun 1987 menunjukkan titik akhir perbalahan legenda ini, tetapi sebenarnya ia merupakan titik permulaan kisah dua gergasi ini.

Tahun 2008, api perhubungan antara Razaleigh dan Mahathir dinyalakan semula. Bahang persahabatan ini dikuatkan lagi dengan kemasukan Ketua Pemuda UMNO Dato’ Hishamudin Tun Hussein dalam percaturan ini. Jasad politik Hishamudin kini terletak sepenuhnya ditangan Mahathir dan Razaleigh. Lenggok Permainan politik yang tidak bertuan setelah Dato Akbar Khan Bekas Setiausaha Politik Hisham bertindak meninggalkannya.Lantas memaksa Hisham menaruh segala cita-cita dan harapan di tangan Team UMNO 70-an. Pada mulanya disangkakan Hisham tidak akan bertanding lagi Kerusi Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Wayang Hisham menjadi apabila keadaan telah berubah.

Bibik kejayaan politik Hisham mula menghasilkan impaknya. Perjumpaan yang dirancang oleh Mahathir di Singgahsana hari akan menggambarkan chainya. Berita baik buat si Hisham kerana kerier poltiknya mula tampak sinarnya. Cita-cita menjadi PM pada ketika usia umur 55 tahun bakal menjadi kenyataan.

Bagi Team UMNO 70-an ini, Najib tidak perlu lagi diberi cabaran. Ini kerana Najib sudah pasti akan terhutang budi dan akan mengikut telunjuk Razaleigh dan Tun Mahathir. Senarai ini berjaya dikeluarkan oleh seorang perwakilan yang hadir pada perjumpaan itu.

Team UMNO 70-an

Presiden : Tengku Razaleigh Hamzah, Ketua Bahagian UMNO Gua
Musang

Timbalan Presiden : Datuk Sri Najib Tun Razak, Timbalan Presiden UMNO

Naib Presiden :

1) Dato’ Hishamudin Tun Hussein (Ketua PemudaUMNO)
2) Dato Ali Rustam (Naib Presiden UMNO)
3) Dato Shafie Apdal (Ahli Majlis Tertinggi UMNO)

Ketua Wanita : Dato’ Rafidah Aziz

Ketua Pemuda : Dato Sri Khir Toyo (Ahli Majlis Tertinggi UMNO)
Naib Ketua Pemuda : Dato’ Razali Ibrahim (Ketua Pemuda Johor)


Jawatan Ketua Puteri dikosongkan kerana akan diperbincangkan semula kewajaran peranan penubuhan Puteri UMNO. Ini mungkin disebabkan penglibatan Puteri UMNO selama ini tidak menrik perhatian Presiden untuk meneruskan penubuhannya.Maka dengan ini bermakna Puteri UMNO Malaysia akan berkubur. Tahniah Dato Seri Rafidah Aziz kerana berjaya menyakinkan MT baru ini untuk menghapuskan peranan puteri yang selama ini banyak menggugat kedudukannya hingga gagal mengekalkan jawatan sebagai menteri.

Anonymous said...

Iyah!. Muka macam ni jadi pemimpin UMNO?. Lemas lah!!!tak payah la korang perjuangkan UMNO lagi. Masuk Barisan Rakyat lagi bagus!

Unknown said...

alahai.
hishamudin.
sudah la.
UMNO bkn UMNO SDN BHD.
bajet founder keturunan ko.
ko bole buat pencaturan ke?
aiyyo!!
deyh macha.
itu KJ ade dalam parti.
u xtau ka?
KJ bagus.
sudah la macha.
KJ,i will support u.

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP