YB RAZALI Mulakan Gerakan meMALAM COR DAN NAIB RAKSASA KJ AKHIRNYA!!!

Monday, March 17, 2008


Bunga silat politik dibuka lagi semalam apabila Bekas Setiausaha Sulit Dato' Hisham di Kementerian Belia dan Sukan merangkap Ketua Pemuda Johor, YB Razali Ibrahim bertindak mengkhianati bos lamanya, Dato Hishammuddin Tun Hussein. Ketika Pemuda Sabah, Pulau Pinang, Selangor, Kelantan mengikut dengan rapi arahan yang dikeluarkan Dato Hisham, Pemuda Johor dibawah kepimpinan YB Razali telah melawan arus dan membuat kenyataan menyokong Dato' Mukhriz.



Bagaimana ini boleh terjadi?. Di belakang tabir, percaturan politik Mukhriz (Ketua Pemuda UMNO Malaysia) –Razali (Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia) sudah lama dirancang. Gabungan ini hasil titik peluh EXCO Pemuda Haji Dollah dan Ketua Pemuda Tenggara Suhaimi yang telah berusaha dengan keras untuk mempromosikan gabungan ini tanpa pengetahuan Dato Hisham. Haji Dollah menaruh harapan untuk diberi tempat lantikan oleh Ahli Parlimen Jerlun dan Muar ini di Pejabat Tertinggi Pemuda dalam pemilihan akan datang ini.



YB Razali mula berselisih pendapat dengan Dato Hisham apabila Razali tidak mendapat tempat dalam "chai" kepimpinan tertinggi Dato Hisham. Hisham lebih memberi ruang kepada Jais Sarday, EXCO Pemuda Malaysia yang baru dilantik Exco Sukan Negeri Johor atas desakan Hisham. Johor, Negeri yang kaya dengan undi ini merupakan kubu kuat Dato Hisham, tetapi gabungan Razali-Haji Dollah dan Suhaimi sedang berusaha keras untuk mengurangkan pengaruh Hisham di Negeri lahirnya UMNO ini. Ini sedikit sebanyak akan menjejaskan peluang Hisham untuk bertanding di peringkat Naib Presiden dalam pemilihan akan datang.



Nampaknya gunung semakin meninggi untuk Hisham…

6 comments:

Anonymous said...

hahaha.ko ni memang power la.kalah Syed Ali Al-Atas.Ko punya ramalan memang terbaik.Razali + Mukriz + Hj Dollah + Suhaimi R+M+D+S memang gandingan mantap untuk menjatuhkan Dato Seri Hishamuddin Tun Hussien di Johor.Makhluk RMDS ni sememangnya spt kacang lupakan kulit.Kalaulah Dato Seri Najib Tun Razak boleh menyuarakan bahawa Tan Sri Khalid Ibrahim seperti kacang lupakan kulit dalam surat khabar hari ini,tidak hairanlah suatu hari nanti giliran Dato Hisham pulak mengeluarkan kenyataan seperti ini.Realiti situasinya :
1. Razali : dicalonkan menjadi ahli parlimen Muar pada pilihanraya ke 11.Maka dengan sokongan daripada bosnya Razali pun menjadi Ahli Parlimen Muar.Setelah itu,YB Razali pula dengan rasa bangga dan yakinnya mencalonkan dirinya sebagai Calon Ketua Pemuda Muar. Kecoh satu Muar tatkala YB baru yg tiada pengaruhnya dalam Pemuda Bahagian Muar berusaha untuk mendapat tempatnya itu.Sejarah mengajar erti kehidupan.Berpakaiankan dengan baju Ahli Parlimen dan bekas Setiausaha Kepada YB Ketua Pemuda UMNO Malaysia ketika itu,dia dengan yakinnya bahawa dirinya akan menjadi Ketua Pemuda Muar.Namun tiket yang ada bukan faktor kemenangannya.Razali pada peringkat awal sememangnya sudah kalah dengan lawannya yang merupakan AJK Bahagian Muar ketika itu.Namun,di atas pertolongan bosnya,keputusan menjadi seri ketika itu.Setelah membuat pengundian semula dan ugutan serta taburan wang daripada Dato Hisham,YB Razali menang dalam permilihan kali itu.Bukan itu sahaja,sebagai anak emas kepada Hisham,YB Razali dilantik menjadi Ketua Pemuda Negeri Johor.Pada ketika itulah YB Razali menunjukkan taringnya.Nasihat dan pandangan orang atasan tidak diperdulikannya lagi.Sememangnya YB Razali ini adalah 'kacang lupakan kulit.
2. Hj. Dollah.Merupakan EXCO Pemuda UMNO.Memegang kerusi setelah kematian Arwah Mat Mazlan.Sebelum itu merupakan Ketua Penerangan Pemuda UMNO Johor.Selepas kematian arwah,kelibat Hj. Dollah ini kerap terpancul di Kementerian Pelajaran Malaysia dan Pejabat Parlimen Muar.Syed Hood (Naib ketua Pemuda Negeri Johor)pada ketika itu merupakan calon yg terbaik utk mengantikan tempat arwah yg merupakan kuota negeri Johor. Namun,di atas nasihat YB Razali ini Hj. Dollah dilantik sebagai EXCO.Hj. Dollah merupakan nama yg sinonim dengan "Ibrahim Katak" di Pengkalan Pasir.Cuma mamat ni di selalu lompat dengan siapa yang boleh memberikan dia keuntungan.Sekarang setelah nampak Dato Hisham telah tergugat dan nak ke peringkat lebih dewasa,Si katak ni dah mula melompat ke lubang lain.Maklumlah hari sudah nak hujan,guruh dan kilat sambar menyambar.
3. Suhaimi atau Suhaimi Tenggara.Orangnya pendek2 dan boleh tahan ligatnya.Mulutnya pun boleh tahan bahasanya.Maklumlah bekas guru dan penulis.Itulah kelebihan si pendek ni.Si pendek ni boleh di andaikan sebagai anjing.dia ni suka sangat menyalaka terutama kalah tak boleh makan.Dia akan menyalak selagi apa yang dia nak tak dapat.tak padan dengan pendek.Bayangkanlah seorang yang tinggal sekampung dengan ikon hiburan tanah air iaitu MAWI memiliki rumah sebesar padang bola dan diwarnai dengan pelbagai jenis kenderaan mewah beserta no platnya hanya kaum kerabat Johor sj boleh pakai mampu dimilikinya.Kalau sebelum ini,rumah yg didudukinya berbentuk seperti rupa bentuk rumah Perancangan Felda namun sekarang tidak lagiini kerana hasil salakannya sudah berhasil.Kereta2 mewah ini juga sering kelihatan di Kelab2 Karaoke Mewah di Ibu Negara iaitu Kuala Lumpur.Namun setelah, duit hasil salakkan berkurangan(Gunung pun kalau ditarah sedikit demi sedikit rata dibuatnya)se anjing mula menyalak semula.Namun kali ini salakkanya makin tak dilayan Umpama anjing menyalak bukit.Maklumlah anjing tua yang tak boleh digunakan lagi.Anjing bila puas menyalak mengamuk la dibuatnya.Akibatnya Si Tuan pun nak dimakannya.
Maka inilah hakikat makhluk R+M+D+S.Bab Mukriz tak perlu lagi aku nyatakan sebab semua orang dah tahu pasal Si Mukriz Yang menderhaka kepada Bosnya dan Partinya.Haprak si Mukriz ni.Maka nasihat aku,kepada Dato Seri Hishamuddin dan pengikutnya,tolonglah menilai makhluk2 ini.Sebelum terlambat..............

Anonymous said...

Bro Maha, betul ke info lu ni semua?. Macam ada orang dalam je. Gua caya la blog lu ni...

Anonymous said...

mana mungkin pokok bergoyang kalau tak ada ribut dan petirnya.Mana mungkin katak menyayi kalau hujan sudah mau turun...........

Anonymous said...

Siapa Razali ni?.

Anonymous said...

Razali orang nya pendek dan poyo. grad lawyer dari UKM. tgklah ucapan dasar dia semasa mesy agung umno 2007. mmg berlagak power, padahal bodoh.

Anonymous said...

giloooo apo si razali ni??

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP