Dendam RAKSASA Berakhir - Bekas Ketua RAKSASA Mahathir MeMALAM COR Hisham & NAiB RAKSASA KJ

Monday, March 17, 2008


Dada YB baru ini semakin berdebar. Saban kali dia merintih dan mengumpul keberanian untuk

mengadu kepada ayahnya bahawa politik ini bukanlah lahir semulajadi di dalam jiwanya. Tetapi ayahnya bukan calang-calang orang. Bekas Perdana Menteri Malaysia dan gergasi UMNO, Mukhriz sekadar berupaya mengeluh dan menghadkan perjumpaan dengan ayahnya.


Dia tahu dia lahir sebagai seorang pemuzik. Jiwa raganya sentiasa mencantum lagu dan melodi. Itulah yang diinginkan dari kehidupan ini. Mukhriz tidak pernah diharapkan oleh Mahathir untuk membawa kesinambungan kepada obor Dinasti Mahathir ini. Dia ditugaskan untuk membantu Mirzan menjaga dulang-dulang emas yang Mahathir bina. Mokhzani yang tampak lebih bertenaga dan berkaliber menjadi harapan Mahathir untuk beradu tenaga di dalam kancah politik UMNO yang banyak berliku ini. Namun, kegagalan Mokhzani mendapat penerimaan ketika dia menjawat Bendahari Pemuda UMNO sedikit sebanyak memaksa Mahathir untuk meletakkan Mukhriz di dalam persada Politik tanahair. Disini kemarahan Mahathir terhadap Hisham bermula. Hisham telah membunuh politik Mokhzani melalui gerakan anti-Mokhzani yang diketuai oleh Hisham dan ditaja oleh mentor Hisham, Anwar Ibrahim.


Itu terkandung di dalam sejarah. Rancangan Mahathir untuk Mukhriz pula ialah agar Mukhriz menjadi Ketua Pemuda UMNO pada tahun ini dan terus mara sebagai Naib Presiden di pemilihan yang akan datang. Tan Sri Muhyiddin akan bertanding jawatan Timbalan Presiden. Pada pemilihan akan datang juga, dia akan dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri manakala Muhyiddin akan ditolak ketepi. Oleh kerana itu, Mahathir memerlukan Najib berkuasa. Oleh kerana itu, Hisham tidak boleh dibiarkan hidup dalam senario politik UMNO.


Pada pemilihan yang lepas Mukhriz menerima undi terbanyak bagi jawatan EXCO Pemuda. Namun, dia tidak berkempen untuk mendapat jawatan itu. Malah, ramai yang berkata Mukhriz tidak kelihatan ketika Pegawai Khasnya Anas membeli undi. Anas merupakan anak didik Mahathir sejak dia masih belajar di UIA. Anas diberi wang ringgit yang tidak pernah dibayangi oleh seorang anak muda untuk mengkhianati Saifuddin Nasuntion dan Roslan Kassim. Anas menjadi mata dan telinga Mukhriz di dalam Pemuda, bergerak dengan menggunakan pengaruh dan wang ringgit Mahathir. Mukhriz lega dapat memuaskan hati ayahandanya dengan menggondol tempat pertama, tetapi Mahathir mempunyai perancangan lain. Kuda harapan Mahathir, anak Kedah Azimi Daim telah termakan umpan dan janji manis Dato Hisham untuk memberi laluan kepada Khairy Jamaluddin sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Pada saat dan ketika itu, bertambahlah dendam Mahathir kepada paksi Pemuda KJ dan Hisham.


Dalam tempoh 4 tahun yang lepas dendamnya terhadap Hisham semakin mendadak. Hisham telah memberi ruang yang begitu luas bagi KJ untuk menampilkan ketokohan kepimpinan di arena Pemuda. Mukhriz seperti dianak tirikan. Program-program Mukhriz tidak diberi pendedahan sepertimana KJ. Mahathir tahu inilah rancangan Hisham untuk membunuh politik anaknya.


Pilihanraya ke 12 menyaksikan satu lonjakan perkasa untuk strategi Mahathir. KJ yang digembar-gemburkan akan bertanding untuk jawatan Ketua Pemuda tersungkur di bumi yang nyata. Usaha Mahathir di negeri Kedah, Pulau Pinang dan Selangor terutamanya membuahkan hasil. Amaran telah diberi oleh bekas orang kanan Mahathir, Tun Daim melalui media massa tempatan mengenai rancangan Mahathir ini, tetapi tiada siapa yang mengendahkan amaran beliau. KJ menjadi sasaran SMS dan Blog yang dibawah naungan Mahathir.


Hisham menyangkakan dirinya terselamat dari permainan politik Mahathir. Siang,malam Hisham berunding dengan Pak Lah untuk membenarkan Mukhriz bertanding kerusi Parlimen di Kedah. Namun, kerja sehari tidak akan dapat melenyapkan dendam bertahun. Mahathir mula merangka satu strategi untuk menjatuhkan kedua-dua musuh ketat anaknya. Mukhriz yang masih didendangkan buaian YB telah diberi tugasan yang baru. Jatuhkan Hisham dan KJ sebelum pemilihan bulan Ogos ini.


Mahathir telah mengarahkan bala tenteranya di Utara untuk mengajurkan sebuah sidang akhbar mendesak Pak Lah untuk meletak jawatan. Dengan satu sidang akhbar yang begitu mudah, Mahathir dapat menamatkan riwayat politik KJ yang banyak bergantung kepada Pak Lah dan membunuh Hisham kerana beliau telah menyatakan sokongan sayap Pemuda kepada kepimpinan Pak Lah. Pemuda akan berpecah. Mukhriz akan menjadi wira perubahan, sama seperti beliau pada tahun 1969. Tetapi kali ini anaknya lebih selamat. Dia seorang YB di saat dan ketika UMNO memerlukan semua YB-nya. Pada perkiraan Mahathir, Mukhriz hanya akan dilucutkan jawatan bagi tempoh 4 bulan, tetapi tetap akan bertanding jawatan Ketua Pemuda.


Tanggal 10hb Mac 2008 sepatutnya terukir dalam sejarah hidup Mukhriz. Diiringi Anas, Mukhriz memberanikan diri untuk berhadapan dengan pemberita dan penyokongnya. Darah pejuang yang menjadi tradisi didoakan akan bersamanya ketika meminta perletakan jawatan Pak Lah. Mahathir menggunakan jenteranya diseluruh Malaysia untuk bersedia dengan pengumuman yang bakal dibuat oleh Mukhriz. Tetapi Mukhriz beku. Setelah tamat sahaja sidang media itu, Anas telah menghantar SMS kepada Mahathir untuk melaporkan kegagalan anaknya. Kemarahan Mahathir tidak dapat digambarkan dengan kata-kata.


Mukhriz dan Anas amat khuatir. Segala apa yang mereka nikmati hari ini datang dari orang tua bernama Mahathir itu. Mungkin hilang dengan sekelip mata. Setelah mendarat di KLIA mereka terus bergegas ke pejabat untuk membuat sepucuk surat kepada Pak Lah medesak beliau untuk meletak jawatan. 2 hari Mukhriz tidak berani berjumpa dengan ayahnya. Pada 12hb, Mokhzani menghubungi Mukhriz dan mengatakan surat tersebut merupakan peluang terakhir buat Mukhriz. Jika surat tersebut tidak keluar, Mahathir sendiri akan mengakhiri politik Mukhriz dan tidak ada satu sen duit berbilion Mahathir yang akan diwasiatkan kepada Mukhriz.


KJ yang semakin pudar cahaya politiknya bukan menjadi sasaran Mahathir kini. Sasaran utama Mahathir-Mukhriz ialah Hisham. Selain dari menghalang pergerakan Mukhriz selama 4 tahun, Mahathir memang tidak suka baka Hussein Onn ini. Jika TUn Razak tidak mempengaruhi gabungan Tun Hussein dan Tun Dr Ismail, tidak akan wujud gergasi UMNO Mahathir. Mahathir tidak mudah lupa.


Mahathir sudah lama mengawasi gerak geri Hisham. Setelah melantik Hisham menjadi Menteri Belia dan Sukan dia telah menempatkan mata-matanya, Timbalan Ketua Bahagian PJU, Dato Hisham Nordin. Mata-matanya ini tahu setiap gerak geri politik Hisham dan melaporkan terus kepada Mahathir.


Sesiapa sahaja yang kelihatan bersama Hisham akan dibeli oleh Mukhriz dan Anas. Dengan wang berjuta ringgit, Anas ditugaskan untuk membeli ketaatan Ketua-Ketua Pemuda ini dengan apa cara sekalipun. Kaedah yang digunakan oleh Anas ialah melalui pelancongan ke destinasti seperti Jakarta dan Thailand. Bagi mereka yang kurang pengaruh, Anas akan menghabiskan beribu ringgit semalam bagi mereka berhibur di pusat-pusat karaoke di Bukit Bintang.


Hisham tahu Mukhriz mengawasi gerak gerinya.Tetapi Hisham tidak tahu dimana bocornya strategi politik beliau. Hisham Nordin dilihat tidak mempunyai pengaruh. Syak wasangka Hisham selalu terkena kepada Setiausaha Politiknya Dato Akbar Khan. Kini, Dato Akbar direhatkan akibat syak wasangka ini.


Anas sedang berusaha dengan gigih untuk menyemai semangat anti KJ dan anti Hisham di kalangan pucuk pimpinan Pemuda Bahagian. Dari Perlis hinggalah ke Sabah, Anas dengan angkuhnya menyatakan pendirian berani Mukhriz menentang Presiden. . Tetapi ia tidak berakhir di situ, Mahathir menggunakan paksi Abdullah Ahmad-Tengku Razaleigh-Sanusi Junid-Tan Sri Isa Samad-Khir Toyo untuk menjatuhkan Hisham jika dia bertindak untuk bertanding kerusi Naib Presiden. Mahathir ingin kerjaya politik Hisham dalam UMNO berakhir pada tahun 2008 ini juga.


Perperangan Pemuda UMNO sudahpun bermula. Hisham telah menggunakan pengaruhnya di Pemuda Sabah, Kelantan dan Pulau Pinang untuk membidas paksi Mahathir-Mukhriz. Penyokong kuat Mukhriz seperti Sazmi Miah terkejut dengan pendirian Pemuda Kelantan. Adakah Mukhriz dan Anas tidak membuat kerja mereka?. Kita tunggu dan lihat apa strategi Mahathir seterusnya.

14 comments:

Anonymous said...

Ini kisah benar ke?.logik jugak tun dr mahathir nak bunuh Hisham.Umur Mukhriz dan Hisham pon hampir serupa.Mana boleh ada dua pemimpin di era yang sama.

Macamana pun. KJ telah berjaya dibunuh oleh Mahathir.Aku tengok senyap je dia

Anonymous said...

Hisham ohh hisham………mana perginya ko ni hisham?ramai orang tengah cari ko ni? Ke mana ko nak lari.Ko jgn takut.selagi nama org tua ni Mahathir Mohamad, maka dengan itu juga dia akan cari ko sampai ke lubang cacing sekali pun.Eh takat ko sorang tu kecil punya hal lah.Bapak ko pun Tun Hussien Onn senang2 ja dia tumbangkan inikan pulak ko. Dianggap dia,ko ni budak hinggusan ja.Ko dah silap percaturanlah Hisham.Ko dah silap cari lawan.Ko bukannya lawan Si Mahathir tu.Apa ko ada.Ko ingat Najib nak tolong ko ke?Lupakan ajalah.Kalau ko nak tahu perangai Si Mahathir ni, kalau ko dah start cari pasal dengan dia walaupun kesalahan ko ni sekecil kuman skali pun,maka dengan itu dia boleh hantar ko ke neraka tau.sebab tu orang panggil dia MAHA FIRAUN.Ko jgn cerita bapak ko lah,contoh2 lain yang boleh aku bagitau dkt ko adalah spt Musa Hitam, Gafar Baba, Anuar Ibrahim dan Tengku Razaliegh pun jatuh ke tangan Maha Firaun ni. Diaorang ni kalau nak dibandingkan kuasa dan pengaruh yg diaorg ada jauh berbanding ko.Kuasa tak kuasa diaorang ni sampai ke jawatan TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA tau.Ko tu setakat Menteri Pelajaran merangkap KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA.
Hisham,ko masih belum lambat untuk bertindak.ko kena tahu ko masih ada peluang untuk berlawan.aku boleh bagi sedikit tip yg ko boleh buat untuk berlawan dengan MAHA FIRAUN ni
1. Ko cantas ja anak dia dulu MUKRIZ tu.bukannya dia baik sgt.perangai dia tu tak tumpah sebiji mcm perangai bapa dia.Tunku abdul Rahman pun dia cantas. Ko tengok sekarang anak dia,nak cantas Pak Lah plak.Lepas ni ko kena ingat ko plak akan jadi mangsa dia. Ko kena ambil peluang yang ko ada ini.Ko sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia dan Mukriz cuma EXCO ko.kecil punya hal lah Hisham.Kuasa di tangan ko.
2. Pengaruh2 Si Mukriz ni juga ko kena cantas.Apa yang aku maksudkan ialah budak2 mukriz yang boleh menyebabkan diri ko kacau bilau seperti Anas,Peja,Sazmi,dll.Mereka2 ini juga ko perlu cantas sama waktu dengan ko bunuh bos diaorang ataupun lambat sket la.Janji ko bunuh diaorang ni.Inilah masanya ko nak bertindak.
3. Ko kena keluarkan kenyataan akhbar yang menyatakan Si Maha Firaun ni dah nyayok dan tak betul Kenyataan yang sama pernah di keluarkan oleh Maha Firaun ni kepada Tunku Abdul Rahman.Ko tengok setelah Maha Firaun ni keluarkan kenyataan ni dia dah boleh jadi PERDANA MENTERI Malaysia.Tak mahukan ko jadi PERDANA MENTERI satu masa nanti.Peluang ko amat cerah.
Oklah Hisham buat hari ni hanya 3 tip ja yang boleh aku bagi dkt ko.Bukan tak nak kasi lebih2.Cuma takut nanti orang lain tahu percaturan ko,bermakna susah jugalah nak melaksanakan strategi2 yg aku bg ni.Lagi pun kalau si Maha Firaun ni tahu masak ko dibuatnya.Tapi ko jangan bimbang,aku akan bersama dengan ko.aku akan tolong ko.Janji ko mesti ikut cara aku.Tak semua pun,kalau ko ambil salah satu dari tip tu pun dah cukup untuk membawa ko ke arah menjadi seorang PERDANA MENTERI Malaysia satu masa nanti.

Anonymous said...

mahathir mudah lupa,
mahathir sudah lupa,
mahathir suka lupa,
tapi rakyat takkan lupa.

Mahathir cepat lupa,
mahatir memang lupa,
mahathir nak lupa,
Anwar takkan lupa.

erti kata lain mahathir memang pelupa.............nyayok la orang tua ni

Anonymous said...

The malay pig have drawn up a plan to displace all non-malays. They are discriminating against all non-malays. More and more non-malays are leaving.

You know why he/she need to leave……….? It is all because of those idiots who voted for the pig government to chase those talents out of this country.

This scenario would stay.

They would prefer to remain backward, so long as they are in control over you and me. I think they enjoy seeing non-malays 'begging' all the time.

Even though they are left far behind Korea, Taiwan and now Thailand is coming up strong. To them these are not competitors. In their narrow mind, the 'enemies' are local non-malays. Must suppress, by all means.

All malay pig are programmed to be promoted much faster ahead of non-malays the moment they join University Malaya. Soon University Malaya will be dominated by malay pig and the ranking will slip further.

Most of the malay pig in Malaysia cannot think clearly, their mind and thinking are clouded by such things as comfort zone, frog-in-a-well syndrome, ignorance, racial pride, stubbornness, etc.

Anonymous said...

You stinking malay pig, please get the f*** back to your own land in Aceh or Jawa, whatever. Because this is Tanah Orang Asli and malay pig like you are pendatang!

To someone……….time and time again we have said that the malays are from Jawa. I always say that they are from Aceh, Sumatra, etc - do you see anyone of these racists (obviously malays) objecting to that fact?

This is the truth and they cannot handle this. They don't dare say that because it is so true! Even Mahathir admitted recently - the origins of the malays are not Malaysia but Indonesia - Sumatra and island etc.

The real bumis are the natives of Borneo and the Orang Asli. Not these malay free loaders and wasted sperms.

"Son of the soil" incorrect! More appropriate term would be "Rapist of the soil"! Malays are pendatang, they called Chinese and Indians pendatang! Tak malu!

To malays pendatang from Indonesia, you are also enemy to Indonesia, stupid! Apa? Tak faham English? Makan tahi dan berambus balik ke Jawa! Setia kepada negara Indonesia! So are you, malay pig!

Aren't you a bloody hypocrite? You are not the Orang Asli of this country - you are an immigrant from Jawa, Sulawesi, all elsewhere - why did you come here to this country then?

Why not help your own country (or should I say your dilapidated kampung in Jawa) and improve the situation then? What……….what did you say? Oh you want a better life is it? I see - so what does that make you? A patriotic fake? Or a hypocrite with no substance?

Compare China and Indonesia - then tell me who is faring better in the international stage! You useless malay pig. At the end of the day - you work for me.

Obviously, you are worse than shit. Not pigs, for pigs are really smart animals. Tanah Melayu my ass! Orang Asli were here before your ancestors crept onto this land. Learn some history, ok? Of course, you can always change history! Tak malu kah!

You are sick in the brain, thanks to Mahathir!

Chinese got pissed off as not all Chinese are rich, but all work their asses off to make an honest living, while idiots like you think that you are entitled to riches without sweating. What discontent? After all the handouts all these years, you still couldn't get your acts together, and you want to blame others, the Chinese, the Indians? Where is your dignity?

What anger? You get angry at the Olympics because malays can't run faster than the Americans? The Aussies? The Chinese? (Just imagine some of you jokers made it to the Olympics, although none did!)

If you want to run amok, go ahead, join the apes and chimpanzees, your kind have been doing that at UPM, brainless monkeys they are, and so are you, go flock together.

The reason why malays tend to run "amok" is because of close relative breeding. Just like non-high breed dogs - brother have sex with the mother, and father marry their own sister, and the confusion goes on.

The end result is non-high breed dogs - that are difficult to train and tend to even bite their own master. Unlike the Chinese, they are very careful not to have too close relative marrying one another.

That is why you can see how Chinese excel in different part of the world. The Chinese are indeed a world race now, as China progress with such speed which is unknown off in any other race in the world!

Singapore is a fine example of Chinese superiority! Sad news for the malay race but then again it is the truth!

(Malay extremists racists are going to call you pendatang etc, even hang you upside down by your balls, for socking them in the balls where it hurts most, like you did.

But you have been brave in telling them the truth about the dark side of their race which explains why they are so backward. God be with you……….)

Rich and successful Chinese don't owe you a thing. Not so successful Chinese are working honestly to make ends meet. So, you either work, or go get fed in the ass by Mahathir, ok? He won't charge you for the ecstasy and the service you may receive.

You are nothing but scum. You give fellow malays a bad name. You make your parents lose face. When you look in the mirror, what do you see? A good-for-nothing idiot! That is all there is in you.

You are a babi hutan from either the jungle of Jawa or Sumatra. All you Umno malay pig are in fact pendatang to this Tanah Orang Asli. So get the f*** out of my country!

Anonymous said...

Yes, a lot of non-malays in Malaysia are leaving this country. But what the hell, they (babiputras) don't care. They are happy that we leave.

I do agree with you of those you mentioned, our country is stepping backward, we are loosing in all aspects and yet overdue and retarded ministers are still available on shelf. The ministers think that they are the only ones capable and qualified to be there and not replaceable, otherwise the country could collapse.

Looking at Afghanistan, Iran, Iraq likes looking at this country future. The well connected babiputras are getting richer. This government is spoon feeding the babiputras at this nation expense. I am sick of this country too.

My advise is let them rot in their own stew.

The Barisan government has achieved 0% in reversing the trend of racism.

While South Africa has disbanded racism through the government's initiative after the global news onslaught, our government leaders are propagating RACISM and FACISM in every way.

In term of racism, we are the most uncivilised country in the world. Look into our neighbouring countries of Asia, they are advancing economically on a straight forward objective, for their citizens.

Whereas we are moving in deviationist path, widely off the international economic theory for the sole objective, of propelling the well being of a supreme race.

Mahathir era is over, here we have Badawi. Is he changing the trend? Not a single sign of it.

How about the future under Najib? Sad, sad. They have more camouflage in readiness.

Anonymous said...

why cant we all live in harmony and be merry? adik beradik, sesama sendiri pun nak gaduh, mcm mana nak lead the country?

very sad country-man

Anonymous said...

I am very intrigued by this article. Although I doubt very much the credibility, it ties in with Dr M's statement before the elections, saying that Hisham is a danger.

Anonymous said...

Dari gila kuasa ke perkauman - itulah yang dihadapi oleh Malaysia. Nampak jelas dalam UMNO pun ada yang tak sebulu dengan yang lain. Ada juga yang dah pencen tapi masih nak gila kuasa menerusi anak dan orang kuatnya. Agak tulah sebabnya orang Melayu tak suka UMNO. Kononnya membela rakyat tapi dalam parti berebut gila kuasa. Tak salah kalau saya katakan, masuk UMNO boleh jadi kaya, gila kuasa dan mudah lupa. Semua dunia sementara, tapi lupa akhirat.

Anonymous said...

Hey coolooc you cina babi. All you are going to get is an island of filth called penang which is a land fill of shit. You balik naik tongkang la pukimak. have u seen china lately? ppl shit by the side of the road and spin where they sleep. its us malays that show you how to be hygenic la.

u shld see hong kong disney land, its like bloody chowkit with musical rides, you lot are disgusting tak mandi puki busuk....eeee

keris weilding hero

ps : stop bantai mukhriz ok????? he is the man that will protect deb and malays not like kj and hisham the anjing cina loving ambik duit cina main politik

Anonymous said...

Mukhriz protect Malays? he can't even protect his own balls from Daddy. Why can't malay leaders stand on their own?that stupid KJ got father in law, Najib got father, Hisham got father. Fucking stupid. Anwar is a self made man

Anonymous said...

Mahathir mudah lupa
Mahathir mudah lupa
Mahathir mudah lupa
Dulu dia telah memijak bangsanya
Mahathir mudah lupa
Dulu dialah yang meretakkan bangsanya
Mahathir mudah lupa
Dulu bangsanya teriak kerana kezalimannya
Mahathir mudah lupa
Dulu dialah yang menhaprakan bangsanya
Mahathir mudah lupa
Dulu dialah punca bangsanya berada kelas dua
Mahathir mudah lupa
Dulu dialah yang menghina bangsanya
Mahathir mudah lupa
Dulu punca bangsanya bersengketas
Mahathir mudah lupa
Dulu dialah punca bangsanya derita
Mahathir mudah lupa
Dulu bangsanya kerdil
Mahathir mudah lupa
Dulu dialah yang memencilkan bangsanya
Mahathir mudah lupa
Tiada daulat
Tiada maruah
Tiada bebas
Mahathir mudah lupa
Mahathir mudah lupa
Mahathir mudah lupa
Sejarah bangsanya yang lena
Tanah lahirnya yang merekah berdarah
Ingatlah
Ingatlah
Ingatlah
Wahai Mahathir
Jangan mudah lupa lagi
Kerana perjuanganmu belum selesai...
Keranamu jualah Melayu berdarah
Keranamu jualah Melayu berbalah
Keranamu jualah Melayu Hancur

Hentikanlah perjuangan kolot mu itu Wahai Maha Firaun
Hentikanlah!!!!!!!!!!!hentikanlah!!!!!!!!
Hentikanlah memporak perandakan Bangsa Melayu
Cukuplah!!!!!!Cukuplah!!!!!!!!!!
Wahai Maha Firaun

Wahai Bangsaku Melayu
Ayuh!!!!!!!!!!!!!
Perjuangkan Hak dan Martabat Kita
Kenapa kita perlukan Maha Firaun ini dibiarkan bermaharaja
Ayuh!!!!!!!!!!!
Dengarlah rintihan anak bangsa
Sanggupkah kita membiarkan bangsa kita tergadai
Arghhhhhhhhhhhhhh.
Wahai Bangsaku Melayu
Ayuh!!!!!!!!!!
Perjuangan kita masih jauh
Kita kuatkan bangsa kita
Kita rapatkan saf kepimpinan bangsa kita
Biarlah mereka yang benar-benar memperjuangkan kita
Jangan kita perjudikan Nasib Bangsa Kita Jatuh ke tangan Maha yang berkepentingan

Ingatlah Bangsaku........
Perjuangan Masih belum selesai........



Nukilan
Adek TZ

Anonymous said...

Langkah…..
Beribu langkah
Ke destinasi yang diimpi
Tiba terhenti
Tercari-cari
Haluan arah
Yang telah pun musnah
Harapan tak kesampaian

Hina,hinanya diri
Hanya menantikan bantuan
Bagaimankah ini terjadi
Kerdilnya diri
Bukan lagi tuan
Inikah rupanya nasib bangsaku

Langkah demi langkah
Biarkah bertatih
Impian kan juga terlaksana
Martabat diri ini
Tindakan bereti tanpa usaha
Jangan leka

Mewah negaraku
Semerbak harumnya renjisan keringat
Oh bangsaku
Teruskan langkah ini
Biarkan ia kekal selamanya.

Bangsaku bukan kecil hati dan jiwanya
Bukankah sejak zaman berzaman
Mereka menjadi pelaut
Pengembara malah penakluk terkemuka?
Bukankah mereka sudah mengembangkan sayap
Menjadi pedagang dan peniaga
Selain menjadi ulama dan ilmuan terbilang?

Bukankah bangsaku pernah mengharung samudera
Menjajah dunia yang tak dikenal?
Bukankah mereka pernah menjadi wira serantau
Yang tidak mengenal erti takut dan kematian?
Di manakah silapnya




Langkah demi langkah
Biarkah bertatih
Impian kan jadi terlaksana
Martabat diri ini
Tindakan beerti
Berusaha,jangan leka

Mewah negaraku semerbak harumnya
Renjisan keringat oh bangsaku
Teruskan langkah ini
Biarkan ia kekal sentiasa...

Hari ini, jalan ini pasti semakin berliku
Kerana masa depan belum tentu menjanjikan syurga
Bagi mereka yang lemah dan mudah kecewa

Perjuangan kita belum selesai
Kerana hanya yang cekal dan tabahdapat menbina mercu tanda
Bangsanya yang berjaya


Wahai bangsaku, mesej ini sudah cukup untuk menyatakan di mana kedudukan Melayu,bangsa kita.
Wahai bangsaku, ayuh...........bangkit............bangun...........jangan kita dibuai mimpi lagi.
Maruah dan martabat bangsa kita perlu dipertahan dan diperjuangkan
Jangan kita lemah dengan apa yang berlaku.Takdir dan dugaan yang berlaku ini adalah musibah bagi kita.Kita bangkittttttttttttt!!!!!!!!!!!!! Dari kesilapan. Perdulikan apa orang kata.Rapatkan saf kita pertahan dan perjuangkan bangsa kita amnya dan khususnya bumi kita MALAYSIA..Kita lanyak haprak-haprak yang sedang merosak dan mempunah binasakan bangsa kita...................... jangan kita biarkan manusia yang ingin menjadi panglima tak bertempat ini. Mereka ini ada matlamat dan agenda peribadi masing-masing.....Kita pertahankan dan memberi sokongan sepenuhnya ke atas kepimpinan bangsa kita yang sedia ada ini.Ayuhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Bangsaku Melayu.


Cetusan Abang TZ

Anonymous said...

New Cabinet:



Prime Minister - Anwar

Deputy Prime Minister - Lim Kit Siang

Culture Minister - Farish Noor

Defence Minister -

Education Minister - Nga Kor Ming

Environment Minister - Teresa Kok

Finance Minister - Tony Pua

Foreign Minister - Ramasamy

Health Minister - Tan Seng Giaw

Home Minister -

Information Minister - Jeff Ooi

Law Minister - Teng Chang Khim

Manpower Minister -

Sports Minister -

Technology Minister -

Trade Minister - Khalid

Transport Minister - Liew Chin Tong

(Penang Chief Minister - Lim Guan Eng)

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP