Tolak Pak Imam pilih kaki botol Tengku Razaleigh Hamzah!!! Cool Li? - (Harga Pasaran USD30,000)

Saturday, March 22, 2008


Sememangnya Ku Li (Razaleigh Hamzah) berasal dari Gua, kerana setiap 4 tahun dia akan keluar dari Gua dimana dia berhibernasi. Cerita Ku Li ini adalah cerita seorang yang amat frust dengan UMNO terutamanya bukan dengan Pak Lah, tetapi dengan Tun Mahathir dan Najib. Masih ingat pertandingan pemilihan UMNO 1987? Sepatutnya, Ku Li yang menang tetapi atas dua perkara Ku Li terkandas. Pertama, 55 undi yang dijanjikan Najib last minute swing ke Tun Mahathir, keduanya pada masa itu Ku Li masih playboy dan kaki enjoy.

Sememangnya pada masa itu, Ku Li di lihat sebagai Putera UMNO yang
bakal menjawat tampuk pimpinan parti. Tetapi Tun Mahathir lebih licik dalam pencaturannya. Satu lagi punca kekalahan adalah kerana politikal operator nya di pinjam Tun Musa Hitam, iaitu Anuar Zaini yang sudah di bela oleh Najib dan meletakkan 'bomb' atau sabotaj perancangan politik Ku Li.

Oleh itu Ku Li membentukan era baru yang tidak sepatutnya terjadi, dengan pengharaman UMNO dan membuka jalan dengan Parti gilanya Semangat 46 dan mengambil hampir separuh ahli UMNOnya termasuk orang orang ternama UMNO, dan Tun Mahathir terpaksa membuka UMNO baru (UMNO diharamkan kawan baik Ku Li dari Kelantan Tun Salleh Abbas yang juga advisor PAS sekarang). Ku Li juga pernah membakar bendera UMNO bersama bekas Setiausaha Agung Dato Radzi.

Baru baru ini, Ku Li dilihat di cigar cigar room di KL dengan orang
orang kerabat berfoya foya dan minum wain dikhalayak ramai, walaupun usia sudah menjangkau 72, Ku Li masih ber cita cita menjadi Perdana Menteri dan Presiden Parti keramat UMNO. Wajarkah Ku Li menegur kepimpinan UMNO kerana jika dilihat pada track record kepimpinan Ku Li, memang tidak ada apa yang hendak digembar gemburkan. UMNO tidak dapat bertapak di Kelantan apabila Mahathir melantik Ku Li menjadi Ketua Perhubungan negeri dengan harapan anak raja ini dabat memabwa Kelantan pulang ke dalam UMNO. Jelas, kepimpinannya gagal sama sekali. Dan kini, selepas tidak mendapat pencalonan 2004, adakah ini cita cita seorang tua atau cita cita kaki botol yang frust???

Anda buat pilihan....

16 comments:

Anonymous said...

Siapa orang gila nak ambik kuli batak? semangat 46 pon tak boleh repair,,,nak repair umno konon. Mentor najib dulu.

Anonymous said...

Tun Salleh Abbas is not Kelantan. He is from Terengganu.
If a basic fact like that you can't get right, how to believe everything else you are extrapolating. Duhh!

Anonymous said...

Kuli ni sama ja macam Maha Firaun berhidung besar tu.Diaorang nilah pengkhianat dalam parti.Cilaka2 ni tak reti2 nak insaf langsung.Sedarlah wahai Kuli dan Maha Firaun.Kubur dah melambai2 koorg.Cubalah ko bawa2 sket amalan utk ke akhirat nanti.....buat malu ja.tua2 mcm ni nak buat perangai lagi.Buruk rupanya..........

Anonymous said...

Hello Mr. Anon, this is not CNN lah, and we are writing about Ku Li and not Tun Salleh Abbas. You want to talk about Salleh Abbas you go read Harakah Daily, its free.

Everything on here is the inside stuff. Man, woman and children sacrifice themselves to give us info. Even stupid RPK dont have our intel.

Editor

Anonymous said...

OH!!!! Memang betul, sayalah yang menjadi Anjing KU LAT ini!!!! Untuk makluman, memang bapak saya punya bapak dari Kelantan!!!

TAPI Sekarang KU LI LAT sudah hilang AKAL!!!! KAwan rapat saya Anuar tetapi menawarkan beliau untuk berkhidmat dengan Barisan RAKYAT!!!

Tetapi Beliau degil!!! Itulah otak dah banyak KU LAT and Anggur Anggur WAIN YANG DAH ROSAK!!!!!

KU LAT KU LI!!!! Hilangkan Impian Mu untuk membetulkan UMNO!!!

Pergilah betapak balik ke GUA dan saya cabar KU LI untuk tawan balik ORG KELANTE ATAS TIKET KU LAT!!!!!!!!

Bro Jinggo said...

Masuk kali ni dah 3 kali Ku li cabar PM, nampaknya Ku Li ni memang nak tunjuk belang di kot2.

Sedarlah Ku Li.. orang semua dah tahu perangai kau macam mana.

Jangan nak perasan la jd PM. Jauh panggang dari api...

Anonymous said...

ku anjing ini patut mati di sambar kilat....Pelacur Jantan yang tak sedar diri!!!! dah banyak makan duit UMNO sekarang Jadi Anjing TUN KIMAKHADHIR!!!! yang menyalak dalam selimut anjing KU RAP!!!!

Anonymous said...

KU ANJING!!!! PI MAMPUS LAH...OIII!!! HANTU EDITOR KONON!!! Jangan nak tipu pembaca!!! yang pandai macam aku lah!! Editorlah CNNlah.. INTEL lah... SUDAHLAH.. Lu jangan nak menyamar jadi MAHA KAYA LAH!!!! bagi nama ANONYMOUS!!! bodoh celaka!!!! lu tau tak MAHA KAYA dah belanja banyak nak menghasilakan blog yang penuh dengan berita berita yang mantap dan menarik!! so janganla memandai nak bagitau kita semua lu itu editor dan TUN SALLEH DARI KELANTAN LA mana lah!!! Renungkan lah!!!

Anonymous said...

hi dup ore kelate....ku li jawapnye sajo. pade do pa loh tok lih gi wei...

Al Neneng said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

astagfirrullah.....
pilih la yg betul...klu semangat 46 pon susah nak cover...
ni nak jage satu malaysia...
mane boleh....

Anonymous said...

ku li ko simpan la hajat ko tu...kalau kitaorg nak tukar pemimpin pun..kitaorg takkan pilih ko...baik la ko g buat amal lain...

Anonymous said...

kuli dah x mampu dah..nak jadi kuli batak pon dah x mampu lg...
baek berenti je...duk umah banyakkan amal...

Anonymous said...

Tiada musuh yang kekal dalam politik. Begitu juga, tiada persahabatan yang berkekalan dalam politik. Inilah perkara peri penting yang termaktub di dalam seni silat politik.Politik juga boleh berumpamakan dengan sebutir bom. Hubungan Tengku Razaleigh dan Tun Mahathir menjadi bukti sejarah betapa dasyatnya politik ini.Bahaya?oh bahaya dan kejam.Gelanggang politik tak kenal erti kemanusian.Zalimkan?. Ketika Tun Razak masih hidup dikatakan Razaleigh dan Mahathir begitu akrab. Pemergian Tun Razak telah menunjukkan bagaimana akal si zalim rakus mengejar kuasa yang boleh mempengaruhi roh-roh pejuang. Disangkakan tahun 1987 menunjukkan titik akhir perbalahan legenda ini, tetapi sebenarnya ia merupakan titik permulaan kisah dua gergasi ini.

Tahun 2008, api perhubungan antara Razaleigh dan Mahathir dinyalakan semula. Bahang persahabatan ini dikuatkan lagi dengan kemasukan Ketua Pemuda UMNO Dato’ Hishamudin Tun Hussein dalam percaturan ini. Jasad politik Hishamudin kini terletak sepenuhnya ditangan Mahathir dan Razaleigh. Lenggok Permainan politik yang tidak bertuan setelah Dato Akbar Khan Bekas Setiausaha Politik Hisham bertindak meninggalkannya.Lantas memaksa Hisham menaruh segala cita-cita dan harapan di tangan Team UMNO 70-an. Pada mulanya disangkakan Hisham tidak akan bertanding lagi Kerusi Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Wayang Hisham menjadi apabila keadaan telah berubah.

Bibik kejayaan politik Hisham mula menghasilkan impaknya. Perjumpaan yang dirancang oleh Mahathir di Singgahsana hari akan menggambarkan chainya. Berita baik buat si Hisham kerana kerier poltiknya mula tampak sinarnya. Cita-cita menjadi PM pada ketika usia umur 55 tahun bakal menjadi kenyataan.

Bagi Team UMNO 70-an ini, Najib tidak perlu lagi diberi cabaran. Ini kerana Najib sudah pasti akan terhutang budi dan akan mengikut telunjuk Razaleigh dan Tun Mahathir. Senarai ini berjaya dikeluarkan oleh seorang perwakilan yang hadir pada perjumpaan itu.

Team UMNO 70-an

Presiden : Tengku Razaleigh Hamzah, Ketua Bahagian UMNO Gua
Musang

Timbalan Presiden : Datuk Sri Najib Tun Razak, Timbalan Presiden UMNO

Naib Presiden :

1) Dato’ Hishamudin Tun Hussein (Ketua PemudaUMNO)
2) Dato Ali Rustam (Naib Presiden UMNO)
3) Dato Shafie Apdal (Ahli Majlis Tertinggi UMNO)

Ketua Wanita : Dato’ Rafidah Aziz

Ketua Pemuda : Dato Sri Khir Toyo (Ahli Majlis Tertinggi UMNO)
Naib Ketua Pemuda : Dato’ Razali Ibrahim (Ketua Pemuda Johor)


Jawatan Ketua Puteri dikosongkan kerana akan diperbincangkan semula kewajaran peranan penubuhan Puteri UMNO. Ini mungkin disebabkan penglibatan Puteri UMNO selama ini tidak menrik perhatian Presiden untuk meneruskan penubuhannya.Maka dengan ini bermakna Puteri UMNO Malaysia akan berkubur. Tahniah Dato Seri Rafidah Aziz kerana berjaya menyakinkan MT baru ini untuk menghapuskan peranan puteri yang selama ini banyak menggugat kedudukannya hingga gagal mengekalkan jawatan sebagai menteri.

Anonymous said...

KU LI...SAPE KU LI NI?BUDAK BOTAK YANG GILE KUASE...
KU LI = ANWAR IBRAHIM

Anonymous said...

mana kau tahu kuLi kaki botol????

kau ade bukti ke saja main tulis2

ingat FITNAH itu lebih teruk dari membunuh...

Rasalah ko ms azab nanti

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP