Khairy, Mukhriz atau Khir Toyo ?

Wednesday, May 14, 2008

51 comments:

Anonymous said...

saya pilih dr gig..bleh dpt rawatan gigi percuma

Anonymous said...

pegi jahanam mukhriz..seperti kanak kanak yang perlu di pimpin oleh bapanya tanpa berdikari..

Anonymous said...

PILIHAN ADALAH KHIR, DARI DUA DUA ANAK BAPAK...

Anonymous said...

xnhxcaSaya pilih Mukhriz,saya berharap Mukhriz akan meneruskan perjuangan Tun.
Mukhriz mempunyai ciri-ciri kepimpinan yang kita cari selama ini.
Beliau adalah pejuang bangsa melayu.

abe MIE 'TERJAH' said...

salam...

Khairy- saya ingat tak bertanding sebab pasal kes sebotaj pilihanraya yg lepas oleh PR.

Mukhriz- macam mahathir tapi tidak tahu sezalim bapanya. dia bagus kerana pendiam, tapi jika tak puas hati dia tegur macam dia tegur pak lah. dia banyak pengalaman dalam NGO. dia berimej lembut tapi tegas.

Siapa yang berani tegur Pak Lah (sebelum BN kalah dulu)? semua orang kaki sapu adalah.

kalau abe MIE, akan pilih dia. Dia berani kutuk Anwar sebagai BARUA Yahudi- macam ayahnya, Dr. Mahathir.

dan abe MIE yakin, dia seorang berkarisma dan orang akan kenang jasa mahathir apabila melihat Mukhriz.

Si Toyo. Kenapa INDO nie sibuk nak jadi ketua pemuda? Kerana dialah semua negeri tewas. masalah di Selangor dijadikan isu dinegeri lain. Pendatang dan taraf i/c diberikan kepada indo dengan senang... kalau TOYO jadi ketua pemuda, UMNO akan lingkup kali kedua.

abe MIE ada calon lain- dok diam tapi berkarisma antaranya FIRDAUS (LAWAN AZIZAH) dia tokoh agama, tapi lawan tempat salah.

http://pkrpasdap.blogspot.com

Anonymous said...

sila singgah kelaman web aku untuk membongkar cerita Khir.
www.antikhirtoyo.blogspot.com

Inilah kali pertama Khir Toyo angkat tangan pada saya. Dulu masa jadi MB menonong saja, tak tengok orang pun," luah seorang pegawai kerajaan daripada Majlis Agama Islam Selangor (Mais). "Dah kalah baru hendak senyum dengan orang, manusia...manusia," tambah pegawai tersebut.

Demikian antara luahan pegawai kerajaan Mais yang berada di hadapan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor ketika majlis mengangkat sumpah, 22 April lalu yang sempat saya rakamkan dalam minda. Ketika Dr Mohd Khir Toyo (bekas MB kini Ketua Pembangkang) mengangkat tangan pada petugas itu, penulis berada di sebelahnya.

Jika sebelum ini ada orang yang membuka pintu kereta sebaik saja beliau sampai ke bangunan dewan persidangan, sekarang beliau terpaksa membuka sendiri pintu itu.

Tarikh 22 April membuka lembaran baru bagi rakyat Selangor untuk mematuhi peraturan kerajaan baru Pakatan Rakyat (PR) di bawah Menteri Besar, Tan Sri Abd Khalid Ibrahim.

Ketika majlis angkat sumpah, pihak media, pegawai kerajaan dan pemerhati ternanti-nanti lafaz perjanjian Khalid; Speaker Teng Chang Khim dan Adun Pakatan Rakyat.

Penulis turut tidak sabar menanti detik bersejarah Khir Toyo melafaz janji menjadi Adun dan Ketua Pembangkang kerajaan Selangor. Semua petugas media bangun mahu melihat raut wajah Khir ketika mengangkat sumpah di hadapan Speaker, Teng Chang Khim.

Kedengaran suara; "Sejarah hitam bagi Khir....oklah dah lama memerintah..." Menjadi pemimpin politik tidak seperti pegawai dan kakitangan kerajaan atau petugas swasta yang 'makan gaji'. Rajin bekerja atau tidak, gaji tetap diperolehi setiap bulan. Orang politik jika hanya tahu mementingkan kemewahan diri sendiri, menghadapi risiko tidak dipilih lagi. Rakyat sekarang sudah cerdik menilai kewibawaan wakil rakyat.

Hakikat kepimpinan adalah suatu tanggungjawab dan amanah daripada Allah SWT. Menjadi seorang pemimpin bukan untuk bermegah atau mengejar populariti semata-mata. Lebih penting wakil rakyat bertanggungjawab membawa rintihan dan hasrat rakyat untuk diperdengarkan kepada pihak atasan.

Sementara menunggu majlis angkat sumpah bermula 10 pagi penulis bersama jurugambar, Mohd Nasir Sudin mengisi perut di dewan makan yang mejanya sudah terhidang lontong dan kuih muih.

Dewan makan itu bukan saja dikhaskan untuk pihak media tetapi exco, Adun kerajaan dan pembangkang, pegawai kerajaan serta petugas DUN turut makan di situ. Penulis melihat setiap Adun yang datang menuju ke tempat duduk untuk menikmati hidangan. Semua wajah Adun dan exco kerajaan ceria lebih-lebih lagi berjalan beriringan dengan pasangan hidup masing-masing.

Ketika sibuk memerhatikan kehadiran Adun dan exco, penulis terkejut dihampiri Adun Bukit Lanjan, Elizabeth Wong yang begitu mesra bertanya khabar. Beliau yang juga exco kerajaan negeri Selangor sebelum ini telah mengangkat sumpah di Istana Alam Shah, Klang meminta supaya 'kami' tidak memanggilnya YB. Permintaan begitu turut dinyatakan Adun Hulu Klang, Shaari Sunghib. Beliau yang ditemani isteri meminta supaya penulis tidak memanggilnya YB tetapi mengekalkan dengan panggilan 'Pak Abu'.

Adun Kota Damansara, Dr Mohd Nasir Hashim yang ditemui di dewan makan sebelum mengangkat sumpah, berkata: "Saya diberi peluang untuk berkhidmat dengan masyarakat, dulu saya pernah kata, saya masuk miskin saya akan keluar miskin." Pada awalnya penulis kurang memahami kata-kata itu tetapi setelah diamati luahan beliau mengandungi seribu erti. Penampilan beliau sebelum dan selepas menjadi Adun tiada bezanya.

Sikap rendah diri yang ditonjolkan oleh sebahagian besar ahli Parlimen dan Adun Pakatan Rakyat menyebabkan penulis berasa malu dengan diri sendiri. Jika mereka sebagai pemimpin rakyat tidak mementingkan gelaran apa lagi penulis yang hanya seorang pekerja parti (PAS). Bagi penulis, sikap bermegah, sombong atau angkuh dengan jawatan serta gelaran tidak membawa kebahagiaan yang hakiki. Sebaliknya mereka yang mementingkan gelaran dan kesombongan hanya akan menjadi umpatan dan kejian rakan sejawat, masyarakat dan rakyat.

Penulis kerap bertemu dengan Adun Bukit Antarabangsa merangkap ahli Parlimen Gombak, Azmin Ali. Setiap kali bertemu beliau, penulis tidak sempat mendahului untuk bertanya khabar. Sebaliknya beliau yang mendahului menegur penulis. Begitu juga dengan sikap ramah mesra Adun Gombak Setia, Dato' Dr Hasan Mohamed Ali. Inilah antara sikap 'mesra rakyat' yang seharusnya dicontohi oleh seluruh wakil rakyat bukan saja di kalangan pimpinan Pakatan Rakyat tetapi Umno-BN.

Apakah wakil rakyat Umno-BN selama ini menunjukkan 'mesra rakyat'? Sebagai contoh jika Khir Toyo selama menjadi MB bersikap 'mesra rakyat' sudah pasti pegawai kerajaan tidak 'mengumpat' begitu sebegitu. Apatah lagi Khir pernah membuat kaki tangan kerajaan marah selepas menghadiahkan penyapu kepada mereka. Mungkinkah Khir akan dihadiahkan penyapu pula selepas ini kerana seseorang itu akan menerima pembalasan setimpal di atas setiap perbuatannya di dunia lagi sebelum dihukum di akhirat.

Kekalahan Umno-BN di Selangor di atas sikap keterlaluan pemimpinnya boleh dijadikan pengajaran kepada pimpinan Pakatan Rakyat (PAS, KeADILan dan DAP). Jika mengamalkan pendekatan 'mesra rakyat' mereka bukan saja boleh mengekalkan pemerintahan di Selangor tetapi boleh menguasai Malaysia, insya-Allah.

Anonymous said...

cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.

Anonymous said...

tiga2 tak bleh blah..yang boleh jadi KP-Dato' Seri Adnan je kot..

Anonymous said...

Fuiiyoo!!!!
Gempak giler punya berani tahap ding dong punya video...
cayalah..kagum gua tengok anak2 buah Pak Lah ni..
apapun gua vote KJ..coz dia jer yg bleh bwk Pemuda ke hadapan..

Anonymous said...

Pemuda perlukan pemimpin yang muda dari kalangan orang muda...
mari kita semua wahai orang muda, kita bagi sokongan yang penuh kepada bakal pemimpin pemuda kita ini..sdr Khairy Jamaluddin

Paiseh the Blogger said...

Payah gak gua nak vote yang mana satu idaman kalbu ni...mmmmmmm
apa kata kita tunggu jeer bulan 12 ni...

Anonymous said...

khairy-mukhriz-khir:
khairy 80%
muhkriz 69%
toyo 5%

Anonymous said...

si botox, si botak...dua2 ni pengkhianat kepada parti...kuang ajar kepada pemimpin dan pentingkan poket sendiri..
arghh....aku tetap sokong orang yang lebih muda mcm khairy

Anonymous said...

mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz
mukhriz

Anonymous said...

cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.cabutan undi saya memilih Khairy Jamaluddin.

Anonymous said...

Tahniah KJ kerana rajin bekerja... disini kami nampak siapa KJ yang sebenarnya. KJ teruskan usaha murni anda itu... kami sentiasa berada di belakang KJ.

Anonymous said...

KJ DI REMBAU PERASMI, PR DI PERAK DIKEJI

SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 9/1991 :
Permohonan Mengundang Orang-Orang Kenamaan
Ke Upacara Sekolah/Institusi Pendidikan
Pindaan adalah dibuat ke atas para 2, Surat Pekeliling Ikhtisas Bil. 3/1991, bertajuk
’Mengundang Orang-Orang Kenamaan Ke Upacara Sekeolah/Institusi Pendidikan’ yang
dikeluarkan pada 16 Mei 1991.
2. Dengan Surat Pekeliling Ikhtisas ini, semua sekolah/institusi pendidikan yang ingin mengundang Pembesar Negeri atau Orang Kenamaan ke upacara pembukaan dan perasmian sekolah sahaja dikehendaki terlebih dahulu mendapat kelulusan daripada
Kementerian Pendidikan. Undangan untuk upacara-upacara lain adalah mengikut peraturan
yang ada sekarang.
3. Undangan kepada Ketua Setiausaha, Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia,
Pengarah Bahagian dan pegawai tinggi Kementerian lainnya hendaklah dibuat melalui
Pengarah Pendidikan Negeri.
Sila maklumkan kandungan Surat Pekeliling Ikhtisas ini kepada semua sekolah/institusi
pendidikan di negeri tuan.

Sekian.

Anonymous said...

semua mengampu KJ je..

Anonymous said...

mukhriz adalah pilihan tepat...beliau mempunyai ciri ciri pemimpin hebat seperti bapa nya iaitu tun mahathir

Anonymous said...

Ketika UMNO masih berada dalam kemelut politik yang tidak nampak kesudahannya, enjin jentera politik calon-calon Pemuda sudah mula dipanaskan minggu lepas. Pemuda yang kelihatan semakin hilang arah akibat kelibat Ketua Pemuda, Dato Hishammudin Tun Hussein sedang dibelasah teruk oleh akar umbi UMNO induk kerana memohon maaf atas isu keris. Pemuda sekarang berlayar seperti bahtera yang tidak mempunyai nakhoda.

Diharapkan dalam minggu pertama kempen Ketua Pemuda UMNO ini, dapat kita saksikan bayangan nakhoda yang baru. Namun, dari segi politiknya, pada minggu pertama ini, masih banyak Ketua Pemuda Bahagian yang belum berani menunjukkan kesetiaan kepada mana-mana calon. Kempen Khir Toyo yang pada awalnya disangka hanya sebagai bayangan Mukhriz sudah benar-benar bergerak. Setelah hampa dengan kebanyakan Ketua Pemuda Selangor yang diketuai oleh Dato Shukor, Zainuri Zakaria Klang dan Ramli Simbok Puchong yang tidak mahu mencalonkan Khir, dijangka Khir akan menarik diri dari bertanding. Ia merupakan satu tamparan yang jika negeri Selangor sendiri tidak menaruh kepercayaan kepadanya.




Namun, pegawai kananya Faizal Abdullah KP Kapar yang dibantu oleh Johan Hulu Langat EXCO Pemuda masih tidak putus harapan dan sedang menggunakan banyak rangkaian di luar negeri Selangor. Lebar Daun dan Wijaya (sebuah hospital swasta di Selangor) menjadi pengapit dan penyumbang terbesar bagi pergerakan Khir ini. Perjumpaan dengan Ketua Pemuda Ampang dan Pandan yang telah diadakan di Hotel De Palma, Ampang, Khir menggunakan kekuatannya yang terbesar itu. Khabarnya Khir akan meneruskan penjelajahannya ke negeri Melaka pula selepas ini.

Bahtera saingan Khir Toyo, Mukhriz Mahathir juga sudah berlayar meninggalkan persisiran PWTC. Pada minggu lepas, Muhriz menumpukan perhatiannya kepada negeri-negeri Pantai Timur. Mukhriz banyak menggunakan landasan Tun Mahathir ketika bertemu dengan UMNO Pantai Timur namun penerimaan Pemuda belum pada tahap maksimum. Di Terengganu, majlis yang dianjur untuk Mukhriz oleh Ketua Pemuda Marang, Razali tidak mendapat sambutan yang mengalakkan dari kepimpinan Pemuda Terengganu. Begitu juga dengan perjumpaan yang diatur di Kelantan, tidak seorang pun Ketua Pemuda yang hadir.

Ekspedisi Mukhriz pula diiringi oleh Barisan EXCO Pemuda termasuk kenalan rapatnya Sazmi Miah, Kamarulzaman Kamdias (dari bahagian Kuala Pulah dan tidak diterima orang NS kerana langgar chai NS semasa pemilhan yang lalu) dan Marzuki. Bersama-samanya ialah Faizal Pemangku Ketua Pemuda Ipoh dan Akramsyah, anak kaya Sanusi yang bakalm bertanding Ketua Pemuda Langkawi (tetapi di tentang hebat Rawi KP Langkawi hari ini). Namun, Mukhriz masih mendapat tempat di dalam media arus perdana kerana telah 'diberi' layanan istemewa oleh kelompok wartawan yang dipegang oleh Tengku Razaleigh Hamzah.

Disamping itu, Ketua Pemuda Negeri Johor, Razali Ibrahim masih menghitung harapan kepada jawatan Ketua Pemuda. Walaupun pada awalnya dia hanya bercita-cita untuk menjadi nombor dua kepada Mukhriz, tetapi tahap penerimaan yang kurang dari akar umbi kepada Mukhriz memberikannya harapan dan suntikan perjuangan yang baru. Dia disokong kuat oleh Haji Dollah, EXCO Pemuda UMNO serta Haji Salim, pegawai khas Dato Hisham yang dulu menjadi Setiausaha Politik Tan Sri Isa. Desas desus mengatakan YB Dato Subhan Kamal juga akan membawa beberapa sokongan dari negeri Selangor kepada Razali. Ini kerana YB Dato Subhan masih terhutang budi kepada Razali yang telah menaikkan namanya kepada Dato Hisham dua penggal lepas.

Razali lebih banyak menggunakan jentera media untuk mengerakkan pencalonannya. Azmi Akop, Setiausaha Akbar Dato Hisham telah menggembeling semua kaki-kaki wartawan Dato Hisham untuk memastikan bahawa Razali sentiasa berada dalam media arus perdana. Konvesyen Pemuda di Muar menjadi titik permulaan yang baik. Tetapi kemuncak untuk Razali ialah apabila Haji Dollah dan Razali berjaya menggunakan percaturan politik Johor untuk melobi Razali sebagai Pengerusi PAC yang baru, menggantikan Dato Shahrir Samad. Razali telah berkompromi dengan Shahrir dan Khaled Nordin untuk membantu Shahrir dalam pencalonan Naib Presiden, tanpa pengetahuan Dato Hisham. Ini akan sedikit sebanyak menjejaskan sokongan Johor kepada calon Naib Presiden lain seperti Tan Sri Muhyiddin dan Dato Hisham terutamanya.

Bagaimana pula Khairy?. Jika dilihat pada pergerakannya, nampaknya Naib Ketua Pemuda UMNO ini tidak akan bertanding sebagai Ketua Pemuda. Namun, terdapat beberapa Ketua Pemuda Negeri termasuk Negeri Sembilan, Perak dan Sabah yang telah membuat pengumuman mahu berdiri dibelakang Khairy. Namun Khairy masih belum menunjukkan keinginan. Dia lebih tertumpu dengan hal ehwal Rembau. Dikatakan kempen Khairy ini diterajui oleh Setiausaha Kerja Pemuda UMNO dan bekas orang kuat Norza, Shahrul Yahya. Desas desus mengatakan Lembaga Penasihat Team Khairy terdiri daripada "Tag Team" Sabah, YB Dato Rahmah Dahalan dan Dato Akbar Khan. Walaupun mereka ini sanggup mati untuk Dato Hisham, mereka tidak sanggup untuk bergerak untuk calon Dato Hisham yang dianggap membelot boss mereka, Razali Ibrahim.

Keputusan - Jika dikira kepada kehadiran Pemuda yang diterima, Khir Toyo menang pusingan pertama pertandingan Ketua Pemuda ini. Namun, pertandingan ini baru pada tahap permulaan dan pasti ada pertukaran dalam saingan yang begitu sengit ini. Team Khir perlu ingat bahawa pergerakan mereka perlu lebih berhati hati kerana wartawan yang dijaga oleh Azmi Akop akan mengeluarkan seberapa banyak cerita Khir didalam media arus perdana, yang terbaru insiden yang melibatkan isteri Khir, berkenaan dengan dana Balkis yang hilang. Lembaga displin yang dikepalai oleh veteran UMNO Tengku Ahmad Ritahudeen juga sedang memantau segala gerak geri Khir dan calon Ketua Pemuda yang lain.

Anonymous said...

Keputusan - Jika dikira kepada kehadiran Pemuda yang diterima, Khir Toyo menang pusingan pertama pertandingan Ketua Pemuda ini. Namun, pertandingan ini baru pada tahap permulaan dan pasti ada pertukaran dalam saingan yang begitu sengit ini. Team Khir perlu ingat bahawa pergerakan mereka perlu lebih berhati hati kerana wartawan yang dijaga oleh Azmi Akop akan mengeluarkan seberapa banyak cerita Khir didalam media arus perdana, yang terbaru insiden yang melibatkan isteri Khir, berkenaan dengan dana Balkis yang hilang. Lembaga displin yang dikepalai oleh veteran UMNO Tengku Ahmad Ritahudeen juga sedang memantau segala gerak geri Khir dan calon Ketua Pemuda yang lain.

Anonymous said...

Bahtera saingan Khir Toyo, Mukhriz Mahathir juga sudah berlayar meninggalkan persisiran PWTC. Pada minggu lepas, Muhriz menumpukan perhatiannya kepada negeri-negeri Pantai Timur. Mukhriz banyak menggunakan landasan Tun Mahathir ketika bertemu dengan UMNO Pantai Timur namun penerimaan Pemuda belum pada tahap maksimum. Di Terengganu, majlis yang dianjur untuk Mukhriz oleh Ketua Pemuda Marang, Razali tidak mendapat sambutan yang mengalakkan dari kepimpinan Pemuda Terengganu. Begitu juga dengan perjumpaan yang diatur di Kelantan, tidak seorang pun Ketua Pemuda yang hadir.

susah juga nak ramal..tapi keyakinan kuat pada Khairy Jamaluddin kerana beliau sudah bersedia menjadi Ketua di saat menyandang kerusi Naib Ketua ketika ini.

Anonymous said...

mukhriz
mukhriz
mukhriz
mikhriz
mukhriz
mukhriz

Anonymous said...

RaksasaBN, buat lah cerita Pak lah dgn Najib pulak....

Anonymous said...

Pak Sheikh Anwar sebelum dihukum pernah disembahyang hajat oleh umat Islam seluruh dunia, dimasjidil haram akan tetapi tidak dikabulkan. Apakah salah beliau terhadap Agama, Bangsa dan Negara sehingga azab Tuhan didatangkan sedemikian? Kita umat Islam percaya bahawa segala azab yang menimpa diri kita adalah KIFARAH dari Tuhan. Kenapa teguran itu didatangkan kepada Anwar? Siapa Anwar dalam menegakkan AGAMA, Bangsa dan negara? Apakah kita manusia sudah tidak perlu pada KEREDHOAN ALLAH SUBHANAHUWATA'ALA? Renung renungkanlah dengan terperinci akan sikap dan hala tuju para pemimpin kita. HENTIKANLAH SIKAP SUKA MENGANDAI DAN BERPIJAKLAH DIBUMI YANG NYATA!!!!

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Bagi saya calun Ketua Pemuda UMNO Malaysia Mukhriz - layak, Khir Toyo - Layak, tapi yang paling layak ialah Khairi Jamaluddin. Biarlah Pemuda yang pimpin orang muda, mereka lebih memahami jiwa muda. Yang dah tua-tua tu, masuklah dalam MT...jangan kacau sangat orang-orang muda.

Berilah peluang pada Khairi Jamaluddin. jangan pertikai sangat latarbelakangnya, dia kaya pun bukanlah susahkan kita sangat pun, dah peluang tu dia dapat, kalau kita ditempat dia pun...mungkin sama saja. Yang penting saya bangga, yang kaya bangsa Melayu gak.

HIDUP KHAIRY...HIDUP PEMUDA UMNO...

Anonymous said...

amalan selepas kencing

> Amalan dibawah ini tidaklah dirasakan lucu atau lucah,
> tetapi sebagai panduan
> hidup sebagai umat islam di muka bumi ini,Insya-Allah.
> Ramai orangmerasakan
> dirinya cukup bagus dengan banyak amal ibadahnya,
> sedekahnyadan lain-lain
> tetapi masih tidak terlepas dari azab api neraka. Syaidina
> Abu Bakarpernah
> hendak menyembahyangkan jenazah si polan, tetapi
> tiba-tibatersentak dengan
> suatu benda bergerak-gerak dari dalam kain kafanjenazah
> itu. Lalu disuruh
> orang membukanya.
>
> Alangkahterkejutnya apabila seekor ular sedang melilit
> kepala jenazah
> tersebut.Syaidina Abu Bakar mencabut pedang lalu
> menghampiri ular tadi
> untukdibunuhnya. Tetapi ular itu dapat berkata-kata,
> Katanya â? Apakah salah ku
> kerana aku telah diutus oleh Allah untuk menjalankan tugas
> yang
> diperintahkan. â?Diselidiki amalan sipolan itu semasa
> hayatnya jelas dia
> merupakan orangyang mengambil ringan dalam hal menyucikan
> kemaluannya apabila
> membuangair kecil.
> Untuk kaum lelaki, apabila lepas membuang air kecil,
> disunatkan berdehem dua
> atau tiga kali supaya air kencing dipastikan keluar
> kesemuanya. Lepas itu
> urutlah batang dari pangkal ke hujung beberapa kali
> sehingga tiada lagi air
> kencing yang berada dalam saluran. Kemudian basuhlah dengan
> air sesucinya.
> Untuk kaum wanita pula, apabila membasuh kemaluannya,
> pastikan dicucikan
> bahagian dalam dengan menjolok sedikit dengan jari dan
> dipusing-pusingkan
> semasa dilalukan air bersih.Bukan dengan hanya menyimbahkan
> air semata-mata.
> Jika dengan melalukanair sahaja ia tidak membersihkan
> bahagian dalam kemaluan
> wanita yangberbibir- bibir itu.
> Wassalam
>
> Dr Masitah Adam
> Fakulti Perubatan Islam
> Sektor Kebahagiaan Rumahtangga

Anonymous said...

MUKHRIZ....

MUKHRIZ.....

MUKHRIZ.....

MUKHRIZ....

MUKHRIZ......

MUKHRIZ......

MUKHRIZ.......

MUKHRIZ......

Anonymous said...

VOTE FOR

KJ!!!

KJ!!!

KJ!!!

KJ!!!

KJ!!!

KJ!!!

KJ!!!

KJ!!!

KJ!!!

KJ!!!

KJ!!!

sama dengan KHINZIR JADIAN!!!!!

Anonymous said...

mukhinzir
mukhinzir
mukhinzir
mukhinzir
mukhinzir
mukhinzir
mukhinzir
mukhinzir
mukhinzir
mukhinzir
mukhinzir

Anonymous said...

btul r tu..saya ni sokong gak KJ even dia ni beruk

Anonymous said...

Pemenang bagi Anugerah Ketua Pemuda terbaik jatuh kepadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
YB Tuan Khairy Jamaluddin Bin Abu Bakar.

Anonymous said...

Ketiga-tiga tokoh tidak boleh memimpin Pemuda UMNO... semua ada sejarah hitam dalam politik ... pilihlah ketua pemuda yang bersih utk segala-galanya ....

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis... ada artikel baru aku tulis ....

Anonymous said...

Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan kedudukan Perdana Menteri ditentukan oleh Perlembagaan dan beliau tidak boleh disingkirkan sewenang-wenangnya.

Oleh itu, kata Timbalan Perdana Menteri, apa juga tindakan berhubung kedudukan Perdana Menteri mesti mengikut lunas-lunas Perlembagaan negara.

"Perdana Menteri tidak boleh disingkirkan, ia tertakluk kepada Perlembagaan," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Mineral Negara di bangunan Parlimen di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas risalah yang diedarkan di Parlimen hari ini mengenai kedudukan Perdana Menteri serta cadangan untuk mewujudkan undang-undang antilompat dalam kalangan wakil rakyat.

Risalah itu antara lain menyebut, berdasarkan Artikel 43(5), Yang di-Pertuan Agong tidak mempunyai kuasa meminta Perdana Menteri melepaskan jawatannya.

Tetapi jika Perdana Menteri mendapat undi tidak percaya dari Dewan Rakyat, beliau mempunyai dua pilihan iaitu meletakkan jawatan atau membubarkan Parlimen untuk memberi laluan kepada pilihan raya umum.

Selain daripada dua cara itu, risalah tersebut menyebut, Perdana Menteri tidak boleh disingkirkan daripada kedudukannya walaupun kerajaan yang memerintah gagal memperoleh majoriti dua pertiga.

Ini kerana pada pilihan raya umum 1969, Perikatan gagal mendapat majoriti dua pertiga, namun Perdana Menteri, Tun Abdul Razak Hussin memerintah negara dari Februari 1971 hingga 1974 hanya dengan majoriti mudah di Dewan Rakyat.

Berhubung perkara itu kata Najib, apa pun tindakan mesti mengikut ketetapan Perlembagaan.

"Apa pun yang berlaku mesti mengikut Perlembagaan negara," tegasnya.

Ditanya sama ada mereka yang lompat parti boleh dihalang daripada hadir ke Dewan Rakyat, Najib berkata, beliau tidak tahu mengenai perkara itu.

Anonymous said...

Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan kedudukan Perdana Menteri ditentukan oleh Perlembagaan dan beliau tidak boleh disingkirkan sewenang-wenangnya.

Oleh itu, kata Timbalan Perdana Menteri, apa juga tindakan berhubung kedudukan Perdana Menteri mesti mengikut lunas-lunas Perlembagaan negara.

"Perdana Menteri tidak boleh disingkirkan, ia tertakluk kepada Perlembagaan," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Mineral Negara di bangunan Parlimen di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas risalah yang diedarkan di Parlimen hari ini mengenai kedudukan Perdana Menteri serta cadangan untuk mewujudkan undang-undang antilompat dalam kalangan wakil rakyat.

Risalah itu antara lain menyebut, berdasarkan Artikel 43(5), Yang di-Pertuan Agong tidak mempunyai kuasa meminta Perdana Menteri melepaskan jawatannya.

Tetapi jika Perdana Menteri mendapat undi tidak percaya dari Dewan Rakyat, beliau mempunyai dua pilihan iaitu meletakkan jawatan atau membubarkan Parlimen untuk memberi laluan kepada pilihan raya umum.

Selain daripada dua cara itu, risalah tersebut menyebut, Perdana Menteri tidak boleh disingkirkan daripada kedudukannya walaupun kerajaan yang memerintah gagal memperoleh majoriti dua pertiga.

Ini kerana pada pilihan raya umum 1969, Perikatan gagal mendapat majoriti dua pertiga, namun Perdana Menteri, Tun Abdul Razak Hussin memerintah negara dari Februari 1971 hingga 1974 hanya dengan majoriti mudah di Dewan Rakyat.

Berhubung perkara itu kata Najib, apa pun tindakan mesti mengikut ketetapan Perlembagaan.

"Apa pun yang berlaku mesti mengikut Perlembagaan negara," tegasnya.

Ditanya sama ada mereka yang lompat parti boleh dihalang daripada hadir ke Dewan Rakyat, Najib berkata, beliau tidak tahu mengenai perkara itu.

Anonymous said...

BIAR 13 MEI BERULANG...KAMI ANAK MELAYU PUSAKA KERIS TIDAK SESEKALI MEMBERI PELUANG KUAM LAIN YANG AL-KAFIRUN MACAM BENGGALI TU.
WAHAI ORANG2 PKR, KALO LU ORANG ADA MARUAH MELAYU...AKU CABAR KORANG BANGKIT LAWAN KAFIR LAHANAT TU..
WAHAI ORANG2 PAS, KALO KORANG BETUL2 TEGAKKAN SYIAR ISLAM DLM PERJUANGAN KORANG...AKU CABAR KORANG BANGKIT MELAWAN SI KAFIR HARBI TU..
WAHAI ORANG2 UMNO!!
KALO KORANG BENAR-BENAR PERTAHANKAN KETUANAN MELAYU, AKU CABAR KORANG BANGKIT MENGHUNUS KERIS PUSAKA UMNO ITU DEMI MARUAH ORANG2 MELAYU.
WAHAI KERAJAAN BN, JIKA BENAR KAMU SEMUA MEMPERKASAKAN DAN PERTAHANKAN PERLEMBAGAAN 153, BANGKITLAH DENGAN KUASA YANG ADA MENENTANG SI CACAT BENGGALI ITU.

ALLAHU AKHBAR!!! ALLAHU AKHBAR!!!

Anonymous said...

BIAR 13 MEI BERULANG...KAMI ANAK MELAYU PUSAKA KERIS TIDAK SESEKALI MEMBERI PELUANG KUAM LAIN YANG AL-KAFIRUN MACAM BENGGALI TU.
WAHAI ORANG2 PKR, KALO LU ORANG ADA MARUAH MELAYU...AKU CABAR KORANG BANGKIT LAWAN KAFIR LAHANAT TU..
WAHAI ORANG2 PAS, KALO KORANG BETUL2 TEGAKKAN SYIAR ISLAM DLM PERJUANGAN KORANG...AKU CABAR KORANG BANGKIT MELAWAN SI KAFIR HARBI TU..
WAHAI ORANG2 UMNO!!
KALO KORANG BENAR-BENAR PERTAHANKAN KETUANAN MELAYU, AKU CABAR KORANG BANGKIT MENGHUNUS KERIS PUSAKA UMNO ITU DEMI MARUAH ORANG2 MELAYU.
WAHAI KERAJAAN BN, JIKA BENAR KAMU SEMUA MEMPERKASAKAN DAN PERTAHANKAN PERLEMBAGAAN 153, BANGKITLAH DENGAN KUASA YANG ADA MENENTANG SI CACAT BENGGALI ITU.

ALLAHU AKHBAR!!! ALLAHU AKHBAR!!!

Anonymous said...

saya pilih che gu bard..

sbb die kuat kelentong

Anonymous said...

keptusan tak rasmi terkini
_______________________________


khary jamaluddin : 49.5 %

mukhriz mahathri : 40.5 %

khir toyo : 20 %

Anonymous said...

aik..apesal peratus ko lebih?ko reti mengira tak nie?

Anonymous said...

butuh la...apesal khir toyol pon bnyk undi..fuk la wei..

Anonymous said...

kita tolak mukhriz kita pilih khairy

Anonymous said...

AKU PILIH KJ, SEBAB KJ=KERA JADIAN
OK TAK?

Anonymous said...

HIDUP MUKHRIZ!!!
HIDUP MUKHRIZ!!!
HIDUP MUKHRIZ!!!
HIDUP MUKHRIZ!!!

NAMPAKNYA DLM RUANG INI MUKHRIZ YANG MENANG.PENGIKUT KJ DAN KHIR TOYO KETINGGALAN. HAHAHAHA

HIDUP MUKHRIZ!!!
HIDUP MUKHRIZ!!!
HIDUP MUKHRIZ!!!
HIDUP MUKHRIZ!!!

Anonymous said...

butuh la wei..ko tak tgk ke undi tak rasmi tu..KJ lagi tinggi undinya..hahahaha

Anonymous said...

Tak ada yang baik mengenai calon Ketua Pemuda... semuanya untuk kepentingan diri... Poorahhh.... Awas!! Pengampu ada dimana-mana untuk cari makan... Tak ada maruah langsung...

Anonymous said...

Kalaulah Tun Dr Mahathir, Anwar, Pak Lah, Ku Li, Nik Aziz, Hadi Awang dapat duduk semeja alangkah bahagianya rakyat Malaysia... Bila perkara ni akan berlaku... Masa tu melayu akan gagah seantero dunia...HARAP-HARAP AKU TAK MIMPI.

Anonymous said...

calon lain takde ke?

Anonymous said...

APA2 PUN
Afundi NADIA

REDAH JER.........................

Anonymous said...

saya memang penyokong kuat BN tapi tak suke benor teman dengan khairy jamaluddin tu.Dia pun sama dengan Anwar yang nak cepat naik tahta.Die ingat die menantu Pak Lah,leh buat itu ini..Hm..tengoklah..Khairy Jamaluddin nie akan jadi Anwar kedua la nie..Teman sokong citer pasal anwar tu..hanya yang penah deal n keje bawah Anwar je yang tau die sape.Korang nie pecaya sangat dengan reformasi2 nie..Klu reformasi sebab seseorang, xkan kemana..kalau sebab agama tu oraitla..anyway..teman boleh gakla terima PAS memerintah negeri teman berbanding apek2 yang tak tau baca Iqra’ tu..Okla..Kire teman nak tengok gakle PAS memerintah negeri teman.Jangan tunduk sangat dengan kehenda DAP tu dahle..Salam..akhir kata..Takbir!!!Allahuakbar!!!!

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP