MUKHRIZ DERA WARTAWAN : Balik-balik itu, balik-balik itu - Malaysiakini

Wednesday, May 21, 2008

*Mahathir, Mukhzani dan Mukhriz


Oleh Sabrani Muin

Kalau setakat nak keluarkan kenyataan lima perenggan mahu menyatakan tak keluar UMNO untuk hasak Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi sahaja, Ahli Parlimen Jerlun dan Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Dato' Mukhriz Mahathir tak payahlah 'gempaq' sangat.

Tindakan itu membuatkan wartawan yang hadir di majlis pengumuman itu merasakan mereka dah kena buli. Penat-penat datang, habis masa, habis duit minyak, habis duit parking, hanya nak dengar pengumuman tak ikut jejak ayahnya Tun Mahathir keluar dari UMNO sahaja.

Di akhir kenyataan itu pula menyebut itulah kenyataan beliau pada waktu ini dan beliau tidak akan teragak-agak untuk mengubah pendirian sekiranya keadaan tidak beransur pulih. Itu saja!

Selagi benih Mahathir yang sudah dilihat pengkhianat pada UMNO dalam parti menghadapi kegetiran selepas pilihan raya umum lalu, selagi itulah keadaan tidak jadi elok. Kejap kata nak duduk dalam UMNO bersama rakan-rakan seperjuangan untuk desak Pak Lah letak semua jawatan sebagai perdana menteri, perisiden UMNO dan pengerusi Barisan Nasional dengan segera, kejap mengubah pendirian (mungkin keluar UMNO).

Semakin jelas nampak macam diri Mukhriz sedang menghadapi satu jenis penyakit nervous disorder. Macam sondol dinding salah, sondol lantai salah dan tak nampak pintu keluar terbuka luas untuk dia mencari tempat yang lebih lapang.

Tiba-tiba saja menjadi gelabah setelah semalam ayah (katanya ayahnda dalam bahasa istana) beliau umum keluar UMNO, hari ini terus panggil sidang akhbar untuk menyatakan pendirian yang tidak bermaruah selaku Exco Pemuda UMNO Malaysia dan ahli parlimen.

Apakah itu tugas Ahli Parlimen Jerlun yang membuat assignment khas supaya mendesak perdana menteri letak jawatan sahaja? Itukah itu rupanya manifesto pilihan raya umum peribadi wakil parlimen Jerlun? Kerana itukah sahaja yang menjadikan anak bekas perdana menteri yang terlama dipilih untuk mewakili rakyt Jerlun? Sungguh memalukan orang Jerlun.

Kemudian ada hati pula mahu mengubah perlembagaan supaya sistem kuota di mansuhkan dan membenarkan Mesyuarat Agung Luar Biasa diadakan yang ayahnya sendiri buat supaya tidak ada orang boleh lawan dia. Baru sekarang nak sedar bahawa sistem quota itu telah menjerat diri sendiri setelah begitu lama menyusahkan orang lain dulu?

Antara kandungan kenyataan medianya, Mukhriz menyebut: 'saya amat faham dan bersetuju bahawa tindakan ayahnda saya adalah kerana sayangnya beliau kepada UMNO'. Ertinya fahaman Mukhriz bahawa kalau sayangkan UMNO, tinggalkan UMNO. Kalau bencikan UMNO, duduk lagi dalam UMNO. Ibarat sayangkan isteri, ceraikan dia talak satu. Lepas tu nikah balik bila keadaan berubah.

Fahaman itu sangat sempit dan kebudak-budakan. Maaflah kalau saya mengatakan kata-kata beliau itu menunjukan benar beliau sudah besar, belum dewasa dan ditambah pula belum lagi matang. Masih terlalu mentah untuk menghadapi antara parti, ayah, pendirian peribadi, pucuk kepimpinan, bangsa dan negara.

Terlalu rendah pemikiran Mukhriz yang berpelajaran tinggi apabila seorang anak muda yang berkelulusan hanya SPM memberitahu saya ditengah orang ramai yang Mukhriz masih putik rebung nak melawan buluh. Dia patut belajar susah dulu berdepan dengan rakyat di kampung-kampung sebelum menjadi menyertai politik yang memerlukan perjuangan rakyat. Bukan berjuang untuk 'tendang' pemimpin.

Oleh kerana Mukhriz tidak pernah menghadapi kesusahan kemudaian dengan tiba-tiba diberi tempat sebagai ahli parlimen, dia merasakan dia sudah menguasai kerajaan dan lagaknya macam perdana menteri kedua pula. Mungkin beliau tidak dapat menerima kejutan budaya agaknya.

Sudahlah ayahnya Mahathir pun yang dah berhenti jadi perdana menteri masih berlagak macam perdana menteri suruh perdana menteri berhenti sebagai kerja hakikinya, anak beliauu pula yang baru jadi ahli parlimen belum pun sampai setahun dah mencabar perdana menteri supaya berhenti.

Wah wah..... nampaknya ayah dan anak sama naik mahu menjahanamkan parti dan negara. Umpama diberikan minuman dalam gelas, selepas meneguk airnya, gelas itu dihempas ke lantai berderai pecah. Inilah dikatakan insan yang agak luar biasa dalam UMNO hari ini.

Inilah satu contoh eksekutif pemuda yang memikul tanggungjawab mencorakkan generasi akan datang supaya melawan tauke, lawan ketua, 'tikam ketua'.

Sekurang-kurangnya sebagai anak buah Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein, hormatlah ketua itu. Janganlah melangkaui ketua yang masih hidup dan memasang telinga, membeliakkan mata sambil mengelengkan kepada melihat
anak buahnya mengila-gila dengan agenda peribadinya.

Mungkin Hishamuddin dah anggap itu kerja orang gila, maka dia membiarkan saja selagi dia tidak bawa parang beramuk di tempat awam agaknya.

Bukan orang seperti ini untuk duduk dalam barisan pemuda harapan bangsa. Bukan pemuda seperti ini untuk dijadikan model membaiki dan memberi cahaya kepada pemuda yang sedang mencari-cari kiblat arahnya masa depan yang kian mencabar.

Sepatah kata seorang UMNO veteran, tindakan Mukhriz mengeluarkan kenyataan seumpama itu memalukan seluruh keturunan rumpun Melayu. Sikap dan cara yang dibawanya sekarang ini tidak ubah macam kominis yang sentiasa menentang kerajaan.

Kominis layak bertindak begitu kerana kominis tidak cari makan dengan kerajaan, tidak minta bantuan dengan kerajaan, tidak juga mahu menikmati apa-apa nikmat yang kerajaan sediakan. Mereka sanggup duduk dalam hutan untuk 'berperang' dengan kerajaan melalui tuntutan-tuntutan termasuk yang tidak munasabah.

Tindakan Mukhriz jelas sangat tidak menghormati Exco lain, naib ketua pemuda, ketua pemuda, naib presiden, timbalan perdana menteri dan perdana menteri. Jaraknya cukup jauh untuk melontar desakan kepada perdana menteri membelakangkan ketua-ketua lain seperti Khairy Jamaluddin, Hishamuddin Hussein, dua orang naib presiden yang masih wujud. Malah ahli majlis tertinggi pun tidak boleh ditinggalkan.

Kalau takat bersama ayah saja suruh Pak Lah berhenti, nampak sangat macam kerusi exco yang diduduki dan jawatan ahli parlimen itu macam dia lebih besar dari Hishamuddin pulak.

Seluruh pergerakan pemuda UMNO patut bangkit ramai-ramai, terutama Exco Pemuda yang lain nasihatkanlah kawan mereka itu yang tersasar jauh dari apa yang sepatutnya dilakukan terhadap parti. Rosak pergerakan pemuda kerana serenjis najis di dalamnya.

Mentang-mentang dia anak bekas perdana menteri, anak Tun Mahathir yang sudah gonggong negara ini selama 22 tahun, senang-senang aje nak panggil wartawan datang berjumpa untuk menyampaikan sehelai kenyataan yang mengandungi isi lima perenggan yang diulang-ulang.

Fikirkanlah betapa susahnya wartawan yang datang pikul kamera, bawa stand kamera, bawa laptop untuk menghadiri hanya untuk mendapat butir-butir yang tidak penting pada negara menyampaikan mesej yang telah diulangi sejak dari hari pertama jadi ahli parlimen lagi.

Balik-balik yang itu. Balik-balik yang itu. Tiadakah modal lebih baik untuk berdiri berkarisma sebagai seorang ahli parlimen Melayu bermaruah sikit di hadapan seluruh rakyat Malaysia yang berbilang kaum ini?

Bangsa lain terbahak-bahak ketawakan telatah budak mentah macam terencat akal membawa mesej ayahnya yang macam kita ni main pondok-pondok pula lagaknya. Sedarlah diri bahawa bangsa kita ada maruah.

Sebagai ketua pergerakan pemuda Malaysia, Hishamuddin patut pecat sajalah 'budak ni' daripada Exco Pemuda daripada dia melalak tak habis-habis.

Ayahanda dan bonda dah keluaq. Abang kedua pon dah ikut jejak juga. Datuk Mokhzani juga mengumumkan keluar daripada UMNO menerusi surat yang difakskan ke pejabat UMNO bahagian Merbok hari ini.

Bak kata pepatah, alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai habis semua la keluar. Seharusnya Mukhriz juga mengikut jejak ahli keluarganya yang lain. Senang cerita. Tak ada lagi saki baki yang menyemakkan keadaan.

Kalau boleh pecat terus sajalah Mukhriz dari UMNO supaya mudah dia dengan ayah dia buat parti baru nanti agar cepat sikit dia jadi presiden parti sendiri apabila ayahnya meninggalkan dunia fana ini nanti.

28 comments:

taricaklempong said...

jika mahathir ditakrif sebagai duri dalam daging... apa pula untuk mukhriz??? aku rase mukhriz boleh dianggap sebagai anai-anai... anai-anai yang sedang mendiami sebuah mahligai indah bernama UMNO... perlahan-lahan anai-anai ini akan menjamah akar umbi mahligai umno nih... jika tidak dibendung dari awal tidak mustahil anai-anai ini akan terus membiak... membiak... dan membiak... mengunyah tiang2 seri yang sekian lama berdiri ampuh... jika tidak dilenyapkan anai-anai ini dari awal percayalah tiang-tiang yang menegakkan UMNO ini bukan saja boleh goyah malahan tumbang... ingatlah bro semua gigitan anai-anai ini walaupun kecil tetapi lama-kelamaan ia mampu memberi impak yang tidak terjangka dek akal...

Anonymous said...

Hanya jauhari yg mengenal manikam.
Yang lemah, tetap lemah dan sampai
bila-bila pun lemah.
Buatlah strategi apa pun, org
tetap tahu menilaikannya.

Oleh itu PAK LAH, apa lagi
PLEASE STEP DOWN!!!!!!!!
Dah muak, jelak tengok anak
beranak mcm haprak!!!

GENERASI KE 2 FELDA
PAHANG.

keris patik said...

Wahai Mukriz.ingat kata-kata bapamu itu. Kalau sayangkan parti mari ikut saya keluar parti dan kalau masih kekal di dalam UMNO itu bermaksud Mukriz masih sayangkan Pak Lah. Sila buat keputusan sama ada nak derhaka kepada Parti UMNO atau Bapanya Tun Mahathir.

cupin said...

Mokhzani pula keluar Umno
May 21, 08 12:48pm
Anak kedua bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, Datuk Mokhzani, hari ini mengumumkan keputusannya meninggalkan Umno, mengikut jejak langkah bapanya yang berbuat demikian dua hari lalu.

Mokhzani berkata beliau telah menghantar surat mengenai perkara itu ke pejabat Umno bahagian Merbok menerusi faksimili semalam.

"Saya membuat keputusuan untuk keluar Umno kerana bersetuju dengan pendapat ayah saya bahawa Umno yang ada sekarang bukan lagi Umno sebenar," katanya dalam laporan Bernama.

Mokhzani, 47, bekas ketua Pemuda bahagian Merbok, kini lebih aktif dalam sektor korporat.

Semalam adik beliau, Datuk Mukhriz yang juga ahli parlimen Jerlun, membuat keputusan untuk terus berada dalam Umno sungguhpun beliau bersependapat dengan bapanya mendesak perdana menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan dengan segera "bagi menyelamatkan Umno".

Dua hari lalu, Dr Mahathir mengumumkan beliau meninggalkan Umno kerana hilang keyakinan terhadap kepimpinan Abdullah, dan menyatakan akan kembali menyertai parti itu selepas Abdulllah meletak jawatan atau tidak lagi menjadi pemimpin negara.

Di Sungai Petani, timbalan ketua Umno bahagian Merbok, Datuk Tajul Urus Md Zain melahirkan rasa kecewa dengan tindakan Mokhzani itu tetapi menjelaskan bahawa ia tidak memberi sebarang kesan terhadap kepimpinan Umno bahagian kerana beliau hanyalah seorang ahli biasa Umno dari cawangan Sungai Layar Hujung.

"Beliau tidak lagi aktif selepas tempoh jawatannya sebagai ketua Pemuda bahagian berakhir pada penggal lepas," katanya kepada agensi berita itu.

paiseh said...

MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...

mizie bahau said...

MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...

den dah nak balik umah.. said...

MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...
MUHKRIZ PERLU DI HUKUM OLEH UMNO...

Presiden George Bush said...

Selagi benih Mahathir yang sudah dilihat pengkhianat pada UMNO dalam parti menghadapi kegetiran selepas pilihan raya umum lalu, selagi itulah keadaan tidak jadi elok. Kejap kata nak duduk dalam UMNO bersama rakan-rakan seperjuangan untuk desak Pak Lah letak semua jawatan sebagai perdana menteri, perisiden UMNO dan pengerusi Barisan Nasional dengan segera, kejap mengubah pendirian (mungkin keluar UMNO).

Semakin jelas nampak macam diri Mukhriz sedang menghadapi satu jenis penyakit nervous disorder. Macam sondol dinding salah, sondol lantai salah dan tak nampak pintu keluar terbuka luas untuk dia mencari tempat yang lebih lapang.

Tiba-tiba saja menjadi gelabah setelah semalam ayah (katanya ayahnda dalam bahasa istana) beliau umum keluar UMNO, hari ini terus panggil sidang akhbar untuk menyatakan pendirian yang tidak bermaruah selaku Exco Pemuda UMNO Malaysia dan ahli parlimen

Al-Gore said...

Oleh kerana Mukhriz tidak pernah menghadapi kesusahan kemudaian dengan tiba-tiba diberi tempat sebagai ahli parlimen, dia merasakan dia sudah menguasai kerajaan dan lagaknya macam perdana menteri kedua pula. Mungkin beliau tidak dapat menerima kejutan budaya agaknya.

Sudahlah ayahnya Mahathir pun yang dah berhenti jadi perdana menteri masih berlagak macam perdana menteri suruh perdana menteri berhenti sebagai kerja hakikinya, anak beliauu pula yang baru jadi ahli parlimen belum pun sampai setahun dah mencabar perdana menteri supaya berhenti.

Wah wah..... nampaknya ayah dan anak sama naik mahu menjahanamkan parti dan negara. Umpama diberikan minuman dalam gelas, selepas meneguk airnya, gelas itu dihempas ke lantai berderai pecah. Inilah dikatakan insan yang agak luar biasa dalam UMNO hari ini.

Inilah satu contoh eksekutif pemuda yang memikul tanggungjawab mencorakkan generasi akan datang supaya melawan tauke, lawan ketua, 'tikam ketua'.

Sekurang-kurangnya sebagai anak buah Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein, hormatlah ketua itu. Janganlah melangkaui ketua yang masih hidup dan memasang telinga, membeliakkan mata sambil mengelengkan kepada melihat
anak buahnya mengila-gila dengan agenda peribadinya.

Dafi AF5- baikkk punyaaa!!! said...

Sudah-sudahlah 3M ni..meluat...
hidup kat bumi ni jangan lupa ALLAH...
aku nak korang yang komen kat sini pikir....
kalau Tun kata dia hanya akan masuk UMNO bila pak lah undur..ok., kalo pak lah undur diri 5 thaun akan datang..HIDUP LAGI KE MAHATHIR TU????

MAT JAMBU said...

‘Saya tidak ikut jejak bapa’

Oleh AMRAN MULUP

KUALA LUMPUR 20 Mei – Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir (gambar) hari ini mengumumkan bahawa beliau tidak akan keluar daripada UMNO untuk mengikut jejak langkah bapanya, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang bertindak keluar parti itu semalam.

Mukhriz, yang juga Exco Pergerakan Pemuda UMNO berkata, beliau memutuskan untuk kekal dalam parti bagi membolehkannya lebih lantang bersuara berbanding sebelum ini agar perubahan drastik dapat dilakukan dalam pucuk pimpinan tertinggi parti.

‘‘Ada rakan-rakan yang mahukan saya keluar daripada parti, malah ada antara mereka meminta saya kekal demi untuk meneruskan perjuangan bagi memastikan pucuk pimpinan UMNO berubah.

‘‘Saya tidak ikut jejak bapa tapi akan tetap setia sebagai ahli UMNO dan akan menjadi suara yang lantang untuk menegur segala kepincangan kepimpinan tertinggi parti.

‘‘Kali ini, saya akan lebih berani bersuara untuk menyuarakan isi hati saya serta rakan-rakan yang lain kerana ini mencerminkan isi hati rakyat yang mahukan perubahan besar dalam kepimpinan UMNO,’’ katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar yang dihadiri oleh kira-kira 100 wartawan tempatan dan agensi berita luar negara di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Sidang akhbar berlangsung hampir setengah jam itu turut dihadiri tiga Exco Pergerakan Pemuda UMNO iaitu Azizul Nizam Bidin, Harison Hassan dan Kamaruzaman Kamdias serta sebahagian ketua Pemuda negeri.

Semalam, Dr. Mahathir yang juga bekas Presiden UMNO selama 22 tahun antara 1981 dan 2003 berkata, beliau bertindak keluar daripada parti kerana hilang keyakinan terhadap kepimpinan Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Mukhriz menjelaskan, beliau faham dan setuju dengan tindakan bapanya keluar daripada parti kerana tidak yakin dengan kepimpinan Abdullah serta mahu menyelamatkan UMNO.

Beliau turut sependapat dengan bapanya untuk mendesak Abdullah meletak jawatan segera bagi menyelamatkan UMNO.

‘‘Saya mendesak agar Abdullah meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri, Presiden UMNO dan Pengerusi Barisan Nasional (BN) dengan segera,’’ tegasnya.

Mengulas lanjut mengenai pendiriannya untuk kekal dalam UMNO, Mukhriz berkata, beliau tidak berbincang dengan Dr. Mahathir mengenainya tetapi mengakui bapanya sedikit kecewa dengan keputusan beliau.

“Bagaimanapun matlamat utama kami adalah sama iaitu untuk selamatkan parti,” katanya.

Dalam pada itu, Mukriz turut menggesa ahli UMNO khususnya dan rakyat menyuarakan bantahan mereka terhadap kepimpinan Abdullah secara terbuka dan lantang.

Mengulas mengenai tindakan keras yang akan diambil oleh kepimpinan parti kerana kelantangannya itu, Mukhriz berkata, beliau tidak gentar dengan sebarang bentuk hukuman yang akan dikenakan ke atasnya.

Mukhriz turut menggesa Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO membuka seluas-luasnya segala ruang demokrasi parti seperti termaktub dalam perlembagaan parti.

Menurutnya, antara yang perlu diambil kira ialah sistem kuota pemilihan parti Disember ini perlu dimansuhkan, membenarkan Mesyuarat Agung Luar Biasa dan tidak menghalang ahli-ahli UMNO mengadakan majlis bersama pemimpin atau tokoh Melayu.

Selain itu, katanya, pucuk pimpinan parti tidak wajar mengeluarkan sebarang bentuk arahan, kekangan atau larangan yang menafikan prinsip-prinsip demokrasi dalam parti.

Mukhriz turut menafikan andaian bahawa tindakannya itu adalah strategi untuk meraih sokongan dalam pertandingan merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO yang akan dikosongkan oleh Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, Disember depan.

STATMENT MACAM BUDAK BINGAI MUKHRIZ NIIIII.... WOI MUKHRIZ KAU TAK LAYAK JADI PEMIMPIN, KAU TAK LAYAK JADI KETUA PEMUDA... KAU HANYA LAYAK JADI PENGKHIANAT PARTI. KALAU KAU TAK PUAS HATI PERGI ISI BORANG PARTI PAS BARU KAU BOLEH TENTANG PAK LAH.

BERAMBUS KAU DARI BUMI UMNBO MUKHRIZ.JANGAN NAK JADI DURI DALAM DAGING.

APA KAU INGAT KAU BAGUS SANGAT KER!!!! KAU SAPER!!! AAA!!! KAU SAPER!!!! NAK SURUH PAK LAH LETAK JAWATAN!!!

kAU INGAT BAPAK KAU MANTAN PM!!! KAU ADA KUASA KER!!! HEY MAMAT!!! TAK LAMA LAGI BAPAK KAU AKAN MERENGKOK DALAM PENJARA!!! KAU TAU TAK!!!! JANGAN NAK BUAT TAK TAU!!!!

hISHAM KAU JANGAN NAK JADI BACUL!!! BUDAK MENTAH MACAM NI PUN KAU TAK BOLEH HANDEL KER!!!!

DIMANA SEMANGAT JUANG KAU!!! DAYUS!!!

AKU TENGGOK KAU SEKARANG DAH LEMBIK HISHAM... TU LA LAIN KALI JANGAN NAK HISAP KOTE ANUAR ZAIN SAHAJA...

DI SINI JUGA AKU NAK DEDAHKAN KEBURUKAN HISHAMMUDIN!! MUNGKIN RAMAI YANG TAK TAHU BAHAWA HISHAMMUDIN ADALAH "GAY BOY".

HISHAMMUDIN MEMPUNYAI HUBUNGAN SULIT DENGAN ANUAR ZAIN SUDAH SEKIAN LAMA...

HISHAM BERMINAT DENGAN MAT-MAT JAMBU. AWAS MAT JAMBU JANGAN TERPEDAYA DENGAN HISHAM.

HISHAM JUGA PERNAH MENAJA ANUAR ZAIN.(ANUAR ZAIN PERNAH MENERIMA KERETA DAN RUMAH PEMBERIAN DARI HISHAM).

HISHAM JUGA SEORANG YANG SUKA HISAP KOTE. KOTE AKU PUN HISHAM PERNAH HISAP.

AKU KECEWA DENGAN HISHAM KERNA MEMPERDAYAKAN KEJANTAN AKU.

Anonymous said...

talkin untuk mahathir dan keluarganya..

buragas said...

woi mat jambu kau yang bodoh. yang kau serahkan jubo ngan kote kau kat hisham apasal?

mat sabu said...

Misi Mahathir sia-sia jika Mukriz tidak keluar Umno
Oleh Harakahdaily
Selasa, 20 Mei 2008
MISI Tun Mahathir tidak akan sampai ke mana-mana dan gagal jika anaknya, Dato' Mukriz tidak bertindak keluar parti, kata Ketua Peneragan PAS Mahfuz Omar.
"Orang akan kata, ini signal kepada kelompok yang tidak bersetuju dengan kepimpinan Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk bertindak keluar parti, tetapi orang akan melihat bahawa jika Mukriz tidak bertindak mengikuti jejak ayahnya ia satu usaha yang gagal," kata Mahfuz yang dihubungi Harakahdaily hari ini.

Menurut Mahfuz, Sanusi dan Mukriz adalah antara individu yang cukup kuat duduk di belakang Tun Mahathir sejak dua tahun lalu apabila bekas Perdana Menteri itu mula mengkritik Perdana Menteri.

Sementara itu mengulas mengenai tindakan Mahathir mengumumkan keluar Umno, Mahfuz berkata, isu tersebut jangan hanya dilihat sebagai masalah Umno, sebaliknya ia adalah masalah pentadbiran negara.

Ujarnya, krisis kepimpinan negara yang parah hari ini menyebabkan negarawan seperti Tun Mahathir akan melakukan tindakan luar biasa semata-mata untuk membersihkan kepimpinan negara.

Meskipun ketika Mahathir memerintah 22 tahun lalu, beliau turut dikaitkan dengan masalah pentadbiran, namun kata Mahfuz kini Mahathir sendiri telah melihat betapa pentingnya masalah itu diperbaiki.

Beliau juga berkata, tindakan Mahathir ini juga tidak boleh dilihat ada kaitan dengan isu Suruhanjaya Video Lingam.

Mari kita masuk PAS, TUN pun nak masuk PAS.

Cuba dulu baru tahu.

Anonymous said...

tindakan tun ini di dorong oleh perasaan tercabar apabila seorang hadirin mencabar beliau untuk keluar umno..adakah kerana baru di cabar oleh ahli bawahan sudah terasa di cabar..baru di cabar oleh ahli umno belum lagi mencabar paklah...

Anonymous said...

mukhriz perlu berundur...

abe MIE said...

SALAM...

Anak mahathir semuanya dah BILIONAIR..buat apa nak sibuk dalam UMNO. Buat lah duit banyak-banyak.... politik kasi kat orang lain.

Mahathir ingat orang Melayu adalah ketiak busuknya. boleh dibusuk-busukkan. Mahathir pernah anggap dan gelarkan Orang Melayu pemalas dan suka berlagak. Yahudi sekalipun tidak pernah menghina bangsanya sendiri.

Biar Pak Lah atau sesiapa yang jadi PM buat kerja dan FAMILY MAMAT nie tak payahlah ribut-ribut. Orang lainpun bijak juga.

Yang membusukkan, PKR dan PAS dah nak ambil MAHAFIRAUN sebagai ahli mereka. Gila betul politik. Bak kata, main belakang pun boleh.

http://pkrpasdap.blogspot.com

harimau maut said...

tindakan tun keluar UMNO menyebabkan pihak pembangkang tersenyum lebar..tidak perlu usaha memujuk ahli UMNo keluar parti tetapi ada ahli UMNO yang menjadi "sukarelawan" kepada pembangkang untuk mendesak ahli UMNO keluar dari UMNO..

mukhriz pula di dalam dilema...samada ingin meninggalkan UMNO atau kekal bersama UMNO..

jika mukhriz meninggalkan UMNO..maka hilanglah peluang beliau untuk bertanding jawatan ketua pemuda..


jika mukhriz kekal bersama UMNO,maka beliau akan di label sebagai anak derhaka kepada ayahnya kerana tidak mengikuti jejak langkah ayahnya...

DITELAN MATI EMAK
DILUAH MATI BAPA


alahai mukhriz...

sang rajuna tapa said...

mukhriz hilang arah dan pedoman..jika sebelumini di kleihatan seperti berpaut pada bapanya...kali ini terpaksalah mengharungi bersendirian tanpa ada panduan..

isyak said...

Jangan terpedaya... Mukhriz nak kekal dalam UMNO tu mesti ada kena mengena dengan idea bapa dia jugak... Kata strategi anak-beranak, mana ada anak yang suka-suki nak derhaka bapak, nak2 pulak bila ayahnya Tun M?? Bukak mata sikit, adalah tu agenda Mukhriz tak keluar umno.... Salah satunya, boleh duk dalam UMNO jadi spy untuk bapak dia, lepas tu boleh pulak cucuk2 Pak Lah suruh turun dari dalam UMNO jugak. Bijak betul strategi Tun M, dia memang pandai sanggup buat apa saje untuk tumbangkan Pak Lah. Untuk apa niatnya sebenarnya? Wallahualam.

anwar dot com said...

Salam

Siapa taja Anwar PRU 12 ?

Video 6- Siapa taja Anwar ?
http://www.youtube.com/watch?v=3Lx2zJwKqLA

Video 5- Anwar Muslim Moderate ?
http://www.youtube.com/watch?v=833myXwReuo

Video 4- Anwar gugurkan Negara Islam PAS
http://www.youtube.com/watch?v=JEYnh9Yvtew


Sumber :
http://www.anwaribrahimdotcom.blogspot.com/

mizie KDE said...

Muhkriz ni org bodoh, bangang...babuunnn!!!
Tun Mahathir plak gilo bayang..tua x sedar diri..nak mampus dah pun..

matahati said...

Assalamualaikum wbt.

Rakan KPUMaya yang dihormati.

20hb. Mei 2008, genap sebulan Kelab Penyokong UMNO @ KPUMaya ditubuhkan.(FACEBOOK)

Sehingga kini, penerimaan terhadap KPUMaya sungguh amat menggalakkan dengan jumlah keahlian terkini seramai 208 orang ahli. Purata kemasukan adalah seramai 50 ahli dalam seminggu dan saya percaya akan terus bertambah dalam waktu terdekat ini. Tahniah kepada semua.

Sehubungan dengan itu saya mengharapkan agar semua rakan KPUMaya dapat membantu untuk menarik lebih ramai rakan-rakan yang lain turut serta menyertai KPUMaya dengan lebih agresif lagi. Diharapkan dengan keahlian yang besar akan menjadikan suara KPUMaya akan lebih didengari dalam memberikan pandangan kepada isu-isu yang berkaitan dengan orang Melayu, UMNO dan kemaslahatan rakyat dan negara.

Sekian. Sayangkan Bangsa Mu.

Terima kasih.

AnakMudaParlimenBatu said...

itu hak masing2 nak keluar ker nak masuk ker semuanya hak masing-masing, yang penting UMNO tidak relevab dah, itu yang pasti... boleh kira berapa belia profesional yang masuk UMNO?


Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

tapai said...

kalau kita pikir sejenak.. sebenarnya politik tun dan anak dia ni dah macam nak hancurkan rakyat demi kepentingan mereka...
memang tun ni dilebelkan bapa pomodenan, tapi hanya utk kepentingan diri dan keluaga... dah berapa byk hasil rakyat dirompak.. fikirkanlah utk masa depan kita dan negara..
kini anak dia yang baru setahun jagung dah berani nak bg arahan lak.. mukhris nak try tunjuk belang dia pulak...

Sinar Mata said...

Sedarlah wahai mukhriz, kamu sebenarnya telah menderhaka bukan hanya kepada Raja-Raja Melayu tetapi kamu juga telah menderhaka kepada Orang Melayu keseluruhannya dan rakyat Malaysia kesemuanya.

aku masih dsini said...

Inilah masalahnya sekiranya rakyat mula bersuara meminta keadilan, ini lah akibatnya, apa salahnya jika seseorang itu bersuara, kita semua ada hak masing-masing. Saya sokong Mukhriz. Apa tindakan kerajaan terhadap Mukhriz, dipenjarakan? Mcm kes Hindraf, 5 org peguam yang bersuara meminta keadilan. I don’t knw what is going on in our nation. Malaysia negara merdeka, pelbagai kaum, tlg menolong kini sebaliknya berlaku…!!!

anak derhaka said...

Mukhriz ni tak ada tanggung jawab langsung... takut jadi anak derhaka la tu...

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP