Lucutkan jawatan Mukhriz dalam Umno - Malaysiakini

Friday, May 23, 2008

Datuk Mokhzani Mahathir yang secara rasminya menyatakan bahawa beliau turut menjejaki saranan bapa beliau, Tun Dr. Mahathir Mohammed untuk keluar daripada parti UMNO cukup menjelaskan bahawa keluarga ini benar-benar sudah lupa daratan dan tiada semangat perjuangan.

Sungguhpun Mukhriz masih lagi bersama dengan UMNO, namun kewujudan beliau bukanlah mahu memberikan khidmat yang jujur demi perjuangan parti, tetapi punya agenda yang tersendiri demi diri sendiri dan ahli keluarganya sahaja.

Ini jelas terbukti apabila beliau kerap kali mengelak daripada bertemu dengan wartawan yang seringkali mengejar beliau untuk bertanyakan pendapat dan pendirian beliau berkenaan isu terbabit.

Segala kecelaruan yang membabitkan nama UMNO dan kekecohan yang timbul selama ini adalah berpunca daripada perasaan tidak puas hati Tun terhadap Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi. Tun yang mahukan corak pentadbirannya dikekalkan miskipun tunggak kepimpinan telah diserahkan kepada Pak Lah adalah mustahil untuk dilakukan.

Ini kerana berlainan pemimpin, berlainanlah corak pentadbiran yang akan dilakukan. Dan semestinya penambahbaikan akan dilakukan sekiranya pentadbiran dahulu tidak berapa sempurna. Tun yang banyak membabitkan nama Khairy yang kononnya banyak masuk campur urusan kerajaan dan parti, tidak wajar untuk berkata demikian.

Ini kerana Mukhriz, Mokhzani dan Marina sendiri banyak menempa nama samada dalam bidang politik atau korporat semasa beliau menjawat jawatan Perdana Menteri. Mokhzani telah menempa nama sebagai antara 30 orang terkaya di Malaysia dan merupakan pengarah Litar Antarabangsa Sepang, manakala Mukhriz sendiri mempunyai perniagaan sendiri antaranya Opcom Holdings, Kosmo Tech dan beliau juga Pengarah Eksekutif Perdana Peace Global Organisation.

Apabila Tun dan kemudian Mokhzani keluar UMNO, sewajarnya Mukhriz turut mengikut jekak langkah mereka. Mukhriz boleh dianggap derhaka kepada parti dan tidak layak lagi memegang sebarang jawatan dalam parti UMNO.

Janji dan kata-kata semangat yang ditabur oleh Mukhriz sebelum pilihanraya hanya mahu mengkaburi mata para pengundi kawasan beliau yang menyangka anak muda itu benar-benar berjuang demi kepentingan UMNO dan BN.

Hakikat sebenarnya adalah sebaliknya. Kesetiaan pengundi tidak harus dikecewakan dengan adanya pemimpin sebegini. Siapa Mukhriz ni... apa pangkat dia nak suruh Pak Lah letak jawatan? Apa jasa Mukhriz selama ini pada parti UMNO.

Muhkriz ibarat seekor tikus yang merosakkan padi..Jika tidak diracun, padi akan rosak, kerugian pasti dirasai. Jelas sekali, Muhkriz bukanlah seorang pemimpin yang bertanggungjawab terhadap parti dalam membela nasib orang-orang melayu, tetapi Muhkriz adalah seorang Ahli Parlimen untuk jajahan Mahazalim yang menjadi mentor dalam arena politik beliau.Sifat begini tidak diperlukan didalam UMNO, Muhkriz wajarlah berundur atau UMNO sendiri perlu menolak orang sebegini.

UMNO tidak memerlukan pemimpin sebegini, jika UMNO masih memelihara tikus tanpa disekat kemaraannya, maka tidak mustahil padi akan rosak seluruhnya.Kepada pemimpin-pemimpin yang memperjuangkan UMNO. Pecat sahaja Mukhriz daripada UMNO!

34 comments:

Anonymous said...

Mukhriz ni Champion politik diri dia ke, bapak dia ni?

Anonymous said...

saya setuju sungguh dengan tulisan MAHA KAYA.tepat sekali komentarnya.sapa dia mukriz nak suruh Pak Lah undur?budak mentah!bapak dia a/l boleh masuk UMNO atas tiket bumiputra pun dia dah untung.Pak Lah fikir kepentingan negara.Negera memerluksn dia sekarang.pak lah mau jaga kepentingan umum-kepentinga negara-kepentingan rakyat.Tuntutan Mukriz adalah untuk kepentigan diri dan keluarganya.Bapak dia sudah undur pun masih mau berkuasa lagi?hairan !kenapa ada udang disebalik batu.ingat lah orang melayu!selama ini MM jadi PM cakap kuasa melayu ,hak melayu,hak bumi putra bukan untuk bela melayu-MEMPERKAYAKAN DIRI DAN ANAK-ANAK NYA.Bila melyu dah tau taktik dia,dia kata-MELAYU MUDAH LUPA.Tapi yang mudah lupa dia-kerana dia A/L boleh masuk UMNO-BOLEH KUMPUL HARTA-KALAU DULU MELAYU TAK BAGI DIA MASUK UMNO-PENCEN DOKTOR MAMAK DI PEKAN MELAYU!ingat lah melayu semua-mukriz anak mamak ni sebenarnya nak hancurkan UMNO DAN MELAYU DIBUMI MALAYA.HILANG LAH MELAYU DI MALAYSIA!NANTI UMNO AKAN AKAN JADI BUKAN PARTU MELAYU TAPI JADI PARTI MAMAK DAN JAWA.GANG MAMAK DIKETUAI OLEH MUKRIZ DAN NAINA MOHD BACHA,GANG JAWA OLEH MUHIDDIN YASIN DAN KHIR TOYOL.MELAYU KENA PI DUDUK KAT TEPI SUNGAI DAN PINGGIR HUTAN.HIDUP PAK LAH!!! ALLAHU AKHBAR!!!

Anonymous said...

tak perlu lucut..mukhriz sendiri akan keluar dari umno apabila tewas pemilihan ketua pemuda nanti..

Anonymous said...

mahathir dan mukhriz diibarat seperti pantun berikut:

layar berbelok belok
sauh di bongkar di tempat tenang
yang pergi hati tak elok
yang tinggal hati tak senang..

-harimau maut-

ruyom said...

New Cabinet:



Prime Minister - Anwar

Deputy Prime Minister - Lim Kit Siang

Culture Minister - Farish Noor

Defence Minister -

Education Minister - Nga Kor Ming

Environment Minister - Teresa Kok

Finance Minister - Tony Pua

Foreign Minister - Ramasamy

Health Minister - Tan Seng Giaw

Home Minister -

Information Minister - Jeff Ooi

Law Minister - Teng Chang Khim

Manpower Minister -

Sports Minister -

Technology Minister -

Trade Minister - Khalid

Transport Minister - Liew Chin Tong

(Penang Chief Minister - Lim Guan Eng)

Anonymous said...

KHAIRY

NORZA ZAKARIA

EZAM

BADRUL HISHAM

Semuanya sama.
Pelacur-pelacur yg menjahanmkan
Bangsa dan Agama sendiri.
Laknatullah keatas semua mereka ni.

Anonymous said...

xglJGN HIPOKRIT!!!
Menteri kabinet baru memang mcm
"KITCHEN CABINET"
Bila di cucuh api baruu berasap dapur.
Mcm la juga dgn Menteri yg skrg ni. Semuanya "PENJILAT" BONTOT
Pak Lah.
Mcm GAMPANG!!!!
Tak ada pendirian!!!!!
Pelacur utk agama & bangsa sendiri.

PAK LAH PLEASE STEP DOWN!!!

PAK LAH PLEASE STEP DOWN!!!

PAK LAH PLEASE STEP DOWN!!!

PAK LAH PLEASE STEP DOWN!!!

PAK LAH PLEASE STEP DOWN!!!

PAK LAH PLEASE STEP DOWN!!!

TAPAI said...

KITA TAK PERLU NAK LUCUT KAN JAWATAN DIA... NANTI DIA DAH PANAS DUK DALAM UMNO PANDAI LA DIA NAK BLAH...

Anonymous said...

tan sri khalid=peniaga babi
anwar ibrahim=pelanggan gay,suka meraba bontot..

10TH COLLEGE VAMPIRIA RUGBY CLUB said...
This comment has been removed by the author.
mahfuz said...

Lucutkan Jawatan Khairy Jamaludin..
Hidup Mukhriz! hidup Mukhriz! hidup Mukhriz!
Lucutkan Jawatan Khairy Jamaludin..
Hidup Mukhriz! hidup Mukhriz! hidup Mukhriz!

Anonymous said...

Saya kurang setuju jika kita pecat Mukhriz, kerana negara kita negara demokrasi, bebas bersuara.. sepatutnya Pak Lah yang perlu dipecat dari Umno.Kerana Pak Lah yang menyebabkan BN tewas 5 Negeri.

Ini adalah sejarah hitam buat BN, mana ada PM lain yang kalah seteruk ini. Gantikan sahaja PM baru. Nak tunggu apa lagi???

Mahazalim said...

10TH COLLEGE VAMPIRIA RUGBY CLUB>>>
Korang nak gempur apa?
Apa yang korang boleh buat?
Tak payah nak membazirkan space saja.
Hu pergi gempur Pak Lah tu.

Anonymous said...

Datuk Mukhriz Mahathir mengingatkan pihak yang tidak bersetuju dengan tindakannya mengkritik Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi agar tidak terlalu emosi mendesak dirinya dipecat.

Beliau berkata, ini memandangkan desakan seumpama itu tidak akan membantu usaha mendekatkan golongan muda kepada UMNO kerana parti akhirnya dilihat sebagai tidak terbuka kepada kritikan.

''Apabila saya mengkritik pemimpin, ada pula tuntut saya dipecat. Atas apa alasan pun saya tidak tahu kerana Perlembagaan UMNO tidak pula mempunyai peruntukan sedemikian.

''Pada saya tak perlulah hendak emosi, lebih-lebih lagi kita sekarang bercakap hendak tarik orang muda menyokong UMNO tetapi kita pula bertindak sebaliknya,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas laporan akhbar berhubung kenyataan Pemuda Perak yang menggesa Jawatankuasa Pengurusan dan Disiplin UMNO memecatnya kerana meminta Abdullah meletak jawatan sebagai Presiden parti dan Perdana Menteri.

Keputusan itu dinyatakan oleh Ketua Pemudanya, Zainol Fadzi Paharuddin setelah mengadakan mesyuarat khas dengan 16 Ketua Pemuda Bahagian Perak semalam.

Menurut Zainol, mesyuarat itu semalam turut menuntut pemimpin UMNO bahagian atau cawangan yang menyokong tindakan Mukhriz itu supaya keluar daripada parti.

Sementara itu, Mukhriz percaya keputusan Pemuda UMNO Perak yang dinyatakan oleh Zainol itu tidak pun mewakili suara ramai Pergerakan Pemuda di negeri itu.

Katanya, ini memandangkan beliau dalam masa yang sama turut menerima banyak sokongan daripada pemimpin Pemuda Perak.

''Ada yang menelefon sokong dan ada pula menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS), jadi saya tidak beri perhatian sangat kepada laporan berkenaan. Itu pendapat beliau (Zainol),'' jelasnya.

Mengenai gesaan Zainol supaya mana-mana pemimpin Pemuda UMNO peringkat cawangan dan bahagian yang menyokongnya turut keluar parti, Mukhriz berkata, orang yang sedemikian hanya merosakkan parti.

''Inilah masalahnya bila ada di dalam UMNO yang berpandangan sebegini. Pada mereka tidak boleh tegur pemimpin, bila tegur dianggap menderhaka.

''Pada saya mereka ini tidak memahami sebenarnya antara mengkritik parti dengan mengkritik kepimpinan,'' ujarnya.

Mengulas beberapa pendapat mengaitkan bapanya, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang membangkitkan isu orang Melayu sebagai antara langkah mendapat sokongan, Mukhriz berkata, perkara itu tidak harus timbul.

''Sebagai bekas Presiden UMNO, tentunya hal yang berkaitan orang Melayu tidak pernah ditinggalkan beliau.

''Pada saya apa yang dibangkitkan adalah satu kesinambungan sahaja, bukan ada tujuan yang lain,'' katanya

Anonymous said...

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz tidak bersetuju jika pucuk pimpinan parti mengambil tindakan ke atas Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Mukhriz Mahathir.

Menurut beliau, walaupun Ahli Parlimen Jerlun itu mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi supaya meletak jawatan, semua pihak tidak boleh mengambil jalan mudah dengan menghukum atau memecat Mukhriz.

Beliau berkata, ini kerana UMNO mempunyai saluran perlembagaan yang membolehkan setiap ahlinya memberikan pandangan terhadap pemimpinnya.

''Mukhriz juga boleh menggunakan saluran Perlembagaan UMNO untuk memilih pemimpin yang disukainya daripada peringkat cawangan dan bahagian malah hingga ke jawatan Presiden pada Perhimpunan Agung UMNO Disember ini.

''Gunakan pemilihan pucuk pimpinan parti kali ini. Pilihlah siapa calon mereka hendak," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia selepas merasmikan pertandingan bola sepak di Taman Anggerik dekat sini hari ini.

Nazri yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, tindakan memecat atau menghukum seseorang tidak menyelesaikan masalah dalaman parti tetapi akan hanya memburukkan keadaan seperti perpecahan di kalangan ahli.

Jelas beliau, memandangkan semua ahli UMNO semakin matang, maka sudah tentulah kestabilan politik dalaman parti akan menjadi keutamaan tambahan pula UMNO merupakan tunjang kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) masa ini.

''Jadi pada mesyuarat UMNO peringkat cawangan (Jun), bahagian (September) dan perhimpunan agung (Disember) nanti, semua ahli UMNO boleh pilih pemimpin yang mereka suka termasuk Presiden.

''Gunakan peluang itu dengan sebaik mungkin, kuasa pemimpin-pemimpin UMNO sebenarnya adalah milik ahli-ahli UMNO sendiri," ujar beliau.

Katanya lagi, sebarang perbezaan pendapat yang timbul tidak wajar disifatkan sebagai menjejaskan kedudukan UMNO malah sebaliknya, menggambarkan kematangan berpolitik dalam parti itu.

akedemi fantasia UMNO ke 7 said...

AFUNDI MUKHRIZ CEPAT-CEPAT
NAMAPAKNYA KEPUTUSAN SEKARANG INI..

1.MUKHRIZ PERLU DIPECAT 50%
2.MUKHRIZ PERLU BERSAMA UMNO 50%

JANGAN KETINGGALAN AFUNDI MUKHRIZ SEKARANG

Anonymous said...

PAK LAH LEMBEK!!!!

PAK LAH PENDEK AKAL!!!

Ex maid terima anugerah SAKO
kat JEPUN.
Tak ada standard langsung!!!!
Standard ISO SIRIM pun reject!!!
Ini kan pulak pernah jadi maid
dulu.
Aap CLASS!!!!!!!!!
Ha...ha...ha...

MCM GAMPANG!!!!!!

emc said...

kalau betul, you have to let people know..,

i dont think keeping something like this, who would change people’s point of view, and would change the future, is a good idea. you should let people know.

tp kalau the one yg terlibat dah bertaubat and stop from doing it, then keep it.

pandang depan said...

Setiap tindakan kita dtg dari niat. Isu yg kita hadapi ini isu politik. Dicetuskan oleh org politik. Jadi jelas apa matlamat org politik? Mukhriz punya cita-cita mau jadi PM macam bapanya. DSAI juga org politik. DSAI juga bercita-cita mahu jadi PM. Kita juga mahu dipimpin oleh org politik yg niatnya BETUL! Kita dan org politik, semuanya INSAN.. MANUSIA BIASA. Tidak lari dari buat SILAP!

Jadi klau kita dan org politik niat TAK BETUL! ALLAH maha kaya. Sekilas ikan di air sudah tahu jantan betinanya. ALLAH tidak merestui kita dan org politik yg niat x betul. Akibatnya akan berlaku KEROSAKAN, FASAD, KEMUSNAHAN di muka bumi ini. Siapa yg akan tanggung nanti. Kita semua! Kita dan termasuk org politik. So… careful with our intention.

Saya berdoa supaya DSAI jadi PM. Pesan saya laluilah kepimpinan dgn sifat ZUHUD. Janganlah buat SILAP lagi jika sebelum ini pernah lalui LORONG YG GELAP itu.Wujudkanlah SHURA yg boleh support DSAI dlm setiap tindak tanduk DSAI. Apa pun saya percaya DSAI lebih arif.. banyak yg telah DSAI lalui…. Moga kita, org politik dan MLAYSIA hidup dlm gemilang masa depan!

aku said...

dia ngan bapak dia sama je..

Anonymous said...

takat nak afundi Mukhriz, buat buang kredit je..tak pon bankrap la owner site afundi tu.

tinta said...

Sungai Tun adalah beraliran Sekularis Liberal diatulah, Menjanjikan seribu harapan “Wawasan 2020″ dengan kemajuan bertaraf dunia. Sungai Pak Lah dengan juak-juak dia pula adalah Islam Hadharis (tak tahulah ramai ke sikit yang faham Islam Hadhari tersebut), yang nyatanya bolehlah dikatakan sebagai orang yang berhati suci dengan UMNO; semada mereka terlibat dengan gejala Najis Politk Wang di dalam UMNO atau yang sebudaya dengannya tak dapat diambil kira. Sebab Majoriti di dalam UMNO melihat politik dalaman mereka dilanda “KRISIS” bukan bermasalah LAGI, kerana kalu sekadar masalah boleh diselesaikan dengan mudah. Bila “KRISIS” melanda pantai politik UMNO, itulah TERJADINYA kesan Tsunami PRU 12 telah di alami dengan sengsara sekali. Bahkah ada yang hilang rasional dan kewarasan sekaligus. Pak Lah tak tau lah…Adik Sheikh nilai guano gamok?.

Secara positif sokmo pun kita harap positif apa yang Tun nak buat. Tapi takut kena “backfired” penghijrah besar-besaran akan berlaku dari UMNO yang suci jiwa di dalam perjuangan itu mencari sungai Ketiga - sungai kuasa politik PR yang diterajui oleh DSAI - Dato Seri Anwar Ibrahim. Kalu sungai ketiga ini mengalir laju dan lembut, BRAVO diucapkan kepada mantan timbalan perdana menteri tersebut. Apa yang jelas Tun Dr M sangat gelisah dengan kepungan segala bentuk perbuatan beliau yang lalu jika diketengahkan di dalam bentuk “ACUAN MAHKAMAH KEADILAN SEMULA” oleh Pak Lah. Sama-samalah kita melihat senario politik tanah air kita yang semakin menarik ini.

Jati said...

UMNO tidak memerlukan pemimpin sebegini, jika UMNO masih memelihara tikus tanpa disekat kemaraannya, maka tidak mustahil padi akan rosak seluruhnya.Kepada pemimpin-pemimpin yang memperjuangkan UMNO. Pecat sahaja Mukhriz daripada UMNO!

Anonymous said...

ah...bagaimana aliran Ezam ke dalam umno..satu hijrah yang cukup mencalar kan nama parti keadilan..mereka asyik kecoh umno akan lompat parti tetapi ezam dari keadilan telah pon menyatakan hasart masuk umno...syabas..

anak melayu said...

Nampaknya UMNO sendiri berpecah belah.. Lihatlah nanti bukan Mukhriz sahaja yang berani malah komponen2 BN tang lain pun tak setuju Pak Lah jadi PM… Pak Lah tak yah pening2 letak jawatan.. Tapi kalau Najib pegang bahaya juga tue!

aku busan said...

ooi..penulis blog..takde topik lain ke?asyik2 mukhriz..busan la...aku nak bagi komen pon takde idea...

Rakan Muda said...

Memang patut dipecat saja Mukhriz kerana dia dan keluarganya telah membawa banyak damage kepada UMNO. Kita selama ini bergerak pun tanpa dia

Anonymous said...

tujuan mukhriz suci..mahu membina semula kekuatan umno yg kian lemah di bawah pimpinan paklah dan menantunya..hahaha

Anonymous said...

alamak terlebih sudah


ye ye aje..


ape hae nye yoep..

123456789 said...

khairy yang patut di pecat..dan singkirkan pegawai pegawai khas khairy....mereka yang bnyk menjahanamkan umno..mereka bukan tahu erti perjuangan sebenar

yeah.. said...

teringat lagu Kumpulan May 'Dilemma'. mungkin itu yang terngiang-ngiang dalam minda siMukhriz. sendiri punya badan yang tahu.

sehari selepas ayahandanya mengumumkan pengunduran dirinya dari parti UMNO, beliau pulak membuat statement.

body language serta mimik muka tak nampak 'keliru'. mungkin 'peringatan'(atau kata dua) yang diberikannya itu bertujuan mempromosikan dirinya utk 'pertandingan akhir' jawatan Ketua Pemuda nanti.

p/s kalau mai dekat aku dah tentu aku 'sekeh' terus.

Anonymous said...

sabar wahai rakyat malaysia..tidak perlu lucutkan mukhriz pada waktu begini..tunggu sahaja waktu pemilihan..siapa yang akan memegang jawatan ketua pemuda

Anonymous said...

tolong tuliskan cerita berkenaan kerajaan negeri selangor mengharamkan islam hadhari padahal babi di selangor boleh plak di niagakan..

tapai said...

Ni laa yg buat UMNO berkubur, bersuara kena turun, kaki-kaki mengampu dan bodek boss tukang cover bontot boss yg tak betul. Paling aku meluat kalau bodek PM dato razi perlis tu dgn nazri aziz fuhh kalau ckp guna kepala lutut. Kalau sayang UMNO benda mcm ni kena dihalalkan, baru UMNO selamat. Takde la org melayu pecah belah tubuh byk parti. Laa ni bukan zaman Tunku dan Tun razak semua ikut telunjuk. Org melayu makin bijak. Nazri paling lantang petahankan Pak Lah dari hentaman mahathir, Tu bodek terang terangan.. Jgn laa ckp dgn aku, kita kena pertahankan presiden kita dari kena hentam. Bodoh laa kalau nak pertahan org yg tak betul, tapi apa leh buat nazri ni pun lawyer memang keja negak benang basah jer. Satu lagi kesilapan yang besar kalau kuarkan mukhris dari UMNO. Kalau nak pulih UMNO Khairy tu yg harus di terajang keluar. Nak tau kita buat undi rahsia pada perhimpunan UMNO sapa yg sokong pak lah turun, Kalau setakat angkat tangan ermmm biasa laaa aku pun kena sokong(kamera keliling beb) cuba buat undi rahsia mau 80% org UMNO undi pak lah turun. Pasai aku dok sembang dgn ahli majlis tertinggi UMNO dua tiga org ni pun dok kata kat aku patutu Pak Lah Undur dahhh. Heeee tak malu betul laa kau ni Dolah. Aku Ni ORG UMNO TAU. AKU SENDIRI MELUAT GILA CARA KAU MEMIMPIN. SCOMI GROUP TU CUKUP2 laa pasang iklan kat stadium. Khairy buat team bola nak glamour abg ipar scomo group tabur duia sponsor MYTEAM, pak lah kata abis duit scomi papa bg projek lg bilioon billioon dolar.. ni laa kroni. Najib fuhh tgk jer rosma punya demand kalau deal projek PLKN punya projek semua kena deal melalui rosma. CIMB nazir tu adik TPM, CIMB lebik berkuasa dari BANK NEGARA.. Buat personal loan dah mcm along 3% sebulan.. sendiri buat rules, Gabenor kena benarkan mampuihhh laaa UMNO aku. Tu anwar lagi mangkuk ayun berjuntai.. Masa jd TPM Bapak dia Hj Ibrahim tu pegang bape byk company dah laa tu belagak gila org tua tu masa anak TPM, pergi siasat laa oiii. Belum apa2 dan lantik anak calon PKR, Bini lagi Dia Lagi Pas tu Menantu pulak tu, hancus bangsa kuuuuu.DAP perintah, mati laa melayu. Tak tgk ke singapore mcmana PAP abg DAP perintah, dia pijak melayu lumat lumat. UMNO mana ada pijak bangsa asing. PAS. alaaa yg leh pakai Tn Guru Nik Aziz jer, yang lain ermmm jadi menteri nanti lagi teruk rasuah dan kronisma kronisma… Rumusannya masuk UMNO ramai2 berjuang dlm parti sendiri, presiden dgn tim presiden buat hal kita gulingkan, biar 5 thn sekali tukar PM atau presiden UMNO, janji org melayu dlm satu rumpun. melayu ni pepatah banyak tapi semua tak guna, kalau guna tak laa melayu ni bodoh. Nak suruh jadikan Al-Quraan pendoman idup ermm lagi laa hancus manjang takde masa jeer. Dah laaa FIKIR LAA BILA AGAKNYA MALAIKAT MAUT AKAN MENJEMPUT KITA.

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP