Mukhriz tak layak bertanding Ketua Pemuda Umno - Malaysiakini

Wednesday, May 28, 2008


Ingin bertanding sebagai Ketua Pemuda UMNO yang keseterusnya? Adakah ini yang diangankan oleh Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir? Lupakan sahaja angan-angan itu kerana Mukhriz tidak harus dan tidak layak untuk memegang jawatan terbabit miskipun hanya untuk masuk bertanding sebagai calon.

Tindakan Mukhriz yang mengkritik dan mendesak Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi secara terbuka supaya meletakkan jawatannya sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri dianggap tidak beretika dan biadap kerana cuba meremehkan status Abdullah sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

Ketua Pemuda UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, yang kesal dengan tindakan Mukhriz itu, berkata kesetiaan terhadap parti tidak boleh dipersenda dan dipermainkan dengan mempertaruhkan keanggotaan seseorang anggota sebagai tebusan.

Apatah lagi apabila beliau(Mukhriz) ada memasang angan-angan untuk bertanding sebagai Ketua Pemuda UMNO dan menerajui kepimpinan golongan muda di negara ini. Tindakan Mukhriz itu akan menjadi lambang kepada kebiadaban Pemuda Umno terhadap presiden dan ini memberi kesan tidak baik kepada Pemuda.

Seharusnya Mukhriz menunjukkan sikap dan teladan yang baik dan menghormati parti serta kepimpinan utama dan bukannya menunjukkan sikap pondan dan melatah terlampau. Mukhriz tidak patut menganggap dirinya kebal dan beliau tidak akan dikenakan tindakan oleh parti semata-mata kerana sebahagian ahli Umno menghormati Dr Mahathir sebagai bekas Presiden Umno dan Perdana Menteri.

Pemikiran sebegini hanya akan melemahkan semangat perjuangan demi parti dan menyerlahkan kepondanan jati diri Mukhriz yang ternyata bergantung pada kuasa bapa beliau untuk terus berdiri dalam dunia politik Malaysia.

Jika Mahathir bukan bekas Perdana Menteri dan pernah disegani oleh masyarakat negara ini, Mukhriz tidak mungkin akan dipandang tinggi dan melibatkan diri dalam bidang politik kerana beliau pasti tidak akan naik ke tahap yang lebih tinggi yang mana memerlukan kemampuan dan sifat kepimpinan sejati dalam diri beliau yang langsung tiada itu.

Hanya bersandarkan nama dan kepopularitian bapa yang merupakan bekas Perdana Menteri, beliau kini berada di tahap ini. Namun, adakah wajar setelah diberikan peluang sebegini hebat, beliau mula bertocang dan memijak kepala pemimpin kini?Umno tidak perlukan ahli politik yang bersifat pembangkang terutama kepada pucuk pimpinan parti.

Mukhriz memang layak disifatkan sebagai PONDAN dan dicabar keluar daripada parti UMNO ini tanpa perlu menunggu sehingga Julai bagi berbuat demikian seperti yang disyaratkan beliau kerana UMNO tidak memerlukan orang yang tidak sayangkan parti sepertinya kekal dan mengeruhkan keadaan dalam parti.

Mengapa beliau tidak keluar Umno dan semacam kontras dengan langkah bapaknya. Ada motifnya! Sebenarnya Mukhriz berbuat begitu bukan kerana politiknya tetapi atas nasihat bapaknya juga. Suara politik Mukhriz sebelum ini pun adalah air liur bapaknya.

Inilah taktik Mukhriz mengapa dia berbuat begitu. Dia mungkin tahu dan sedar kalau dia bertindak keluar Umno ianya tidak memberi apa-apa kesan dan untung. Malahan tindakan itu boleh memberi kesan buruk kepadanya.

Begitu juga kalau beliau melepaskan kerusi Parlimen Jerlun, ianya satu kerugian besar, malah akan menyebabkan suara Mahathir tidak akan sampai lagi ke Parlimen.

Sekurang-kurangnya kalau beliau terus tercokol di situ beliau dapat membawa suara bapanya ke dalam Parlimen.Apa yang Mukhriz dan bapaknya berharap daripada tindakannya itu ialah mereka mahukan Mukhriz diambil tindakan disiplin oleh Umno. Mereka mengharapkan Mukhriz dipecat daripada Umno.

Apabila Mukhriz dipecat maka simpati kepada Mahathir akan bertambah-tambah. Itulah motif di sebalik tindakan Mukhriz itu.Mahathir sebenarnya berharap demikian apabila beliau mengkritik dan mengodam Abdullah. Namun Abdullah sedikit bijak dalam hal ini dimana reaksi Pak Lah yang tenang dan tidak mengambil apa-apa tindakan.

Malahan tidak pun memberi apa-apa amaran kepada Mahathir. Inilah yang menyebabkan Mahathir jadi sakit dan resah jiwa.Jadi apabila Abdullah atau Jawatankuasa Disiplin parti tidak mengambil apa-apa tindakan atau memecatnya maka beliau bertindak memecat dirinya sendiri.

Gelagat Mahathir ini seperti budak yang gila hendak berkhatan tetapi, apabila orang tuanya tidak layan dia bertindak memotong kemaluannya sendiri!Sekiranya Umno tiba-tiba bertindak ke atas Mukhriz dengan memecatnya maka apa yang diidamkan oleh mereka berdua beranak pasti tercapai.

Nampaknya kisah dua beranak yang pernah ditimbulkan Zaharin Yassin dulu kini terpalit kepada Mahathir pula.Bezanya Abdullah tiga beranak (Kamaruddin dan Khairy) manakala Mahathir hanya satu beranak bersama Mukhriz. Politik Malaysia hari ini adalah perlawanan dua beranak lawan tiga beranak.

39 comments:

Anonymous said...

Oii... editor,
Buat la cita lain asyik2 cita ni
dah muak la pasal Muhriz ni.

Dah tak ada bahan ke nak posted.

Cuba la rajin sikit ar....cari bahan.

Anonymous said...

hahahahahahahahahahaahahahahaahahaha Muka Muhkriz macam PUKImak dia...

Anonymous said...

kalau takde bahan gi la library cari bahan kat sane

Anonymous said...

ooh..maha kaya..lu mmg cam gampang..mmg lawak gmbar mukhriz lu ubah..haha..best2...terbaik la lu..

Anonymous said...

HUHHHHHH.GANG MAMAK NAK WUJUDKAN DINASTI MAHA MAMAK DI MALAYSIA.22 TAHUN MAMAK MAHA DINASTI MENJAJAH MELAYU ATAS TIKET BUMI PUTERA. TAK PUAS LAGI KE?MELAYU NAK MERINTAH 2 PENGGAL PUN TAK BOLEH!INGATLAH WAHAI MELAYU EMPAYAR MELAYU BAWAH TUN PERAK JATUH KERANA ANGKARA BENDAHARA TUN ISMAIL(MAMAK)DAN ANAKNYA TUN MUTAHIR.SEJARAH AKAN BERULANG LAGI JIKA MELAYU TAK JAGA-JAGA.JANGAN PISANG BERBUAH DUA KALI.

Anonymous said...

tengok muka macam pernah jual bungkok kat chowkit road!macam ini ada hati nak jadi pm malaysia-ooooooooh porah.pi tebar roti canai lagi baik dah.

Anonymous said...

wahai melayu!ingatlah 50 tahun akan datang kita akan berada dihutan jika kita bagi semua-hak bumiputra,hak melayu pada bangsa lain atas nama islam.tengoklah sekarang disebelah utara dari gerai makan sampai gerai buah didominasi oleh orang siam atas nama islam.bandaraya kuala lumpur gang mamak(india muslim)berniaga dari kedai makan sampai jual kain.diselatan pula dijajah oleh puak indonesia atas nama konon islam-islam itu melayu-melayu itu islam.selepas 50 tahun hang tuah akan muncul untuk menyumpah pemimpin melayu kita kerana masa itu melayu sudah hilang dari bumi malaya.kerana politik dan nak menang pilihaan raya-pemimpin umno kita sanggup jual keahlian umno pada bangsa asing asalkan mereka islam.melayu betul ada dimana??????

Anonymous said...

Memang begitulah Pak Lah masih
tidoq...dan terus tidoq....

Lantaklah hangpa nak kata apa pun.
Asalkan poket aku penuh dulu.
Biaq pilah nak jual Pulau apa pun
Pulau Pinang pun tak apa.
Lepas ni aku boleh duk pi melangut
kat Perth.
Gentel2 sama Mechielle Yeoh.

Anonymous said...

x da idea ke editor?asyik2 mukhriz,dok ikut bontot mukhriz ke?atau pencacai KJ?

Anonymous said...

mukriz hot beb..itu pasal bleh laku..

Anonymous said...

Mukriz sekali lolo.. lu ambik upak berapa rm? aku tngah kedinginan ni..

Anonymous said...

Anggota Parlimen Jerlun Datuk Mukhriz Mahathir tidak layak menawarkan diri untuk bertanding Ketua Pemuda Umno pada pemilihan parti Disember ini kerana meminta Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan, kata anggota Exco Pemuda Umno Md Jais Sarday.

"Umno tidak perlukan ahli politik yang bersifat pembangkang terutama kepada pucuk pimpinan parti," katanya.

Jais, yang juga Pengerusi Biro Latihan Pemuda Umno berkata bahawa pada masa ini semua anggota Umno perlu menumpukan perhatian kepada usaha memperkukuhkan parti dan bukannya bercakap mengenai jawatan.

Anonymous said...

Nama dia bukan Mukhriz la.. Nama dia Cik Riz... satu malam Rm 10 sahaja. Sebab lubang bontot dia lah lobos!!! siap boleh masuk kepala lutut lagi. Aku dah try...

Anonymous said...

Wahai commentar semua,

MARILAH KITA BAGI IDEA DAN BAHAN-BAHAN UTK MAHAKAYA POSTED ARTIKEL DIA KAT BLOG NI.

Akucadangkan mahakay makan roti kaya dulu baru dpt idea.
Atau pun pekena KAYABALL.

Ok cantikkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Anonymous said...

peh...
mukhriz ni makin lama makin tembam... banyak air nih...
kalau dia main bontot pun aku tak heran.. wakakakakah

Anonymous said...

hi cik riz...1 malam bleh?

Anonymous said...

Patut la datuk Hisham sayang kat Cik Mukr... emmm ilove u

Anonymous said...

UMNO Kedah minta Mukhriz henti kritik pemimpin

Badan Perhubungan UMNO Kedah memandang serius kritikan berterusan Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir ke atas kepimpinan UMNO terutama presidennya, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Pengerusinya, Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata, sehubungan itu, satu ketetapan telah diambil untuk menyokong keputusan UMNO Bahagian Jerlun yang meminta Mukhriz berhenti daripada terus mengkritik kepimpinan negara, sebaliknya memberi tumpuan kepada tugasnya sebagai wakil rakyat.

Katanya, UMNO Kedah memberi sokongan tidak berbelah-bahagi kepada Abdullah dan timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata, UMNO Kedah juga meminta Mukhriz berhenti daripada mendesak Abdullah supaya meletakkan jawatan.

''Ini kerana beliau (Mukhriz) Ahli Parlimen dari Kedah, Badan Perhubungan UMNO memandang serius kritikan beliau ke atas kepimpinan parti," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Badan Perhubungan UMNO Kedah di Bangunan UMNO di sini malam tadi.

Merujuk kepada isu Mukhriz, menurut bekas Menteri Besar itu, adalah tidak beretika bagi seseorang yang berada dalam UMNO mengkritik kepimpinan dalam partinya sendiri.

''Ini kerana dia (Mukhriz) berada di dalam parti, kalau dia berada di luar tidak menjadi masalah," katanya.

Beliau berkata, UMNO Kedah menyerahkan kepada Jawatankuasa Pengurusan UMNO untuk mengambil tindakan ke atas Mukhriz berhubung perkara itu.

Dalam perkembangan lain, kata beliau, Badan Perhubungan UMNO Kedah mengalu-alukan kemasukan Mohamad Ezam Mohd. Noor ke dalam UMNO sekiranya bekas Ketua Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu benar-benar mahu berbuat demikian.

''Kita mengalu-alukan jika kemasukan (Ezam) memberi kebaikan kepada parti," kata beliau.

Sementara itu, Mahdzir berkata, badan berkenaan bersetuju dengan pelantikan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mohd. Johari Baharom sebagai Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri (MTPN).

Menurut beliau, badan tersebut akan memberikan sokongan kepada MTPN sebagai 'tulang belakang' kepada pentadbiran Persekutuan di Kedah supaya fungsi pembelaan rakyat di negeri ini berterusan.

Mengenai pelantikan semula ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK), katanya, tauliah kepada mereka yang terlibat akan disegerakan.

Menurut Johari, ahli JKKK akan ditauliahkan sehingga Disember ini sebelum prestasi mereka dinilai untuk dipilih semula atau digantikan dengan yang baru.

Anonymous said...

Woi PONDAN!!! kau tak layak merebut jawatan ketua pemuda.. Kau hanya layak duduk di lorong-lorong haji taib sahaja... puiiiii

Anonymous said...

Memang tak layak pun!!! Bulan Julai nanti si JALANG ni nak berambus dari Umno.

Ingat JALANG... TERLAJAK PERAHU BOLEH UNDUR TERLAJAK KATA-KATA BURUK PADAHNYA.

Al Neneng said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

berita terbaru...

EZAM SUDAH SAH MENJADI WARGA UMNO

SELAMAT DATANG

Anonymous said...

Muka mukhriz kemerah-merahan sebab baru lepas lolo batang aku

Panglima Perang Cyber said...

ni Maha Kaya @ Hishamuddin Rais ker?

sekadar menembak tepat sahaja...

saya pengkaji laras bahasa dan corak tulisan seseorang...

harap harap kena tembakan sayalah.

sedap dibaca kata kata tu...cuma seksa time nak 'cuci' sahaja.

maklumlah hati kotor kena pukul malaikat alam akhirat.

saya takut jugalah....amalan sikit

SADDAKNY KHALAS....

Anonymous said...

Ezam masuk UMNO: Konspirasi terancang menantu PM, Norza Zakaria

Anonymous said...

Ambil tindakan terhadap Ahli Parlimen tentang kerajaan

Jawatankuasa Pengurusan UMNO digesa mengambil tindakan terhadap Ahli Parlimen parti tersebut yang menentang kerajaan dan Perdana Menteri secara terbuka.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim berkata, tindakan golongan tersebut tidak harus dibiarkan kerana ia memalukan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Beliau berkata, sewajarnya Ahli Parlimen terbabit bertindak keluar dari parti sekiranya tidak bersetuju dan merasakan tidak sesuai dengan dasar kerajaan atau Perdana Menteri.

"Kalau mereka rasakan tidak sesuai dan tidak setuju dengan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, mereka boleh jadi macam Ahli Parlimen Pasir Mas (wakil rakyat Bebas)," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Wartawan Melayu Kelantan Kali Keempat di sini hari ini.

Turut hadir, Presiden Persatuan Wartawan Melayu Kelantan, Dr. Alias Mohamed.

Dalam pada itu ditanya siapa Ahli Parlimen yang dimaksudkannya Zaid berkata:

"Saya dengar dalam dewan (Parlimen) Datuk Mukhriz Mahathir dan hari itu (Ahli Parlimen) Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman, saya tidak tahu yang lain lagi, kalau mereka tidak setuju tidak usah jadi ahli barisan (BN)."

Anonymous said...

ezam rejoin UMNO

bekas ketua angkatan muda keadilan,Ezam Mohd Nor sudah pon menyerahkan borang keahlan UMNO kepada Datuk seri Abdullah Ahmad Badawi...beliau membayar yuran keahlian sebanyak rm100 iaitu yuran keahlian seumur hidup

beliau pernah menjadi orang kanan kepada anwar ibrahim dan dianggap berpengaruh didalam PKR..


mengapa beliau keluar dari PKR?sudah pasti beliau sudah busan dengan tindak tanduk Anwar dan sikap anwar yang gila kuasa..

sedang dato seri anwar ibrahim mencanang seluruh pelusuk negara bahawa ada ahli parlimen BN akan lompat parti,beliau sendiri menerima berita ahli pkr yang lompat parti terlebih dahulu..ini adalah satu petunjuk yang baik buat politik malaysia..


siapakah yang akan menyusul memasuki UMNO selepas ini..????


desas desus mengatakan che gu badrul PKR juga akan mengikut jejak langkah ezam..

che gu bard pernah bertanding untuk melawan YB Khairy Jamaluddin di parlimen rembau dan tewas..

che gu bard bukannya calang calang orang dalam PKR..

beliau juga dikatakan akan "rejoin" UMNO..



akhir kata dari saya

kalau roboh kota melaka
papan di jawa say gantikan
kalau sungguh bagai dikata
budi dan nyawa saya wakafkan


selamat datang sahabat ku..

Anonymous said...

PERHATIAN!!!!!!!!!!!!!

LAMAN BLOG INI HARUS DITUTUP KERANA IA BOLEH MENDATANGKAN PELBAGAI MASAALAH DAN BOLEH MERUNTUHKAN NEGARA.

LIHAT SAHAJA PADA POSTING-POSTING PADA LAMAN BLOG INI TERLALU BANYAK UNSUR-USUR JAHAT YANG BOLEH MENJATUHKAN PEMIMPIN-PEMIMPIN NEGARA.

SILA TUTUP LAMAN BLOG INI SEBELUM TINDAKAN DIAMBIL.

HARAP MAKLUM...

dr khir toyo said...
This comment has been removed by the author.
dr khir toyo said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera para sahabat bloggers dan para pembaca sekalian.

Saya sebenarnya tidak bersetuju dengan tidakan Mukhriz menghina Pak Lah. Ini adalah satu penghinaan didalam parti Umno.

Saat Menyedihkan Buat UMNO

Keputusan Tun Dr. Mahathir Mohamad meninggalkan UMNO merupakan satu saat yang menyedihkan kepada saya secara peribadi. Sebagai anak muda yang membesar di bawah kepimpinannya, dan menjadi pemimpin kecil UMNO ketika di bawah kepimpinannya tentulah saat ini sukar dilupakan.

sila layari laman blog saya di http://www.drkhir.com/

my-fikirr menulis said...

Assalamualaikum Sdra,

Menggambarkan seorg Islam berbangsa Melayu spt YB Dato' Mukhriz dgn gambar spt itu, amatlah menyedihkan saya.

Kenapa perlu tergamak sampai ke peringkat itu Sdra?

Beliau ada ahli keluarga (saya yakin Sdra juga begitu). Lalu, apa perasaan ahli keluarga Sdra jika per yg sama dilakukan kpd Sdra?

Dan kpd pemberi komen2 yg berbaur lucah, ia tidak sesuai langsung dgn anugerah aqal yg Allah swt berikan sehingga anda mampu berteknologi.

Ingatlah, berpolitik bukan lesen kpd kita ke arah dosa. Ada hukum yg wajib kita patuh.

Dosa dgn Allah swt, kita boleh bertaubat. Tetapi, dosa sesama manusia, tidak terampun melainkan manusia juga yg memaafkan. Jgn kita jadi muflis ketika di Padang Mahsyar.

Mgkin krn Sdra bernama MAHA KAYA (yg juga nama Allah swt), maka Sdra fikir boleh buat apa sahaja.

Kalau itu yg Sdra fikirkan, Sdra silap.

Krn Allah swt shj yg Maha Kaya dan juga yg menjanjikan balasan setimpal kpd hambanya di atas apa yg hambanya lakukan.

Sekadar satu pdgn ikhlas. Sekian.

Anonymous said...

mukhriz patut sedar dan merasa malu bahawa beliau tidak layak untuk bertanding jawatan ketua pemuda UMNO...mukhriz tidak langsung mempunyai karekter sebagai seorang ketua...

Anonymous said...

TUTUP BLOG INI SEGERA!!!

Anonymous said...

MENGAPA SEHINGGA KINI BLOG INI MASIH BOLEH DI AKSES??? SILA TUTUP SECEPAT MUNGKIN!!!

Anonymous said...

HOI INILAH FREEDOM OF SPEECH.
IKUT WRITER BLOG NI LA NAK TULIS APA PUN.
DIA NAK CITER PASAL ANJING KE BERUK KE AYAM KE, IKUT DIA LA.

HANG KECOH ASAL?


A DISGRUNTLED PEON.

Anonymous said...

Dari dari pertama Datuk Mukhriz menyuarakan meminta perdana menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan, saya terus menganggap ‘budak ini betul-betul kurang ajar’. Nampak sangat Mukhriz ini tak sedar diri setelah mendapat tempat penting – Exco Pemuda dan Ahli Parlimen Jerlun.
Tindakannya bukan sahaja disifatkan kurang ajar tetapi lebih kepada belum matang berdikari dalam politik semasa. Sebagai orang dewasa, Mukhriz belum matang. Inilah satu sifat yang sangat-sangat merugikan sayap kanan parti. Bagaimanalah orang yang sudah dewasa dan matang mahu menurunkan kepada lapisan baru untuk menjaga kepentingan Melayu sekiranya sikap seperti ini bukan sahaja pada Mukhriz, tetapi juga pemuda-pemuda yang sealiran dengannya.
Mukhriz nampak sangat megah dengan apa yang diperolehi. Beliau begitu angkuh sebagai anak mantan perdana menteri. Beliau juga lupa daratan. Moto UMNO untuk bersatu, bersetia dan berkhidmat tidak langsung menjadi matlamat utama dalam fikirannya. Malahan fikirannya tiba-tiba menjadi sempit dalam keadaan tersebit apabila ayahnya membawa ‘sepanduk’ membenci Pak Lah.
Daripada rencana induk di atas ini, saya sangat setuju dengan perkataan PONDAN yang digunakan dan memang sesuai sangat. Sayang seribu kali sayang apabila sudah bertempat, dia buat perangai yang memalukan Pemuda UMNO seluruh negara.
Itu pun ada hati nak bertanding ketua pemuda untuk berdepan dengan Khairy Jamaluddin yang sudah menunjukkan contoh baik tidak pernah saya dengar melawan ketua. Itu pun setelah Datuk Seri Hishamuddin menyatakan akan merebut jawatan Naib Presiden baru dengar desas desus yang Khairy mahu bertanding Ketua Pemuda.
Kalau selagi Hishamuddin tidak sebut akan meninggalkan jawatan Ketua Pemuda, rasanya Khairy tidak akan melawan tauke. Di situlah dia mempertahankan jawatan Naib Pemuda UMNO. Kalau nak dikirakan bekas Menteri Besar Selangor, Mohd Khir Toyo juga telah membuat beberapa kenyataan menunjukkan kecenderungannya bertanding jawatan Ketua Pemuda, saya fikir, Khir hanya menghabiskan masa kerana pemuda cukup meluat dengan perangainya berhubung penyapu dan ubah muka. Kedua-dua perkara itu telah menjadi bahan gelak ketawa di kalangan pemuda di mana-mana.
Desas desus yang mengatakan Datuk Tajuddin Rahman juga berminat untuk jadi Ketua Pemuda, saya ada sikit ragu kerana paling utama, beliau tidak ada wajah pemuda. Dia berwajah orang tua (petua). Tak berkarisma dalam bentuk wajah untuk menduduki jawatan pemuda. Kedua, Tajuddin terkenal dengan panas barannya dan cepat melenting. Eloklah beliau jadi ahli parlimen berdepan dengan pembangkang lagi baik. Hal pemuda, biarkan kepada orang muda.

Anonymous said...

Blog ni, editornya dah ketandusan idea.
Sebab tu la asyik cerita pasal
perkara yg sama.
Cari isu alternatif yg lain.
Dah Jemu & Jelak baca artikel yg
sama.

Cuba la professional sikit.
Akal kasi panjang sikit.
Jgn akal pendek mcm Pak Lah buat
habis beras aje!

Anonymous said...

This blog started dengan cerite2 yg ok..kiri kanan dia hentam..tak kisah sapa..but now i start to have doubts..ni blog penyokong Pro KJ la gua rasa..Hmmm....

Anonymous said...

Editor pun tak mau kenalkan diri, mcm manalah nak diharap jadi penyampai lidah rakyat.Jadi penyampai lidah bercabang buleh la oii..Nampak sgt kau org ni jadi mamak mendaliar yg diupah oleh mamak naina merengkan.Pandai2lah sikit kalau nak ambil upah ni

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP