Tun Mahathir keluar parti : Apa pendirian Mukhriz?

Tuesday, May 20, 2008


Tun Mahathir dah menyatakan pendiriannya untuk keluar parti. Satu keputusan dan pendirian yang sudah tentunya mengejutkan banyak pihak. Keputusan diluar dugaan dan jangkaan ini sudah tentunya akan memberi kesan secara langsung terhadap pertandingan diperingkat Pergerakan Pemuda.

Persoalannya apakah pendirian Mukhriz? Wajarkah beliau untuk sama-sama menjejaki jejak langkah ayahandanya? Ataupun beliau perlu mengambil keputusan untuk tetap bertanding memberi cabaran untuk jawatan tertinggi Pergerakan Pemuda.

Namun apa yang perlu menjadi ukuran adalah sebab utama seseorang itu menawarkan diri. Adakah disebabkan oleh tekanan ingin membela maruah orang tertentu? ataupun terpanggil untuk melaksanakan tanggungjawab yang tidak ditunaikan oleh kepimpinan terdahulu? Mukhriz sendiri mempunyai jawapan terhadap persoalan itu. Mukhriz menjadi begitu popular dan dihormati atas 2 sebab utama. Pertamanya beliau adalah anak kepada mantan Perdana Menteri.

Keduanya pula Mukhriz terkenal dengan keberaniannya menuntut agar Presiden meletakkan jawatan atas alasan prestasi buruk pada pilihanraya yang lalu. Sebagai warga Pergerakan Pemuda saya ingin mengajak untuk kita sama-sama membuat penilaian. Adakah wajar bertunjangkan dua sebab utama tadi, beliau perlu menawarkan diri?

Sekiranya rakyat menunding menyalahkan Khairy yang dilihat tidak mungkin dapat menegur Perdana Menteri yang juga merupakan bapa mertua beliau sekiranya beliau diberi tanggungjawab sebagai ketua pemuda, kita juga perlu menerima kemungkinan bahawa Mukhriz juga mempunyai kemungkinan yang besar dijadikan buah catur bapanya melemparkan kritikan-kritikan pedas terhadap kepimpinan parti.

Pada hemat saya, Mukhriz tidak mempunyai sebab yang kukuh untuk menawarkan diri bertanding untuk jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Janganlah disebabkan emosi dan rasa tidak puas hati bapanya terhadap kepimpinan parti beliau bertindak menjadi panglima yang sama sekali tidak rasional dan bertindak diluar batasan pertimbangan.

Mukhriz perlu mempunyai sebab yang lebih kukuh untuk menawarkan diri.Beliau mungkin begitu popular dikalangan rakyat, tapi situasi mungkin tidak seperti yang disangkakan didalam UMNO. Nasihat saya, dugalah dulu dalamnya lautan sebelum memulakan langkah.

35 comments:

pak tam said...

Mukhriz telur kau busuk lebih baik kau bla dr Umno sebelum telur tembelang kau pecah!!!!

Anonymous said...

Datuk Mukhriz Mahathir jarang mengelak dari para wartawan yang hendak mendapatkan komen mengenai isu politik. Sebaliknya sepanjang petang hingga ke malam Isnin Exco Pemuda UMNO dan Ahli Parlimen Jerlun ini tiba-tiba jadi sukar dihubungi oleh para wartawan. Ada yang hanya berpeluang setakat bercakap dengan pembantu khasnya saja.

MUKHRIZ KAU PENAKUT!!! KAU TAK MACAM BAPAK KAU.

Anonymous said...

Stay Mukhriz, tentang KJ dan Pak Lah habis habisan. Jaangan jadi pengecut.

SPAMMER said...

MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!

Datuk M said...

May 13 'a blessing': Mukhriz sick

I am disgusted with the statement by Mukhriz Mahathir that the May 13, 1969 incident should be seen as a ‘blessing’. I wonder whether Mukhriz, coming from a privileged family, realised the pain and sufferings that Malaysians had to go through because of the tragedy.

MCPXPerhaps Mukhriz was too young to remember the May 13 tragedy himself, but his statement, which clearly show how he is willing to make light something so significant, for, what I can only conclude, his own political advancement, sickened me to the core.

A total of 184 people died in that tragedy and more than 350 people were injured. Buildings were burnt down and hundreds of vehicles damaged. Children lost their parents. Shops, schools were shut down. People were living in fear. The country was literally in the state of emergency.

The psychological horror that haunted thousands and millions of Malaysians for many years to come can never, in whatever context, be regarded as a ‘blessing’.

The trauma that the country experienced, the years of trying to pick up the pieces and the unspoken suspicion that all races had against each other for many years, could never, never be seen as a ‘blessing’.

I am sickened by the thought that somebody who is positioning himself as the country's future leader could be so insensitive and so condescending.

By making that statement, Mukhriz clearly demonstrates his inability to understand not only the full impact of the tragedy, but the essence of this country that he claims to care so much.

His statement is an insult to not only the people that were directly aggrieved by the tragedy, but to all Malaysians, regardless of race, religion and political belief.

Anonymous said...

Patutkah kita singkirkan Mukhriz dari Umno?

Anonymous said...

KJ batang ko colour hitam
sampai nak hangus dan terus
hangit!!!
Patut muka ko serabai mcm semak
tak tebas.
Mudah-mudahanan keluarga ko berantakan!!!!!
Semua keluarga ko mcm banjingan!!!

Mc Ganz said...

KJ NI KALAU KORANG NAK TAU DIA NI DAH BYK AMBIK RASUAH...
AKU DPT TAU PUN SBB MEMBER AKU JD BODYGUARD DIA...
MACAM2 DIA CITER KAT AAKU...
AKU BUKAN NAK BUAT FITNAH..
INI BETUL2. BUKAN DUGAAN...

orang UMNO lama said...

Berakhir sudah era diktator mahazalim apabila beliau keluar dari UMNO..
Alhamdulillah Syukur ke Hadrat Ilahi..

Berakhir sudah era diktator mahazalim apabila beliau keluar dari UMNO..
Alhamdulillah Syukur ke Hadrat Ilahi..

aku benci Muhkriz botak said...

Muhkriz...tunjukkanlah kesetiaanmu kepada parti...nescaya kau akan mendapat pujian dari ahli2 tapi...
jika kau anak yang soleh, kau follow up je bapak kau tu...
hah? apa lagi...berambus je ler,,,,

kan ke aku dah cakap..aku benci Muhkriz!! said...

MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!

Awie Sri Mawar said...

Kita tidak perlu mendesak kepimpinan 'berbuat sesuatu' terhadap orang-orang ini tetapi perlulah mereka ini 'ditegur' dengan sedikit teguran yang 'berupa penampar' ke muka mereka.

atau sebaik-baik cara untuk mengajar mereka ini adalah dengan mendesak Anwar Ibrahim menjamah lubang buntut mereka sebagai tanda balasan curang terhadap parti..
amacam? ader berani ker?

mat sabu said...

Sebagai ahli yang menyokong perjuangan PKR, aku nak juga mencelah dimana apa yang Tun M buat ini adalah salah satu taktik beliau semasa beliau didalam kerajaan dulu..
MahaZalim ini masih tidak sedarkan diri bahawa kubur kata mai..rumah kata pi...
Tun..Tun..lu pikir r sendiri..

anak muhkriz said...

Mukhriz tidak mempunyai sebab yang kukuh untuk menawarkan diri bertanding untuk jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Janganlah disebabkan emosi dan rasa tidak puas hati bapanya terhadap kepimpinan parti beliau bertindak menjadi panglima yang sama sekali tidak rasional dan bertindak diluar batasan pertimbangan.

Mukhriz perlu mempunyai sebab yang lebih kukuh untuk menawarkan diri.Beliau mungkin begitu popular dikalangan rakyat, tapi situasi mungkin tidak seperti yang disangkakan didalam UMNO. Nasihat saya, dugalah dulu dalamnya lautan sebelum memulakan langkah.

Muhkriz perlu mengikut Tun agar humbankan diri jauh2 dari UMNO kerana dua beranak ini bukan memperjuangkan UMNO tp memperjuangkan politik peribadi masing-nasing...

hafzi duk ampang said...

Mukhriz telur kau busuk lebih baik kau bla dr Umno sebelum telur tembelang kau pecah!!!!

MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!

mizie pun duk ampang said...

Mukhriz telur kau busuk lebih baik kau bla dr Umno sebelum telur tembelang kau pecah!!!!

MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!

Anonymous said...

bangang r kau!!!!
duo beranak dah gilo..

antiMuhkriz said...

Kepada semua Ahli dan forumer MYKMU.Net diharap bersabar dan diminta bertenang. Pihak kami akan membincangkan perkara ini serta mengenai hala tuju MYKMU.Net secepat mungkin mengenai pengumuman keputusan YABhg. Tun Dr. Mahathir Mohamad yang keluar dari UMNO. Pihak kami akan memaklumkan perkara ini setelah mencapai kata sepakat mengenainya.

Sekian, Terima Kasih

MyKMU.Net
(Jebon, Kuntakinte & Tengkudin)

Keputusan para penulis upahan TUN, nampaknya setakat tu jer ler perjuangan mereka..pasni sapa nak bayar upah diorang kan???
hehehehehehe...

Anonymous said...

TERKINI DI MYKMU


TUN DR. M & TUN SITI HASMAH KELUAR UMNO

Hari ini, Mei 19, 2008 saya mengumumkan keputusan saya untuk keluar daripada UMNO. Isteri saya turut bersama.

Keputusan ini dibuat kerana UMNO yang ada sekarang bukan lagi UMNO yang ditubuh 62 tahun dahulu yang berjuang untuk bangsa Melayu, Agama Islam dan Negara Malaysia (Malaya); UMNO yang menggagalkan Malayan Union, memperjuangkan kemerdekaan Malaya dan Malaysia dan membangunkan Malaysia sehingga menjadi Negara yang termaju di antara Negara membangun di dunia.

lancau..korang dah xder sapa nak bayar..tu yg korang malas nk buat story lagi..hehehehehehehe

pergi mampus muhkriz said...

TERKINI DI MYKMU
TUN DR. M & TUN SITI HASMAH KELUAR UMNO

Hari ini, Mei 19, 2008 saya mengumumkan keputusan saya untuk keluar daripada UMNO. Isteri saya turut bersama.

Keputusan ini dibuat kerana UMNO yang ada sekarang bukan lagi UMNO yang ditubuh 62 tahun dahulu yang berjuang untuk bangsa Melayu, Agama Islam dan Negara Malaysia (Malaya); UMNO yang menggagalkan Malayan Union, memperjuangkan kemerdekaan Malaya dan Malaysia dan membangunkan Malaysia sehingga menjadi Negara yang termaju di antara Negara membangun di dunia.

Kepada semua Ahli dan forumer MYKMU.Net diharap bersabar dan diminta bertenang. Pihak kami akan membincangkan perkara ini serta mengenai hala tuju MYKMU.Net secepat mungkin mengenai pengumuman keputusan YABhg. Tun Dr. Mahathir Mohamad yang keluar dari UMNO. Pihak kami akan memaklumkan perkara ini setelah mencapai kata sepakat mengenainya.

Sekian, Terima Kasih

MyKMU.Net
(Jebon, Kuntakinte & Tengkudin)

Keputusan para penulis upahan TUN, nampaknya setakat tu jer ler perjuangan mereka..pasni sapa nak bayar upah diorang kan???
hehehehehehe...

susan said...

Let’s celebrate! Mahathir deserts sinking ship

Mahathir Mohammad, the great strategist has done it ‘his way’. He’s deserted (resigned) from the sinking ship - UMNO. Let’s see how many rats and worms will be squirming out of their shit holes to follow suit.

But don’t worry fellas, he’ll be back when he can get his way again. That would mean the resignation of Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi and the beginning of Malaysia’s dark ages - Najib Tun Razak’s premiership.

Those who want this likely scenario to happen will desert the sinking party as well. And those who do not (want this likely scenario) will want to see Pakatan Rakyat or rather Anwar Ibrahim quickly take over the federal government. Which also means, either cross-overs or buy-overs.

The only thing that we can be sure of is that there will be more corruption, more money politics. Everyone’s either trying to buy-over or counter-offer. There’ll be some selling as well. And some who will just go for free. Is there a three-in-one or buy-one-get-one-free offer as well?

karam said...

pada pendapat saya..mukhriz tidak akan keluar dari umno..ini kerana beliau menunggu sehaingga pemilihan selesai di adakan..jika mukriz tewas..beliau akan meninggalkan parti..jika di takdirkan menang,mana mungkin beliau akan keluar dari umno..

Anonymous said...

come on mukhriz...apa pendirian you??

mansoor said...

Terkini
Anggota Parlimen Jerlun & Exco Pumuda Umno Datuk Mukhriz Mahathir umum kekal dalam Umno/ Bernama

Tun said...

Terkini
Anggota Parlimen Jerlun & Exco Pumuda Umno Datuk Mukhriz Mahathir umum kekal dalam Umno/ Bernama
===============================

Kepala bapak kau!!!!! kekal apakejadahnya!!!! nak melawan cakap bapak ker???

Bapak suruh keluar-keluar laaaaaa!!

Kenapa baby boy? kau sakarang sokong Ubdullah ke? jangan cari pasai noo....

MR? said...

SAYA TERTARIK DENGAN UNGKAPAN-UNGKAPAN ANDA! BODOH, TAK TELUQ DLL. Tapi harus dingat, saya dan 1500 orang yang ada dalam Dewan Starcity (ceramah mantan), DENGAR dengan jelas apa yang Tun katakan. Tun lantik Pak Lah sebab imejnya Mr Clean yang diciptanya ( dicipta menerusi juak-juaknya diperingkat bahagian sehingga dilantik ke Majlis Tertinggi). Pak Lah orang yang terlibat secara langsung dalam pergolakan menyokong Semangat 46. Tun sedar, pak Lah lah yang menikam dari belakang, dan menggoncangkan perpaduan UMNO dizaman Tun. Tetapi Tun bukanlah pendendam orangnya. Sehingga dilantik sebagai penggantinya dengan menyorokkan wajah sebenarnya melalui imej Mr Clean. Apabila dah jadi PM, maka terbongkarlah satu demi satu wajah sebenar politik kotornya hingga menggadaikan MARUAH MELAYU dan Negara. Apakah itu salah Tun sorang? Bahkan semasa Pak Lah bersekongkol dengan Anwar tetapi berlindung dengan Imej Mr Clean. Bukan saja Tun sorang nampak imej Mr Cleannya itu, AHLI-AHLI UMNO pun nampak imej ini. Tetapi sesudah memegang tampuk pemerintahan, TOPENG IMEJ Mr Clean ini, rupa-rupanya hanya TOPENG politiknya. Dalam ceramah Tun pun dah cakap, AHLI-AHLI akar umbi nak tengok perubahan kepimpinan sebab UMNO akan terus hancur jika Pak Lah masih berkuasa. Tun cakap, "lepas ceramah ni, Pak Lah akan jawab buat apa saya nak berhenti, ada 2 juta ahli UMNO yang menyokong saya". Berita jam 8mlm, pak Lah bagi jawapan yang serupa, apa yang tun cakap pada tengahari. Realitinya, jika Pak Lah kata ada 2 Juta ahli UMNO yang menyokongnya, MAKA kalau AHLI UMNO keluar sementara secara beramai-ramai, maka PAK LAH sepatutnya letak jawatan sebab dah TAK ADA 2 juta yang sokongnya.

Kami soal Tun, bagilah CARA supaya UMNO kuat dan Pak Lah Turun. Tun jawab, "caranya dengan jangan buat pemilihan di perhimpunan UMNO, tetapi ianya mustahil sebab Wakil Bahagian akan tetap mengundi Pak Lah sebab Takut hilang Kuasa, Hilang Kontak, Hilang Pangkat, Hilang Pengaruh dan Hilang sumber duit. kata lain takut hilang sumber dan jaga Temolok perut. Cara lain, ahli pilih wakil cawangan yang akan pilih wakil bahagian dan akhirnya TAK PILIH Pak Lah. TAPI itu semua mustahil sebab juak-juak Pak Lah akan buat apa saja cara untuk Kekal BERKUASA. Cara ketiga, keluar ahli UMNO sementara. Saya nampak inilah caranya yang ideal. KITA banyak bercakap dalam BLOG ini begitu berani dengan kata-kata, Hakikatnya, kita ni orang kerdil yang TAK DIPANDANG PUN OLEH PAK LAH DAN JUAK-JUAKNYA. Adakah selama kita menulis di BLOG ini, PAK LAH Sedaq dan ambil tindakan? TIDAK sekali - kali sebab kita ahli biasa dan dipandang sebelah mata yang LANGSUNG TIDAK MENGGUGAT dia, KJ, dan JUAK-JUAKNYA.

DAN KUASA AHLI BIASAlah yang juga meruntuhkan BN dalam PRU 12. Tidak mustahil jika AHLI UMNO yang RAMAI dan BERSATU, keluar UMNO dengan bersyarat, MAKA PEMIMPIN-PEMIMPIN yang ada PERLU TENGOK keadaan ini. RELEVENKAH PAK LAH kalau ahli umno keluar beramai - ramai? Tidakkah MENTERI-MENTERI yang ada akan TAKUT dengan KUASA AHLI yang selama ini mereka TAK HIRAUKAN? Pecayalah, Pemimpin yang ada dalam kabinet, Majlis Tertinggi, ahli-ahli Parlimen pasti tersentap bila ramai AHLI UMNO kawasan MEREKA KELUAR AHLI. BAHKAN kalau ahli UMNO kurang, Mesyuarat Cawangan pun akan jadi haru biru. MAHUKAH AHLI-AHLI PARLIMEN DAN ADUN yang ada, melihat CAWANGAN di kawasan mereka dibubarkan sebab TAK CUKUP AHLI? Tidakkah kita sedar bahawa, UMNO tu untuk ANAK CUCU CICIT KITA dan BUKAN UNTUK SINGAPURA, AMERIKA ATAU ISRAEL.

jxaschys said...

MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!

bcADJSCBAHDS said...

MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!

ctrqkv said...

MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!
MUKHRIZ PERLU BERUNDUR DARI UMNO!!!

revomuda said...

walau apa atau siapa pun yang buat "taik" yang paling penting orang-orang yang "sedar" ni berjuang lah untuk mempertahankan KETUANAN MELAYU agar terus mekar....

jgn cakap tak serupa bikin....

Anonymous said...

HANG LAH SEMAKIN GELABAH.....

HANG LAH SEMAKIN GELABAH......

KHAIRY KETUA PEMUDA KHINZIR...

KHAIRY KETUA PEMUDA KHINZIR....

KAMALUDIN BABUN HARTA....

KAMALUDIN BABUN HARTA....

NORI KETUA PENYAYANG KHINZIR....

NORI KETUA PENYAYANG KHINZIR...

AZREEN TALI BARUT PET BADAWI...

AZREEN TALI BARUT PET BADAWI....

Anonymous said...

AFUNDI

NADIA.............

NADIA.............

NADIA.............

NADIA.............

NADIA.............

NADIA.............

NADIA.............

NADIA.............

NADIA.............

NADIA.............

NADIA..............

NADIA..............

NADIA.............

NADIA.............

REDAH JER..............

Anonymous said...

satu tamparan hebat kepada mukhriz

baldu biru said...

tak salahkan dr m atau pun paklah pun..
mereka jauh lebih bijak berbanding saya yg kerdil ini
betul-betul sinis…
itulah Tun Dr M
kalau kita selalu tengok dan dengar ucapan beliau, beliau adalah seorang yang terlalu halus bidasannya terhadap orang lain.memang best…
kalau dulu, semasa tun jadi pm, 2 atau 3 jam dia berucap pun aku suka dengar…
tak mengantuk, penuh makna…
tapi sekarang ni, bila persidangan UMNO jer, 20 minit ke setgah jam jer aku dgr…
pas tu aku tutup tv, tido….
aku minta maaf la kepada siapa yg tak sokong tun dr m tu,tapi aku memang suka bapa kemodenan tu.dulu masa dia nak buat putrajaya, orang ramai bantah,membazir…sekarang ni kat sana la tumpuan orang melayu…bilaa tun dr m nak buat jambatan , kata membazir juga…kroni lah… anak dia punya projek la…tapi cuba fikir keuntungannya kepada rakyat untuk 10 atau 20 tahun akan datang…untuk anak cucu kita..
kalau jambatan kat johor tu runtuh, dalam 10 tau 20 tahun akan datang, berapa banyak lagi belanja yg harus dikeluarkan… berlipat kali ganda.pendapat saya tun dr m adalah seorang pemikir yang termaju berbanding yg lain…memikirkan apa yang akan kita buat pada hari ini untuk 20 tahun akan datang..
jangan lah orang yang dah pencen tu disuruh berehat saja…
mungkin dia adalah penganalisis kemodenan negara kita yang tersohor..hebat…
tun dr m sayangkan malaysia, sayang kan generasi akan datang…sebab itu dia berani tegur mana yang dilihatnya kurang sesuai..
bukan nak suruh ikut corak pemerintahan beliau, tapi sekurang-sekurangnya pemimpin sekarang ni perlulah teruskan perjuangan tun dr m itu….
sebab itu dulu tun dr m dengan rela hati letak jawatan dan serahkan kepada abdullah.

tapai said...

"PENGAKUAN PAK LAH BAHAWA TUN SEORANG PENIPU...BARU DILUAHKAN WALAUPUN DIA DAH TAHU LAMA DAH., DAH LAMA...

KITA MENGHARAPKAN AGAR TUN DIHERET KE MUKA PENGADILAN AGARSEGALA KEKUSUTAN DAN PUNCA SEGALA MASALAH YANG MELANDA UMNO AKAN DIBONGKARKAN...

PAK LAH TIADA WIBAWA UNTUK MELAWAN TUN BERSEORANGAN... JADI PEMIMPIN NEGERI BA PERLU MEMBANTU PAK LAH...DENGAN


1) KUNJUGAN HORMAT AGAR PAK LAH TIDAK MENYIMPAN DENDAM..

2) BERI SOKONGAN MORAL KEPADA PAK LAH AGAR TERUS KEKAL..

3) NYATAKAN PENDIRIAN BA ADALAH UNTUK KEPENTINGAN RAKYAT KESELURUHAN..

4) YAKINKAN PERALIHAN KUASA YANG LICIN DAN SEMPURNA KEPADA DSAI.

5) TUN TENGAH KEPANASAN KERANA PEMBONGKARAN RAHSIA DAN HARI INI KEMBALI MENELAN LUDAH YANG SELAMA INI DIBUANG SEWENANG-WENANGKAN..

6) TUN TENGAH MENGHITUNG HARI UNTUK BERPINDAH KEMAHLIGAI 3 TINGKAT, PINTUNYA BERATUS RIBU, TETAPI SEMUA SEMUA NAK KELUAR DULU - KATA ALLAHYARHAM SUDIRMAN..

7) MANUSIA YANG PERNAH DIGELAR KHALIFAH UMAT MELAYU INI ADALAH PUNCA SEGALA KEBOBROKANN...

Sementara itu, Abdullah juga berkata, beliau tidak faham sikap dengan Dr Mahathir yang seolah-olah bersikap 'berdolak-dalih' dalam pendiriannya terhadap kerajaan dan pembangkang.

'Keluar arahan'

"Bila kita (Barisan Nasional) menang besar dalam pilihanraya umum 2004, beliau kata ini kuat sangat, tak elok, mesti ada pembangkang, seolah-olah beliau dapat terima pembangkang sepanjang masa," kata Abdullah.

"Bila pembangkang naik (menang besar), saya ingat beliau nak merayakannya, (tapi), beliau hentam kita balik...

"Mengapa boleh jadi begini, nampaknya menang banyak pun tak boleh... sikitpun tak boleh...(jadi) apa yang boleh?" tegas Abdullah lagi.

Selain itu, kata Abdullah, beliau juga didakwa terlalu berkuasa sehingga ahli kabinet dan Ahli Majlis Tertinggi Umno tidak berani bersuara, sedangkan menurut beliau lagi, pelbagai sekatan dan arahan dibuat oleh Dr Mahathir sewaktu beliau masih berkuasa.

“Kononnya zaman saya tidak ada kebebasan semua orang takut tapi depa kata saya lembik tapi orang takut kat si lembik seolah-olah dalam kabinet bodoh belaka Khairy (Jamaluddin) seorang yang pandai yang menentukan segala-galanya

“Tuduhan-tuduhan yang tidak ada batas… hentam begitu sahaja. Apakah pada masa dulu tidak ada sekatan-sekatan tertentu… bila Dr Mahahtir mengambil alih jawatan dari Tun Hussein (Onn) saya tahu reporter semua dipanggil jangan beri berita kepada Tun Hussein, jangan tunjuk gambar Tun Hussein. Operasi lalang siapa yang bertanggungjawab saya tahu, bukan saya tak tahu," katanya.

Menurut Abdullah lagi, pada zaman Dr Mahahtir, arahan dibuat dari masa ke semasa agar orang tertentu tidak dipilih.

Kini, katanya, ahli-ahli umno sudah berani bercakap memberi pelbagai kisah dan peristiwa yang berlaku masa dulu semasa Dr Mahathir masih berkuasa.

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP