YANG ADA TERTIPU YANG TIADA MENYUSUT

Tuesday, May 6, 2008

Ahad lepas, 4 Mei 2008 telah diadakan satu ceramah perdana Pakatan Rakyat yang dihadiri oleh kelima-lima pemimpin utama negeri taklukan kerajaan Pakatan Rakyat iaitu Tan Sri Khalid Ibrahim(Menteri Besar Selangor), Lim Guan Eng(Ketua Menteri Pulau Pinang), Dato' Nik Aziz Nik Mat(Menteri Besar Kelantan), Mohammad Nizar Jamaluddin(Menteri Besar Perak) dan Ust Azizan Abd Razak(Menteri Besar Kedah).


Ceramah yang diadakan di sebuah stadium yang besar dan boleh memuatkan hingga 10 ribu orang pengunjung di Shah Alam itu kelihatan teramat daif dengan hanya dihadiri oleh kurang daripada 1500 pengunjung. Maka, kesimpulan yang boleh dibuat adalah program yang dilakukan ini telah gagal miskipun speaker jemputan bukannya calang-calang orang malah merekalah pilihan hati rakyat disetiap negeri yang ditadbir speaker-speaker ini kini.

Berdasarkan kehadiran yang sangat-sangat tidak memberangsangkan menunjukkan rakyat sudah mula jelak dengan aktiviti Pakatan Rakyat yang hanya sering menganjurkan sesi ceramah, perhimpunan dan masih belum kelihatan janji-janji yang berjaya dikotakan. Daripada bekalan air percuma, penurunan kadar cukai pintu apatah lagi pemansuhan tol . Semuanya seakan sudah tidak diendahkan oleh mereka.

Apa yang lebih memeranjatkan, penganjur ceramah ini dikatakan telah mengambil kesempatan untuk menipu rakyat apabila mereka menyembunyikan hakikat sebenar tujuan rombongan yang dibawa oleh beberapa buah bas daripada serata pelusuk negeri itu yang kononnya rombongan melancong dan tidak pula dinyatakan tujuan menghadiri ceramah tersebut.

Rombongan yang dibawa atas tiket melawat Shah Alam itu, semenjak dari awal pagi lagi telah dibawa melawat Masjid Negeri, Taman Pertanian Shah Alam, UiTM Shah Alam, Tasik Shah Alam dan beberapa tempat lagi. Di akhir lawatan, mereka singgah di stadium berkenaan dan pada sangkaan mereka, mereka akan dibawa menyaksikan perlawanan bola yang akan berlangsung pada malam tersebut. Namun, mereka amat terperanjat ceramah pula yang bakal dihadiri.

Sesalan ternyata wujud dikalangan para rombongan tersebut. Walaupun hati tidak mahu menyertainya, namun mengenangkan jasa lawatan yang telah mereka kunjungi, mereka terpaksa juga turut serta dalam ceramah perdana tersebut.

Dapat kita lihat di sini betapa rakusnya perbuatan mereka mengheret penyokong ' hantu ' demi memperlihatkan kononnya sokongan yang diberikan rakyat kepada mereka adalah tinggi. Paling mendukacitakan walaupun dengan kehadiran penyokong 'hantu' pun mereka tetap gagal untuk memenuhkan tempat duduk Stadium Melawati Shah Alam.

62 comments:

pant*t said...

Ceramah Perdana Pakatan- Rakyat Tertipu Lagi..

Alkisahnya…ayat inilah yang pertama kali keluar dari bibir penulis tatkala mendengar rungutan daripada seorang pesara yang menjadi mangsa penipuan parti Pakatan Rakyat . Sedia maklum, baru-baru ini Pakatan Rakyat yang terdiri daripada parti PAS, PKR dan DAP telah mengadakan satu ceramah perdana di Stadium Melawati, Shah Alam.

Berikutan itu, tentu sekali ia akan ditafsirkan sebagai satu ceramah yang gilang-gemilang kerana penceramah yang di undang bukanlah calang-calang orang.Tentu sekali para penyokong Pakatan yang taksub akan memenuhi ruang stadium apabila mendengar nama-nama hebat akan berpidato pada malam itu.Tetapi, apa yang berlaku adalah di sebaliknya.

Biarpun kehadiran tokoh-tokoh pembangkang seperti Tan Sri Khalid Ibrahim (PKR), Lim Guan Eng (DAP), Dato’ Nik Aziz Nik Mat (PAS), Mohammad Nizar Jamaluddin (PAS) dan Ustaz Azizan Abd Razak (PAS) menjanjikan kemeriahan namun reality disebaliknya hanyalah gambaran luaran sahaja.

Itulah yang ingin penulis kisahkan di sini dimana, kebanyakan penonton yang hadir adalah kerana terpaksa setelah di tipu oleh oleh dalang penganjuran ceramah terbabit.Bukanlah penulis ingin menafikan kehadiran penonton pada malam itu bukan ahli Pakatan tetapi apa yang perlu penulis kisahkan adalah taktik kotor penganjur dalam mencapai nisbah perdana dengan menipu rakyat agar memenuhi lapangan stadium tersebut.

Apapun, secara keseluruhan ceramah ini gagal mencapai matlamatnya.Ini berdasarkan kehadiran yang ada sangat tidak memberangsangkan dan ianya jelas menunjukkan rakyat sudah mula jelak dengan aktiviti Pakatan Rakyat yang hanya sering menganjurkan sesi ceramah, perhimpunan dan masih belum kelihatan janji-janji mereka berjaya dikotakan.

Semuanya seakan kabur malah berkemungkinan manifesto mereka omongan kosong sahaja.
Dari bekalan air percuma, penurunan kadar cukai pintu apatah lagi pemansuhan tol, kini tinggal sebuah cerita disebalik cerita.

Mengulas kembali mengenai program di Shah Alam itu, terdapat lebih kurang 5 buah bas sekolah bernombor pendaftaran yang berasal dari serata Negara. Berdasarkan temubual dengan beberapa orang yang hadir menggunakan bas tersebut ternyata berlaku penipuan dalam mengheret rakyat untuk menghadiri program ini.

Sebenarnya mereka ini sememangnya langsung tidak mengetahui tentang program ceramah perdana ini. Kehadiran mereka adalah di atas tiket rombongan ke Shah Alam. Seharian sejak dari awal pagi lagi mereka telah dibawa melawat ke serata kawasan di Shah Alam. Mereka telah dibawa melawat Masjid Negeri, Taman Pertanian Shah Alam, UiTM Shah Alam, Tasik Shah Alam dan beberapa tempat lagi ( mujurlah tidak di bawa ke kilang Carlsberg ).

Akan tetapi, apa yang mereka kejutkan ialah apabila sebelah petangnya ( senja ) mereka telah dibawa ke perkarangan Stadium Shah Alam. Disangkakan untuk menonton perlawanan bolasepak yang akan berlangsung pada malam itu rupa-rupanya untuk menghadiri “Program Ceramah Perdana Pakatan Rakyat”.

Penulis sempat menemubual salah seorang yang yang hadir pada malam itu dan bertanya datang dari mana serta bertanya menarikkah ceramah malam itu? Tanpa diduga, inilah alkisahnya…

“Den tak tau menahu pasal ceramah nih do jang, yang den tau diorang nak bawak kito semuo poei rombongan, ruponyo den ni nak poei dongar coramah PAS!, mintak mahap la jang oi, tapi dek dah takdo pilihan terpakso yo lah den masuk gak…….”

Demikianlah kata-kata kesalan dari seorang pesara yang menjadi mangsa penipuan penganjur ceramah Pakatan yang berasal dari Simpang Durian, Jelebu, Negeri Sembilan yang tiada pilihan lain selain masuk mendengar ceramah tersebut walaupun terpaksa.

Kesimpulannya dapatlah kita lihat di sini, betapa rakusnya perbuatan mereka mengheret penyokong ' hantu ' demi memperlihatkan kononnya sokongan yang diberikan rakyat kepada mereka adalah tinggi. Paling mendukacitakan walaupun dengan kehadiran penyokong 'hantu' itupun, mereka tetap gagal untuk memenuhkan tempat duduk Stadium Melawati Shah Alam kerana jumlah kehadiran hanya 1000-1500 orang sahaja.

Bahkan bagi penulis, adalah lebih memalukan dengan jumlah kehadiran orang ramai tersebut bilamana program ceramah dibarisi oleh pemimpin Pakatan yang berpangkat Menteri Besar.

Anonymous said...

“Den tak tau menahu pasal ceramah nih do jang, yang den tau diorang nak bawak kito semuo poei rombongan, ruponyo den ni nak poei dongar coramah PAS!, mintak mahap la jang oi, tapi dek dah takdo pilihan terpakso yo lah den masuk gak…….”

bab* an*k Hara* said...

Kesimpulannya dapatlah kita lihat di sini, betapa rakusnya perbuatan mereka mengheret penyokong ' hantu ' demi memperlihatkan kononnya sokongan yang diberikan rakyat kepada mereka adalah tinggi. Paling mendukacitakan walaupun dengan kehadiran penyokong 'hantu' itupun, mereka tetap gagal untuk memenuhkan tempat duduk Stadium Melawati Shah Alam kerana jumlah kehadiran hanya 1000-1500 orang sahaja.

k*pal* k*nek said...

Mengulas kembali mengenai program di Shah Alam itu, terdapat lebih kurang 5 buah bas sekolah bernombor pendaftaran yang berasal dari serata Negara. Berdasarkan temubual dengan beberapa orang yang hadir menggunakan bas tersebut ternyata berlaku penipuan dalam mengheret rakyat untuk menghadiri program ini.

Anonymous said...

Muhyiddin sudah berkali-kali mengulangi isu kepimpinan atau dalam bahasa yang lebih mudah, isu Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi (Pak Lah), perlu 'turun' dan tempatnya digantikan dengan timbalannya, Datuk Ser Najib Tun Razak. Kenapa ketika bercakap soal 'kepimpinan' Muhyiddin tidak menjadikan dirinya sebagai contoh? Berhenti atau berundur dari kerusi Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri yang disandangnya atas belas ihsan Pak Lah. Kalau dia mahu terus kekal memegang jawatan Naib Presiden, tidak jadi masalah.

Anonymous said...

Tersilap besarlah kalau perwakilan Umno 'menyanjung' Muhyiddin hanya kerana 'keberaniannya' membuat pelbagai desakan terhadap Pak Lah. Hubungan Muhyiddin dengan Datuk Seri Najib juga boleh dipertikaikan. Mustahil Najib boleh mempercayai Muhyiddin yang pernah 'mengutip' undi tertinggi dalam pemilihan Naib Presiden 1993, mengatasi undi Najib, duduk di bawahnya sebagai TPM jika Najib jadi PM. Najib juga tentunya sedar, Muhyiddin sebenarnya ingin sangat menjadi TPM di baah Pak Lah tetapi Pak Lah menamakan Najib sebagai TPM yang menyebabkan Muhyiddin 'berlinangan airmata' apabila dia bukan sahaja tidak dinamakan sebagai TPM, malahan, tidak dimaklumkan lebih awal yang Pak Lah mahukan Najib menjadi orang nombor dua . Undurlah Muhyiddin dan kemudian desaklah orang lain undur sama, barulah 'cakap serupa bikin'.

Anonymous said...

ceramah perdana Pakatan Rakyat yang dihadiri oleh kelima-lima pemimpin utama negeri taklukan kerajaan Pakatan Rakyat iaitu Tan Sri Khalid Ibrahim(Menteri Besar Selangor), Lim Guan Eng(Ketua Menteri Pulau Pinang), Dato' Nik Aziz Nik Mat(Menteri Besar Kelantan), Mohammad Nizar Jamaluddin(Menteri Besar Perak) dan Ust Azizan Abd Razak(Menteri Besar Kedah).
nama besar tu...tapi kalau orang dah tak suka top caner pun tetap tak sukaa..

Anonymous said...

ceramah perdana Pakatan Rakyat yang dihadiri oleh kelima-lima pemimpin utama negeri taklukan kerajaan Pakatan Rakyat iaitu Tan Sri Khalid Ibrahim(Menteri Besar Selangor), Lim Guan Eng(Ketua Menteri Pulau Pinang), Dato' Nik Aziz Nik Mat(Menteri Besar Kelantan), Mohammad Nizar Jamaluddin(Menteri Besar Perak) dan Ust Azizan Abd Razak(Menteri Besar Kedah).
nama besar tu...tapi kalau orang dah tak suka top caner pun tetap tak sukaa..

Anonymous said...

Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!vCeramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!

Anonymous said...

Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!

Anonymous said...

menteri besar Pakatan Rakyat nk popular dengan cara menipu...menteri besar Pakatan Rakyat nk popular dengan cara menipu...menteri besar Pakatan Rakyat nk popular dengan cara menipu...menteri besar Pakatan Rakyat nk popular dengan cara menipu...

Anonymous said...

dah r kena tipu..kena kelentong pulak lagi..nasib korang r penyokong oi...dah r kena tipu..kena kelentong pulak lagi..nasib korang r penyokong oi...dah r kena tipu..kena kelentong pulak lagi..nasib korang r penyokong oi...

Anonymous said...

Kita bukan tidak tahu keberanian yang ada pada orang Melayu dulu semakin hari semakin pupus. Apakah ini tidak membimbangkan? Bangsa Melayu seolah-olah tidak ada orang-orang yang berani. Macam mana mahu jadi berani, ada saja orang berani mahu dicantas, ditebang, ramai sangat yang perangai macam Firaun.


Apa akan jadi apabila Melayu sudah jadi penakut? Bangsa lain akan hilang segan, malu, tak takut akhirnya bangsa tidak lagi akan terbela. Sedangkan Melayu sangat memerlukan orang yang berani?


Di samping memiliki sifat berani Khairy juga berilmu dan dilengkapkan dengan pengalaman bergaul dengan masyarakat antarabangsa selain dari kebijaksanaan dalam menyelesaikan apa juga isu berbangkit ini disaksikan oleh ratusan penuntut yang hadir. Terserah pada mereka apa yang mereka hendak tulis. Saya tulis apa yang saya tahu saja.


Patutkah yang satu ini pun kita bunuh jadikan Hang Nadim? Akhirnya sudah tidak ada siapa lagi yang berani bangkit membela Melayu? Saat-saat seperti hari inilah bangsa Melayu memerlukan orang yang berani. Kalau dia buat silap kita tegur bukan bunuh� seperti mereka cuba membunuh Tan Sri Rahim Tamby Chik. Tuah Rahim ada sampai sekarang tak mati. Siapa yang cuba bunuh Rahim? Siapa yang beria-ia benar mahu bunuh Zahid Hamidi dan KJ? Siapa sebenarnya Firaun Melayu zaman IT?

Anonymous said...

go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!go Khairy..go..Khairy..go!!!
Blah Muhkriz..Blah..Muhkriz..blah!!

Anonymous said...

Penulis sempat menemubual salah seorang yang yang hadir pada malam itu dan bertanya datang dari mana serta bertanya menarikkah ceramah malam itu? Tanpa diduga, inilah alkisahnya…

“Den tak tau menahu pasal ceramah nih do jang, yang den tau diorang nak bawak kito semuo poei rombongan, ruponyo den ni nak poei dongar coramah PAS!, mintak mahap la jang oi, tapi dek dah takdo pilihan terpakso yo lah den masuk gak…….”

Nasib hang laaa..pakcik

Anonymous said...

Sudah sekian lama juga Pemuda tidak menjadi kuasa pendesak sebenar didalam dan diluar parti. Sudah semestinya, permohonan maaf sayap parti yang seharusnya menjadi kuasa pendesak ataupun benteng utama UMNO akan mengundang pelbagai persepsi buruk daripada rakyat dan umat Melayu. Tahniah kita ucapkan kepada Hishammuddin kerana menjadi Ketua Pemuda pertama yang memohon maaf dan tunduk kepada tekanan anti-melayu.


Saya ingin merayu kepada seluruh ahli Pergerakan Pemuda untuk kita bingkas bangun dan tolak mana-mana kepimpinan Pemuda yang mengamalkan politik selamat dan melihat kepentingan peribadi melebihi segala-galanya. Martabatkanlah pemimpin yang benar-benar berani dan lahir daripada sepak terajang akar umbi, kerana ciri-ciri inilah yang kembali memartabatkan maruah Pergerakan Pemuda yang terjejas teruk akibat penangan pemimpin bangsawan ini.

projinggo said...

KJ harus naik
Jinggo kita harus buat sesuatu untuk pastikan KJ naik jadi DPm ... bukan org lain. Kerahkan kekuatan ahli KPMU & putera/puteri UMNO.

supremacist said...

wow...lepas ni apa lagi yang akan ditipu oleh pakatan rakyat..nama sudah berkali kali tukar,ceramah sudah berkali kali di adakan,janji sudah berkali kali di lafazkan,pelaksanaan janji belum sekali tertunai..

harimau maut said...

UMNO sepatutnya mengambil peluang kegagalan pakatan rakyat melunaskan janji janji nya dengan mengambil hati rakyat kembali..usah hanya sibuk dengan pemilihan UMNO semata mata

wan azizah said...

ini cerita yg menarik..akan ku sampaikan cerita ini kepada seluruh pelusuk rakyat selangor..baru mereka tahu erti penyesalan

Anonymous said...

Raksasa adalah blog gila.

abe MIE said...

salam...
siapa kata PR penipu, tak baik kata gitu. PR baik. Dia nak haramkan babi. Dia junjung raja-raja Melayu..PR juga nak menjadikan malaysia negara sama rata ketika orang melayu dan india ditindas oleh cina...nak buat ekonomi AGENDA EKONOMI...

siapa kata PR tak baik?
janji nak bagi air free, orang selangor macam itik sakit buntut nak bertelur..panas menagih janji katakan

kata nak bagi rm75 kat anak-anak dihantar ke nursary, orang selangor jadi bapa ayam berak cair sebab makan roti planta basi...menunggu janjinya

PR janji nak bagi cuti 90 hari- suruh bini dok umah, makan tidur,bagi gemuk dan bawa penyakit macam diabetis...(pas tu suami cari bini lain sebab dah gemuk)..dan gaji tak bayar lepas tu hilang kerja... (kalau kerja swasta).. kan baik agendanya...

janji nak turun cukai pintu dan tol.. yang turun hujan batu ada lah..

nak perjuang ketuanan rakyat..yang ada jamin ketuanan karpal singh dan lim kit siang...kan bagus..

PR parti Penipu. siapa kata. tak baik. dulu anwar kata BN dan UMNO amal kronisma dan nepotisma...kini bini, anak, member dia (tak tahu cakap melayu dua patah pun) jadi ahli parlimen...

jangan kutuk PR ok? Dosa besar,,nanti kena hantar ke neraka macam kata raja petra kita yang kepala botak tu..P

R adalah apa? dah lupa kot..kalau gitu jumpa abe MIE di website

http://pkrpasdap.blogspot.com

Anonymous said...

nasib ko lah pakcik oi...sapa suruh ko ikut..rombongan ke Shah Alam konon..piirrraaahh!!!

Anonymous said...

tiada apa lagi yg perlu di perkatakan lagi..sudah terang lagi bersuluh....memang pakatan rakyat ni hanya parti yang tida arah tuju.hanya boneka untuk mempermainkan rakyat...mana dia janji2 PRU .mana perancangan pakatan...parti2 dlm pakatan masih lagi mencari rentak kesepakatan yg sememangnya sudah pasti tida persetujuan dan jawapan.percaya lah..bagaimana kita dpt memberi kepercayaan kepada mentadbir kerajaan.

Anonymous said...

Rombongan yang dibawa atas tiket melawat Shah Alam itu, semenjak dari awal pagi lagi telah dibawa melawat Masjid Negeri, Taman Pertanian Shah Alam, UiTM Shah Alam, Tasik Shah Alam dan beberapa tempat lagi. Di akhir lawatan, mereka singgah di stadium berkenaan dan pada sangkaan mereka, mereka akan dibawa menyaksikan perlawanan bola yang akan berlangsung pada malam tersebut. Namun, mereka amat terperanjat ceramah pula yang bakal dihadiri.


Sesalan ternyata wujud dikalangan para rombongan tersebut. Walaupun hati tidak mahu menyertainya, namun mengenangkan jasa lawatan yang telah mereka kunjungi, mereka terpaksa juga turut serta dalam ceramah perdana tersebut.


Dapat kita lihat di sini betapa rakusnya perbuatan mereka mengheret penyokong ' hantu ' demi memperlihatkan kononnya sokongan yang diberikan rakyat kepada mereka adalah tinggi. Paling mendukacitakan walaupun dengan kehadiran penyokong 'hantu' pun mereka tetap gagal untuk memenuhkan tempat duduk Stadium Melawati Shah Alam.

Anonymous said...

Pakatan Pembohong..nampak sangat Menteri Besar Pembangkang ni GILA GLAMOR!!!

Anonymous said...

Pakatan Pembohong..nampak sangat Menteri Besar Pembangkang ni GILA GLAMOR!!!

Anonymous said...

ceramah perdana Pakatan Rakyat yang dihadiri oleh kelima-lima pemimpin utama negeri taklukan kerajaan Pakatan Rakyat iaitu Tan Sri Khalid Ibrahim(Menteri Besar Selangor), Lim Guan Eng(Ketua Menteri Pulau Pinang), Dato' Nik Aziz Nik Mat(Menteri Besar Kelantan), Mohammad Nizar Jamaluddin(Menteri Besar Perak) dan Ust Azizan Abd Razak(Menteri Besar Kedah).
nama besar tu...tapi kalau orang dah tak suka top caner pun tetap tak sukaa..

Anonymous said...

Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!vCeramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!

Anonymous said...

Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!vCeramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!Ceramah paling bodoh..penipu..pembohong!!!

S U A R A R A K Y A T said...

Dunia sekarang telah tercemar dengan imej kurang ajar Ahli Parlimen dari PKR Karpal Singh..Wajarkah kita t'senyum, melihat MALAY SUPREMACY diancam dengan kata-kata yang menghina semua orang MALAY..dimanakah minda kelas pertama kita semua...

Komen Anda Ditunggu:-

antirepublik.blogspot.com

Adik Manja said...

PKR,PAS dan DAP bergabung menjadi satu Pakatan Rakyat (PR) atau mungkin lebih tepet Penipu Rakyat.

Pas bergabung dengan parti bukan menentang Islam. Dulu fatwa Prsiden Pas Hadi Awang dengan angkuh menolak UMNO bukan kerana nama tetapi kerana bergabung dengan parti-parti bukan Islam.

UMNO dikafirkan oleh Pas. Malah sehingga ke hari ini, ada ayah di Kelantan tidak merestui pernikahan anak perempuannya semata-mata kerana keluarga pengantin lelaki menyokong UMNO!!

Apabila Anwar adakan sidang akhbar diapit oleh Kit Siang dan Hadi Awang, rakyat kini boleh lihat siapa pulak yang kafir, PAS atau UMNO

PASTI Penipu said...

Pas masih mengata UMNO kafir, tetapi sekarang Pas sanggup bergabung dengan DAP, parti bukan Islam yang secara terang-terangan menentang Pas untuk melaksanakan negara Islam berkonsepkan Pas.

vesewe said...

The malay pig have drawn up a plan to displace all non-malays. They are discriminating against all non-malays. More and more non-malays are leaving.

You know why he/she need to leave……….? It is all because of those idiots who voted for the pig government to chase those talents out of this country.

This scenario would stay.

They would prefer to remain backward, so long as they are in control over you and me. I think they enjoy seeing non-malays 'begging' all the time.

Even though they are left far behind Korea, Taiwan and now Thailand is coming up strong. To them these are not competitors. In their narrow mind, the 'enemies' are local non-malays. Must suppress, by all means.

All malay pig are programmed to be promoted much faster ahead of non-malays the moment they join University Malaya. Soon University Malaya will be dominated by malay pig and the ranking will slip further.

Most of the malay pig in Malaysia cannot think clearly, their mind and thinking are clouded by such things as comfort zone, frog-in-a-well syndrome, ignorance, racial pride, stubbornness, etc.

winner said...

F***k Muslims and all malay pig in Malaysia.

I feel ashamed to call myself a Malaysian nowadays because you malay pig are making us losing our pride day by day by corrupting the once dignified image of this country, you know Malaysia is now a laughing stock among the non-Muslim countries in the world!

People despise this country still protecting the lame lot and not doing anything to improve the deteriorating situation, still practising double standards among its own people, still expelling the non-malay genius to other countries, still depriving the rights and benefits of other races to its own race, still criticize and blame the Chinese for their minority poverty.

Hey, what is wrong with you malay pig? Haven't you fed yourself enough with the loots yet? Still want more? What a worthless thieves bunch!

You malay pig are worse than a maggot. We need a leader not a faggot to rule this country. Get lost you freak!

For all the bad things you stupid melayu babi say about the Chinese, when you are in trouble and big shit, what do you do?

You come crawling back on your knees to the Chinaman to help you, because you can't trust all your malay pig who are sodomy rapists, incest culprits, drug addicts.

Without the Chinese, you malay pig will still live on trees, swinging from tree to tree like monkeys, or forages on the ground by your 4 legs to eat all the shit.

You malay pig are a truly ungrateful lot - the minute all the Chinese leave Bolehland - you malay pig will collapse into the sea and die - that is your destiny!

I think the problem of malay pig race is their culture - it is in born in their gene - nowhere in the world that you will see affirmative action is focusing on the majority because it is always the minority that need the protection.

Worst, the minority in Malaysia has been systematically marginalized just to suppress them of their growth.

Let the malay pig make Malaysia the most corrupted place to live in and see what happened in 2020? I guess malay pig will go back to Indonesia as Malaysia don't belong to them, they are also immigrants from Sumatra, Sulawesi, Jawa, etc.

Please get it into your pea-sized otak udang plastered with layers and layers of tahi babi encased in your kepala kayu that Malaysia belong to the Orang Asli who are the true bumis of the country.

Niffy pellmell malay pig are in fact pendatang haram who swam across the Melaka Strait illegally from Sumatra. They should be caught, given severe caning and deported back to their pig sties in Sumatra.

yoy said...

I am totally agree what you have said, those moron malays have no sense of 'malu'. For example, I find that most of those malay pig creature are dirty and smelly, but they still walking around proudly with that stinking and ugly look.

Another example is most of them are poor, they can't afford a big luxury car. When they saw Chinese or Indian driving a big car, they are feeling distress and jealous.

What a loser! Hey non-malays can afford a big car without depend on NEP policy. But you pathetic malay pig can't afford it even though with NEP policy help. Loser malay pig!

aston said...

According to a recent study through secret agency, Nihon Himitsu Oruganitsum Bureau, shows that malays were descended from the hybrid between hog/boar and baboon, hence explains why they look like baboon and they don't eat pork.

Our latest DNA analysis confirmed the fact.

The Japanese, Europeans etc, all eat pork, so does that mean they are all dirty and only the malays and Arabs are clean?

These malays have no brains to think properly.

The secret agency study also finds that Muslims are more violent, lazy, cunning and barbaric due to the lack of pork in their meal and the wrong doctrine.

They had been misled by Quran for generations which was copied and twisted by Muhammad from Holy Bible just to control his followers so that they don't harm their same species/ancestor (the hybrid between hog/boar and baboon).

cool man said...

Know what malay pig? A suck babi hutan pendatang from Indonesia, pencuri of Tanah Orang Asli, should be caught by all the Chinese whom you have insulted.

They will then pack you in a pig basket, parade you round Chinatown in KL, to let the Chinese pelt rotten eggs, throw shit and pour all the pig shit from the nearby pig farms on your head.

Then let them take you out of your pig basket and roast you over an extremely hot fire until you become barbecued pork. After that chop your stinking carcass and leave it in the streets of rural for all those vultures and crows to feed on. Good riddance to bad rubbish.

Why only malays? You think this country is yours alone? What has the government really done for the pribumis and the Orang Asli? Look at how Umno has screwed up Sabah Indonesians and Filipinos getting citizenship and enjoying the same benefits as you the moment they hop off the boat!

You go ask the government to stop all that then I will stop thinking you are speaking through your asshole.

Podah! You are nothing but a chauvinist malay pig like the rest.

It seems like Malaysia is still not ready for globalisation because of a bunch of anti-social racist morons like you. Our country already independent for so many donkey years but sorry to see still got such shortsighted moron like you.

Bangsa melayu failed in the past 30 years with lots of help from Umno but still failed! Then they blame the Chinese cheat la, marginalise them la, this la that la……….so much excuses! If you are pariah, forever you are pariah!

If you malay pig race lazy, no matter how much with the government help, it will back to square.

For me, I just speak up what I had observed and not like the malay race who is always jealous about other race success. Bad hearted.

What the hell you ask all the Chinese to get out from Malaysia in your comment post? It is proven you are another racist moron bastard!

Malay failure is the fact! It has been happened since 30 years ago and not just now. If you keep on denying it proven again you are just another loser or hypocrite!

Truth - what is so proud of asking Chinese to be like your kind of robbers, liars, cheaters in Malaysia? Kaum tongkat yang langsung tak tahu malu! Yes, you motherf***ker are stupid, lazy, fanatic, thus you need tongkat forever! Dick head!

Kaum tongkat still can survive in most of the zoos overseas. See the UPM red shirt "Orang Utan". At least they could be the laughing stock to this world.

If malays with 50% population in Malaysia none of them success, then I reckon you jump to the sea. That so!

Once again, with you racist pig moron, Malaysia wouldn't go far as far as globalisation is all about!

You are truly one of those Umno babi hutan with shit plastered all over your brain and fulfilling Hang Tuah policy in reverse! With babi hutan like you whose brains are filled with tahi babi - it would be melayu akan hilang di dunia!

Anonymous said...

HOI CINA KOTOR BANGSAT LAKHNAT MACAM KIT SIANG, GUAN ENG DAN PEREMPUAN JALANG CINA TERESA KOK. DARI DULU BANGSA CINA BANGSA BUSUK TAK MANDI, SEMBAHYANG TOKONG PADA TUHAN DALAM CARPARK DAN TEPI JAMBAN BAKAR COLOK. PADAN MUKA MEI 13 DARAH CINA TUMPAH!!! HAHAHAHHHAAHAH!!!

miya said...

Bodoh punya melayu babi……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

Bodoh melayu babi!

kill all malay pig in malaysia said...

This malay pig race is so stupid, that they'd never amount to anything in this world.

This message board has been here for awhile, and if anyone goes back, there is no one message, that talks good about this stupid malay pig race, because everybody knows how stupid, and hateful this malay pig race is all about.

The malay pig will crumble from internal weaknesses and disappear in era of globalization - no need for others to colonize them.

Because malay pig like to be parasites and feed on the Chinese income tax!

Wait until the malay pig population increase to 90% in Malaysia, the same ratio as in Indonesia, then you will know the meaning of poor, as there will be too many malay pig to subsidize.

Then the economy collapse.

The malay pig are actually digging their own grave and they are trying to dig a deeper and bigger one now.

But all of them I have to see are being manipulated by certain top malay politicians so they will support them.

There show that the general malay pig are quite stupid and can't think outside the box.

Only 1% of the malay pig can make it and they are the exceptions. If malay pig are not stupid, what are they?

If all malay pig jump into sea and all die!

This world will become very very beautiful.

reek said...

You stinking malay pig, please get the f*** back to your own land in Aceh or Jawa, whatever. Because this is Tanah Orang Asli and malay pig like you are pendatang!

To someone……….time and time again we have said that the malays are from Jawa. I always say that they are from Aceh, Sumatra, etc - do you see anyone of these racists (obviously malays) objecting to that fact?

This is the truth and they cannot handle this. They don't dare say that because it is so true! Even Mahathir admitted recently - the origins of the malays are not Malaysia but Indonesia - Sumatra and island etc.

The real bumis are the natives of Borneo and the Orang Asli. Not these malay free loaders and wasted sperms.

"Son of the soil" incorrect! More appropriate term would be "Rapist of the soil"! Malays are pendatang, they called Chinese and Indians pendatang! Tak malu!

To malays pendatang from Indonesia, you are also enemy to Indonesia, stupid! Apa? Tak faham English? Makan tahi dan berambus balik ke Jawa! Setia kepada negara Indonesia! So are you, malay pig!

Aren't you a bloody hypocrite? You are not the Orang Asli of this country - you are an immigrant from Jawa, Sulawesi, all elsewhere - why did you come here to this country then?

Why not help your own country (or should I say your dilapidated kampung in Jawa) and improve the situation then? What……….what did you say? Oh you want a better life is it? I see - so what does that make you? A patriotic fake? Or a hypocrite with no substance?

Compare China and Indonesia - then tell me who is faring better in the international stage! You useless malay pig. At the end of the day - you work for me.

Obviously, you are worse than shit. Not pigs, for pigs are really smart animals. Tanah Melayu my ass! Orang Asli were here before your ancestors crept onto this land. Learn some history, ok? Of course, you can always change history! Tak malu kah!

You are sick in the brain, thanks to Mahathir!

Chinese got pissed off as not all Chinese are rich, but all work their asses off to make an honest living, while idiots like you think that you are entitled to riches without sweating. What discontent? After all the handouts all these years, you still couldn't get your acts together, and you want to blame others, the Chinese, the Indians? Where is your dignity?

What anger? You get angry at the Olympics because malays can't run faster than the Americans? The Aussies? The Chinese? (Just imagine some of you jokers made it to the Olympics, although none did!)

If you want to run amok, go ahead, join the apes and chimpanzees, your kind have been doing that at UPM, brainless monkeys they are, and so are you, go flock together.

The reason why malays tend to run "amok" is because of close relative breeding. Just like non-high breed dogs - brother have sex with the mother, and father marry their own sister, and the confusion goes on.

The end result is non-high breed dogs - that are difficult to train and tend to even bite their own master. Unlike the Chinese, they are very careful not to have too close relative marrying one another.

That is why you can see how Chinese excel in different part of the world. The Chinese are indeed a world race now, as China progress with such speed which is unknown off in any other race in the world!

Singapore is a fine example of Chinese superiority! Sad news for the malay race but then again it is the truth!

(Malay extremists racists are going to call you pendatang etc, even hang you upside down by your balls, for socking them in the balls where it hurts most, like you did.

But you have been brave in telling them the truth about the dark side of their race which explains why they are so backward. God be with you……….)

Rich and successful Chinese don't owe you a thing. Not so successful Chinese are working honestly to make ends meet. So, you either work, or go get fed in the ass by Mahathir, ok? He won't charge you for the ecstasy and the service you may receive.

You are nothing but scum. You give fellow malays a bad name. You make your parents lose face. When you look in the mirror, what do you see? A good-for-nothing idiot! That is all there is in you.

You are a babi hutan from either the jungle of Jawa or Sumatra. All you Umno malay pig are in fact pendatang to this Tanah Orang Asli. So get the f*** out of my country!

Boleh said...

Ask all malay pig go back to Indonesia.

The malay pig make Malaysia become rubbish country. Without malay pig in Malaysia - Malaysia country will become same as Singapore or Taiwan.

Where malay pig came from? Indonesia? Arab? Africa? What happened to our Orang Asli? They are the original settlers here, they should be the true real bumiputras. Not the babiputras we have here.

What is wrong with the babiputras? Highest crime rates, highest divorce rates, highest number of criminals, highest number of drug users, highest number of rapists.

A genetically flawed race (babiputras) cannot be fixed by politically.

What have we got now?

Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay pig to adopt Chinese culture which is superior?

It makes no difference whether I am a Chinese, Indian or for that matter, anyone else, even a Mat Salleh. I am speaking as a human being to a malay pig like you.

If you malay pig don't like the non-malays here, then go back to Sumatra, Jawa, or wherever your ancestors came from, and give this land back to its rightful master, the Orang Asli.

If Malaysia is to divide into two countries with malay pig taking the east, and the west to the Chinese and the Indians - watch that the malay pig starting to migrate to the west illegally for a better future.

It is no wonder Singapore is a country which is 50 years ahead of Malaysia.

You know something - once outside the perimeters of Malaysia, these malay pig are so small in value even a dog has more value than them!

Everything in Malaysia is a joke when it comes to the malay pig. They are laughed at by everyone in this world for being incompetent, lazy, useless morons.

From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malay pig from Indonesia invaded it.

Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia.

Anonymous said...

Chinese supriority my ass??? I got ur IP's, u guys are so fucked.

Anonymous said...

Remember, you fore fathers were slaves to brits and malays, whilst working in the mines and rail roads, and your chinese gook women, were comfort good time girls or to the lesser extent, whores. we bred you our fucker. GOT UR IP, we coming to get you.

oversee said...

Yes, a lot of non-malays in Malaysia are leaving this country. But what the hell, they (babiputras) don't care. They are happy that we leave.

I do agree with you of those you mentioned, our country is stepping backward, we are loosing in all aspects and yet overdue and retarded ministers are still available on shelf. The ministers think that they are the only ones capable and qualified to be there and not replaceable, otherwise the country could collapse.

Looking at Afghanistan, Iran, Iraq likes looking at this country future. The well connected babiputras are getting richer. This government is spoon feeding the babiputras at this nation expense. I am sick of this country too.

My advise is let them rot in their own stew.

The Barisan government has achieved 0% in reversing the trend of racism.

While South Africa has disbanded racism through the government's initiative after the global news onslaught, our government leaders are propagating RACISM and FACISM in every way.

In term of racism, we are the most uncivilised country in the world. Look into our neighbouring countries of Asia, they are advancing economically on a straight forward objective, for their citizens.

Whereas we are moving in deviationist path, widely off the international economic theory for the sole objective, of propelling the well being of a supreme race.

Mahathir era is over, here we have Badawi. Is he changing the trend? Not a single sign of it.

How about the future under Najib? Sad, sad. They have more camouflage in readiness.

Hey, you pathetic cow and all the babiputras who have the same feeling/thinking like them. You don't feel shame being spoon feed by government using the taxpayers money?

I guess all the protection policy make you all even more lazy and narrow minded and stupid. The majority of you once step out of the Malaysia soil will sure starve to death.

Hoy, I think you should try some pork meat once a while to make you more intelligent a bit. Look at around the world region, anti pork meat countries are mostly rippled with starving and war or worst, non-stop crying for government policy protection.

Fact is fact when you babiputras are stupid is always stupid - although it can be help by consistent protection and nourishment policy but the end result will not go far because the quality of gene is there.

AnakMudaParlimenBatu said...

Begitu lancang anda berkata-kata, padahal anda tiada disitu, siapa yang tertipu, org BN kah? berapa ramai pun yang hadir tidak menjadi masalah sebab tidak bayar pun kehadiran mereka. Pada sebelah pagi hanyalah ada forum dan juga pembentangan kertas kerja, jadi berapa ramai sangat nak terlibat dengan benda mcm ini.
Adakah saudara pergi di waktu mlm, cerama perdananya, berapa ramai yang pergi? lebih ramai dari anda katakan dan mereka tidak dibayar, lebih ramai yang perhimpunan hari pekerja oleh pemerintah.
Saya jemput penyokong BN supaya masuk ke blog saya utk menemui jawapan kenapa PR selalu buat perhimpunan dan ceramah dan ada saya review tentang perhimpunan hari itu.

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis.

samseng jelai said...

Mengulas kembali mengenai program di Shah Alam itu, terdapat lebih kurang 5 buah bas sekolah bernombor pendaftaran yang berasal dari serata Negara. Berdasarkan temubual dengan beberapa orang yang hadir menggunakan bas tersebut ternyata berlaku penipuan dalam mengheret rakyat untuk menghadiri program ini.

tapah oh tupah said...

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

hidop k.j..kami tetap menyokong anda!!

korgnisumemcmb*d*h said...

mmg typical penyokong kj... sudahla korang.. hidup mukhriz!!!!!

get real said...

ouh.. by the way.. for those non-malays who were being such a lousy ass in this site.. hurm.. i don't really know who came here first.. if i'm not mistaken.. my history lesson tells me that the MALAYS settled here first.. urm so, i guess.. u should just shut your trap up.. go back to china.. and raise the pig of yours.. your history sucks man!!

Anonymous said...

They call us malay pig.What about them, they're the one that ate the pig and all the shits and germs in it. That's why they act like a pig and behave like a pig who like to eat shit every day. Please accept the malay superiority in this country. Those who don't want to accept it may freely go back to their own country of mao zedong and chin peng..

al capone said...

pakatan menipu rakyat=DAP PAS PKR

hati kuntum said...

send all the babi back to china..haha

karpal layar said...

yang pasti rakyat perak sudah tertipu dengan DAP...

karpal singh sudah membuatkan rakyat perak marah

pan*a* said...

balik baca sejarah la...bagaimana prinsip jus soli di terima pakai..itu pon tak boleh pikir ke?


lu pikir la sendiri

kelab jiwa luka said...

dirty works with Mike Guan Eng

penyamun tarbus said...

kenapa perlu takut memperjuangkan ketuanan melayu..kalau kita berundur bermakna kita pengecut..

pejuangkan lah ketuanan melayu..dan ingat lah pada tuhan..

semoga kita di berkati oleh Nya

Anonymous said...

tidak kurang juga menyusu kan babi di kandang..

sungguh kasihan bumi malaysia yang suci ini..

Anonymous said...

babi DAP

Anonymous said...

ini bukan ceramah perdana..ini ceramah macam mana mau jual malaysia ngan jual babi..

Anonymous said...

Kawan2 sekelian....
jangan percaya dengan komen yang mengutuk melayu tu... yang buat tu bukan cina tetapi melayu yahudi Keadilan... Melayu Keadilan Bangsat nie sanggup buat apa sahaja asalkan maksud dia tercapai. Penipuan demi penipuan dibuat. Tak logik langsung tetiba jer dalam cerita pasal keadilan ada cina kutuk melayu dalam nie. Tindakan/Penipuan ini sahaja dibuat bagi menutup soal penipuan yang mereka telah buat dengan meniup api perkauman. Dengan buat begini kita akan lupa pasal penipuan mereka dan orang luar yang baca page nie akan kutuk kita sebagai RACISM. Nampak tak taktik yahudi mereka ini. Taktik yang biasa mereka guna maklum la penasihat mereka pun boneka yahudi kat Malaysia nie... HIDUP KJ!

RAKSASABN HOT VIDEO

Followers

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP